De GGZ geeft je handvatten om gemakkelijker te kunnen leven en te kunnen accepteren wat je eerst niet kon accepteren, maar uitendelijk moet je de regie over je eigen leven gaan nemen.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:17 schreef Hetekip het volgende:
Volgens mijn omgeving ben ik echter een gek die hulp nodig heeft.
Op deze manier kom ik nooit van het stigma af. Ik voel me niet goed. Ik zal altijd ongelukkig blijven, maar de ggz helpt je niet bij het vinden van geluk. Ze helpen je bij geen probleem zijn voor de maatschappij.
Dat is dan ook mijn klacht. De ggz zou moeten focussen op het geluk van patiënten, niet op het voeren van fatsoenlijke gesprekjes, oogcontact maken en normaal functioneren.
Dat lijkt me de verkeerde tijd om een woning te kopen dan.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:05 schreef Hetekip het volgende:
Ik heb een bod gedaan op een appartement, en ben het geworden. Ik heb getekend, maar nu heb ik angst en stress. Ik wil dit leven denk ik niet meer. Maar ik kan ook niet blijven falen en bij mijn ouders blijven. Het is allemaal een grote teringbende.
quote:
Dus goed nieuws @Hetekip je bestaat!quote:Hier is wat deze uitspraak impliceert in het licht van Cogito, ergo sum (Ik denk, dus ik besta):
1. Het bewijst juist het bestaan.
De uitspraak begint met "Ik denk". Om te kunnen denken of twijfelen, moet er een 'denker' zijn.
Zelfs het denken over je eigen niet-bestaan is een vorm van bewustzijn.
Volgens Descartes bewijst deze gedachte dus juist dat de persoon wél bestaat.
2. Het is een logische paradox.
De spreker gebruikt het proces van denken om het bestaan te ontkennen.
Dit heft zichzelf direct op: je kunt niet niet-bestaan en tegelijkertijd een actieve gedachte formuleren.
Dankjewel, het is uit 2002 dus ik verwacht geen problemen. Badkamer zou gerenoveerd kunnen worden, maar in principe gaat het ook nog wel even mee.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ga je toch van harte feliciteren met de aankoop van je huis.
Dat je daar maar, beter, je draai in kan vinden dan de voorgaande jaren.
Het is ongeveer twintig minuten met de auto, zo'n 20 kilometer verwijderd. Pluspunt is wel, ik heb mijn werk daar. Dus ik ben nu binnen vijf minuten op werk en ga de auto fors minder nodig hebben. Als ik dan toch nog eens naar mijn ouders wil of zo, dan is dat niet zo erg. Beter 1x per week naar daar rijden. Dan 4 of 5 x per week naar werk.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:36 schreef DoubleDip het volgende:
Mag ik je dan toch feliciteren met je nieuwe woning? Misschien helpt een nieuwe omgeving/buurt om je beter te voelen? Is het ver van waar je nu woont?
Klinkt iig als een plek die een goede invloed kan hebben op je geestelijke gezondheidquote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:25 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel, het is uit 2002 dus ik verwacht geen problemen. Badkamer zou gerenoveerd kunnen worden, maar in principe gaat het ook nog wel even mee.
[..]
Het is ongeveer twintig minuten met de auto, zo'n 20 kilometer verwijderd. Pluspunt is wel, ik heb mijn werk daar. Dus ik ben nu binnen vijf minuten op werk en ga de auto fors minder nodig hebben. Als ik dan toch nog eens naar mijn ouders wil of zo, dan is dat niet zo erg. Beter 1x per week naar daar rijden. Dan 4 of 5 x per week naar werk.
Ik ben wel een klein groen dorp gewend en nu zit ik meer in een stadse omgeving. Maar ik heb wel een parkje in de buurt en nog een mooier park wat verder weg. Op 3.5 kilometer afstand heb ik een heel mooi natuurgebied in de buurt. Dus ik kan daar wel lekker wandelen.
Joh blijf vooral kalm! Je vorige huis was een nachtmerrie en ik snap dat je daar een trauma van hebt over gehouden. Maar je nieuwe plek is niet dat huis. Je kelder zal niet onder water lopenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:25 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel, het is uit 2002 dus ik verwacht geen problemen. Badkamer zou gerenoveerd kunnen worden, maar in principe gaat het ook nog wel even mee.
[..]
Het is ongeveer twintig minuten met de auto, zo'n 20 kilometer verwijderd. Pluspunt is wel, ik heb mijn werk daar. Dus ik ben nu binnen vijf minuten op werk en ga de auto fors minder nodig hebben. Als ik dan toch nog eens naar mijn ouders wil of zo, dan is dat niet zo erg. Beter 1x per week naar daar rijden. Dan 4 of 5 x per week naar werk.
Ik ben wel een klein groen dorp gewend en nu zit ik meer in een stadse omgeving. Maar ik heb wel een parkje in de buurt en nog een mooier park wat verder weg. Op 3.5 kilometer afstand heb ik een heel mooi natuurgebied in de buurt. Dus ik kan daar wel lekker wandelen.
Klinkt alsof het een goede deal was! Dat zal je mentale gezondheid ook goed doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:25 schreef Hetekip het volgende:
[..]
[..]
Je aanmelden bij een "maatjesproject"?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:05 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat lijkt soms simpel, maar je hebt toch echt iets of iemand nodig die een beetje helpt soms.
Ik hoop het, ik merk wel dat ik nu wat meer doordraai, maar dat zal er wel bij horen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Klinkt iig als een plek die een goede invloed kan hebben op je geestelijke gezondheid
Dat is waar, dat huis was vervloekt. Ging van de regen in de drup, van water in de kelder, naar een gaslek, naar nog veel meer.... Nu moet ik misschien alleen een airco plaatsen en WTW unit vervangen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Joh blijf vooral kalm! Je vorige huis was een nachtmerrie en ik snap dat je daar een trauma van hebt over gehouden. Maar je nieuwe plek is niet dat huis. Je kelder zal niet onder water lopen![]()
Uit 2002: dat is een heel jong huis, je hebt dat heel goed gedaan![]()
Proficiat
Ik heb in ieder geval niet gek veel hoeven te overbieden waar ik blij mee ben.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Klinkt alsof het een goede deal was! Dat zal je mentale gezondheid ook goed doen.
Een badkamer van 2002 is niet oud, hoop en al een beetje verouderd of ouderwets. Een beetje badkamer gaat mee tot m kapot isquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:46 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik merk wel dat ik nu wat meer doordraai, maar dat zal er wel bij horen.
[..]
Dat is waar, dat huis was vervloekt. Ging van de regen in de drup, van water in de kelder, naar een gaslek, naar nog veel meer.... Nu moet ik misschien alleen een airco plaatsen en WTW unit vervangen.
Badkamer is wel al vrij oud... maar die kan wellicht nog mee... Ik weet niet hoelang een badkamer op zijn minst meekan.
En huis kopen is heel stressvol en verhuizen zelf ook, dat is volkomen normaalquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:46 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik merk wel dat ik nu wat meer doordraai, maar dat zal er wel bij horen.
Ik weet nog hoeveel stress ik had met verhuizen, niks geks hoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:46 schreef Hetekip het volgende:
[..]
[..]
Dat is waar, dat huis was vervloekt. Ging van de regen in de drup, van water in de kelder, naar een gaslek, naar nog veel meer.... Nu moet ik misschien alleen een airco plaatsen en WTW unit vervangen.
Badkamer is wel al vrij oud... maar die kan wellicht nog mee... Ik weet niet hoelang een badkamer op zijn minst meekan.
Waarschijnlijk ga je over en weer elkaar feedback geven ook.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:28 schreef Hetekip het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet stabiel. Ze blijven mij lastig vallen voor een exit gesprek, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik heb gezegd vijf minuten max, maar eigenlijk wil ik het niet. Wil het allemaal niet.
Ik heb gezegd dat het helemaal geen fuckin zin heeft. Het liefst zou ik ze niet eens zien. Ik wil het het liefst gewoon ongefilterd doen, maar moet me netjes gedragen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:30 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga je over en weer elkaar feedback geven ook.
Lekker aangeven wat je dwars zit dus en laat ze het lazerus krijgen vervolgens.
Wel netjes verwoorden natuurlijk en niet zo tokkie als ik nu doe.
Een exit-gesprek kan meer duidelijkheid verschaffen. In plaats van maar wat zelf in te vullen (aannames dus), kan je feiten krijgen. Waardevoldus.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:28 schreef Hetekip het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet stabiel. Ze blijven mij lastig vallen voor een exit gesprek, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik heb gezegd vijf minuten max, maar eigenlijk wil ik het niet. Wil het allemaal niet.
Wat moet ik, als ze hebben besloten mij niet meer te willen helpen, heb ik er toch niks aan.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:07 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Een exit-gesprek kan meer duidelijkheid verschaffen. In plaats van maar wat zelf in te vullen (aannames dus), kan je feiten krijgen. Waardevoldus.
Achtergronden van de beslissing, feedback, nieuwe inzichten, vragen stellen en antwoorden krijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wat moet ik, als ze hebben besloten mij niet meer te willen helpen, heb ik er toch niks aan.
Ja, nee ik zie daar het nut niet van in. Wat mij betreft hoeft het niet, maar forceren ze mij dat gesprek in te gaan. Op het moment dat ze besloten mij niet meer te behandelen, zijn we klaar. Welke nieuwe inrichtingen willen ze mij geven? Achtergrond van hun keuzes, heb ik niks aan dat is allemaal financieel economisch. Ik vind het goed geweest.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:11 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Achtergronden van de beslissing, feedback, nieuwe inzichten, vragen stellen en antwoorden krijgen.
Bereid je dus voor op dat gesprek. Wat wil je er uit halen? Helemaal niks is ook goed maar dat is dan jouw keuze.
Jammer, een gemiste kans dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:15 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, nee ik zie daar het nut niet van in. Wat mij betreft hoeft het niet, maar forceren ze mij dat gesprek in te gaan. Op het moment dat ze besloten mij niet meer te behandelen, zijn we klaar. Welke nieuwe inrichtingen willen ze mij geven? Achtergrond van hun keuzes, heb ik niks aan dat is allemaal financieel economisch. Ik vind het goed geweest.
Ja, zal wel aan mij liggen. Maar het is toch een laatste gesprek, en zij willen dat. Ik had liever in behandeling willen blijven en aan nog wat dingen willen werken, maar ja...quote:
Slaap er nog een nachtje over en beslis dan hoe je het gesprek in gaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:20 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, zal wel aan mij liggen. Maar het is toch een laatste gesprek, en zij willen dat. Ik had liever in behandeling willen blijven en aan nog wat dingen willen werken, maar ja...
Heb je nog wel de mentale kracht om er wat van te maken, de fuck you allemaal, ik regel het zelf allemaal verder dan maar mentaliteit.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:15 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, nee ik zie daar het nut niet van in. Wat mij betreft hoeft het niet, maar forceren ze mij dat gesprek in te gaan. Op het moment dat ze besloten mij niet meer te behandelen, zijn we klaar. Welke nieuwe inrichtingen willen ze mij geven? Achtergrond van hun keuzes, heb ik niks aan dat is allemaal financieel economisch. Ik vind het goed geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |