abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221390516
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Oekraïne begeeft zich steeds meer in grijs gebied met de aanvallen op distributiecentra en dat kan Rusland natuurlijk ook goed doen.
Rus doet de hele oorlog al niet anders.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 20 juli 2026 @ 10:13:29 #102
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221390526
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zitten gewoon echte mensen achter een beeldscherm. Je mag gerust een beetje normaal doen.

Ik hekel Trump, maar sta wel voor een sterke NATO. In die context kan Trump zijn retoriek voordelig zijn. Maar dan zie ik graag dat elk Europees land 'meedoet'. Dat is alles.
Maar dan wel op eigen voorwaarden. Die budget verhoging is uit de lucht gegrepen. Spanje zegt niet niets te willen doen.
pi_221390548
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar dan wel op eigen voorwaarden. Die budget verhoging is uit de lucht gegrepen. Spanje zegt niet niets te willen doen.
Ik ben het ermee eens dat je niet perse aan het budget hoeft te houden. Maar ik vind de houding van Spanje vooral dat ze dwars liggen om het dwars liggen. Maja, dat is arbitrair, want misschien vind jij de houding van Spanje wel heel erg goed.

Jij vindt Spanje niet een beetje 'ik ben 2 en ik zeg nee'?
  maandag 20 juli 2026 @ 10:15:42 #104
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221390553
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Rus doet de hele oorlog al niet anders.
Dat is geen reden om het ook te doen. Bovendien laat Oekraïne zien dat het werkt. Als Rusland de Oekraïense graanexport sloopt omdat het de oorlogseconomie helpt is dat een probleem.
pi_221390588
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat is geen reden om het ook te doen. Bovendien laat Oekraïne zien dat het werkt.
Geen reden, maar het werkt wel.

Ok.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221390603
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is geen reden om het ook te doen. Bovendien laat Oekraïne zien dat het werkt. Als Rusland de Oekraïense graanexport sloopt omdat het de oorlogseconomie helpt is dat een probleem.
Nooit?

Dat is ook zo'n gesprek waar je vaak niet uitkomt. Hoelang is het internationaal-rechts, oorlogsrecht (en allerlei andere rechten) te handhaven als je een tegenpartij hebt die er schijt aan heeft?
pi_221390612
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:15 schreef theunderdog het volgende:
Het is relatief goedkoop scoren.

Makkelijk om tegen de VS te zeggen dat ze geen spaanse luchthavens mogen gebruiken omdat je immers weet dat ze dat toch wel kunnen in noordelijkere landen.
pi_221390659
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is relatief goedkoop scoren.

Makkelijk om tegen de VS te zeggen dat ze geen spaanse luchthavens mogen gebruiken omdat je immers weet dat ze dat toch wel kunnen in noordelijkere landen.
Ja, zulke zaken ook inderdaad.
pi_221390689
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, zulke zaken ook inderdaad.
Stel je voor dat heel europa zegt, hey sanchez, jij mag voor heel europa beslissen.

Wat denk je dat er dan met starlink voor oekraine gebeurt, als heel europa de deur op slot pleurt?

Goedkoop en makkelijk scoren, dus.
  maandag 20 juli 2026 @ 10:23:30 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221390691
quote:

[..]
Ik ben het ermee eens dat je niet perse aan het budget hoeft te houden. Maar ik vind de houding van Spanje vooral dat ze dwars liggen om het dwars liggen. Maja, dat is arbitrair, want misschien vind jij de houding van Spanje wel heel erg goed.

Het 2 jarige gevoel heb ik vooral bij Trump. Verder denk ik dat we binnen europa vooral concreet moeten maken welke kant we op willen en niet alles op het verhogen van budget moeten gooien.
Spanje had wat Iran betreft ook gewoon gelijk.
pi_221390714
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Gaat om het pragmatische pad voorwaarts. Niet om wie er gelijk heeft.
pi_221390715
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Stel je voor dat heel europa zegt, hey sanchez, jij mag voor heel europa beslissen.

Wat denk je dat er dan met starlink voor oekraine gebeurt, als heel europa de deur op slot pleurt?

Goedkoop en makkelijk scoren, dus.
Naja. Het is ook juist andersom. Amerika kan niet veel meer doen dan anti-Spanje retoriek, omdat om ze echt te straffen je heel de EU moet straffen. Ook Trump snapt dat de EU een grote essentiële markt is en blijft.

Het is dus inderdaad makkelijk scoren van Spanje.
  maandag 20 juli 2026 @ 10:26:49 #113
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221390751
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Geen reden, maar het werkt wel.

Ok.
Ja dat het werkt is een reden. Dat zij het ook doen vind ik minder een reden.
Wel iets van alle tijden natuurlijk. De geallieerden in ww2 gooiden ook vanalles burgerlijk plat natuurlijk.

Voor bombarderen zijn de duitsers na de oorlog dan ook niet bestraft.
pi_221390756
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het 2 jarige gevoel heb ik vooral bij Trump. Verder denk ik dat we binnen europa vooral concreet moeten maken welke kant we op willen en niet alles op het verhogen van budget moeten gooien.
Allemaal leuk in theorie, maar Amerika is en blijft een belangrijke bondgenoot. Wat Europese middlepowers moeten doen is goed samenwerken, om aan risicospreiding te doen. Maar de kant die wij op moeten gaan, is niet anti-Amerikaans.
pi_221390799
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja dat het werkt is een reden. Dat zij het ook doen vind ik minder een reden.
Wel iets van alle tijden natuurlijk. De geallieerden in ww2 gooiden ook vanalles burgerlijk plat natuurlijk.

Voor bombarderen zijn de duitsers na de oorlog dan ook niet bestraft.
Zoals uitgeproken door velen in deze topic zie je idd dat het bijna altijd afdaalt naar dat niveau. Maakt het zeker niet goed, en is ook geen rechtsvaardiging, maar is wel feit.

En wat niet helpt is dat je met een setje varkens in het kremlin te maken hebben die vanaf dag 1 dat soort doelen al prima vinden.
pi_221390807
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zitten gewoon echte mensen achter een beeldscherm. Je mag gerust een beetje normaal doen.

Ik hekel Trump, maar sta wel voor een sterke NATO. In die context kan Trump zijn retoriek voordelig zijn. Maar dan zie ik graag dat elk Europees land 'meedoet'. Dat is alles.
Spanje uit de NAVO maakt de NAVO zwakker dan Spanje in de NAVO met een lager defensiebudget.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221390845
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Spanje uit de NAVO maakt de NAVO zwakker dan Spanje in de NAVO met een lager defensiebudget.
Ik houd ze er liever bij. Maar dan moeten ze wel wat veranderen qua houding.
pi_221390849
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niks.

De VS is niet gebaat bij een Russische overwinning.
pi_221390862
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik houd ze er liever bij. Maar dan moeten ze wel wat veranderen qua houding.
Nee, de NAVO mag best wat tegengas hebben, ipv een club jaknikkers richting Trump.
pi_221390882
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niks.

De VS is niet gebaat bij een Russische overwinning.
Da's een onverantwoorde gok.

En ik pak starlink, maar denk maar aan alle eventuele andere dingen waar we op dit punt, nog niet zonder de VS kunnen. Die komen dan allemaal in gevaar omdat kleuter trump een driftbui krijgt.
pi_221390885
quote:

[..]

Nee, dat slaat nergens op.
Spanje wordt gewoon gedemoniseerd omdat ze niet op hun knieën gaan voor Trump.
pi_221390901
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, de NAVO mag best wat tegengas hebben, ipv een club jaknikkers richting Trump.
Ow, wel eens hoor.

Ik neem het goedkoop scoren van spanje dus ook niet kwalijk.
  maandag 20 juli 2026 @ 10:35:55 #123
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221390902
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gaat om het pragmatische pad voorwaarts. Niet om wie er gelijk heeft.
Kijken we op gebied van migratie is het andersom. Wij gooien hier grenzen dicht terwijl ze daar binnenstromen.
pi_221390908
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's een onverantwoorde gok.

En ik pak starlink, maar denk maar aan alle eventuele andere dingen waar we op dit punt, nog niet zonder de VS kunnen. Die komen dan allemaal in gevaar omdat kleuter trump een driftbui krijgt.
We?

Oekraïne is geen 'we' hè.
pi_221390928
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
We?

Oekraïne is geen 'we' hè.
Onderscheid zonder verschil.

Tenzij je nu heel luchtig wil gaan doen of rusland grenzend aan polen heulemaal geen probleem is ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')