abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221390933
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2623697

Geen idee of het hier al behandeld is.

Wel een logische escalatie. Oekraïne begeeft zich steeds meer in grijs gebied met de aanvallen op distributiecentra en dat kan Rusland natuurlijk ook goed doen. 2027 kan wel eens het jaar worden van wereldwijde honger.
Ambulances, ziekenhuizen, kraamklinieken en nu ook distributiecentra.

Dat zou wel een escalatie van Rusland zijn zeg.
pi_221390937
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, wel eens hoor.

Ik neem het goedkoop scoren van spanje dus ook niet kwalijk.
Daar lijkt het anders niet op

Ik snap ook niet waarom je het goedkoop scoren noemt.

Spanje gaat haaks op de VS staan.
Geen enkel ander Europees land durft dat.
En men wil als gevolg dat Spanje uit de NAVO wordt gelazerd.

Als dat goedkoop is voor Spanje, dan bewijst dat des te meer dat de NAVO Spanje harder nodig heeft dan andersom.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 20 juli 2026 @ 10:38:37 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221390938
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 09:59 schreef Joppiez het volgende:
Het is inderdaad erg verfrissend een Europese regeringshoofd te hebben wat zich niet op commando door de Amerikanen in het gaatje laat nemen (althans publiekelijk).
Mee eens het vervelende is wel dat ze het op het punt doen waar de Amerikanen wel een punt hebben.
Van mij hoeven ze geen 5% te investeren maar roepen dat het niet nodig is omdat je helemaal in het westen van de EU ligt is ook te zwak. Ook van Spanje mag verwacht worden dat ze de Baltische staten verdedigen en daar hun leger voor op peil houden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221390944
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
We?

Oekraïne is geen 'we' hè.
Semantiek. Ik zie Oekraine als een van de belangrijkste landen voor de NATO, als niet-NATO lid.
pi_221390946
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2623697

Geen idee of het hier al behandeld is.

Wel een logische escalatie. Oekraïne begeeft zich steeds meer in grijs gebied met de aanvallen op distributiecentra en dat kan Rusland natuurlijk ook goed doen. 2027 kan wel eens het jaar worden van wereldwijde honger.
Ja, want tot op heden viel Rusland geen civiele doelen aan :') _O-
pi_221390948
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Semantiek. Ik zie Oekraine als een van de belangrijkste landen voor de NATO, als niet-NATO lid.
Waarom?
pi_221390949
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef Wantie het volgende:
Daar lijkt het anders niet op

Ik snap ook niet waarom je het goedkoop scoren noemt.

Omdat je potsierlijk een maatregel afkondigd waarvan je weet dat deze netto geen enkel effect gaat hebben.

quote:
En men wil als gevolg dat Spanje uit de NAVO wordt gelazerd.
Ik zou graag zien dat ze in de pas blijven lopen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221390967
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens het vervelende is wel dat ze het op het punt doen waar de Amerikanen wel een punt hebben.
Van mij hoeven ze geen 5% te investeren maar roepen dat het niet nodig is omdat je helemaal in het westen van de EU ligt is ook te zwak. Ook van Spanje mag verwacht worden dat ze de Baltische staten verdedigen en daar hun leger voor op peil houden.
Maar vergt dat een 5% investering?
  maandag 20 juli 2026 @ 10:42:26 #134
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221390970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ambulances, ziekenhuizen, kraamklinieken en nu ook distributiecentra.

Dat zou wel een escalatie van Rusland zijn zeg.
Het gaat me om de gevolgen. Niet het niveau vd aanvallen.
pi_221390981
Wellicht nog wat duidelijker: het is eigenlijk prima dat spanje dit doet/gedaan heeft.

Omdat het idd de boodschap wel overbrengt. Confronteerd de VS met dat we idd niet klakkeloos meegaan in hun zinloze oorlogen.

Maar laten we niet doen alsof deze boodschap impact heeft gehad -> goedkoop scoren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221390991
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Goed punt.... ;)
pi_221390999
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat je potsierlijk een maatregel afkondigd waarvan je weet dat deze netto geen enkel effect gaat hebben.
[..]
Omdat de rest van Europa te laf is om nee te zeggen.

quote:
Ik zou graag zien dat ze in de pas blijven lopen.
En ik vind dat Europa geen slaaf is van de VS.

Wat hebben de bombardementen op Iran ons opgeleverd?

Niets.
Maar we betalen er wel de prijs voor.

En dan moeten we dat slaafs faciliteren?
Ik had liever gezien dat Europa de rug recht had gehouden.

Trump schoffeert Europa op alle fronten en dreigt zelfs een oorlog tegen Denemarken te starten.

En wij maar slaafs blijven knikken en volgen...
pi_221391001
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Van mij hoeven ze geen 5% te investeren maar roepen dat het niet nodig is omdat je helemaal in het westen van de EU ligt is ook te zwak.
Ook dit is een stukje semantiek, maar wel de kern.

Nee, 5% hoeft allicht niet perse, maar triomfantelijk roepen dat het allemaal niet boeit omdat het toch de ver van je bed show is, is wel heel erg :')
pi_221391003
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:43 schreef ExTec het volgende:
Wellicht nog wat duidelijker: het is eigenlijk prima dat spanje dit doet/gedaan heeft.

Omdat het idd de boodschap wel overbrengt. Confronteerd de VS met dat we idd niet klakkeloos meegaan in hun zinloze oorlogen.

Maar laten we niet doen alsof deze boodschap impact heeft gehad -> goedkoop scoren.
Heeft wel impact gehad.
Tot op Fok.
pi_221391006
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heeft wel impact gehad.
Tot op Fok.
Is er ook maar 1 vliegtuig minder naar iran gegaan?

Nee?

Geen impact dus.
pi_221391026
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat de rest van Europa te laf is om nee te zeggen.
[..]
En ik vind dat Europa geen slaaf is van de VS.

Wat hebben de bombardementen op Iran ons opgeleverd?

Niets.
Maar we betalen er wel de prijs voor.

En dan moeten we dat slaafs faciliteren?
Ik had liever gezien dat Europa de rug recht had gehouden.

Trump schoffeert Europa op alle fronten en dreigt zelfs een oorlog tegen Denemarken te starten.

En wij maar slaafs blijven knikken en volgen...
Hoe de oorlog in oekraine verloopt > het lekkere gevoel in onze onderbuik wat we krijgen als we trump een dikke middelvinger geven.
  maandag 20 juli 2026 @ 10:52:06 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221391045
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee maar wel een verbetering van de huidige net aan of niet 2% zeker omdat er veel te repareren valt.
Net zoals het NL en DLD leger trouwens maar die knallen nu dan ook naar voren.

https://www.euractiv.com/(...)ord-military-budget/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 20 juli 2026 @ 11:00:59 #143
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221391085
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, want tot op heden viel Rusland geen civiele doelen aan :') _O-
Dat zeg ik niet. Maar Oekraïne is bezig met het structureel slopen van leefbaarheid. Nu deed Rusland dit al met energie in de winter, maar ze hebben meer opties waar minder over geklaagd kan worden als Oekraïne hierzelf ook aan doet.
pi_221391104
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar Oekraïne is bezig met het structureel slopen van leefbaarheid. Nu deed Rusland dit al met energie in de winter,
Rusland valt al burgerdoelen aan. Inclusief aanvallen op ziekenhuizen, ambulances en andere zorgfaciliteiten.

quote:
maar ze hebben meer opties waar minder over geklaagd kan worden als Oekraïne hierzelf ook aan doet.
Tegen wie wordt er geklaagd? En hoezo helpt klagen?
pi_221391108
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar Oekraïne is bezig met het structureel slopen van leefbaarheid. Nu deed Rusland dit al met energie in de winter, maar ze hebben meer opties waar minder over geklaagd kan worden als Oekraïne hierzelf ook aan doet.
Je geeft het zelf al aan: Rusland deed dat al veel eerder.
Oekraïne kon dat tot voor kort niet, omdat ze daarvoor westerse wapens nodig hadden..
En dat ligt nu anders.

Oekraïne valt nu de energie infrastructuur en logistieke infrastructuur aan in Rusland zelf.
pi_221391119
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe de oorlog in oekraine verloopt > het lekkere gevoel in onze onderbuik wat we krijgen als we trump een dikke middelvinger geven.
Dus Trump kan heel Europa chanteren met Oekraïne.

Dan kan hij de middelvinger verwachten.
pi_221391141
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee maar wel een verbetering van de huidige net aan of niet 2% zeker omdat er veel te repareren valt.
Net zoals het NL en DLD leger trouwens maar die knallen nu dan ook naar voren.

https://www.euractiv.com/(...)ord-military-budget/
Spanje is ook bezig met het moderniseren van hun leger.
Alleen niet ten koste van 5% bbp.
pi_221391146
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus Trump kan heel Europa chanteren met Oekraïne.

Dan kan hij de middelvinger verwachten.
Totdat we het allemaal zelf kunnen zal het idd koordansen blijven, ja. Of tot de oorlog over is.
  maandag 20 juli 2026 @ 11:13:47 #149
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221391149
Oekraïne normaliseert het nu. Dat is ergens logisch om te doen en het helpt ze, maar ik denk dat we bang moeten zijn waar het eindigen gaat.

Als we nu zeggen dat die distributiecentra legitieme doelwitten zijn, waar stopt het dan?
pi_221391154
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Oekraïne normaliseert het nu. Dat is ergens logisch om te doen en het helpt ze, maar ik denk dat we bang moeten zijn waar het eindigen gaat.

Als we nu zeggen dat die distributiecentra legitieme doelwitten zijn, waar stopt het dan?
Oorlog is verschrikkelijk. Als oorlogsrecht wordt geschonden, is het vrijwel altijd vragen om nog meer schendingen. Maar de hoofdschuldige hier is Rusland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')