Ambulances, ziekenhuizen, kraamklinieken en nu ook distributiecentra.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2623697
Geen idee of het hier al behandeld is.
Wel een logische escalatie. Oekraïne begeeft zich steeds meer in grijs gebied met de aanvallen op distributiecentra en dat kan Rusland natuurlijk ook goed doen. 2027 kan wel eens het jaar worden van wereldwijde honger.
Daar lijkt het anders niet opquote:Op maandag 20 juli 2026 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, wel eens hoor.
Ik neem het goedkoop scoren van spanje dus ook niet kwalijk.
Mee eens het vervelende is wel dat ze het op het punt doen waar de Amerikanen wel een punt hebben.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:59 schreef Joppiez het volgende:
Het is inderdaad erg verfrissend een Europese regeringshoofd te hebben wat zich niet op commando door de Amerikanen in het gaatje laat nemen (althans publiekelijk).
Semantiek. Ik zie Oekraine als een van de belangrijkste landen voor de NATO, als niet-NATO lid.quote:
Ja, want tot op heden viel Rusland geen civiele doelen aanquote:Op maandag 20 juli 2026 10:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2623697
Geen idee of het hier al behandeld is.
Wel een logische escalatie. Oekraïne begeeft zich steeds meer in grijs gebied met de aanvallen op distributiecentra en dat kan Rusland natuurlijk ook goed doen. 2027 kan wel eens het jaar worden van wereldwijde honger.
Waarom?quote:Op maandag 20 juli 2026 10:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Semantiek. Ik zie Oekraine als een van de belangrijkste landen voor de NATO, als niet-NATO lid.
Omdat je potsierlijk een maatregel afkondigd waarvan je weet dat deze netto geen enkel effect gaat hebben.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef Wantie het volgende:
Daar lijkt het anders niet op
Ik snap ook niet waarom je het goedkoop scoren noemt.
Ik zou graag zien dat ze in de pas blijven lopen.quote:En men wil als gevolg dat Spanje uit de NAVO wordt gelazerd.
Maar vergt dat een 5% investering?quote:Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens het vervelende is wel dat ze het op het punt doen waar de Amerikanen wel een punt hebben.
Van mij hoeven ze geen 5% te investeren maar roepen dat het niet nodig is omdat je helemaal in het westen van de EU ligt is ook te zwak. Ook van Spanje mag verwacht worden dat ze de Baltische staten verdedigen en daar hun leger voor op peil houden.
Het gaat me om de gevolgen. Niet het niveau vd aanvallen.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ambulances, ziekenhuizen, kraamklinieken en nu ook distributiecentra.
Dat zou wel een escalatie van Rusland zijn zeg.
Goed punt....quote:
Omdat de rest van Europa te laf is om nee te zeggen.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat je potsierlijk een maatregel afkondigd waarvan je weet dat deze netto geen enkel effect gaat hebben.
[..]
En ik vind dat Europa geen slaaf is van de VS.quote:Ik zou graag zien dat ze in de pas blijven lopen.
Ook dit is een stukje semantiek, maar wel de kern.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Van mij hoeven ze geen 5% te investeren maar roepen dat het niet nodig is omdat je helemaal in het westen van de EU ligt is ook te zwak.
Heeft wel impact gehad.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:43 schreef ExTec het volgende:
Wellicht nog wat duidelijker: het is eigenlijk prima dat spanje dit doet/gedaan heeft.
Omdat het idd de boodschap wel overbrengt. Confronteerd de VS met dat we idd niet klakkeloos meegaan in hun zinloze oorlogen.
Maar laten we niet doen alsof deze boodschap impact heeft gehad -> goedkoop scoren.
Is er ook maar 1 vliegtuig minder naar iran gegaan?quote:
Hoe de oorlog in oekraine verloopt > het lekkere gevoel in onze onderbuik wat we krijgen als we trump een dikke middelvinger geven.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat de rest van Europa te laf is om nee te zeggen.
[..]
En ik vind dat Europa geen slaaf is van de VS.
Wat hebben de bombardementen op Iran ons opgeleverd?
Niets.
Maar we betalen er wel de prijs voor.
En dan moeten we dat slaafs faciliteren?
Ik had liever gezien dat Europa de rug recht had gehouden.
Trump schoffeert Europa op alle fronten en dreigt zelfs een oorlog tegen Denemarken te starten.
En wij maar slaafs blijven knikken en volgen...
Nee maar wel een verbetering van de huidige net aan of niet 2% zeker omdat er veel te repareren valt.quote:
Dat zeg ik niet. Maar Oekraïne is bezig met het structureel slopen van leefbaarheid. Nu deed Rusland dit al met energie in de winter, maar ze hebben meer opties waar minder over geklaagd kan worden als Oekraïne hierzelf ook aan doet.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want tot op heden viel Rusland geen civiele doelen aan![]()
Rusland valt al burgerdoelen aan. Inclusief aanvallen op ziekenhuizen, ambulances en andere zorgfaciliteiten.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar Oekraïne is bezig met het structureel slopen van leefbaarheid. Nu deed Rusland dit al met energie in de winter,
Tegen wie wordt er geklaagd? En hoezo helpt klagen?quote:maar ze hebben meer opties waar minder over geklaagd kan worden als Oekraïne hierzelf ook aan doet.
Je geeft het zelf al aan: Rusland deed dat al veel eerder.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar Oekraïne is bezig met het structureel slopen van leefbaarheid. Nu deed Rusland dit al met energie in de winter, maar ze hebben meer opties waar minder over geklaagd kan worden als Oekraïne hierzelf ook aan doet.
Dus Trump kan heel Europa chanteren met Oekraïne.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe de oorlog in oekraine verloopt > het lekkere gevoel in onze onderbuik wat we krijgen als we trump een dikke middelvinger geven.
Spanje is ook bezig met het moderniseren van hun leger.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar wel een verbetering van de huidige net aan of niet 2% zeker omdat er veel te repareren valt.
Net zoals het NL en DLD leger trouwens maar die knallen nu dan ook naar voren.
https://www.euractiv.com/(...)ord-military-budget/
Totdat we het allemaal zelf kunnen zal het idd koordansen blijven, ja. Of tot de oorlog over is.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus Trump kan heel Europa chanteren met Oekraïne.
Dan kan hij de middelvinger verwachten.
Oorlog is verschrikkelijk. Als oorlogsrecht wordt geschonden, is het vrijwel altijd vragen om nog meer schendingen. Maar de hoofdschuldige hier is Rusland.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Oekraïne normaliseert het nu. Dat is ergens logisch om te doen en het helpt ze, maar ik denk dat we bang moeten zijn waar het eindigen gaat.
Als we nu zeggen dat die distributiecentra legitieme doelwitten zijn, waar stopt het dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |