De IRGC is een terroristische organisatie, die dien je te vernietigen, geen thee mee te drinken.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar is het niet wat idioot om elk jaar opnieuw met een regime te moeten onderhandelen dat als openlijk doel de vernietiging van een ander land heeft en ook het actief verspreiden van de radicale Islam? Zo zei Ayatollah Khomeini onder meer 'We shall export our revolution to the whole world. Until the cry 'There is no god but Allah' resounds over the whole world, there will be struggle' (bron) en 'Establishing the Islamic state world-wide belong to the great goals of the revolution' (bron).
Ook brengt de dialoog geen oplossing op de andere door mij benoemde problemen zoals de wens voor de vernietiging van Israël en het aansturen van proxies die andere landen destabiliseren. Denk aan de situatie in Jemen, Syrië en Libanon.
Hoeverre gaat de dialoog dit kunnen oplossen? Mijn oplossing zou dan ook zijn om te concluderen dat er met dit soort regimes niet te onderhandelen valt en zorgen dat het regime ten val komt alvorens men kernwapens in handen heeft.
Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een Westerse coalitie en dan vol ten oorlog trekken op een uiteraard veel betere manier dan de VS en Israël recent hebben gedaan. En ja, een grondoorlog is daar een onderdeel van.
Hier zul jij het niet mee eens zijn, maar hoe denk je dit soort problemen op te lossen met alleen de dialoog?
Je ziet ook met Oekraine waar zo een benadering ons heeft gebracht. Essentieel verschil is dat Rusland natuurlijk wél een enorme lading aan kernwapens heeft, wat hoe je het wendt of keert een afschrikwekkend effect heeft en daardoor zorgt voor terughoudend bij het Westen en Europa om in te grijpen.
De val van het Iraanse regime zou daarnaast niet alleen verlichting brengen in het Midden-Oosten, maar ook de coalitie van Rusland en China (waar Iran onderdeel van is) flink verzwakken.
Noem mij 1 ander land die die kamers met trots laat zien, en laat zien dat zij daarin duizenden van hun vijanden willen doden. Eentje maar.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een plek voor de executie van terroristen is te vergelijken met de gaskamers van Nazi-Duitsland?
Zeer opmerkelijke vergelijking dit. Op talloze plekken ter wereld heb je de doodstraf en plekken waar deze voltrokken wordt. Zijn dat ook net allemaal gaskamers zoals in de Tweede Wereldoorlog?
De VS hadden ook al bijna een ziekenhuis voor zeer ernstig gehandicapte Iraanse kinderen geraakt met een bombardement, superzielig he.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Noem mij 1 ander land die die kamers met trots laat zien, en laat zien dat zij daarin duizenden van hun vijanden willen doden. Eentje maar.
Je bent vergeten uit te loggen uit je andere account @HowardRoark , probeer het nog eens.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De VS hadden ook al bijna een ziekenhuis voor zeer ernstig gehandicapte Iraanse kinderen geraakt met een bombardement, superzielig he.
Op zondag 19 juli 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou dat moeten? Het gaat om de vergelijking die er wordt gemaakt met de gaskamers van de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Noem mij 1 ander land die die kamers met trots laat zien, en laat zien dat zij daarin duizenden van hun vijanden willen doden. Eentje maar.
Daar ging iets niet goed. Ik kreeg er ook geen melding van. Alsnog even reageren.quote:
Een land dat al een aantal keer bijna onder de voet is gelopen, dat nog niet zo lang geleden in een grondoorlog met Hamas kwam, waarna het dagelijks met een rakettenregen vanuit Iran had te maken (waarbij het land verdacht weinig steun uit de rest van de wereld kreeg) gaat niet vernietigd worden? Een rakettenregen vanuit een land dat aan atoomwapens werkt en weigert die atoomwapens op te geven?quote:Op zondag 19 juli 2026 16:28 schreef Barbusse het volgende:
Israel gaat gewoon niet vernietigd worden, dat is compleet onrealistisch.
Als mensen zulke dingen publiekelijk verkondigen en sleutelen aan steeds zwaardere wapens, waarom zou je dit dan niet serieus nemen? Reken er maar op dat hoe machtiger het Iraanse regime wordt en hoe zwaardere wapens men in het bezit krijgt, hoe harder Israël gaat worden bestookt. Dat kan direct maar ook indirect via de proxies.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat komt in eerste instantie als zinloos over, en die roep om de vernietiging van Israel slaat natuurlijk nergens op. Das een beetje van het niveau 'Sure grandpa, let's get you your meds'. Maar het is een volkomen zinloze oproep verder. Israel gaat gewoon niet vernietigd worden, dat is compleet onrealistisch. Een beetje als dat sommige bejaarde hardcore communisten nog steeds denken dat de revolutie er binnenkort aan zal komen.
Het had inderdaad herhaald kunnen worden, maar dan is men dus wel tot de val van zo een regime bezig het te pleasen en tevens krijgt het regime steeds grote hoeveelheden geld tot hun beschikking als men meewerkt.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Feit blijft dat die dialoog er gewoon wel was, en ondanks compleet uiteenlopende standpunten men wel wist nader tot elkaar te komen. Dat is iets wat gewoon herhaald had kunnen worden. Of het een positief effect zou hebben gehad? Geen idee, maar ik geef dat een grotere kans dan dat micropenis wapengekletter van trump en bibi. Dat heeft nog nooit iets opgeleverd.
Hoe wint het Iraanse regime aan legimiteit doordat de VS en Israël het een kopje kleiner willen maken na alle dreigementen, het aanhoudende terreur en gesleutel aan steeds krachtigere wapens (waaronder dus kernwapens)?quote:Op zondag 19 juli 2026 16:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Begrijp me goed, als dat regime in Teheran valt trek ik een goede fles Bordeaux Gran Cru Classee open om het te vieren. Maar dat regime krijgt door de acties van de VS en Israel gewoon meer en meer legitimiteit.
Klopt helemaal. Iran heeft dit allemaal zien aankomen en zich daar decennialang op voorbereid.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:35 schreef -Stranger- het volgende:
[..]
Zelfs een coalitie van Golfstaten, aangevuld met diverse Arabische en Noord-Afrikaanse landen, slaagt er niet in de Houthi's te verslaan. Daarnaast beschikt Iran, i.t.t. de Houthi's, wel over de slagkracht om hard terug te slaan. In dat geval zullen niet enkel Amerikaanse bases of belangen het doelwit zijn. De Golfstaten hebben veel te verliezen en hun paleizen liggen als open doelwitten voor Iran binnen bereik.
Jouw stelling dat Iran aan atoomwapens werkt is al even onrealistisch.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een land dat al een aantal keer bijna onder de voet is gelopen, dat nog niet zo lang geleden in een grondoorlog met Hamas kwam, waarna het dagelijks met een rakettenregen vanuit Iran had te maken (waarbij het land verdacht weinig steun uit de rest van de wereld kreeg) gaat niet vernietigd worden? Een rakettenregen vanuit een land dat aan atoomwapens werkt en weigert die atoomwapens op te geven?
Jouw stelling is compleet onrealistisch.
Ze zijn 1 keer bijna verrast door een Egyptische amfibie aanval, verder zijn ze nooit 'bijna onder de voet gelopen', integendeel, ze schoppen Arabierenkont sinds ze bestaan, en dat tegen soms 4-5 tegenstanders tegelijk.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een land dat al een aantal keer bijna onder de voet is gelopen, dat nog niet zo lang geleden in een grondoorlog met Hamas kwam, waarna het dagelijks met een rakettenregen vanuit Iran had te maken (waarbij het land verdacht weinig steun uit de rest van de wereld kreeg) gaat niet vernietigd worden? Een rakettenregen vanuit een land dat aan atoomwapens werkt en weigert die atoomwapens op te geven?
Rakettenregen vanuit Iran? Dat is pas gebeurd nadat Israel en de VS tot 2 keer toe binnen 1 jaar het land aanvielen en zelfs tijdens onderhandelingen. Welke atoomwapens? Of bedoel je die atoomwapens die ze vorige eeuw al binnen 2 weken zouden hebben? Is het niet Bibi die al 40 jaar lang natte dromen heeft om Iran weg te vagen? Naahh Israel is niet het lievertje in dit alles.quote:Op zondag 19 juli 2026 16:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
, waarna het dagelijks met een rakettenregen vanuit Iran had te maken (waarbij het land verdacht weinig steun uit de rest van de wereld kreeg) gaat niet vernietigd worden? Een rakettenregen vanuit een land dat aan atoomwapens werkt en weigert die atoomwapens op te geven?
Ja, ik begrijp ook niet waar die opmerking vandaan kwam. Israel kan wel blijven roepen dat ze in een existentienele crisis zitten, maar dat zitten ze gewoon niet. Niet met hun defensie-apparaat en kernwapens.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zijn 1 keer bijna verrast door een Egyptische amfibie aanval, verder zijn ze nooit 'bijna onder de voet gelopen', integendeel, ze schoppen Arabierenkont sinds ze bestaan, en dat tegen soms 4-5 tegenstanders tegelijk.
Nee, israel is here to stay, deal with it.
En daarnaast zijn die nucleaire ambities van Iran voorlopig ook wel even de nek omgedraaid.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niet waar die opmerking vandaan kwam. Israel kan wel blijven roepen dat ze in een existentienele crisis zitten, maar dat zitten ze gewoon niet. Niet met hun defensie-apparaat en kernwapens.
Dit is inderdaad wel heel krom. Stuxnet, zegt je dat iets?quote:Op zondag 19 juli 2026 17:01 schreef Pegos het volgende:
[..]
Jouw stelling dat Iran aan atoomwapens werkt is al even onrealistisch.
Iran heeft altijd verklaard niet aan atoomwapens te werken.
Ayatollah Ali Hosseini Khamenei heeft zelfs een fatwa uitgevaardigd dat er geen atoomwapen ontwikkeld mocht worden.
Niemand, behalve de hysterische Netanyahu en zijn fanclub, heeft dan ook vastgesteld dat er door Iran aan een atoomwapen gewerkt werd.
Daarentegen heeft Israel dus wel buiten het Non-proliferatieverdrag een eigen atoomwapenfabriek en beschikt over honderden atoomwapens.
En deze kennis is ook illegaal door hen overgedragen aan India.
Er werd tijdens de Gaza crisis zelfs mee gedreigd om die atoomwapens in te zetten.
Hoe krom wil je het hebben?
Die hebben ze nooit gehad, maar door dit nutteloze geklungel van Trump en Bibi kun je er donder op zeggen dat ze die weg nu wel zullen inslaan vanwege hun voortbestaan.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daarnaast zijn die nucleaire ambities van Iran voorlopig ook wel even de nek omgedraaid.
Ik zou me toch echt zorgen maken als je ziet wat een gatenkaas dat airdefence is.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat nieuwe inslagen in Jordanie zo te zien. Maar niet zeker wat er geraakt is
https://www.reddit.com/r/(...)a_jordan_at_least_2/
Oh ik geloof best wel in een vrede tussen de Iraniers en de Amerikanen, maar dan wel Iraniers zonder Mullahs, anders schrijf het maar op je buik.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:23 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Die hebben ze nooit gehad, maar door dit nutteloze geklungel van Trump en Bibi kun je er donder op zeggen dat ze die weg nu wel zullen inslaan vanwege hun voortbestaan.
“Most Americans oppose this war and hope for a peaceful future between the American and Iranian people.”
Klopt, maar met een kleine toch wel belangerijke toevoeging: de extremistische warmongers in de VS en Israel zullen ook weg moeten.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh ik geloof best wel in een vrede tussen de Iraniers en de Amerikanen, maar dan wel Iraniers zonder Mullahs, anders schrijf het maar op je buik.
Ik denk dat de doorsnee Iranier het daar niet mee eens is, het zijn juist die warmongers waardoor ze nu weer hoop op een betere toekomst hebben. Je krijgt de islamisten niet weg door er mee te onderhandelen, je moet ze eruit trappen, letterlijk.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:34 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Klopt, maar met een kleine toch wel belangerijke toevoeging: de extremistische warmongers in de VS en Israel zullen ook weg moeten.
Je zei dit:quote:Op zondag 19 juli 2026 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Het gaat om de vergelijking die er wordt gemaakt met de gaskamers van de Tweede Wereldoorlog.
Hoe is in hemelsnaam een plek waar de doodstraf voor terroristen wordt voltrokken te vergelijking met gaskamers die gebruikt werden om volledig onschuldige Joden op industriële schaal te vermoorden omdat zij volgens de nazis tot een 'minderwaardig' en 'gevaarlijk' ras zouden behoren?
Vandaar mijn vraag om één plek waar dit met dezelfde trots geuit wordt als Ben-Gvir doet.quote:Op talloze plekken ter wereld heb je de doodstraf en plekken waar deze voltrokken wordt. Zijn dat ook net allemaal gaskamers zoals in de Tweede Wereldoorlog?
Stuxnet heeft centrifuges onklaar gemaakt, wat ook het doel was. Centrifuges worden gebruikt voor verrijking, maar niet exclusief voor gebruik in wapens.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel heel krom. Stuxnet, zegt je dat iets?
Dat heeft toch niets met de nazis te maken? Het ontgaat mij nog altijd volledig waar die link dan zou zitten.quote:Op zondag 19 juli 2026 18:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je zei dit:
[..]
Vandaar mijn vraag om één plek waar dit met dezelfde trots geuit wordt als Ben-Gvir doet.
De Aghazadeh proberen slechts de rit uit te zitten zodat ze weer terug kunnen naar hun sekspaleizen op Mallorca en in London.quote:Op zondag 19 juli 2026 19:52 schreef AFA2022 het volgende:
Israel wordt volgepropt met militair materiaal momenteel:
https://www.jfeed.com/new(...)m_source=copilot.com
Iran houdt de VS aan het lijntje, wetende dat de vijand geen boots on the ground wil en het enige wat ze hoeven te doen is de aanvallen absorben. En ze hebben in China natuurlijk een powerfull ally. De VS put zich militair uit, de stockpiles worden met elke aanval kleiner. Op een gegeven moment kunnen ze Taiwan niet meer helpen en op dat moment wacht China.
Trump wordt bespeeld door mensen slimmer dan hij, niet dat dat moeilijk is.
Definition of insanity: doing the same thing over and over again while expecting a different result.
Ik heb ‘t dan ook niet gehad over nazi’s, dat stond in die tweet. Jouw reactie was dat veel landen dit deden, dus ik vroeg je om een voorbeeld.quote:Op zondag 19 juli 2026 19:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met de nazis te maken? Het ontgaat mij nog altijd volledig waar die link dan zou zitten.
quote:Iraanse legercommandant waarschuwt Verenigde Staten voor verwoestende reactie
De Iraanse generaal-majoor Ali Abdullahi waarschuwt dat zijn land iedere Amerikaanse agressie krachtig zal beantwoorden.
Hij belooft de Verenigde Staten zwaarder te laten betalen dan tijdens eerdere oorlogen.
“Iedere vorm van agressie of barbarij zal door onze strijdkrachten worden beantwoord met een beslissende en verwoestende reactie”, verklaarde de commandant van het Iraanse centrale hoofdkwartier Khatam al-Anbiya volgens staatsmedia.
Abdullahi omschreef de Verenigde Staten als de “Grote Satan” en als een “criminele, verraderlijke en bedrieglijke vijand”.
Hij wil de eenheid tussen de strijdkrachten, de Iraanse bevolking en overheidsfunctionarissen versterken.
Volgens de generaal probeert de vijand na opeenvolgende militaire nederlagen verdeeldheid te zaaien tussen de bevolking en haar leiders.
De Iraanse defensiemacht vormt volgens hem de basis voor vrede en veiligheid in het hele land.
Hoe vaak is het westen de afgelopen 100 jaqr aangevallen door iran, zo ver ik weet niet, dus over welke vijandelijkheden heb je het nu?quote:Op zondag 19 juli 2026 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, het slaat nergens op. Maar goed, ook los van dat gegeven is Iran vijandelijk tegenover 'het westen'.
Met dit soort zwak gebrabbel is er weinig hoop voor 't vrije Westen.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe vaak is het westen de afgelopen 100 jaqr aangevallen door iran, zo ver ik weet niet, dus over welke vijandelijkheden heb je het nu?
Het westen is wel door radicale soennieten aangevallen maar in iran leven juist de sjiieten.
Als je denkt dat vijandelijkheid slechts een kwestie is van direct aangevallen worden, dan is het wel heel treurig gesteld.quote:Op maandag 20 juli 2026 07:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe vaak is het westen de afgelopen 100 jaqr aangevallen door iran, zo ver ik weet niet, dus over welke vijandelijkheden heb je het nu?
Het westen is wel door radicale soennieten aangevallen maar in iran leven juist de sjiieten.
Hoeveel aanvallen op westerse landen heeft Hezbollah de afgelopen tijd uitgevoerd?quote:Op maandag 20 juli 2026 09:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je denkt dat vijandelijkheid slechts een kwestie is van direct aangevallen worden, dan is het wel heel treurig gesteld.
Iran heeft tegenovergestelde belangen. Het steunt Hezbollah.
Nogmaals: je bent niet enkel vijandelijk als je een aanval uitvoert. Iran zorgt met proxy's van een situatie in het Midden-Oosten, die niet ten voordelen is van 'het westen'.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel aanvallen op westerse landen heeft Hezbollah de afgelopen tijd uitgevoerd?
Veel landen hebben tegenovergestelde belangen de totale selectieve hypocrisie van het "vrije westen" ten opzichte van sommige landen wel en andere landen niet als vijand benoemen zet veel kwaad bloed bij de rest van de wereld.
Een Rusland daarintegen vormt met hun aanval op de Oekraïne weldegelijk een daadwerkelijke dreiging voor het vrije Europa maar daar heeft dan onze bondgenoot VS hun handen weer vanaf getrokken.
Die extremist hoort niet in de Israelische politiekquote:
Als Netanyahu dit niet tegenspreekt of afkeurt betekent het effectief dat Ben-Gvir namens de regering daar spreekt. Lijkt me niet echt de bedoeling dat dit de boodschap is die de Israëlische regering uitdraagt.quote:
Hard op zoek naar foutjes van het volk waar je op kotst?quote:Op maandag 20 juli 2026 15:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als Netanyahu dit niet tegenspreekt of afkeurt betekent het effectief dat Ben-Gvir namens de regering daar spreekt. Lijkt me niet echt de bedoeling dat dit de boodschap is die de Israëlische regering uitdraagt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |