Precies. Een volgende democraat die op "World Apology Tour" gaat zegt niks over welke joker er over 4 jaar daarn in het witte huis zit.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh zo. Ja nee. Dat denk ik niet. Amerika zal een belangrijke bondgenoot blijven, maar wel een bondgenoot waarvan je niet goed weet wat je er nu mee moet.
Ja, maar, ze bombarderen heus ook wel eens militaire doelenquote:Op zondag 19 juli 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:
En hier waren ze zeker in de stationshal ook drones in elkaar aan het solderen.
[ afbeelding ]
Als Trump het systeem niet in die mate kapotgemaakt heeft dat hij, of een handlanger van hem, gewoon blijft zitten.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Een volgende democraat die op "World Apology Tour" gaat zegt niks over welke joker er over 4 jaar daarn in het witte huis zit.
Zelfs die democraat zal 'onbetrouwbaar' zijn. Maar misschien is ook onbetrouwbaarheid niet het goede woord. Misschien is het gewoon een evidente ontwikkeling van een land dat al zo lang een wereldmacht is. DIe weet op een gegeven moment niet meer wat het wil. Onder Trump-Amerika wil Amerika immers een wereldmacht blijven (vooral qua andere landen dicteren), maar het wil tegelijkertijd zich ook minder bemoeien met de wereld.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Een volgende democraat die op "World Apology Tour" gaat zegt niks over welke joker er over 4 jaar daarn in het witte huis zit.
Die is wel weer creatiefquote:Op zondag 19 juli 2026 12:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of dit het bestaansrecht aantast weet ik niet, maar hoe groter, hoe minder stuurbaar. Dat ben ik wel met je eens. Daarom ben ik ook voor ongebreidelde uitbreiding van de EU
Dat zal in het theater van Mariupol waar in koeienletters KINDEREN op het voorplein stond gespoten vast ook het geval zijn geweest.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig fantaseren we erbij dat 'het dan wel moest dat ze in de kelder drones aan het maken waren!'.
Ik ga er inderdaad van uit dat men artikel 5 zal respecteren. En op een adequate manier zal reageren.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is enkel speculatie. Het is enkel 'waar' als je ervan uitgaat dat men zich aan artikel 5 houdt. En dan ook nog eens dat men in een grootschalige oorlog niet enkel aankomt met extra kleding- uitrusting.
Oke.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga er inderdaad van uit dat men artikel 5 zal respecteren. En op een adequate manier zal reageren.
Positief voor de Russen is dat ze nu weer wat reserve onderdelen hebben voor de toestellen die nog niet geraakt zijn.quote:
Dat vind ik altijd zo'n zielige spin wanneer iemand het niet met je eens is en je ook geen tegenargument kunt bedenken "Je zit in het Russische kamp". Waarom zou ik dat zitten? Ik woon en werk in Nederland, ben heel mijn leven in Nederland geweest, heb hier mijn huis en mijn kinderen. Hoezo zit ik in het Russische kamp? Ik heb me ook niet helemaal laten vervoeren door het Oekrainsche verhaal, dat klopt. Voor mij staat juist het Nederlandse belang voorop, niet dat van een buitenlandse mogendheid. En dat is ook logisch gezien mijn situatie.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat die aanval slechts één dode tot gevolg had? (zeer flauwe vergelijking dus)
Ik pak er even een nieuwsbericht van twee jaar terug bij:
Zeker 30 doden bij Russische raketaanval op verschillende steden in Oekraïne, ook kinderziekenhuis in Kiev getroffen
Meer dan 30 doden onder andere door het bombarderen van een kinderziekenhuis.
Nogmaals, jij snapt niet hoe de Russen te werk gaan. Of je snapt het wel, zit in het Russische kamp, en spint de boel bewust.
Ja en vergeet de human safari's niet. Al die oude vandagen die uit hun invalidekarretjes worden geblazen, allemaal soldaten. Of de drone operator kreeg een vuiltje in z'n ogen, en blaast ze elke dag "per ongeluk" op.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zal in het theater van Mariupol waar in koeienletters KINDEREN op het voorplein stond gespoten vast ook het geval zijn geweest.
En de burgers van Bucha die een nekschot kregen waren ook allemaal SBU’ers.
Maar blijven roepen alhier, dat "rus het echt niet expres doet!"quote:In February 2016, Doctors Without Borders explicitly announced they would no longer pass the GPS coordinates of their clinics to the Syrian or Russian governments through the UN.
Om art5 effectief te laten zijn heb je dus unanimiteit nodig. Ik zie dat nog niet gebeuren bij landen in zuid-europa, maar ook Frankrijk is twijfelachtig.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gebeurt een aanval
Er moet een "gewapende aanval" (armed attack) zijn op een NAVO-land (in Europa of Noord-Amerika). Dit kan een militaire invasie zijn, maar ook bijvoorbeeld een grote cyberaanval of terrorisme (zoals 9/11).
Het aangevallen land vraagt om hulp
Het land dat wordt aangevallen, meldt dit bij de NAVO.
De NAVO-landen overleggen
Alle 32 NAVO-landen komen bij elkaar in de Noord-Atlantische Raad (de belangrijkste vergadering).
Ze moeten het erover eens zijn dat het echt om een aanval gaat die onder Artikel 5 valt.
Artikel 5 wordt officieel ingeroepen
De NAVO-landen doen een politieke verklaring dat Artikel 5 geldt.
Dit is al één keer gebeurd: na de aanslagen van 11 september 2001 op de VS.
Wat doen de andere landen?
Ieder land beslist zelf wat het doet. Ze moeten helpen, maar het hoeft niet per se met soldaten of wapens.
Dat is evident. Ook los van enige moraal zijn militaire doelen het meest lonend. Rusland wil de oorlog winnen aan de frontlijn en de aanvallen in de diepte zullen als primair doel hebben om de strijd aan de frontlijn in hun voordeel te beslechten.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en dat Rusland ook liever militaire doelen aanvalt.
Dat online warenhuis dat in Moskou is geraakt, wat was dat dan?quote:Op zondag 19 juli 2026 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat er nog steeds mensen zijn die ontkennen dat Rusland doelbewust burgerdoelen aanvalt, terwijl dat gewoon onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine is. En ook geen geheim is, dat doen ze namelijk al eeuwen.
Of waren Grozny en Aleppo ook ondergrondse militaire bases ofzo.
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat er nog steeds mensen zijn die ontkennen dat Rusland doelbewust burgerdoelen aanvalt, terwijl dat gewoon onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine is. En ook geen geheim is, dat doen ze namelijk al eeuwen.
Of waren Grozny en Aleppo ook ondergrondse militaire bases ofzo.
"Ja, maar ik weet hoe "operaties geplanned worden" en "hoe targettting functioneerd" dus dat kan niet hoor! Finnen moeten er echt naast gezeten hebben!"quote:The historical account of medical personnel removing the Red Cross emblem from vehicles during the Winter War (1939–1940) because Soviet forces were targeting them is documented in medical history archives and Nordic academic literature, specifically regarding international volunteer units.
Het verschil is dat er nog militair voordeel uit te halen valt om militaire ambulances of verbandposten e.d. aan te vallen. Dat is niet bij een kinderziekenhuis.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
"Ja, maar ik weet hoe "operaties geplanned worden" en "hoe targettting functioneerd" dus dat kan niet hoor! Finnen moeten er echt naast gezeten hebben!"
Lees anders ff de reactie van Zelensky, dan kun je zelf de reden achterhalen.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat online warenhuis dat in Moskou is geraakt, wat was dat dan?
Hahahahaha.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem van deze oorlog is ook dat het Europa verarmt. We worden gedwongen om 3,5 - 5 procent van ons BBP aan defensie te gaan uitgeven, dat doet iets met zaken zoals koopkracht en sociale zekerheid.
Daarnaast zitten we in een energiecrisis door het wegvallen van een belangrijke supplier.
Het gaat erom dat appels met peren vergeleken worden.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:03 schreef ExTec het volgende:
e hiet vaker gekscherend zeggen, al is het evident dat het gekscherende element aan enkelen hier niet besteed is:
Geen kremlinbele
Ow, nu je toch bezig bent, kun je het "militaire voordeel" van al die ziekenhuizen in syrie ook ff spinnen?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:02 schreef LXIV het volgende:
Het verschil is dat er nog militair voordeel uit te halen valt om militaire ambulances of verbandposten e.d. aan te vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |