Ja maar het feit dat ik daar om moet vragen stoort me een beetje. Ik weet van als ik het niet vraag dan komt het ook niet. Terwijl als het andersom is, ik de eerste ben die z'n portemonnee trekt of vraagt "moet je er nog wat voor hebben".quote:
Ik denk dat ik de mensheid gewoon te hoog heb zitten. Ik ga er vanuit dat iedereen net zo goed en netjes is als ik.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Van te voren afspraken over maken? Ook wel zo volwassen als je daar zelf over begint, en niet niks zeggen en daarna je verwachtingen uitspreken. Ben dat dan voor.
Daar ga je dus al fout.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:08 schreef incel het volgende:
Ik denk dat ik de mensheid gewoon te hoog heb zitten.
Helaas is het wel nodig anders heb je dus idd mensen die altijd wat meenemen en anderen die nooit wat meenemen. We hebben allemaal gewoon een normale baan en ja dat wat jij zegt dat werkt alleen als je goed oplet anders betaal je al snel 100 euro meer per maand dan een ander en dat vind ik wel iets teveel van t goeiequote:Op donderdag 16 juli 2026 09:09 schreef Chandler het volgende:
Sowieso vrienden en geld vragen!![]()
Ik betaal gewoon wat ik meeneem en als ik vind dat ik steeds teveel meeneem dan neem ik eens heel weinig mee, valt altijd wel op.
Daarnaast kan ik niet in de portemonnee van m'n vrienden kijken (al weet ik dat de meeste het beter doen dan ik) dan nog zou ik daar geen problemen van maken wetende als ik zou vragen of ze het willen betalen voor mij, zouden ze dat zeker doen zonder gezeur.
100 per maand? wtf doe je allemaal met je matties??quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:25 schreef incel het volgende:
Helaas is het wel nodig anders heb je dus idd mensen die altijd wat meenemen en anderen die nooit wat meenemen. We hebben allemaal gewoon een normale baan en ja dat wat jij zegt dat werkt alleen als je goed oplet anders betaal je al snel 100 euro meer per maand dan een ander en dat vind ik wel iets teveel van t goeie
Bier, bbq, boodschappen en soms benzinekosten etcquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:28 schreef Chandler het volgende:
[..]
100 per maand? wtf doe je allemaal met je matties??
En dit is natuurlijk nogal tegenstrijdig. Jij wil kennelijk wel alles verdelen als het gaat om de kosten die jij gemaakt hebt, maar een ander mag daar niet tegenoverstellen dat hij veel of weinig bier gedronken heeft.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:02 schreef incel het volgende:
Maar dan is het wel de bedoeling dat je gewoon zo volwassen bent dat je dan zelfstandig aan biedt om even wat geld te geven. Als ik er om moet vragen en dan hoor je van die dingen van: "Ja maar ik heb weinig bier gedronken" dan heb ik echt zoiets van zitten we godverdomme op de middelbare school nog dat alles tot de euro moet worden verrekekend? Geef gewoon allemaal 10 of 15 of 20 euro en hou je bakkes. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.
Als de afspraak is dat er gebarbecued gaat worden dan spreekt het voor zich dat er geld in de pot gelegd moet worden voor bier en vlees. Althans bij mannen wel zo.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Dat soort dingen bespreek je vooraf.
Als iemand onaangekondigd met bergen vlees aan komt en dan van mij verwacht 20 euro te lappen, terwijl daar niets over gezegd is, zou ik dat één keer best doen, maar de volgende keer zou ik dat ook niet doen.
Maak eenmalig afspraken voor al dit soort zaken, of bespreek per keer wie wat meeneemt en of men daar nog een bijdrage in verwacht.
[..]
En dit is natuurlijk nogal tegenstrijdig. Jij wil kennelijk wel alles verdelen als het gaat om de kosten die jij gemaakt hebt, maar een ander mag daar niet tegenoverstellen dat hij veel of weinig bier gedronken heeft.
Als dit echt de discussies zijn, is het zeker belangrijk om zaken goed af te spreken.
In een perfecte wereld zou dit inderdaad dus zo werken maar niet bij deze schooiers man.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Geld verwachten van vrienden
volgende BBQ bij iemand anders en die regelt dan het vlees en shit.
quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:37 schreef incel het volgende:
[..]
Als de afspraak is dat er gebarbecued gaat worden dan spreekt het voor zich dat er geld in de pot gelegd moet worden voor bier en vlees. Althans bij mannen wel zo.
betere vrienden zoeken, deze voldoen niet aan de verwachtingenquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:39 schreef incel het volgende:
[..]
In een perfecte wereld zou dit inderdaad dus zo werken maar niet bij deze schooiers man.
En het gaat nu zo ver dat ik me er echt aan begin te irriteren.
Ja was het idd nog aan het bijvoegen. Klopt wel ja. Jammer wel ken sommige echt al 20 jaar of zo.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:40 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
betere vrienden zoeken, deze voldoen niet aan de verwachtingen
Ja dat ook wel. Of gewoon echt laten lijden. Jij betaalt niet mee? Ja dan haal je je eigen zooi maar volgende keer.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:40 schreef Hexagon het volgende:
Dit is niet zozeer niet volwassen worden maar meer krentengedrag. Dat hebben sommigen en raken ze ook hun leve n niet kwijt. Bij die mensen moet je gewoon afspraken maken.
Tja je kan natuurlijk ook oplossingsgericht het gesprek aangaan met iemand die een andere financiele gewoontes heeft. Dan blijf je ook vrienden houden.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:41 schreef incel het volgende:
[..]
Ja dat ook wel. Of gewoon echt laten lijden. Jij betaalt niet mee? Ja dan haal je je eigen zooi maar volgende keer.
Maar ik heb zelf geen zin in dit kinderachtige gedoe op mijn vrije dag weetje. Het feit dat het zo ver moet komen of je er om moet vragen zegt eigenlijk al genoeg.
Ja dat is wel cringe jaquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:42 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb vroeger toen ik werd uitgenodigd voor een BBQ welleens voor mezelf een dure entrecote gehaald en ook echt tegen iedereen daar gezegd, deze is voor mij en mij alleen.
Als ik daar aan terug denk cringe ik als de tering. Zo egoïstisch
Als je dat na je 30ste nog niet snapt dan zal het waarschijnlijk altijd zo blijven ben ik bangquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja je kan natuurlijk ook oplossingsgericht het gesprek aangaan met iemand die een andere financiele gewoontes heeft. Dan blijf je ook vrienden houden.
Kennelijk is dat bij mannen niet zo, want het gebeurt niet binnen jouw vriendengroep.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:37 schreef incel het volgende:
[..]
Als de afspraak is dat er gebarbecued gaat worden dan spreekt het voor zich dat er geld in de pot gelegd moet worden voor bier en vlees. Althans bij mannen wel zo.
Vind ik ook maar bij mijn vrienden heeft niet iedereen banks apps of alleen cash en zo dat maakt het ook lastiger.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is dat bij mannen niet zo, want het gebeurt niet binnen jouw vriendengroep.
Als de afspraak is dat er gebarbecued wordt, spreek je even af wie wat meeneemt en dat er eventueel nog een tikkie wordt gestuurd als iemand significant meer kosten maakt dan anderen. Dat is volwassen gedrag, voor mannen en vrouwen.
Welnee, want dan zeg je "lap even een tientje" en ben je er ook.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:44 schreef incel het volgende:
[..]
Vind ik ook maar bij mijn vrienden heeft niet iedereen banks apps of alleen cash en zo dat maakt het ook lastiger.
Ik snap de theorie en kan zelf ook wel de oplossingen bedenken in theorie, maar ja in de praktijk lukt het gewoon niet. Of die mensen laten het liever zwaar ongemakkelijk worden dan dat ze gewoon netjes betalen. Ik denk dat ik ze moet laten vallen eigenlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welnee, want dan zeg je "lap even een tientje" en ben je er ook.
Of je rouleert wie het duurste onderdeel van de barbecue meeneemt, zodat uiteindelijk iedereen ongeveer dezelfde kosten heeft.
Als dat laatste tenminste echt heel belangrijk is voor je.
Niet bij deze man en de mannen waar ik mij tussen begeef.quote:
Nice, zo zou het moeten zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
Niet bij deze man en de mannen waar ik mij tussen begeef.
Nee ik heb een vriend die standaard geen tikkie stuurt als we zijn wezen vissen (ik krijg geen tikkie, anderen mogelijk welquote:
Ja het loopt snel op. Maar ik ben dus idd ook zo iemand die gewoon portemonee trekt iemand nog biertje enzo en ja als je dan eind van de maand ff gaat kijken dan zit je wel op de 100 euro en ik zuip dat zeker niet allemaal zelf op.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:49 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee ik heb een vriend die standaard geen tikkie stuurt als we zijn wezen vissen (ik krijg geen tikkie, anderen mogelijk wel) maar ook BBQ, neem wat mee, en is het op dan is het pech.
Echter geef ik daar zeker geen 100 euro per maand aan uit.... niet eens in de buurt daarvan. Ons samenzijn kost vaak niet veel
En als ik met een vriend eet (geregeld) dan doen we het om en om qua betalen van besteld eten!
Dat doe je dus zelf, je hoeft niet dat extra rondje te geven. Je kunt ook gewoon zelf een biertje halen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:51 schreef incel het volgende:
Ja het loopt snel op. Maar ik ben dus idd ook zo iemand die gewoon portemonee trekt iemand nog biertje enzo en ja als je dan eind van de maand ff gaat kijken dan zit je wel op de 100 euro en ik zuip dat zeker niet allemaal zelf op.
Ik weet niet man, ben gewoon beetje klaar met hun man.
Ja misschien ben ik dan te goed voor de wereld of zo. Maar het lijkt mij dat als je bier haalt je het voor iedereen haalt. En zij dan zelf de volgende keer of zo.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:58 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat doe je dus zelf, je hoeft niet dat extra rondje te geven. Je kunt ook gewoon zelf een biertje halen.
Doe dat maar eens, zien wat er dan gebeurd.
Hebben ze commentaar dan leg je je probleem neer. Problem solved.
Ik volg je redenering even niet. TS en zijn vrienden hadden afgesproken om te gaan bbqen. Idealiter bespreek je inderdaad van tevoren even hoe en wie wat regelt. Maar dat is niet gebeurd, door zowel TS niet, maar zijn vrienden hebben ook niks geinitieerd. Dus TS heeft gewoon de hele bbq voorraad op zich genomen. Dan is de bbq, en zijn vrienden hebben wel gewoon lekker met zn allen mee zitten schranzen. Dan is het toch niet zo'n gekke gedachte dat je dan even uit jezelf denkt: dat vlees was niet gratis, laat ik m'n eigen aandeel even terug naar TS schieten? Of inderdaad om de beurt de bbq organiseren, en dat de organisator betaald, maar dat gebeurt blijkbaar ook nietquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is dat bij mannen niet zo, want het gebeurt niet binnen jouw vriendengroep.
Als de afspraak is dat er gebarbecued wordt, spreek je even af wie wat meeneemt en dat er eventueel nog een tikkie wordt gestuurd als iemand significant meer kosten maakt dan anderen. Dat is volwassen gedrag, voor mannen en vrouwen.
En dan beticht jij andere van onvolwassen gedrag...quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:37 schreef incel het volgende:
[..]
Het is normaal dat mensen dingen eerlijk verdelen. Of inderdaad jij de ene keer zij de andere keer. Maar als dat niet te regelen valt, dan moet je gewoon onderlang geld inleggen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
En dan beticht jij andere van onvolwassen gedrag...![]()
Als ik mensen uitnodig om te bbqen dan betaal ik alles zelf. Dan ga ik mijn handje toch niet ophouden, hoe fucking oud ben je.![]()
Groetjes, een man.
Maar je weet niet of dat niet te regelen valt, want jij zegt dat het maar normaal is dat anderen ook vinden of snappen dat ze bijleggen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:09 schreef incel het volgende:
[..]
Het is normaal dat mensen dingen eerlijk verdelen. Of inderdaad jij de ene keer zij de andere keer. Maar als dat niet te regelen valt, dan moet je gewoon onderlang geld inleggen.
Maar heb je al geconstateerd dat het totale onwil is om te betalen? Of is het iets waar je met een gesprek gewoon de verwachtingen kan afstemmen?quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:43 schreef incel het volgende:
Als je dat na je 30ste nog niet snapt dan zal het waarschijnlijk altijd zo blijven ben ik bang
Ik ben het er mee eens er moet iets andersquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar je weet niet of dat niet te regelen valt, want jij zegt dat het maar normaal is dat anderen ook vinden of snappen dat ze bijleggen.
Regelen = afspraken maken.
Het is wel tekenend dat wanneer TS vraagt om een kleine bijdrage, er wordt gereageerd met: "Ja maar ik heb niet zoveel gedronken" in plaats van: "is goed" of "volgende keer regel ik het"quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar heb je al geconstateerd dat het totale onwil is om te betalen? Of is het iets waar je met een gesprek gewoon de verwachtingen kan afstemmen?
Dit.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
En dan beticht jij andere van onvolwassen gedrag...![]()
Als ik mensen uitnodig om te bbqen dan betaal ik alles zelf. Dan ga ik mijn handje toch niet ophouden, hoe fucking oud ben je.![]()
Groetjes, een man.
Jij snapt het man dit is precies hoe ik er over denk. Ik zie hun denk ik meer als goede vrienden dan hoe zij mij zien. Beter misschien andere vrienden zoeken man. Kijk voor m'n vriendin of zo wil ik best wat meer betalen, maar dat is een vrouw en haar neuk ik. Terwijl mannelijke vrienden die zouden gelijk moeten zijn aan jou.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Het is wel tekenend dat wanneer TS vraagt om een kleine bijdrage, er wordt gereageerd met: "Ja maar ik heb niet zoveel gedronken" in plaats van: "is goed" of "volgende keer regel ik het"
Wellicht is er geen totale onwil, maar TS moet wel erg hard eraan duwen en trekken terwijl de rest het wel lekker vind
Ook bij mannen die een beetje normaal met elkaar om kunnen gaan is het vooraf iets als "jo we gaan eten en drinken, iedereen even X euro bij elkaar leggen en dan koop ik het?" of "dat was lekker, even alles bij elkaar optellen en delen door het aantal personen, klaar"quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:37 schreef incel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit.
Zo raar, je gaat toch geen geld vragen aan mensen die je zelf uitnodigt? Dan is het aan jou om alles te betalen en is het hoop en al leuk dat het bezoek een bloemetje ofzo meeneemt? En zelfs dat is niet vereist.
Ik betaal toch ook niet een ander die mij uitnodigt?
Is in jouw geval misschien wel grappigquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:22 schreef incel het volgende:
[..]Dat ga ik volgende keer wel doen. Een bloemetje meenemen als zij het vlees kopen. "Ja ik heb toch ook mijn bijdrage geleverd?"
In een perfecte wereld man maar ik denk eerder dat ik dit topic gewoon nodig heb voor mezelf om erachter te komen van ja eigenlijk gaat t toch nooit meer goedkomen met deze gasten.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook bij mannen die een beetje normaal met elkaar om kunnen gaan is het vooraf iets als "jo we gaan eten en drinken, iedereen even X euro bij elkaar leggen en dan koop ik het?" of "dat was lekker, even alles bij elkaar optellen en delen door het aantal personen, klaar"
Schuin afsnijden!quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is in jouw geval misschien wel grappig
Succes met zoeken van vrienden, dat kost tegenwoordig veel meer moeite, het houden daarvan iig..quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:22 schreef incel het volgende:
[..]
Jij snapt het man dit is precies hoe ik er over denk. Ik zie hun denk ik meer als goede vrienden dan hoe zij mij zien. Beter misschien andere vrienden zoeken man. Kijk voor m'n vriendin of zo wil ik best wat meer betalen, maar dat is een vrouw en haar neuk ik. Terwijl mannelijke vrienden die zouden gelijk moeten zijn aan jou.
Ik heb sowieso vrij weinig vrienden nodig. Kan mezelf prima zelf vermaken. En heb ook een lieve vriendin waar ik ook leuke dingen mee doe.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Chandler het volgende:
[..]
Succes met zoeken van vrienden, dat kost tegenwoordig veel meer moeite, het houden daarvan iig..
Maar tja zolang jij zwijgt stemmen zij toe. Misschien je muil eens IRL open trekken ipv op dit forum.
Zeg er wat van en kijken hoe ze reageren ipv hier je klachten deponeren.
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaadquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik zeggen dat ik dat samenleggen/tikkies/ bezinegeld wel heel erg Nederlands vind?
Is onvoorstelbaar dat je dat hier zou doen..
Maar ok, wij hebben dan ook allemaal wel de beleefdheid om alles om de beurt te doen.
Benzinegeld is bij ons alleen of we ergens echt heen gaan. Als je iemand een lift geeft omdat je sowieso die kant op moet of zo dan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaad
Dan horen daar blijkbaar voor jou de kosten bij, die ervaring heb ik gelukkig niet!quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:26 schreef incel het volgende:
[..]
Ik heb sowieso vrij weinig vrienden nodig. Kan mezelf prima zelf vermaken. En heb ook een lieve vriendin waar ik ook leuke dingen mee doe.
Alleen ja als man moet je soms gewoon met een groep andere mannen lekker buiten ergens barbecuen en zuipen en zwemmen en chillen en zo.......
Jammer...quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaad
Maar je gaat er zelf toch ook naartoe dus je had sowieso moeten rijden? Dan is een volle auto toch beter en nog gezellig ook?quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:28 schreef incel het volgende:
[..]
Benzinegeld is bij ons alleen of we ergens echt heen gaan. Als je iemand een lift geeft omdat je sowieso die kant op moet of zo dan natuurlijk niet.
In een groep waarin iedereen dezelfde mindset heeft als jij hebt, dan werkt dat goed inderdaad, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Maar in de groep van TS heeft alleen de TS die mindset, de rest heeft freeloader mindset. Dan kan je kiezen, of jezelf stelselmatig laten leegtrekken door je vrienden, of tikkies sturen. Wie is er nu meer een pauper, degene die tikkies stuurt, of degene die lekker even gratis komt genieten?quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad sowieso. Als ik mensen uitnodig om te eten, en het is puur mijn initiatief, betaal ik ook het eten. Dan is een tikkie sturen inens pauper.
Tja, als ik graag een barbecue bij me thuis wil en iedereen erbij wil is dat mijn wens en mijn idee van een gezellige avond, en betaal ik het ook.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:00 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
In een groep waarin iedereen dezelfde mindset heeft als jij hebt, dan werkt dat goed inderdaad, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Maar in de groep van TS heeft alleen de TS die mindset, de rest heeft freeloader mindset. Dan kan je kiezen, of jezelf stelselmatig laten leegtrekken door je vrienden, of tikkies sturen. Wie is er nu meer een pauper, degene die tikkies stuurt, of degene die lekker even gratis komt genieten?
Bovendien is helemaal niet duidelijk of de vrienden van TS niet dezelfde mindset hebben, want alles speelt zich alleen maar af in hoofden en er wordt nergens over gepraat. Dan blijft het gissen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, als ik graag een barbecue bij me thuis wil en iedereen erbij wil is dat mijn wens en mijn idee van een gezellige avond, en betaal ik het ook.
Dan ga ik niet tellen hoeveel mijn vrienden aan dat soort dingen uitgeven. Als die liever goedkoper gezelligheid faciliteren is dat hun zaak.
Toch wel, gezien de reactie van "ja maar weinig gedronken" in plaats van "komt goed gozer, gaan we regelen"quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bovendien is helemaal niet duidelijk of de vrienden van TS niet dezelfde mindset hebben, want alles speelt zich alleen maar af in hoofden en er wordt nergens over gepraat. Dan blijft het gissen.
Ik gun het jouw vrienden dat je de band met hun verbreekt.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:23 schreef incel het volgende:
[..]
In een perfecte wereld man maar ik denk eerder dat ik dit topic gewoon nodig heb voor mezelf om erachter te komen van ja eigenlijk gaat t toch nooit meer goedkomen met deze gasten.
¤20 is toch niets voor een barbecue? Ook al zou je amper wat eten.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Dat soort dingen bespreek je vooraf.
Als iemand onaangekondigd met bergen vlees aan komt en dan van mij verwacht 20 euro te lappen, terwijl daar niets over gezegd is, zou ik dat één keer best doen, maar de volgende keer zou ik dat ook niet doen.
Maak eenmalig afspraken voor al dit soort zaken, of bespreek per keer wie wat meeneemt en of men daar nog een bijdrage in verwacht.
[..]
En dit is natuurlijk nogal tegenstrijdig. Jij wil kennelijk wel alles verdelen als het gaat om de kosten die jij gemaakt hebt, maar een ander mag daar niet tegenoverstellen dat hij veel of weinig bier gedronken heeft.
Als dit echt de discussies zijn, is het zeker belangrijk om zaken goed af te spreken.
Ik vind van niet, maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
¤20 is toch niets voor een barbecue? Ook al zou je amper wat eten.
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind van niet, maar daar gaat het niet om.
TS vindt dat mensen zonder er ooit over gesproken te hebben maar moeten weten dat ze nog ergens aan moeten bijdragen.
Als je niet uitspreekt wat je verwacht, zul je telkens weer teleurgesteld worden.
Prima toch? Wel handig om dat van tevoren duidelijk te hebben.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.
Nee, ik nodig mensen wel eens uit om te eten zonder zonder dat ik ze geld ga vragen. Dus dat is niet per se normaal.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.
Het is ook maar gewoon wat je als groep zelf fijner vindt. Ik vind het prima als we om de beurt de boel regelen, maar ik vind het simpelweg ook gewoon makkelijker om vooraf even de boel bij elkaar te leggenquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik zeggen dat ik dat samenleggen/tikkies/ bezinegeld wel heel erg Nederlands vind?
Is onvoorstelbaar dat je dat hier zou doen..
Maar ok, wij hebben dan ook allemaal wel de beleefdheid om alles om de beurt te doen.
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
In dit geval geef ik TS wel gelijk, gewoon ff vragen hey kerel wat krijgj je van me voor al dat vlees
Dit ja.quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.
Maar als TS blijkbaar niet zijn verwachtingen met anderen afstemt en zich enkel kan opwinden dat anderen niet automtisch het doen zoals hij het wenst, dan heeft hij ook een houding waar je niet verder mee komt.
lolquote:
Dat is ook weer zoquote:Op donderdag 16 juli 2026 15:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.
Maar als TS blijkbaar niet zijn verwachtingen met anderen afstemt en zich enkel kan opwinden dat anderen niet automtisch het doen zoals hij het wenst, dan heeft hij ook een houding waar je niet verder mee komt.
Wel eens geprobeerd om nieuwe contacten te leggen? Die beter bij je levensfase passen? Ik heb het ook gedaan en kan het aanraden. En inderdaad, kwaliteit is beter dan kwantiteit.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:02 schreef incel het volgende:
Dus ik heb nog een handje vol vrienden, het zijn er niet veel meer want ben zelf al halverwege de dertig, maar heb er nog wel een paar. En een paar van die gasten die blijven echt in hun pubertijd hangen. Vooral als het aankomt met afspraken nakomen en eerlijk betalen en zo voor dingen. Kijk ik ben niet zo moeilijk, als we met z'n alle gaan barbecuen ik kom gewoon met vlees en shit aanzetten. Maar dan is het wel de bedoeling dat je gewoon zo volwassen bent dat je dan zelfstandig aan biedt om even wat geld te geven. Als ik er om moet vragen en dan hoor je van die dingen van: "Ja maar ik heb weinig bier gedronken" dan heb ik echt zoiets van zitten we godverdomme op de middelbare school nog dat alles tot de euro moet worden verrekekend? Geef gewoon allemaal 10 of 15 of 20 euro en hou je bakkes. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.
Hebben meer mensen dit probleem dat ze vrienden hebben die eigenlijk gewoon niet volwassen lijken te worden?
Van die mensen waar het altijd aan een ander ligt maar niet aan hunzelf?
En ja "zoek betere vrienden" is ook weer zoiets op deze leeftijd, helemaal geen zin in, en de betere vrienden zijn dan juist de gene met gezinnetje en zo die dan weer geen tijd hebben dus daarom zit je met de overblijfselen opgeschept.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |