Almere heeft wel een erg leuk centrum, niet iedereen weet dat.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk bizarre prijzen en dan is dit Almere wat nog een relatief goedkope regio is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:17 schreef nostra het volgende:
HCN NYP Delft betaalde zijn werknemers onder het WML, ton (!) boete. Filiaal dicht. Betalingen liggen stil. Weinig fiducie in.Zelfde email ontvangen inzake 1257 Gr Hilledijk R'dam , benieuwd naar 1256 NYP keizerswaard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de pitch zaten ook kopie accountantsrapporten, van wanneer zijn de overtredingen en sinds wanneer speelt de accountant in dit verhaal.
Wat een klojo v e ondernemer, heb je een paar Pizza-toko's waar je in basis goed ¤ kunt verdienen, ga je zo zitten rommelen voor een paar ¤ waarvan je weet dat het altijd uitkomt en gelazer van komt.
[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 22-07-2026 11:05:09 ]
Kan me niet voorstellen dat die assurance hebben verricht.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:42 schreef peterc het volgende:
[..]
Zelfde email ontvangen inzake 1257 Gr Hilledijk R'dam , benieuwd naar 1256 NYP keizerswaard.
Bij de pitch zaten ook kopie accountantsrapporten, wat heeft die dan gecontroleerd?
weer een aandachtpuntje voor de volgende keerquote:Op woensdag 22 juli 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat die assurance hebben verricht.
Vermoed wel dat ook een samenstellend accountant hier niet mee wegkomt, omdat het overduidelijk uit de administratie blijkt. Helemáál als, zoals gebruikelijk, hij ook de salarisadministratie voerde. Maar goed, dan zit je in tuchtrechtsfeer en dat is leuk voor het principe, maar geld ga je er niet echt uit krijgen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:11 schreef peterc het volgende:
weer een aandachtpuntje voor de volgende keer
Zou allemaal kunnen hoewel ik betwijfel of je het gelijk ziet als je enkel samenstelt en je collega 2 verdiepingen boven je de sal.admin voert.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Vermoed wel dat ook een samenstellend accountant hier niet mee wegkomt, omdat het overduidelijk uit de administratie blijkt. Helemáál als, zoals gebruikelijk, hij ook de salarisadministratie voerde. Maar goed, dan zit je in tuchtrechtsfeer en dat is leuk voor het principe, maar geld ga je er niet echt uit krijgen.
Escalatieladdertje: bespreken met klant, kans geven tot herstel, eventueel WWFT als het met zwart geld gebeurt (melding FIU(, dan NOCLAR en dan kan het nog wel tot meldingsplicht bij SZW leiden ja. En sowieso die klant eruit tyfen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou allemaal kunnen hoewel ik betwijfel of je het gelijk ziet als je enkel samenstelt en je collega 2 verdiepingen boven je de sal.admin voert.
Anyway, maar heeft een accountant dan een plicht om dat te melden?
Maar moet een accountant dit melden? Dat wist ik niet. En uit welke wet vloeit dit voort?quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Escalatieladdertje: bespreken met klant, kans geven tot herstel, eventueel WWFT als het met zwart geld gebeurt (melding FIU(, dan NOCLAR en dan kan het nog wel tot meldingsplicht bij SZW leiden ja. En sowieso die klant eruit tyfen.
NOCLAR zijn beroepsregels en minder rigide. WWFT is gewoon harde wetgeving.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar moet een accountant dit melden? Dat wist ik niet. En uit welke wet vloeit dit voort?
Zo blij dat ik niet voor dat beroep heb gekozen. Alles moet opgeschreven worden in lange documenten dat veel leestijd kost. Toch maar even de moeite genomen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
NOCLAR zijn beroepsregels en minder rigide. WWFT is gewoon harde wetgeving.
https://www.accountant.nl(...)kend-maakt-onbemind/
Nu wordt het weer opnieuw afwegen hoe je omgaat met een client die niet het min.loon betaalt.quote:Het is misschien wel het heetste hangijzer waarmee
NOCLAR in verband wordt gebracht. De gedachte dat er
sprake is van een meldplicht als nietnaleving van wet en
regelgeving wordt geconstateerd. Een foutieve aanname”,
noemt Dieleman de gedachte dat NOCLAR automatisch
leidt tot een externe meldplicht. “Het kan aan de orde zijn,
maar van een meldplicht is alleen sprake bij heel uitzon
derlijke situaties. Een accountant ziet bijvoorbeeld dat het
eigen bedrijf of een klant gif loost. Het moet echt gaan om
een situatie waar grote maatschappelijke schade dreigt.
Daarmee zullen de meeste accountants niet snel hebben te
maken. In alle andere situaties bestaat er op grond van
NOCLAR niet gauw een meldplicht voor de accountant.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
Termijn van 1256 is vandaag bijgeschreven in de wallet. Maar was dat niet degene waarvan een filmpje van was waar ratten rondliepen?quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:42 schreef peterc het volgende:
[..]
Zelfde email ontvangen inzake 1257 Gr Hilledijk R'dam , benieuwd naar 1256 NYP keizerswaard.
Ik heb 3 NYP bij HCN van januari 2026. Als die alle 3 in defaiult gaan samen.met de andere problemen die op dit moment spelen bij projecten van HCN kan de investering van afgelopen week wel eens de laatste zijn geweest. Had men het voor halverwege 2025 de boel goed onder controle, nu heeft men kennelijk bij acceptatie de teugels te veel laten vieren. Ben benieuwd hoe deze problemen opgelost gaan worden.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:26 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Termijn van 1256 is vandaag bijgeschreven in de wallet. Maar was dat niet degene waarvan een filmpje van was waar ratten rondliepen?
Lijkt mij goede verhouding rente/risico. Door maatwerk ook lage kosten.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:31 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/g-e-m-holding-b-v/
Meningen graagIk overweeg een basisbedrag in te leggen.
Ik heb 2 van de NYP, waarvan er dus 1 deze maand wel betaald heeft, maar met de problemen die deze ondernemer heeft zou het zomaar kunnen dat die volgende maand of de maand erna ook niet meer gaat betalen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb 3 NYP bij HCN van januari 2026. Als die alle 3 in defaiult gaan samen.met de andere problemen die op dit moment spelen bij projecten van HCN kan de investering van afgelopen week wel eens de laatste zijn geweest. Had men het voor halverwege 2025 de boel goed onder controle, nu heeft men kennelijk bij acceptatie de teugels te veel laten vieren. Ben benieuwd hoe deze problemen opgelost gaan worden.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:22 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje BrommersDeze overwaarde klopt volgens mij nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2e pand zou geen overwaarde hebben
Zijn er personele veranderingen geweest bij HCN?quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:25 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik heb 2 van de NYP, waarvan er dus 1 deze maand wel betaald heeft, maar met de problemen die deze ondernemer heeft zou het zomaar kunnen dat die volgende maand of de maand erna ook niet meer gaat betalen.
Plus de 4 projecten waarvan gister de update kwam. Daarnaast eind vorig jaar / begin dit jaar 3 andere projecten afgeboekt. Terwijl ik de eerste 7 a 8 jaar bij HCN slechts 1 default had. Het gaat in rap tempo downhill.
De vraag is natuurlijk wel of en hoe HCN dit kon weten, als ondernemer dit achterhoudt. Ook voor de accountant. Zolang het niet in de pers komt......quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb 3 NYP bij HCN van januari 2026. Als die alle 3 in defaiult gaan samen.met de andere problemen die op dit moment spelen bij projecten van HCN kan de investering van afgelopen week wel eens de laatste zijn geweest. Had men het voor halverwege 2025 de boel goed onder controle, nu heeft men kennelijk bij acceptatie de teugels te veel laten vieren. Ben benieuwd hoe deze problemen opgelost gaan worden.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze overwaarde klopt volgens mij nietVermoedelijk klopt de overwaarde wel maar klopt de tekst bij het 2e pand niet. Knippen/plakken een beetje verkeerd gegaan? Vermoedelijk weer een slordigheidje. Daar moeten ze echt beter op gaan letten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2e pand zou geen overwaarde hebben
Ik denk dat de betaalmalaise eerder komt door het zware weer waarin de de Horeca zich bevindt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zijn er personele veranderingen geweest bij HCN?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |