abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221351326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik zeggen dat ik dat samenleggen/tikkies/ bezinegeld wel heel erg Nederlands vind?
Is onvoorstelbaar dat je dat hier zou doen..
Maar ok, wij hebben dan ook allemaal wel de beleefdheid om alles om de beurt te doen.
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaad
pi_221351335
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaad
Benzinegeld is bij ons alleen of we ergens echt heen gaan. Als je iemand een lift geeft omdat je sowieso die kant op moet of zo dan natuurlijk niet.
pi_221351365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:26 schreef incel het volgende:

[..]
Ik heb sowieso vrij weinig vrienden nodig. Kan mezelf prima zelf vermaken. En heb ook een lieve vriendin waar ik ook leuke dingen mee doe.

Alleen ja als man moet je soms gewoon met een groep andere mannen lekker buiten ergens barbecuen en zuipen en zwemmen en chillen en zo.......
Dan horen daar blijkbaar voor jou de kosten bij, die ervaring heb ik gelukkig niet! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 10:35:04 #54
441859 crew  Lenny77
pi_221351370
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Jammer...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 10:36:28 #55
441859 crew  Lenny77
pi_221351378
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:28 schreef incel het volgende:

[..]
Benzinegeld is bij ons alleen of we ergens echt heen gaan. Als je iemand een lift geeft omdat je sowieso die kant op moet of zo dan natuurlijk niet.
Maar je gaat er zelf toch ook naartoe dus je had sowieso moeten rijden? Dan is een volle auto toch beter en nog gezellig ook?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:40:08 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221351404
Inderdaad sowieso. Als ik mensen uitnodig om te eten, en het is puur mijn initiatief, betaal ik ook het eten. Dan is een tikkie sturen inens pauper.
pi_221351528
Hoewel we allemaal in mijn vriendengroep soms nog wat wild zijn en denken dat we de ruige jaren nog kunnen doorstaan, betalen we om en om of inderdaad we splitten gewoon eerlijk. Nooit last van geldproblemen hier.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221351530
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad sowieso. Als ik mensen uitnodig om te eten, en het is puur mijn initiatief, betaal ik ook het eten. Dan is een tikkie sturen inens pauper.
In een groep waarin iedereen dezelfde mindset heeft als jij hebt, dan werkt dat goed inderdaad, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Maar in de groep van TS heeft alleen de TS die mindset, de rest heeft freeloader mindset. Dan kan je kiezen, of jezelf stelselmatig laten leegtrekken door je vrienden, of tikkies sturen. Wie is er nu meer een pauper, degene die tikkies stuurt, of degene die lekker even gratis komt genieten?
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:08:34 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221351689
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:00 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
In een groep waarin iedereen dezelfde mindset heeft als jij hebt, dan werkt dat goed inderdaad, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Maar in de groep van TS heeft alleen de TS die mindset, de rest heeft freeloader mindset. Dan kan je kiezen, of jezelf stelselmatig laten leegtrekken door je vrienden, of tikkies sturen. Wie is er nu meer een pauper, degene die tikkies stuurt, of degene die lekker even gratis komt genieten?
Tja, als ik graag een barbecue bij me thuis wil en iedereen erbij wil is dat mijn wens en mijn idee van een gezellige avond, en betaal ik het ook.

Dan ga ik niet tellen hoeveel mijn vrienden aan dat soort dingen uitgeven. Als die liever goedkoper gezelligheid faciliteren is dat hun zaak.
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 11:10:06 #60
5428 crew  miss_sly
pi_221351714
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, als ik graag een barbecue bij me thuis wil en iedereen erbij wil is dat mijn wens en mijn idee van een gezellige avond, en betaal ik het ook.

Dan ga ik niet tellen hoeveel mijn vrienden aan dat soort dingen uitgeven. Als die liever goedkoper gezelligheid faciliteren is dat hun zaak.
Bovendien is helemaal niet duidelijk of de vrienden van TS niet dezelfde mindset hebben, want alles speelt zich alleen maar af in hoofden en er wordt nergens over gepraat. Dan blijft het gissen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221351728
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bovendien is helemaal niet duidelijk of de vrienden van TS niet dezelfde mindset hebben, want alles speelt zich alleen maar af in hoofden en er wordt nergens over gepraat. Dan blijft het gissen.
Toch wel, gezien de reactie van "ja maar weinig gedronken" in plaats van "komt goed gozer, gaan we regelen"
pi_221352017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:23 schreef incel het volgende:

[..]
In een perfecte wereld man maar ik denk eerder dat ik dit topic gewoon nodig heb voor mezelf om erachter te komen van ja eigenlijk gaat t toch nooit meer goedkomen met deze gasten.
Ik gun het jouw vrienden dat je de band met hun verbreekt.
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:38:41 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221352128
TS maakt in ieder geval liever ruzie dan om verschillen in verwachtingen gewoon te bespreken en afspraken te maken.
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:42:07 #64
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221352184
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Dat soort dingen bespreek je vooraf.

Als iemand onaangekondigd met bergen vlees aan komt en dan van mij verwacht 20 euro te lappen, terwijl daar niets over gezegd is, zou ik dat één keer best doen, maar de volgende keer zou ik dat ook niet doen.

Maak eenmalig afspraken voor al dit soort zaken, of bespreek per keer wie wat meeneemt en of men daar nog een bijdrage in verwacht.
[..]
En dit is natuurlijk nogal tegenstrijdig. Jij wil kennelijk wel alles verdelen als het gaat om de kosten die jij gemaakt hebt, maar een ander mag daar niet tegenoverstellen dat hij veel of weinig bier gedronken heeft.

Als dit echt de discussies zijn, is het zeker belangrijk om zaken goed af te spreken.
¤20 is toch niets voor een barbecue? Ook al zou je amper wat eten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 11:43:24 #65
5428 crew  miss_sly
pi_221352200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:42 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
¤20 is toch niets voor een barbecue? Ook al zou je amper wat eten.
Ik vind van niet, maar daar gaat het niet om.

TS vindt dat mensen zonder er ooit over gesproken te hebben maar moeten weten dat ze nog ergens aan moeten bijdragen.

Als je niet uitspreekt wat je verwacht, zul je telkens weer teleurgesteld worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:46:45 #66
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221352257
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind van niet, maar daar gaat het niet om.

TS vindt dat mensen zonder er ooit over gesproken te hebben maar moeten weten dat ze nog ergens aan moeten bijdragen.

Als je niet uitspreekt wat je verwacht, zul je telkens weer teleurgesteld worden.
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:56:10 #67
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221352335
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:46 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.
Prima toch? Wel handig om dat van tevoren duidelijk te hebben.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:57:51 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221352344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:46 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nee, ik nodig mensen wel eens uit om te eten zonder zonder dat ik ze geld ga vragen. Dus dat is niet per se normaal.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 juli 2026 @ 12:12:57 #69
284411 crew  heywoodu
pi_221352423
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik zeggen dat ik dat samenleggen/tikkies/ bezinegeld wel heel erg Nederlands vind?
Is onvoorstelbaar dat je dat hier zou doen..
Maar ok, wij hebben dan ook allemaal wel de beleefdheid om alles om de beurt te doen.
Het is ook maar gewoon wat je als groep zelf fijner vindt. Ik vind het prima als we om de beurt de boel regelen, maar ik vind het simpelweg ook gewoon makkelijker om vooraf even de boel bij elkaar te leggen :+

Wat ik wél ontzettend kneuterig vind is dan bij gaan houden wie wat gegeten en gedronken heeft ofzo. Toevallig onlangs nog een weekeindje weg met collega's gehad: de één drinkt twee glaasjes Cola, de ander tikt 6 halve liters bier weg, de één houdt het bij een kipspies en de ander eet een half varken op, maar je weet vooraf dat er verschillen zijn. Gewoon allemaal X euro bij elkaar gelegd en naar één persoon gestuurd, die betaalde dan alles daarvan, dat is echt meer een kwestie van gemak :+

Maar het belangrijkste is dat er niet echt één goed of fout systeem is, zo lang de groep het er maar mee eens is.
  donderdag 16 juli 2026 @ 13:23:49 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221353536
Maar het is wel duidelijk waarom zoveel Fokkers weinig vrienden hebben.

Als ze blijkbaar niet voldoen aan allerlei onuitgesproken verwachtingen. En je vervolgens niet gewoon erover het gesprek aan wilt gaan hoe je zoiets oplost, maar liever mensen afstoot omdat ze blijkbaar niet vanzelf voldoen aan je nooit uitgesproken verwachtingen.
pi_221353561
In dit geval geef ik TS wel gelijk, gewoon ff vragen hey kerel wat krijgj je van me voor al dat vlees
  donderdag 16 juli 2026 @ 15:32:37 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221354907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
In dit geval geef ik TS wel gelijk, gewoon ff vragen hey kerel wat krijgj je van me voor al dat vlees
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.

Maar als TS blijkbaar niet zijn verwachtingen met anderen afstemt en zich enkel kan opwinden dat anderen niet automtisch het doen zoals hij het wenst, dan heeft hij ook een houding waar je niet verder mee komt.
  donderdag 16 juli 2026 @ 16:10:38 #73
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221355119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.

Maar als TS blijkbaar niet zijn verwachtingen met anderen afstemt en zich enkel kan opwinden dat anderen niet automtisch het doen zoals hij het wenst, dan heeft hij ook een houding waar je niet verder mee komt.
Dit ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221355760
Mooie TT voor deze TS.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221355770
Verder echt serieus als je 30+ bent en nog over dit soort dingen na moet denken. Het kan gewoon nooit een issue zijn. Of je doet gewoon niet zo moeilijk, of je uit wat je dan wel wil, of je laat je niet gebruiken als dat zo zou zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')