abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221389795
Volgens mijn omgeving ben ik echter een gek die hulp nodig heeft.

Op deze manier kom ik nooit van het stigma af. Ik voel me niet goed. Ik zal altijd ongelukkig blijven, maar de ggz helpt je niet bij het vinden van geluk. Ze helpen je bij geen probleem zijn voor de maatschappij.

Dat is dan ook mijn klacht. De ggz zou moeten focussen op het geluk van patiënten, niet op het voeren van fatsoenlijke gesprekjes, oogcontact maken en normaal functioneren.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 20 juli 2026 @ 08:20:17 #2
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221389800
Oogcontact maken is voor onzekere mensen. Wij hebben dan wel een atypische en zeldzame vorm van het DSM-V, maar we schamen ons niet voor wie we zijn. De GGZ weet helemaal niet hoe ze ons moeten genezen, dat moeten we zelf doen.

Succes stryder.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221390036
Samenleving hebben hekel aan de afwijkers, dus je bent niet enige dat last van heeft. Leef gewoon zoals jezelf wilt leven. Alleen wanneer je doorslaat en jezelf pijnen, komen GGZ om hoek kijken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator maandag 20 juli 2026 @ 09:39:47 #4
38824 crew  Droopie
pi_221390142
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 08:17 schreef Hetekip het volgende:
Volgens mijn omgeving ben ik echter een gek die hulp nodig heeft.

Op deze manier kom ik nooit van het stigma af. Ik voel me niet goed. Ik zal altijd ongelukkig blijven, maar de ggz helpt je niet bij het vinden van geluk. Ze helpen je bij geen probleem zijn voor de maatschappij.

Dat is dan ook mijn klacht. De ggz zou moeten focussen op het geluk van patiënten, niet op het voeren van fatsoenlijke gesprekjes, oogcontact maken en normaal functioneren.
Hoe ervaar jezelf het stigma?
Zit er een kern van waarheid in dat je misschien niet bij de standaard mensen hoort.

Ps. Ik ben oprecht blij je weer te zien hier, je was even weekje weg :*

En dat ik me beetje zorgde om je maken is idd een stukje stigma, maar ook dat ik je een fijn persoon vind om hier rond te hebben lopen.
Hell To The Liars
pi_221391405
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 09:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Samenleving hebben hekel aan de afwijkers, dus je bent niet enige dat last van heeft.
Sja, so be it. Ik ben liever mezelf dan dat ik me aanpas aan wat 'de samenleving' van mij meent te mogen verwachten.
pi_221391502
Het verschilt enorm per hulpverlener.
De één zegt inderdaad duidelijk dat het niet uitmaakt wat je beweegredenen zijn maar dat je acties het enige is wat telt, terwijl de ander juist je handvatten wil geven om anders te leren denken zodat je anders leert denken waardoor je je ook anders gaat voelen. Sommigen zeggen weer dat ongelukkig zijn juist je natuur is en dat je dat niet moet willen veranderen en sommigen zeggen dat hoe je omgeving je ziet automatisch betekent dat je dus ook bent zoals men zegt. Zeg maar dat als mensen je een nerd vinden, dat je dan dus ook er absoluut eentje bent.

Ik heb echt van alles meegemaakt op dit terrein. Zeer veel stagiaires gehad die je zo onder tafel lult, therapeuten die veel te snel conclusies trekken of je nauwelijks serieus nemen, maar gelukkig ook wel goede.
Niemand wil een labeltje, maar zodra je er eentje hebt kun je wel veel gerichter therapie krijgen.
pi_221391873
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:33 schreef ToT het volgende:
Het verschilt enorm per hulpverlener.
De één zegt inderdaad duidelijk dat het niet uitmaakt wat je beweegredenen zijn maar dat je acties het enige is wat telt, terwijl de ander juist je handvatten wil geven om anders te leren denken zodat je anders leert denken waardoor je je ook anders gaat voelen. Sommigen zeggen weer dat ongelukkig zijn juist je natuur is en dat je dat niet moet willen veranderen en sommigen zeggen dat hoe je omgeving je ziet automatisch betekent dat je dus ook bent zoals men zegt. Zeg maar dat als mensen je een nerd vinden, dat je dan dus ook er absoluut eentje bent.

Ik heb echt van alles meegemaakt op dit terrein. Zeer veel stagiaires gehad die je zo onder tafel lult, therapeuten die veel te snel conclusies trekken of je nauwelijks serieus nemen, maar gelukkig ook wel goede.
Niemand wil een labeltje, maar zodra je er eentje hebt kun je wel veel gerichter therapie krijgen.
Het vervelende aan de hele zaak is dat psycholoog echt een ervarginsvak is. Eigenlijk heb je aan bijna alle psychologen die niet al een paar jaar ervaring hebben gewoon helemaal 0,0 niks noppes nada. Maar ze moeten wel met echte mensen die ervaring opdoen voordat ze daardwerkelijk wat kunnen, en als een van die clienten dan jij bent, dan ben je dus eigenlijk trainingsvoer voor groene psycholoogjes, maar ondertussen zit je wel gewoon met echte problemen waar je liefst toch wel per direct hulp voor wilt hebben
pi_221392310
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2026 13:41 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Het vervelende aan de hele zaak is dat psycholoog echt een ervarginsvak is. Eigenlijk heb je aan bijna alle psychologen die niet al een paar jaar ervaring hebben gewoon helemaal 0,0 niks noppes nada. Maar ze moeten wel met echte mensen die ervaring opdoen voordat ze daardwerkelijk wat kunnen, en als een van die clienten dan jij bent, dan ben je dus eigenlijk trainingsvoer voor groene psycholoogjes, maar ondertussen zit je wel gewoon met echte problemen waar je liefst toch wel per direct hulp voor wilt hebben
Juist!

Ik weet nog dat er een studentje boos op me werd omdat ze vond dat ik de vragen verkeerd ingevuld zou hebben: "Want als je bij vraag 23 een A invult, kun je bij vraag 45 onmogelijk een C invullen!"
In die vragen zat een nuanceverschil, dus geef ik er ook andere antwoorden op.
Zegt ze: "Ik kan BEWIJZEN dat je ze verkeerd hebt ingevuld, want als ik je antwoorden in een grafiek verwerk, krijg ik een figuur die ik in ALLEDRIE de jaren van mijn opleiding in GEEN ENKEL boek ben tegengekomen!"

Mevrouw was echt gepikeerd!

Vele jaren later bleek dat ik ADD met hyperactieve kenmerken en Asperger heb. (En ik weet dat je tegenwoordig om de oren geslagen wordt dat die aandoeningen niet meer bestaan volgens de nieuwe regeltjes, maar door die diagnoses heb ik na vele jaren aan ellende wel goede therapieën kunnen krijgen.)

Een andere keer heb ik zo'n studentje zelf juist zowat een depressie aangepraat. Ze wist geen stom woord meer te zeggen en zei uiteindelijk dat ze met de psychiater (hoofd van die instantie) in gesprek moest. :')
Als volwassen vent heb je echt niks aan zo'n groen kutje tegenover je.
pi_221392409
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2026 13:41 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Er bestaan verschillende soorten psychologen, en het is belangrijk dat je iemand treft die goed bij jou past. Een goede samenwerking draait om prettig communiceren, elkaar begrijpen en je veilig voelen. Soms is er simpelweg geen goede klik of matchen mensen gewoon niet, zelfs als alles professioneel verloopt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221392478
Een goede psych vinden is zo goed als onmogelijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 20 juli 2026 @ 16:07:54 #11
22592 crew  Ole
pi_221392566
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 15:49 schreef nostra het volgende:
Een goede psych vinden is zo goed als onmogelijk.
Heb er bij toeval eentje gevonden. Heb er zoveel gezien (ook tijdens groepsbehandelingen)
Enige (financiële) nadeel is dat ze voor zichzelf is begonnen en ik geen vergoeding van verzekering krijg. Ze is wel officieel en gediplomeerd hoor! Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn familie kan bijspringen indien nodig.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221394263
Gezond verklaart of hebben ze gezegd dat je klaar bent met je behandelingen ?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')