abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221377508
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij snapt (nog steeds) de Russische mentaliteit niet.

Rusland voert juist aanvallen uit op flatgebouwen, ambulances, ziekenhuizen en kraamklinieken. Rusland voert geen oorlog volgens het oorlogsrecht of de Geneefse conventie.

Rusland wil de wil van Oekraïne breken. Ze willen leven in Oekraïne onmogelijk maken. Als iedereen weg zou vluchten uit Oekraïne, wordt de machinerie achter het front weggetrokken, en wint Rusland ook de oorlog.
Toch valt het qua pure burgerdoden in Oekraine reuze mee.
  zondag 19 juli 2026 @ 12:18:15 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221377509
Trump en Putin moeten weg ,dood , plat , van de aarde af

we moeten AI hebben om ons te regeren
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221377514
Three children injured in Russian guided bomb attack on Izium in Kharkiv Oblast

Seven people, including three children, have been injured as a result of a Russian guided aerial bomb strike on the town of Izium in Kharkiv Oblast on 17 July.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/07/17/8044597/

En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221377518
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Absoluut wel! Want anders had Rusland allang een logistieke lijn in Polen aangevallen. Als dit niet zo is dan kun je de NAVO wel opheffen. Dan hoeven we ook niet te vechten om Oekraine bij de NAVO te krijgen.
Dat hoeven we ook niet. De NATO is ook enkel nog maar een papierenwerkelijkheid.
  zondag 19 juli 2026 @ 12:19:41 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221377523
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Absoluut wel! Want anders had Rusland allang een logistieke lijn in Polen aangevallen. Als dit niet zo is dan kun je de NAVO wel opheffen. Dan hoeven we ook niet te vechten om Oekraine bij de NAVO te krijgen.
Oekraïne hoeft niet bij de NAVO ., Finland was ook niet bij de NAVO, Zweden ook niet , Armenië ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 juli 2026 @ 12:22:00 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221377534
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij snapt (nog steeds) de Russische mentaliteit niet.

Rusland voert juist aanvallen uit op flatgebouwen, ambulances, ziekenhuizen en kraamklinieken. Rusland voert geen oorlog volgens het oorlogsrecht of de Geneefse conventie.

Rusland wil de wil van Oekraïne breken. Ze willen leven in Oekraïne onmogelijk maken. Als iedereen weg zou vluchten uit Oekraïne, wordt de machinerie achter het front weggetrokken, en wint Rusland ook de oorlog.
Maar dat gebeurd dus niet. Er zijn gisteren meer verkeersdoden in Kiev gevallen als doden ten gevolge van deze 'meest massale aanval ooit'. Dat schrikt niet veel af blijkbaar, het is eerder irritant.

Rusland vecht op de eerste plaats aan de frontlijn. Deze aanvallen 'in de diepte' ondersteunen de gevechten op de frontlijn. Hierbij moet Rusland opletten om de NAVO niet direct bij de oorlog te betrekken. Doelen die voor Rusland interessant zijn in de diepte zijn logistieke knooppunten (vooral munitie en brandstof opslag), productiefaciliteiten, opleidingscentra, militaire staven et cetera. Als ze daarin succesvol zijn dan heeft dat direct effect op de frontlijn. Aanvallen op kinderziekenhuizen en kraamklinieken hebben dat niet. Die verharden alleen maar de wil om door te vechten bij de Oekrainers.
The End Times are wild
pi_221377538
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Toch valt het qua pure burgerdoden in Oekraine reuze mee.
Omdat Oekraïne zichzelf verdedigt. Ze weten de Russen te stoppen en drones neer te halen. Ook gaat regelmatig het luchtalarm waarbij Oekraïners verzocht worden de schuilkelders op te zoeken.

Aantal burgerslachtoffers volgens de OHCHR (12 juni):
>16.126 burgerdoden (reële cijfers zijn naar schatting aanzienlijk hoger)[9]
https://nl.wikipedia.org/(...)a%C3%AFne_sinds_2022

Laten we het conservatief gezien op 20.000 schatten.

Dat is zeventien keer meer dan de aanslagen van 7 oktober in Israël.
  zondag 19 juli 2026 @ 12:23:17 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221377541
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat hoeven we ook niet. De NATO is ook enkel nog maar een papierenwerkelijkheid.
Waarom wil Oekraine er dan nog zo graag bij? Twee jaar terug was het mantra hier dat de NAVO sterker was dan ooit. En nu is het enkel nog papier?

USA is tijdelijk afgehaakt, dat wel.
The End Times are wild
pi_221377547
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom wil Oekraine er dan nog zo graag bij? Twee jaar terug was het mantra hier dat de NAVO sterker was dan ooit. En nu is het enkel nog papier?

Omdat Oekraine ervan uitgaat dat het wel 'weer goed komt' met de NATO. Ik geloof dat niet.

Als Le Pen in Frankrijk wint, dan heb je ook een Frankrijk dat tegen de rest van de NATO zegt: 'alles is voor Frankrijk'. Ik zie geen patronen waaruit ik zou moeten concluderen dat de NATO qua samenwerking en organisatie weer op fatsoenlijk niveau komt.
  zondag 19 juli 2026 @ 12:25:02 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221377549
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Omdat Oekraïne zichzelf verdedigt. Ze weten de Russen te stoppen en drones neer te halen. Ook gaat regelmatig het luchtalarm waarbij Oekraïners verzocht worden de schuilkelders op te zoeken.

Aantal burgerslachtoffers volgens de OHCHR (12 juni):
>16.126 burgerdoden (reële cijfers zijn naar schatting aanzienlijk hoger)[9]
https://nl.wikipedia.org/(...)a%C3%AFne_sinds_2022

Laten we het conservatief gezien op 20.000 schatten.

Dat is zeventien keer meer dan de aanslagen van 7 oktober in Israël.
Dan vergelijk je een vijfjarige massale oorlog tussen 2 staten met een terreuraanval van 1 dag!!

Dan kan ik ook zeggen: het zijn 4000 x meer doden dan er bij het verkeersongeval in Bovenkarspel omkwamen vorige week. Net zo'n vergelijking die kant noch wal raakt
The End Times are wild
pi_221377550
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:23 schreef LXIV het volgende:
Spreekt boekdelen, dit.

De onbetrouwbaarheid van de VS, is als een slechte droom, gaat vanzelf over, en dan gaan we weer over tot de orde van de dag.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 19 juli 2026 @ 12:25:57 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221377555
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat Oekraine ervan uitgaat dat het wel 'weer goed komt' met de NATO. Ik geloof dat niet.

Als Le Pen in Frankrijk wint, dan heb je ook een Frankrijk dat tegen de rest van de NATO zegt: 'alles is voor Frankrijk'. Ik zie geen patronen waaruit ik zou moeten concluderen dat de NATO qua samenwerking en organisatie weer op fatsoenlijk niveau komt.
Het is nog steeds het machtigste en best functionerende militaire bondgenootschap ter wereld. Daar is geen twijfel over.
The End Times are wild
pi_221377556
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Spreekt boekdelen, dit.

De onbetrouwbaarheid van de VS, is als een slechte droom, gaat vanzelf over, en dan gaan we weer over tot de orde van de dag.
Waarom denk je dat? en wanneer gaat dat dan 'over' ?
pi_221377558
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? en wanneer gaat dat dan 'over' ?
Ik denk dat niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 19 juli 2026 @ 12:26:53 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221377559
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is nog steeds het machtigste en best functionerende militaire bondgenootschap ter wereld. Daar is geen twijfel over.
Hoe groter de NAVO wordt des te groter de kans op interne conflicten hetgeen het bestaansrecht van de NAVO aantast
pi_221377561
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk dat niet.
??
  zondag 19 juli 2026 @ 12:28:48 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221377571
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hoe groter de NAVO wordt des te groter de kans op interne conflicten hetgeen het bestaansrecht van de NAVO aantast

Of dit het bestaansrecht aantast weet ik niet, maar hoe groter, hoe minder stuurbaar. Dat ben ik wel met je eens. Daarom ben ik ook voor ongebreidelde uitbreiding van de EU
The End Times are wild
pi_221377575
quote:

[..]
Dat is enkel speculatie. Het is enkel 'waar' als je ervan uitgaat dat men zich aan artikel 5 houdt. En dan ook nog eens dat men in een grootschalige oorlog niet enkel aankomt met extra kleding- uitrusting.
pi_221377583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:22 schreef LXIV het volgende:
Maar dat gebeurd dus niet. Er zijn gisteren meer verkeersdoden in Kiev gevallen als doden ten gevolge van deze 'meest massale aanval ooit'. Dat schrikt niet veel af blijkbaar, het is eerder irritant.
Omdat die aanval slechts één dode tot gevolg had? (zeer flauwe vergelijking dus)

Ik pak er even een nieuwsbericht van twee jaar terug bij:
Zeker 30 doden bij Russische raketaanval op verschillende steden in Oekraïne, ook kinderziekenhuis in Kiev getroffen

Meer dan 30 doden onder andere door het bombarderen van een kinderziekenhuis.

Nogmaals, jij snapt niet hoe de Russen te werk gaan. Of je snapt het wel, zit in het Russische kamp, en spint de boel bewust.
pi_221377596
quote:
Dan vergelijk je een vijfjarige massale oorlog tussen 2 staten met een terreuraanval van 1 dag!!
7 oktober wordt door de Israëli gebruikt als argument voor alles wat ze erna gedaan hebben. Maar het gaat dus eigenlijk om heel weinig slachtoffers (en het valt reuze mee aldus theunderdog).
pi_221377599
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
??
ik reageerde op iemand die denkt dat het maar "tijdelijk" is.
pi_221377603
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
7 oktober wordt door de Israëli gebruikt als argument voor alles wat ze erna gedaan hebben. Maar het gaat dus eigenlijk om heel weinig slachtoffers (en het valt reuze mee aldus theunderdog).
Maar deze vergelijking heeft toch enkel effect tegenover iemand die pro-Israel is?

Verder is het een vergelijking van een gebeurtenis, tegenover meerdere bombardementen. Het vergelijken van een terreur-organisatie met een land dat alle moderne middelen heeft.

Ik ben pro-Oekraine, maar het valt qua burgerdoden inderdaad mee. Helemaal omdat Oekraine niet genoeg luchtafweer heeft.
pi_221377604
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:30 schreef luxerobots het volgende:
Meer dan 30 doden onder andere door het bombarderen van een kinderziekenhuis.

Maar tegenwoordig fantaseren we erbij dat 'het dan wel moest dat ze in de kelder drones aan het maken waren!'.

:')
pi_221377610
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar tegenwoordig fantaseren we erbij dat 'het dan wel moest dat ze in de kelder drones aan het maken waren!'.

:')
Ja, en dat Rusland ook liever militaire doelen aanvalt.
pi_221377612
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
ik reageerde op iemand die denkt dat het maar "tijdelijk" is.
Oh zo. Ja nee. Dat denk ik niet. Amerika zal een belangrijke bondgenoot blijven, maar wel een bondgenoot waarvan je niet goed weet wat je er nu mee moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')