abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2026 @ 20:14:43 #201
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221393911
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 14:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ja, en wanneer hebben we dan als vergelding een Russisch vliegtuig vol burgers uit de lucht geschoten?
Niet en nooit dus, een argument uit fabeltjesland.

Meh !
quote:
en stop met dat irritante gemekker, “meh, meh, meh”, je bent toch geen geit?
Hoe moet ik anders reageren op dingen die ik niet zo gezegd heb dan?
Ik geef de mh17 als voorbeeld om aan te geven dat het niet altijd opgaat dat oog om oog ok is.
Maar daar wordt blijkbaar hier wel anders over gedacht.
  maandag 20 juli 2026 @ 20:16:34 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221393925
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Meh !
[..]
Hoe moet ik anders reageren op dingen die ik niet zo gezegd heb dan?
Ik geef de mh17 als voorbeeld om aan te geven dat het niet altijd opgaat dat oog om oog ok is.
Maar daar wordt blijkbaar hier wel anders over gedacht.
je vergelijkt het neerschieten van de MH 17 met een aanval op een distributiecentrum, beetje dom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 juli 2026 @ 20:27:27 #203
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221393990
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je vergelijkt het neerschieten van de MH 17 met een aanval op een distributiecentrum, beetje dom
Nope.
pi_221394056
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar waarom is usa dan geen bitch van Spanje?
Een bondgenootschap betekent niet dat we allemaal de bitch van Trump zijn, hoeveel hij ook liegt, bedreigd en beledigd.
Snap ik maar het gaat niet om Trump. Maar om het bondgenootschap, dat overleeft trump wel
Vakman pur sang
pi_221394079
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onderscheid zonder verschil.

Tenzij je nu heel luchtig wil gaan doen of rusland grenzend aan polen heulemaal geen probleem is ofzo.
Nee, waarom is dat een probleem?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 20 juli 2026 @ 22:03:45 #206
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221394630
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja, maar dat doen ze niet.

Wat ik apart vind is dat we dingen goedpraten zodra Oekraïne ze begaat. Distributiecentrum is nu prima waar dat eerder schandalig was. Natuurlijk zijn zaken te begrijpen, maar je moet de ernst ook onderkennen.
Als NL na MH17 een Russisch vliegtuig vol burgers uit de lucht zou hebben geschoten zou je dat als “oog om oog” kunnen beschrijven, maar dat maakt het voor de betrokkenen niet anders. Ook niet voor de militairen die de opdracht kregen te vergelden.

Uiteindelijk is het allemaal een glijdende schaal met steeds meer gevolgen. Eerlijk of niet eerlijk.
Toen militair ingrijpen en dreigen had een hele hoop doden en gedoe gescheeld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221394759
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 19:34 schreef LXIV het volgende:
Als Rusland niet kan oogsten en Oekraïne niet kan exporteren en de oogst in usa valt ook nog tegen hebben we in 2027 een probleem
Plus Rusland ook een stuk minder kan exporteren, de azov en zwarte zee zitten voor beide kanten momenteel in een best hevige lockdown. Vooral Afrika zal dat echt gaan merken, meerdere landen zijn volledig afhankelijk van import uit die landen voor voedsel meen ik.
pi_221394766
Bekijk deze YouTube-video

quote:
CRIMEA ⛔️ STOP: 7 ⚓️ vessels of the shadow fleet, 7 ⚡️ substations in Crimea and occupied territories, 6 units of air defense in Russia, and 2 incredibly destructive "berries" 2.0. Night of July 20th - delivering results.

⚓️ SBS Operation "Molochka":
During the night, 7 Russian vessels were targeted: 3 tankers and 4 cargo ships in the Black and Azov Seas.

⚡️ SBS Operation "Crimean Switch Off": 7 energy nodes/substations were disabled in Yalta, Morskoe, Privetnoe, Luchistoe, and other locations.

🔥 SBS Operation "Air Defense Strike": 6 elements of air defense were destroyed in Yeisk, Primorsko-Akhtarsk, and Kamyshevatskoe, all in Russia:
"Tor-M2" anti-aircraft missile systems, "Nebo-SV" radar complexes (2 units), "Nebo-U", "Kasta 2E2", "Gamma S1M".

🌶️ Total score for the period of July 1st-20th, for individual SBS operations in Crimea:

⚓️ "Molochka": 183 units of the shadow fleet (119 in the Azov Sea, 64 in the Black Sea).

⚡️ "Crimean Switch Off": 103 energy nodes.

🔥 "Air Defense Strike": 25 elements of air defense (12 anti-aircraft missile systems, 12 radar complexes, 1 electronic warfare complex).

🚢 Kerch Strait Ferry Crossing: -75% capacity. Three out of five ferries have been destroyed, two have lost their maneuverability and are operating as barges, being towed. For now.

Units 414, 413, 412, 427, the 20th brigade, and the 1st SBS center were involved.
The disruption of the military, energy, and logistical capabilities of the occupier in Crimea by SBS units will continue indefinitely.

*Video of "Molochka" in the pinned comment.
More evidence will be provided soon.
pi_221394771

quote:
Oh, how everything is being disabled... Kuban - an unplowed field. Birds of the SBU special forces have visited the swamps of the Krasnodar region.

8 elements of air defense were detected and destroyed on the night of July 20th in the enemy's operational depth (6 in the Krasnodar region and 2 in the temporarily occupied territory of the Zaporizhzhia region): Tor missile systems, Buk missile systems, Kasta, Gamma, Nebo-SV, Nebo-U radar complexes, etc.

🔥 "TOR-M2" missile system, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "Kasta-2E2" radar station, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "Gamma-S1M" radar station, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 2 units of "Nebo-SV" radar stations, settlement of Yeisk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "Nebo-U" radar station, settlement of Primorsko-Akhtarsk, Krasnodar region, Russia.
🔥 "BUK-M1" missile system, settlement of Zelenopil, temporarily occupied territory of the Zaporizhzhia region.
🔥 Radar station, settlement of Danylo-Ivanivka, temporarily occupied territory of the Zaporizhzhia region.

The "Birds" unit of the SBU special forces were operating.
The destruction of the military, energy, and logistical capabilities of the occupiers in Crimea by the SBU "Birds" will continue indefinitely.

CRIMEA ⛔️ STOP

We will endure.
Moscow will fall.
We will feed and rebuild Crimea.
pi_221394777

quote:
CRIMEA ⛔️ STOP. +19 energy facilities in Crimea and occupied territories. Operation "Crimean Switch Off" is in progress.

Total count from July 1st to 20th: 104⚡️ substations and energy facilities have been successfully targeted.

This time:
🔥 110 kV substation "Luchyste", village of Luchyste, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Morske", village of Morske, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Privitne", village of Privitne, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Darsan", village of Yalta, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds", 427th Brigade of Special Operations Forces "Rarog"
🔥 110 kV substation "Soliana", village of Kerch, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 220 kV substation "Azovska", village of Staryi Krym, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 110 kV substation "Zorya", village of Ponizivka, Crimea, 412th Brigade of Special Operations Forces "Nemesis"
🔥 110 kV substation "Kapsel", village of Sudak, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Koktebel", village of Shchebetovka, Crimea, 9th Battalion "Kairos", 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 110 kV substation "Lenino", village of Yedy-Kuy, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 220 kV substation "Nansosna-3", village of Zelenyi Yar, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 150 kV substation "Berdianska", village of Berdiansk, Crimea, 1st Special Operations Center
🔥 Substation, village of Shyroke, Kherson region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Zemlyanky, Donetsk region, 4th Battalion, 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 Substation, village of Bezhyneve, Luhansk region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Bila Hora, Luhansk region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Denezhnykovе, Luhansk region, 20th Brigade of Special Operations Forces "K-2"
🔥 Substation, village of Makiivka, Donetsk region, 4th Battalion, 414th Brigade of Special Operations Forces "Mad'yar Birds"
🔥 Substation, village of Ganivka, Zaporizhzhia region, 412th Brigade of Special Operations Forces "Nemesis"

The Crimean power grid will remain under constant pressure until the burden of colonization is completely lifted from the Ukrainian peninsula.

We will persevere.
Moscow will fall.
We will restore and rebuild Crimea.
pi_221394779
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe had dat militair ingrijpen er concreet uit moeten/kunnen zien destijds?
pi_221394783
quote:

[..]

Wat ik apart vind is dat we dingen goedpraten zodra Oekraïne ze begaat. Distributiecentrum is nu prima waar dat eerder schandalig was. Natuurlijk zijn zaken te begrijpen, maar je moet de ernst ook onderkennen.
Als NL na MH17 een Russisch vliegtuig vol burgers uit de lucht zou hebben geschoten zou je dat als “oog om oog” kunnen beschrijven, maar dat maakt het voor de betrokkenen niet anders. Ook niet voor de militairen die de opdracht kregen te vergelden.

Uiteindelijk is het allemaal een glijdende schaal met steeds meer gevolgen. Eerlijk of niet eerlijk.
Oprechte vraag, wat moet Oekraine dan doen?

Mijn inziens is Oekraine nog veel en veel te "lief" voor een land dat een existentiële oorlog voert om westerse partners gerust te stellen en westerse burgers goed te laten slapen.
  maandag 20 juli 2026 @ 22:25:41 #213
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221394797
quote:

[..]

quote:
Als Rusland niet kan oogsten en Oekraïne niet kan exporteren en de oogst in usa valt ook nog tegen hebben we in 2027 een probleem
Wij niet. Afrika en midden oosten wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_221394812
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 17:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heeft die al eerder promotie gemaakt? Want dit verhaal hebben we hier al eerder in deze context gezien
https://kyivindependent.c(...)-to-replace-syrskyi/

Hier aardig stukje over hem.
  maandag 20 juli 2026 @ 22:27:45 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221394818
quote:
hier is een goede tube uit Crimea hoogseizoen , geen gasten, waar ze loopt in 7:40 heb ik ook gelopen

over de diesel en water en oogst situatie , Landbouw gaat heel hard geraakt worden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2026 22:42:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 juli 2026 @ 22:27:54 #216
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221394820
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:22 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Hoe had dat militair ingrijpen er concreet uit moeten/kunnen zien destijds?
Samen met de bondgenoten de crash site veilig stellen en Oekraïne volpompen met wapens.

De plannen lagen er al.
pi_221394841
quote:
Als ik die hoeveelheid substation lees dan denk ik dat Nederland na zo'n aanval geen of vrijwel geen elektriciteits net meer zou hebben. Het verbaast mij dat die aanvallen op onderverdeelstation zo lang door kunnen blijven gaan?
pi_221394860
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als ik die hoeveelheid substation lees dan denk ik dat Nederland na zo'n aanval geen of vrijwel geen elektriciteits net meer zou hebben. Het verbaast mij dat die aanvallen op onderverdeelstation zo lang door kunnen blijven gaan?
De infrastructuur van Oekraine en Rusland is natuurlijk ook veel meer gebouwd met de kans dat er uberhaupt dingen stuk gaan en makkelijk individuee lvan elkaar gerepareerd kunnen worden zonder dat gelijk het hele systeem niet meer werkt en ook met eventuele oorlogen in gedachte.

Maar dat gezegdhebbende is het echt verbazend hoe snel men alles daar weer aan het werkt krijgt inderdaad, als je de aanvallen over en weer ziet.

Maar ik ben wel echt bang voor de winters van beide landen, oekraine en delen van Rusland stonden op het kraken, deze winter zou het wel eens kunnen barsten.
pi_221394868
twitter

quote:
Werkzaamheden van het 422e Regiment Onbemande Systemen "Luftwaffe"
  maandag 20 juli 2026 @ 22:35:36 #220
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221394869
quote:
Dan krijg je enorme hongersnood waarschijnlijk, in het geval van Rusland gaat het om 20% van de wereldwijde exportmarkt en bij Oekraïne gaat het om 10%.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221394874
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://kyivindependent.c(...)-to-replace-syrskyi/

Hier aardig stukje over hem.
quote:
Drapatyi resigned as commander of the Ukrainian Ground Forces on June 1, 2025, after a Russian Iskander ballistic missile attack on a training ground operated by the 239th training center, which killed 12 Ukrainian soldiers.
Mijn geheugen is nog goed!
pi_221394895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Wij niet. Afrika en midden oosten wel.
Oei, dan hebben we in 2100 geen 10x, maar slechts 9,999x meer Afrikanen als Europeanen :9
NWS / In 2100 zijn er 10x meer Afrikanen dan Europeanen
pi_221394897
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:35 schreef BEFEM het volgende:

Op maandag 20 juli 2026 22:26 schreef skysherrif het volgende:
En gek genoeg is volgens mij juist de meeste kritiek op hem meer dat hij opstapte toen, dan wat er daadwerkelijk gebeurde.
pi_221394904
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En gek genoeg is volgens mij juist de meeste kritiek op hem meer dat hij opstapte toen, dan wat er daadwerkelijk gebeurde.
Zou wel weer een rare gang van zaken zijn als iemand eerst ontslag neemt en dan een tijd later de hoogste functie zou krijgen _O-
pi_221394911
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zou wel weer een rare gang van zaken zijn als iemand eerst ontslag neemt en dan een tijd later de hoogste functie zou krijgen _O-
Als ik me nog wat herinner van die tijd, waren er vlak daarvoor meer van dit soort incidenten geweest die een beetje in een doofpot werden gestopt dus hij vond juist dat hij een voorbeeld moest stellen door publiekelijk de schuld opzich te nemen en af te treden. Dusja het is een beetje hoe je er naar kijkt.
  maandag 20 juli 2026 @ 22:42:50 #226
56749 BlaZ
pi_221394914
quote:

[..]

Nee, dat bedoeld men niet met de lex talionis. Het idee is dat de slachtoffers gestorven zijn en de daders dus ditzelfde lot; de doodstraf, dienen ondergaan.
pi_221394916
twitter

Laura loomer naar oekraine (lol)
pi_221394920
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan krijg je enorme hongersnood waarschijnlijk, in het geval van Rusland gaat het om 20% van de wereldwijde exportmarkt en bij Oekraïne gaat het om 10%.
Hopelijk in Egypte dan geen opstand. Gedoe rondom Suez kunnen we niet erbij hebben.
pi_221394940
Met de Evergreen kregen we een aperitif :9
  maandag 20 juli 2026 @ 22:49:11 #230
56749 BlaZ
pi_221394944
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:43 schreef Adames het volgende:

[..]
Hopelijk in Egypte dan geen opstand. Gedoe rondom Suez kunnen we niet erbij hebben.
Inderdaad en het gaat qua export van Rusland en Oekraïne om een totale hoeveelheid waarme 350-450 miljoen mensen gevoed worden.
pi_221394959

Oekraine Lyuty drone op een wapenexpo met raketten er onder.

Oekraine gaat dus Lyutys gebruiken als een soort lanceerplatform voor (eigen ontwikkelde?) kleine raketten.
pi_221394966
twitter
pi_221394968
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:42 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Laura loomer naar oekraine (lol)
Van anti naar pro. Het is gewoon een verdienmodel. Alles voor de engagement.
pi_221394970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Samen met de bondgenoten de crash site veilig stellen en Oekraïne volpompen met wapens.

De plannen lagen er al.
Denk dat de uitvoering onmogelijk was. Hoe lang deden de Fransen er bijvoorbeeld over on tijdens die oefeningen in Roemenië aan te kakken
  maandag 20 juli 2026 @ 23:04:56 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221395024
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:43 schreef Adames het volgende:

[..]
via de kaap varen dat kan

maar poetin moet heel snel ophouden met zijn oorlog , beter voor hem en beter voor iedereen
pi_221395045
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En andersom

twitter
  maandag 20 juli 2026 @ 23:12:21 #237
56749 BlaZ
pi_221395078
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De plannen lagen er al.
Dat zou wel een erg gevaarlijke operatie geweest kunnen zijn waarbij meerdere dodelijke slachtoffers hadden kunnen vallen, het lag ook 30km achter de frontlinie en daarom is dit scenario ook niet uitgevoerd.
pi_221395266
quote:

[..]

Intentie. Een warenhuis opblazen, puur om maar iets op te blazen, als onderdeel van een terreur campagne, zoals het Kremlin doet, kan natuurlijk op meer weerstand rekenen dan een Oekraïense poging om logistiek plat te leggen om zich te kunnen verdedigen.

En als NL als ordinaire wraak een vliegtuig vol burgers zou neerhalen is dat geen 'oog om oog' maar walgelijk.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:13:33 #239
56749 BlaZ
pi_221395280
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:01 schreef havanagila het volgende:

[..]
Intentie. Een warenhuis opblazen, puur om maar iets op te blazen, als onderdeel van een terreur campagne, zoals het Kremlin doet, kan natuurlijk op meer weerstand rekenen dan een Oekraïense poging om logistiek plat te leggen om zich te kunnen verdedigen.

En als NL als ordinaire wraak een vliegtuig vol burgers zou neerhalen is dat geen 'oog om oog' maar walgelijk.
De Russen beweren dan ook dat warenhuizen gebruikt worden voor de opslag of het transport van wapens. Of dat werkelijk zo is kunnen we natuurlijk toch niet bewijzen.

Bijvoorbeeld de postservice, daar was bewijs van.
pi_221395614
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En andersom

[ x ]
Want?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 09:09:38 #241
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221395966
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:55 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Denk dat de uitvoering onmogelijk was. Hoe lang deden de Fransen er bijvoorbeeld over on tijdens die oefeningen in Roemenië aan te kakken
Zou samen met de Australiers zijn. Maar een nofly zone zou al duidelijk gemaakt hebben waar de grenzen lagen. Dit itt het opstarten van NS2.
quote:
Na de MH17-ramp in juli 2014 bereidde Defensie een geheime militaire operatie voor om de rampplek in Oost-Oekraïne veilig te stellen. Honderden militairen en commando's stonden in de startblokken, maar de riskante missie werd op het allerlaatste moment afgeblazen wegens de onveilige situatie in het gebied.

De militaire inzet en betrokkenheid rondom MH17 omvatte destijds verschillende aspecten:
Invasieplan: Het Nederlandse leger had de opdracht om met een bataljon het twaalf vierkante kilometer grote rampgebied te beveiligen voor berging en onderzoek.

Afgelasting: Vanwege de oprukkende strijd en het risico op escalatie met pro-Russische separatisten werd de actie op het laatste moment ingetrokken.

Bijstand: In plaats van een grootschalige militaire bezetting werden er later ongewapende experts, marechaussees en kleine groepen speciale eenheden gestuurd om de politie en forensische experts te ondersteunen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ldaten/64661684.html

https://www.ewmagazine.nl(...)og-oekraine-1048646/

https://www.ad.nl/binnenl(...)-mh17-ramp~a9fa469c/

Is trouwens lastig gedetailleerde info over terug te vinden. Ik weet wel dat er verloven van militairen ingetrokken werden en de actie dichtbij uitvoering was.

[ Bericht 7% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 21-07-2026 09:15:02 ]
pi_221396009
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nah. Zo rationeel zijn mensen nooit. Ik denk dat de realiteit vrij dicht overeenkomt met wat ze beschrijft.
pi_221396018
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 07:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Want?
Ik weet waarom hij naar Rusland gaat.
pi_221396089
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 11:41:34 #245
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221396606
Rusland heeft een rijke traditie aan failliet gaan

de obligaties van de failliete Russische spoorwegen uit de tsaar periode zijn er nog
De kans dat gewone russen hun banktegoed krijgen uitbetaald in staatsbeloften op papier is zeer groot

Putin zal alles op alles zetten om het leger te blijven betalen
quote:
AI-overzicht

Oude Russische obligaties van vóór de Russische Revolutie (1917) en van vóór de val van de Sovjet-Unie (1991) zijn financieel waardeloos.
De huidige Russische staat heeft de schulden van het tsarenrijk en de Sovjet-Unie officieel ongeldig verklaard.

Deze papieren worden tegenwoordig uitsluitend verhandeld als verzamelobjecten (scriophily) voor bedragen variërend van enkele tientallen euro's tot maximaal honderden euro's
.Hoewel er in het verleden (onder andere in de jaren 90) nog geprobeerd is om via rechtszaken en commissies uitkeringen te regelen voor Nederlandse en andere westerse beleggers, is dit in de praktijk nooit succesvol gebleken.

Zelfs in de zeldzame gevallen waarin er oude obligaties met een historische inwisselwaarde in Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk zijn, zijn tsaristische obligaties juridisch niet meer opeisbaar bij de huidige Russische overheid.
Tegenwoordig worden deze fysieke stukken verhandeld op gespecialiseerde verzamelplatforms.

[ Bericht 30% gewijzigd door michaelmoore op 21-07-2026 11:51:02 ]
pi_221396713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 07:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Want?
Geen flauw idee. Wellicht is er ondertussen meer bekend.
pi_221396740

Taras Chmut bevestigd opnieuw dat de "echte" reden voor Fedorovs ontslag ging om "corruptie":

quote:
chmut says the real reason behind dismissal was fedorov's push to change the procurement system - turn it into competitive tender system. fedorov fired a bunch of people from mod that worked for defense companies. and that a lot of politicians, parliamentarians, and influential people have stakes in defense companies. and they push their products to the state no matter how expensive or unnecessary. he said the moment fedorov applied new procurement system several people in ukr parliament called for his dismissal and started paid campaign in tg channels.

unnecessary procurements that fedorov cancelled (info from fedorov, sternenko, chmut):
short arty shells (unusable in todays frontline situation and risks guns and crew)
fedorov cancelled 10s of millions on maintanance of tanks (leos?)
cancelled rpg procurement for 600 mil hryvnias
nobody apparently cares for opportunity cost analysis. and trying to change in response to battlefield dynamics
(Taras Chmut is hoofd van Oekraiens belangrijkste vrijwillegersorganisatie/inzamelingsorganisatie voor fondsen voor het lger, "Come back alive" en heeft echt heel veel kennis hierover)
  dinsdag 21 juli 2026 @ 11:58:44 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221396763
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En andersom

[ x ]
https://nos.nl/artikel/26(...)t-bezoek-aan-rusland

quote:
Politico: FBI-directeur Patel plant bezoek aan Rusland
Deel dit artikel
FBI-directeur Kash Patel is van plan om in het najaar Rusland te bezoeken, meldt het Amerikaanse nieuwsmedium Politico op basis van meerdere bronnen.
Als het bezoek daadwerkelijk plaatsvindt, is dat het eerste bezoek van een FBI-directeur aan het land in ruim dertien jaar.

Volgens Politico zou zijn bezoek gepland staan voor ergens in oktober en bezoekt hij Moskou en Sint-Petersburg.
Details over wat er besproken gaat worden en of Patel de Russische president Poetin zal ontmoeten zijn nog niet bekend.

Zeldzaam
Sinds het begin van de oorlog in Oekraïne zijn bezoeken aan Rusland door hooggeplaatste Amerikanen zeldzaam.
In december en januari brachten speciaal gezant Steve Witkoff en Trumps schoonzoon Jared Kushner bezoeken vanuit de VS aan Rusland om over een vredesplan te spreken.
Die ontmoetingen eindigden zonder harde afspraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')