Allemaal leuk en aardig maar als de belastingschatkist minder ontvangt vanwege dit rookbeleid, dan moet het ergens anders vandaan komen, want de schatkist moet wel vol blijven.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Leuk is niet ieders leuk laten we het daar op houden.
Ondertussen is het echte probleem van dienst dat de verkoop van rookwaar aan de ene kant ontmoedigd moet worden maar aan de andere kant is een verbod ook wat trickey wegens gederfde inkomsten.
De vraag is ook of de NL inkomsten deels afhankelijk moeten zijn van zo een vernietigende bezigheid als roken.
Men heeft geen ballen wat dat betreft, met dat zwalkende beleid. Verbied de verkoop in NL in het kader dat we geen geld willen verdienen aan langzame zelfdoding. Dat men het dan elders haalt boeit niet: NL doet er niet aan mee. Dat zou mooi zijn om een zeer verstandig beleid te voeren onafhankelijk van wat het kost.
Vind ik ook. Ik koop alles nog in Nederland, ik kan het me (gelukkig) permiteren maar ik vind het zo sneu voor mensen die niet in een grensgebied wonen en dus niet even op en neer kunnen naar Duitsland/België voor hun rokertjes.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:48 schreef Jippie het volgende:
Nooit gerookt, maar dat de overheid dit ook al niet heeft zien aankomen verbaast mij eigenlijk niet meer.
Praktisch elke roker in mijn famile/vriendenkring rijdt naar Duitsland om daar rookwaar (en drogisterij-artikelen) in te slaan. Ook vanuit Rotterdam is dat lonend.
600 puffs voor 6.95 euro, nu vastiets duurder, is echt goedkoop.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die wegwerpdingen. Niet dat gedoe met opladers en een stekker in het contact steken en wachten en dat ding dat vullen met vloeistof.
Nee, gewoon simpel plastic buisje die je meteen kunt gebruiken. Als ik me goed herinner was dat vapaza of zo en die kosten 6,95 per stuk.
Het bevat 600 'trekjes' dus het ligt aan je nicotinebehoefte hoe lang je met een zo'n ding kunt doen.
Roken en drinken. De hypocrisie om peuken duur/lastig te maken en alcohol met rust te laten terwijl beide verslavend en kankerverwekkend zijn.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:58 schreef Abrikozentaart het volgende:
mensen die roken anno 2026 nog goed praten
camel 20 stuks is sinds deze week al weer 13 euro vorig week nog 12.50quote:Op maandag 20 juli 2026 23:34 schreef cinderloom het volgende:
Ik weet niet wat een pakje van 20 sigaretten nu kost, maar geheid heel veel duurder dan wegwerp vape.
Hoelang doe jij daarmee? Een week? Drie dagen?quote:Op maandag 20 juli 2026 23:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
600 puffs voor 6.95 euro, nu vastiets duurder, is echt goedkoop.
Als een sigaret staat voor 15 trekjes haal je dus 40 sigaretten uit 600 puffs.
Ik weet niet wat een pakje van 20 sigaretten nu kost, maar geheid heel veel duurder dan wegwerp vape.
Dit.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:58 schreef Abrikozentaart het volgende:
Onder aan de streep is de roker dus goedkoper uit want die gaat de grens over. Maar gaat de belasting voor de gezonde burger ergens anders gewoon in hoog om het tekort op te vangenquote:Op maandag 20 juli 2026 22:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar als de belastingschatkist minder ontvangt vanwege dit rookbeleid, dan moet het ergens anders vandaan komen, want de schatkist moet wel vol blijven.
40 - 45 om naar Duitsland te gaan...................quote:
Als ze volgende keer een stukje doorrijden naar Luxemburg, dan zijn ze nog stukken goedkoper uit. Je ziet ook echt alleen maar Nederlandse kentekens op die grote parkeerplaats en mensen komen met winkelkarren afgeladen naar buiten lopen.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:48 schreef Jippie het volgende:
Nooit gerookt, maar dat de overheid dit ook al niet heeft zien aankomen verbaast mij eigenlijk niet meer.
Praktisch elke roker in mijn famile/vriendenkring rijdt naar Duitsland om daar rookwaar (en drogisterij-artikelen) in te slaan. Ook vanuit Rotterdam is dat lonend.
We kunnen de verkeersboetes nog wel wat ophogen.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar als de belastingschatkist minder ontvangt vanwege dit rookbeleid, dan moet het ergens anders vandaan komen, want de schatkist moet wel vol blijven.
Weet je wat jij moet doen? Lekker naar Noord Korea verhuizen.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:13 schreef Telefoonvork het volgende:
• Roken stinkt
• Rokers stinken
• Het maakt het risico op allerlei aandoeningen alleen maar groter, zowel voor de roker als voor de meerokers
• Het is verslavend
• Rokers vervuilen het milieu met hun peuken, ook al is er een asbak binnen twee stappen
• Rokers zorgen voor veel grotere zorgkosten (vanwege de eerder genoemde aandoeningen)
• Door rookpauzes verliezen talloze organisaties een hoop productiviteit
Dus, ja, het beleid van de overheid om roken zoveel mogelijk te ontmoedigen is alleen maar goed en sta ik voor de volle 100% achter. Misschien moeten ze boetes uit gaan delen aan mensen die in het openbaar, waar dan ook, roken. Zouden de BOA's een dagtaak aan hebben, maar is wel een goede melkkoe voor de overheid.
Roken is een van de goorste, meest asociale en domste gewoonten die je voor kan stellen.
Weet heel goed wat je wenst, want het is een typisch overheidsdingetje om mensen lekker tegen elkaar uit te spelen, nu is het tabak, morgen is het de open haard, de volgende week de barbecue of je zwembadje.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:58 schreef Abrikozentaart het volgende:
Geen idee wat Javaanse Jongens doet momenteel, ik rook geen zware shag. Maar ik neem aan dat het met de andere merken gewoon is meegestegen. Ikzelf rookte bv halfzware Drum, en enkele jaren geleden werd dat ineens verhoogd van 12 euro per pakje van 50 gram naar 18 euro per pakje. Dat was al een flinke aanslag op je portemonnee maar voor mij nog steeds redelijk te behappen. Weer enkele jaren later ging het van 18 euro omhoog naar 26 euro en dat is waar ik de lijn trok. ik vertik het om zo'n belachelijk bedrag te betalen voor mijn peukie.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 05:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik ben alweer een tijdje weg uit Nederland, en tevens gestopt, maar wat kost tegenwoordig een pakje Marlboro of Javaanse Jongens 3/4 ? Heb nog net de tijd meegemaakt dat er nog maar 19 ipv 20 sigaretten in een pakje ging, of de shag van 50 naar 40 gram ging. Zodat het net leek of het niet duurder werd.
Die mensen die zitten te janken over de productiviteit van rokers zijn meestal mensen die zelf de halve dag met collega's staan te ouwehoeren en bij voorbaat al niet heel erg productief zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 05:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Lekker naar Noord Korea verhuizen.
Bladblazer mensen, van die figuren die echt een zuur wijf hebben, geen hobbies dat ze maar op zondagmorgen de bladeren in hun voortuin gaan wegblazen, dat soort mensen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 05:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die mensen die zitten te janken over de productiviteit van rokers zijn meestal mensen die zelf de halve dag met collega's staan te ouwehoeren en bij voorbaat al niet heel erg productief zijn.
Ik heb in maart een herseninfarct gehad en ook gestopt sinds dien.quote:Op maandag 20 juli 2026 21:01 schreef vosss het volgende:
Ik ruim 2 jaar nu. Maar goed ook omdat vorig jaar een herseninfarct is vadtgesteld wat ik vermoedelijk had vlak voor moment van stoppen.
Ik ben een van de gelukkige die af en toe eens kan roken ipv structureel x per dag. Dus ik kan er geen vast aantal aan koppelen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 00:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoelang doe jij daarmee? Een week? Drie dagen?
Ik koop altijd een slof Pall Mall. Er zitten 50 sigaretten in een pakje en dat kost dan 26,50 euro.
265,00 dus. Ik doe over een pakje twee á drie dagen.
Maar ik heb dus wel veel vrije tijd. En ik hoef nooit te hoesten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |