Meh !quote:Op maandag 20 juli 2026 14:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, en wanneer hebben we dan als vergelding een Russisch vliegtuig vol burgers uit de lucht geschoten?
Niet en nooit dus, een argument uit fabeltjesland.
Hoe moet ik anders reageren op dingen die ik niet zo gezegd heb dan?quote:en stop met dat irritante gemekker, “meh, meh, meh”, je bent toch geen geit?
je vergelijkt het neerschieten van de MH 17 met een aanval op een distributiecentrum, beetje domquote:Op maandag 20 juli 2026 20:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meh !
[..]
Hoe moet ik anders reageren op dingen die ik niet zo gezegd heb dan?
Ik geef de mh17 als voorbeeld om aan te geven dat het niet altijd opgaat dat oog om oog ok is.
Maar daar wordt blijkbaar hier wel anders over gedacht.
Nope.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je vergelijkt het neerschieten van de MH 17 met een aanval op een distributiecentrum, beetje dom
Snap ik maar het gaat niet om Trump. Maar om het bondgenootschap, dat overleeft trump welquote:Op maandag 20 juli 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom is usa dan geen bitch van Spanje?
Een bondgenootschap betekent niet dat we allemaal de bitch van Trump zijn, hoeveel hij ook liegt, bedreigd en beledigd.
Nee, waarom is dat een probleem?quote:Op maandag 20 juli 2026 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onderscheid zonder verschil.
Tenzij je nu heel luchtig wil gaan doen of rusland grenzend aan polen heulemaal geen probleem is ofzo.
Toen militair ingrijpen en dreigen had een hele hoop doden en gedoe gescheeld.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet.
Wat ik apart vind is dat we dingen goedpraten zodra Oekraïne ze begaat. Distributiecentrum is nu prima waar dat eerder schandalig was. Natuurlijk zijn zaken te begrijpen, maar je moet de ernst ook onderkennen.
Als NL na MH17 een Russisch vliegtuig vol burgers uit de lucht zou hebben geschoten zou je dat als “oog om oog” kunnen beschrijven, maar dat maakt het voor de betrokkenen niet anders. Ook niet voor de militairen die de opdracht kregen te vergelden.
Uiteindelijk is het allemaal een glijdende schaal met steeds meer gevolgen. Eerlijk of niet eerlijk.
Plus Rusland ook een stuk minder kan exporteren, de azov en zwarte zee zitten voor beide kanten momenteel in een best hevige lockdown. Vooral Afrika zal dat echt gaan merken, meerdere landen zijn volledig afhankelijk van import uit die landen voor voedsel meen ik.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:34 schreef LXIV het volgende:
Als Rusland niet kan oogsten en Oekraïne niet kan exporteren en de oogst in usa valt ook nog tegen hebben we in 2027 een probleem
quote:CRIMEA ⛔️ STOP: 7 ⚓️ vessels of the shadow fleet, 7 ⚡️ substations in Crimea and occupied territories, 6 units of air defense in Russia, and 2 incredibly destructive "berries" 2.0. Night of July 20th - delivering results.
⚓️ SBS Operation "Molochka":
During the night, 7 Russian vessels were targeted: 3 tankers and 4 cargo ships in the Black and Azov Seas.
⚡️ SBS Operation "Crimean Switch Off": 7 energy nodes/substations were disabled in Yalta, Morskoe, Privetnoe, Luchistoe, and other locations.
🔥 SBS Operation "Air Defense Strike": 6 elements of air defense were destroyed in Yeisk, Primorsko-Akhtarsk, and Kamyshevatskoe, all in Russia:
"Tor-M2" anti-aircraft missile systems, "Nebo-SV" radar complexes (2 units), "Nebo-U", "Kasta 2E2", "Gamma S1M".
🌶️ Total score for the period of July 1st-20th, for individual SBS operations in Crimea:
⚓️ "Molochka": 183 units of the shadow fleet (119 in the Azov Sea, 64 in the Black Sea).
⚡️ "Crimean Switch Off": 103 energy nodes.
🔥 "Air Defense Strike": 25 elements of air defense (12 anti-aircraft missile systems, 12 radar complexes, 1 electronic warfare complex).
🚢 Kerch Strait Ferry Crossing: -75% capacity. Three out of five ferries have been destroyed, two have lost their maneuverability and are operating as barges, being towed. For now.
Units 414, 413, 412, 427, the 20th brigade, and the 1st SBS center were involved.
The disruption of the military, energy, and logistical capabilities of the occupier in Crimea by SBS units will continue indefinitely.
*Video of "Molochka" in the pinned comment.
More evidence will be provided soon.
quote:Oh, how everything is being disabled... Kuban - an unplowed field. Birds of the SBU special forces have visited the swamps of the Krasnodar region.
8 elements of air defense were detected and destroyed on the night of July 20th in the enemy's operational depth (6 in the Krasnodar region and 2 in the temporarily occupied territory of the Zaporizhzhia region): Tor missile systems, Buk missile systems, Kasta, Gamma, Nebo-SV, Nebo-U radar complexes, etc.
🔥 "TOR-M2" missile system, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "Kasta-2E2" radar station, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "Gamma-S1M" radar station, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 2 units of "Nebo-SV" radar stations, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "Nebo-U" radar station, settlement of Primorsko-Akhtarsk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "BUK-M1" missile system, settlement of Zelenopil, temporarily occupied territory of the Zaporizhzhia region.
🔥 Radar station, settlement of Danylo-Ivanivka, temporarily occupied territory of the Zaporizhzhia region.
The "Birds" unit of the SBU special forces were operating.
The destruction of the military, energy, and logistical capabilities of the occupiers in Crimea by the SBU "Birds" will continue indefinitely.
CRIMEA ⛔️ STOP
We will endure.
Moscow will fall.
We will feed and rebuild Crimea.
quote:CRIMEA ⛔️ STOP. +19 energy facilities in Crimea and occupied territories. Operation "Crimean Switch Off" is in progress.
Total count from July 1st to 20th: 104⚡️ substations and energy facilities have been successfully targeted.
This time:
🔥 110 kV substation "Luchyste", village of Luchyste, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Morske", village of Morske, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Privitne", village of Privitne, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Darsan", village of Yalta, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds", 427th Brigade of Special Operations Forces "Rarog"
🔥 110 kV substation "Soliana", village of Kerch, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 220 kV substation "Azovska", village of Staryi Krym, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 110 kV substation "Zorya", village of Ponizivka, Crimea, 412th Brigade of Special Operations Forces "Nemesis"
🔥 110 kV substation "Kapsel", village of Sudak, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Koktebel", village of Shchebetovka, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Lenino", village of Yedy-Kuy, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 220 kV substation "Nansosna-3", village of Zelenyi Yar, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 150 kV substation "Berdianska", village of Berdiansk, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 Substation, village of Shyroke, Kherson region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Zemlyanky, Donetsk region, 4th Battalion, 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 Substation, village of Bezhyneve, Luhansk region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Bila Hora, Luhansk region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Denezhnykovе, Luhansk region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Makiivka, Donetsk region, 4th Battalion, 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 Substation, village of Ganivka, Zaporizhzhia region, 412th Brigade of Special Operations Forces "Nemesis"
The Crimean power grid will remain under constant pressure until the burden of colonization is completely lifted from the Ukrainian peninsula.
We will persevere.
Moscow will fall.
We will restore and rebuild Crimea.
Hoe had dat militair ingrijpen er concreet uit moeten/kunnen zien destijds?quote:Op maandag 20 juli 2026 22:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Toen militair ingrijpen en dreigen had een hele hoop doden en gedoe gescheeld.
Oprechte vraag, wat moet Oekraine dan doen?quote:Op maandag 20 juli 2026 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik apart vind is dat we dingen goedpraten zodra Oekraïne ze begaat. Distributiecentrum is nu prima waar dat eerder schandalig was. Natuurlijk zijn zaken te begrijpen, maar je moet de ernst ook onderkennen.
Als NL na MH17 een Russisch vliegtuig vol burgers uit de lucht zou hebben geschoten zou je dat als “oog om oog” kunnen beschrijven, maar dat maakt het voor de betrokkenen niet anders. Ook niet voor de militairen die de opdracht kregen te vergelden.
Uiteindelijk is het allemaal een glijdende schaal met steeds meer gevolgen. Eerlijk of niet eerlijk.
Toen militair ingrijpen en dreigen had een hele hoop doden en gedoe gescheeld.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wij niet. Afrika en midden oosten wel.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:34 schreef LXIV het volgende:
Als Rusland niet kan oogsten en Oekraïne niet kan exporteren en de oogst in usa valt ook nog tegen hebben we in 2027 een probleem
https://kyivindependent.c(...)-to-replace-syrskyi/quote:Op maandag 20 juli 2026 17:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heeft die al eerder promotie gemaakt? Want dit verhaal hebben we hier al eerder in deze context gezien
hier is een goede tube uit Crimea hoogseizoen , geen gasten, waar ze loopt in 7:40 heb ik ook gelopenquote:Op maandag 20 juli 2026 19:34 schreef LXIV het volgende:
Samen met de bondgenoten de crash site veilig stellen en Oekraïne volpompen met wapens.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:22 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Hoe had dat militair ingrijpen er concreet uit moeten/kunnen zien destijds?
Als ik die hoeveelheid substation lees dan denk ik dat Nederland na zo'n aanval geen of vrijwel geen elektriciteits net meer zou hebben. Het verbaast mij dat die aanvallen op onderverdeelstation zo lang door kunnen blijven gaan?quote:
De infrastructuur van Oekraine en Rusland is natuurlijk ook veel meer gebouwd met de kans dat er uberhaupt dingen stuk gaan en makkelijk individuee lvan elkaar gerepareerd kunnen worden zonder dat gelijk het hele systeem niet meer werkt en ook met eventuele oorlogen in gedachte.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ik die hoeveelheid substation lees dan denk ik dat Nederland na zo'n aanval geen of vrijwel geen elektriciteits net meer zou hebben. Het verbaast mij dat die aanvallen op onderverdeelstation zo lang door kunnen blijven gaan?
Dan krijg je enorme hongersnood waarschijnlijk, in het geval van Rusland gaat het om 20% van de wereldwijde exportmarkt en bij Oekraïne gaat het om 10%.quote:Op maandag 20 juli 2026 19:34 schreef LXIV het volgende:
quote:Op maandag 20 juli 2026 22:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://kyivindependent.c(...)-to-replace-syrskyi/
Hier aardig stukje over hem.
Mijn geheugen is nog goed!quote:Drapatyi resigned as commander of the Ukrainian Ground Forces on June 1, 2025, after a Russian Iskander ballistic missile attack on a training ground operated by the 239th training center, which killed 12 Ukrainian soldiers.
Oei, dan hebben we in 2100 geen 10x, maar slechts 9,999x meer Afrikanen als Europeanenquote:Op maandag 20 juli 2026 22:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Toen militair ingrijpen en dreigen had een hele hoop doden en gedoe gescheeld.
[..]
Wij niet. Afrika en midden oosten wel.
En gek genoeg is volgens mij juist de meeste kritiek op hem meer dat hij opstapte toen, dan wat er daadwerkelijk gebeurde.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:35 schreef BEFEM het volgende:
Op maandag 20 juli 2026 22:26 schreef skysherrif het volgende:
Zou wel weer een rare gang van zaken zijn als iemand eerst ontslag neemt en dan een tijd later de hoogste functie zou krijgenquote:Op maandag 20 juli 2026 22:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En gek genoeg is volgens mij juist de meeste kritiek op hem meer dat hij opstapte toen, dan wat er daadwerkelijk gebeurde.
Als ik me nog wat herinner van die tijd, waren er vlak daarvoor meer van dit soort incidenten geweest die een beetje in een doofpot werden gestopt dus hij vond juist dat hij een voorbeeld moest stellen door publiekelijk de schuld opzich te nemen en af te treden. Dusja het is een beetje hoe je er naar kijkt.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zou wel weer een rare gang van zaken zijn als iemand eerst ontslag neemt en dan een tijd later de hoogste functie zou krijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |