abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221400275
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk bizarre prijzen en dan is dit Almere wat nog een relatief goedkope regio is.
Almere heeft wel een erg leuk centrum, niet iedereen weet dat.
pi_221403324
Transformatie project hup*pertz in Kerkrade. Ik stap niet in
Kortlopend, Rente betalen uit verkoop etc.
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221403868
HCN NYP Delft betaalde zijn werknemers onder het WML, ton (!) boete. Filiaal dicht. Betalingen liggen stil. Weinig fiducie in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221404016
https://www.collincrowdfund.nl/g-e-m-holding-b-v/
Meningen graag :) Ik overweeg een basisbedrag in te leggen.
Pecunia non olet
pi_221404103
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:17 schreef nostra het volgende:
HCN NYP Delft betaalde zijn werknemers onder het WML, ton (!) boete. Filiaal dicht. Betalingen liggen stil. Weinig fiducie in.

SPOILER
Zelfde email ontvangen inzake 1257 Gr Hilledijk R'dam , benieuwd naar 1256 NYP keizerswaard.
Bij de pitch zaten ook kopie accountantsrapporten, van wanneer zijn de overtredingen en sinds wanneer speelt de accountant in dit verhaal.
Wat een klojo v e ondernemer, heb je een paar Pizza-toko's waar je in basis goed ¤ kunt verdienen, ga je zo zitten rommelen voor een paar ¤ waarvan je weet dat het altijd uitkomt en gelazer van komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 22-07-2026 11:05:09 ]
pi_221404243
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:42 schreef peterc het volgende:

[..]
Zelfde email ontvangen inzake 1257 Gr Hilledijk R'dam , benieuwd naar 1256 NYP keizerswaard.
Bij de pitch zaten ook kopie accountantsrapporten, wat heeft die dan gecontroleerd?
Kan me niet voorstellen dat die assurance hebben verricht.
pi_221404299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat die assurance hebben verricht.
weer een aandachtpuntje voor de volgende keer

1.1 Opdrachtbevestiging
Opdracht
Werkzaamheden
Bevestiging
Op basis van de ons verstrekte gegevens hebben wij de jaarrekening samengesteld onder toepassing van
de grondslagen voor financiële verslaggeving zoals opgenomen in Titel 9 Boek 2 van het in Nederland
geldende Burgerlijk Wetboek (BW).
De werkzaamheden die wij in het kader van onze samenstellingsopdracht hebben uitgevoerd bestonden in
hoofdzaak uit het verzamelen, het verwerken, het rubriceren en het samenvatten van financiële gegevens.
Daarnaast hebben wij de aanvaardbaarheid van de bij het samenstellen van de jaarrekening toegepaste
grondslagen op basis van de door de vennootschap verstrekte gegevens geëvalueerd.
Wij hebben de in dit rapport opgenomen jaarrekening 2024 van New York Pizza Groene Hilledijk te
Rotterdam samengesteld. De jaarrekening is opgesteld op basis van de door het bestuur van de
vennootschap verstrekte gegevens.
Hiermede brengen wij u verslag uit van onze werkzaamheden omtrent de jaarrekening 2024 van uw
onderneming.
De balans per 31 december 2024, de winst- en verliesrekening over 2024 en de toelichting, welke tezamen
de jaarrekening 2024 vormen, zijn in dit rapport opgenomen.
- 3
pi_221404329
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:11 schreef peterc het volgende:
weer een aandachtpuntje voor de volgende keer
Vermoed wel dat ook een samenstellend accountant hier niet mee wegkomt, omdat het overduidelijk uit de administratie blijkt. Helemáál als, zoals gebruikelijk, hij ook de salarisadministratie voerde. Maar goed, dan zit je in tuchtrechtsfeer en dat is leuk voor het principe, maar geld ga je er niet echt uit krijgen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:26:51 #59
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221404369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Vermoed wel dat ook een samenstellend accountant hier niet mee wegkomt, omdat het overduidelijk uit de administratie blijkt. Helemáál als, zoals gebruikelijk, hij ook de salarisadministratie voerde. Maar goed, dan zit je in tuchtrechtsfeer en dat is leuk voor het principe, maar geld ga je er niet echt uit krijgen.
Zou allemaal kunnen hoewel ik betwijfel of je het gelijk ziet als je enkel samenstelt en je collega 2 verdiepingen boven je de sal.admin voert.

Anyway, maar heeft een accountant dan een plicht om dat te melden?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221404409
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou allemaal kunnen hoewel ik betwijfel of je het gelijk ziet als je enkel samenstelt en je collega 2 verdiepingen boven je de sal.admin voert.

Anyway, maar heeft een accountant dan een plicht om dat te melden?
Escalatieladdertje: bespreken met klant, kans geven tot herstel, eventueel WWFT als het met zwart geld gebeurt (melding FIU(, dan NOCLAR en dan kan het nog wel tot meldingsplicht bij SZW leiden ja. En sowieso die klant eruit tyfen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:37:21 #61
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221404419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Escalatieladdertje: bespreken met klant, kans geven tot herstel, eventueel WWFT als het met zwart geld gebeurt (melding FIU(, dan NOCLAR en dan kan het nog wel tot meldingsplicht bij SZW leiden ja. En sowieso die klant eruit tyfen.
Maar moet een accountant dit melden? Dat wist ik niet. En uit welke wet vloeit dit voort?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221404439
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar moet een accountant dit melden? Dat wist ik niet. En uit welke wet vloeit dit voort?
NOCLAR zijn beroepsregels en minder rigide. WWFT is gewoon harde wetgeving.

https://www.accountant.nl(...)kend-maakt-onbemind/
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:58:22 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221404507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:43 schreef nostra het volgende:

[..]
NOCLAR zijn beroepsregels en minder rigide. WWFT is gewoon harde wetgeving.

https://www.accountant.nl(...)kend-maakt-onbemind/
Zo blij dat ik niet voor dat beroep heb gekozen. Alles moet opgeschreven worden in lange documenten dat veel leestijd kost. Toch maar even de moeite genomen.

quote:
Het is misschien wel het heetste hangijzer waarmee
NOCLAR in verband wordt gebracht. De gedachte dat er
sprake is van een meldplicht als nietnaleving van wet en
regelgeving wordt geconstateerd. Een foutieve aanname”,
noemt Dieleman de gedachte dat NOCLAR automatisch
leidt tot een externe meldplicht. “Het kan aan de orde zijn,
maar van een meldplicht is alleen sprake bij heel uitzon
derlijke situaties. Een accountant ziet bijvoorbeeld dat het
eigen bedrijf of een klant gif loost. Het moet echt gaan om
een situatie waar grote maatschappelijke schade dreigt.
Daarmee zullen de meeste accountants niet snel hebben te
maken. In alle andere situaties bestaat er op grond van
NOCLAR niet gauw een meldplicht voor de accountant.”
Nu wordt het weer opnieuw afwegen hoe je omgaat met een client die niet het min.loon betaalt.
Moreel en ethisch persoonlijk verwerpelijk, zakelijk bezien en in samenhang met bovenstaande tekst dat het moet gaan om uitzonderlijke situaties zie ik geen aanleiding om dit te melden.
pi_221404586
Maar linkje
SPOILER
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_221404642
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:42 schreef peterc het volgende:

[..]
Termijn van 1256 is vandaag bijgeschreven in de wallet. Maar was dat niet degene waarvan een filmpje van was waar ratten rondliepen?
pi_221405525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:26 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Termijn van 1256 is vandaag bijgeschreven in de wallet. Maar was dat niet degene waarvan een filmpje van was waar ratten rondliepen?
Ik heb 3 NYP bij HCN van januari 2026. Als die alle 3 in defaiult gaan samen.met de andere problemen die op dit moment spelen bij projecten van HCN kan de investering van afgelopen week wel eens de laatste zijn geweest. Had men het voor halverwege 2025 de boel goed onder controle, nu heeft men kennelijk bij acceptatie de teugels te veel laten vieren. Ben benieuwd hoe deze problemen opgelost gaan worden.
pi_221405780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:31 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/g-e-m-holding-b-v/
Meningen graag :) Ik overweeg een basisbedrag in te leggen.
Lijkt mij goede verhouding rente/risico. Door maatwerk ook lage kosten.
pi_221406017
Linkje Brommers

SPOILER
pi_221406034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik heb 3 NYP bij HCN van januari 2026. Als die alle 3 in defaiult gaan samen.met de andere problemen die op dit moment spelen bij projecten van HCN kan de investering van afgelopen week wel eens de laatste zijn geweest. Had men het voor halverwege 2025 de boel goed onder controle, nu heeft men kennelijk bij acceptatie de teugels te veel laten vieren. Ben benieuwd hoe deze problemen opgelost gaan worden.
Ik heb 2 van de NYP, waarvan er dus 1 deze maand wel betaald heeft, maar met de problemen die deze ondernemer heeft zou het zomaar kunnen dat die volgende maand of de maand erna ook niet meer gaat betalen.

Plus de 4 projecten waarvan gister de update kwam. Daarnaast eind vorig jaar / begin dit jaar 3 andere projecten afgeboekt. Terwijl ik de eerste 7 a 8 jaar bij HCN slechts 1 default had. Het gaat in rap tempo downhill.
pi_221406062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:22 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Brommers

SPOILER
Deze overwaarde klopt volgens mij niet
SPOILER
2e pand zou geen overwaarde hebben
pi_221406101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:25 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb 2 van de NYP, waarvan er dus 1 deze maand wel betaald heeft, maar met de problemen die deze ondernemer heeft zou het zomaar kunnen dat die volgende maand of de maand erna ook niet meer gaat betalen.

Plus de 4 projecten waarvan gister de update kwam. Daarnaast eind vorig jaar / begin dit jaar 3 andere projecten afgeboekt. Terwijl ik de eerste 7 a 8 jaar bij HCN slechts 1 default had. Het gaat in rap tempo downhill.
Zijn er personele veranderingen geweest bij HCN?
pi_221406146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk wel of en hoe HCN dit kon weten, als ondernemer dit achterhoudt. Ook voor de accountant. Zolang het niet in de pers komt......
Pecunia non olet
pi_221406357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze overwaarde klopt volgens mij niet
SPOILER
2e pand zou geen overwaarde hebben
Vermoedelijk klopt de overwaarde wel maar klopt de tekst bij het 2e pand niet. Knippen/plakken een beetje verkeerd gegaan? Vermoedelijk weer een slordigheidje. Daar moeten ze echt beter op gaan letten.
pi_221406362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zijn er personele veranderingen geweest bij HCN?
Ik denk dat de betaalmalaise eerder komt door het zware weer waarin de de Horeca zich bevindt.
pi_221406507
Ik zit nu even te kijken naar een HCN project die eind vorig jaar formeel afgeboekt is (Tarboosh Scheveningen). De laatste update vanuit HCN in februari was dat de ondeneming (opnieuw) te koop zou worden aangeboden. Ik zie nu dat er op dat adres een andere zaak zit, Hype room, en zou er zeker al enkele maanden zitten. Op enkele foto's op Social Deal ziet het interieur er hetzelfde uit als in een flimpje van de opening toendertijd van Tarboosh. Echter nog geen nieuwe update van HCN ontvangen, weet dus niet of het verkocht is of dat het een herstart is van de Tarboosh ondernemer (wat hij blijkbaar wilde volgens de laatste update). Tijd voor een nieuwe update HCN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')