Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaadquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik zeggen dat ik dat samenleggen/tikkies/ bezinegeld wel heel erg Nederlands vind?
Is onvoorstelbaar dat je dat hier zou doen..
Maar ok, wij hebben dan ook allemaal wel de beleefdheid om alles om de beurt te doen.
Benzinegeld is bij ons alleen of we ergens echt heen gaan. Als je iemand een lift geeft omdat je sowieso die kant op moet of zo dan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaad
Dan horen daar blijkbaar voor jou de kosten bij, die ervaring heb ik gelukkig niet!quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:26 schreef incel het volgende:
[..]
Ik heb sowieso vrij weinig vrienden nodig. Kan mezelf prima zelf vermaken. En heb ook een lieve vriendin waar ik ook leuke dingen mee doe.
Alleen ja als man moet je soms gewoon met een groep andere mannen lekker buiten ergens barbecuen en zuipen en zwemmen en chillen en zo.......
Jammer...quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Bezinegeld heb ik ook nooit van gehoord, maar klopt wel ja, wij Nederland zijn over het algemeen wel een stel freeloaders dus dan is het tikkie systeem een noodzakelijk kwaad
Maar je gaat er zelf toch ook naartoe dus je had sowieso moeten rijden? Dan is een volle auto toch beter en nog gezellig ook?quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:28 schreef incel het volgende:
[..]
Benzinegeld is bij ons alleen of we ergens echt heen gaan. Als je iemand een lift geeft omdat je sowieso die kant op moet of zo dan natuurlijk niet.
In een groep waarin iedereen dezelfde mindset heeft als jij hebt, dan werkt dat goed inderdaad, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Maar in de groep van TS heeft alleen de TS die mindset, de rest heeft freeloader mindset. Dan kan je kiezen, of jezelf stelselmatig laten leegtrekken door je vrienden, of tikkies sturen. Wie is er nu meer een pauper, degene die tikkies stuurt, of degene die lekker even gratis komt genieten?quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad sowieso. Als ik mensen uitnodig om te eten, en het is puur mijn initiatief, betaal ik ook het eten. Dan is een tikkie sturen inens pauper.
Tja, als ik graag een barbecue bij me thuis wil en iedereen erbij wil is dat mijn wens en mijn idee van een gezellige avond, en betaal ik het ook.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:00 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
In een groep waarin iedereen dezelfde mindset heeft als jij hebt, dan werkt dat goed inderdaad, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Maar in de groep van TS heeft alleen de TS die mindset, de rest heeft freeloader mindset. Dan kan je kiezen, of jezelf stelselmatig laten leegtrekken door je vrienden, of tikkies sturen. Wie is er nu meer een pauper, degene die tikkies stuurt, of degene die lekker even gratis komt genieten?
Bovendien is helemaal niet duidelijk of de vrienden van TS niet dezelfde mindset hebben, want alles speelt zich alleen maar af in hoofden en er wordt nergens over gepraat. Dan blijft het gissen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, als ik graag een barbecue bij me thuis wil en iedereen erbij wil is dat mijn wens en mijn idee van een gezellige avond, en betaal ik het ook.
Dan ga ik niet tellen hoeveel mijn vrienden aan dat soort dingen uitgeven. Als die liever goedkoper gezelligheid faciliteren is dat hun zaak.
Toch wel, gezien de reactie van "ja maar weinig gedronken" in plaats van "komt goed gozer, gaan we regelen"quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bovendien is helemaal niet duidelijk of de vrienden van TS niet dezelfde mindset hebben, want alles speelt zich alleen maar af in hoofden en er wordt nergens over gepraat. Dan blijft het gissen.
Ik gun het jouw vrienden dat je de band met hun verbreekt.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:23 schreef incel het volgende:
[..]
In een perfecte wereld man maar ik denk eerder dat ik dit topic gewoon nodig heb voor mezelf om erachter te komen van ja eigenlijk gaat t toch nooit meer goedkomen met deze gasten.
¤20 is toch niets voor een barbecue? Ook al zou je amper wat eten.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Dat soort dingen bespreek je vooraf.
Als iemand onaangekondigd met bergen vlees aan komt en dan van mij verwacht 20 euro te lappen, terwijl daar niets over gezegd is, zou ik dat één keer best doen, maar de volgende keer zou ik dat ook niet doen.
Maak eenmalig afspraken voor al dit soort zaken, of bespreek per keer wie wat meeneemt en of men daar nog een bijdrage in verwacht.
[..]
En dit is natuurlijk nogal tegenstrijdig. Jij wil kennelijk wel alles verdelen als het gaat om de kosten die jij gemaakt hebt, maar een ander mag daar niet tegenoverstellen dat hij veel of weinig bier gedronken heeft.
Als dit echt de discussies zijn, is het zeker belangrijk om zaken goed af te spreken.
Ik vind van niet, maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
¤20 is toch niets voor een barbecue? Ook al zou je amper wat eten.
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind van niet, maar daar gaat het niet om.
TS vindt dat mensen zonder er ooit over gesproken te hebben maar moeten weten dat ze nog ergens aan moeten bijdragen.
Als je niet uitspreekt wat je verwacht, zul je telkens weer teleurgesteld worden.
Prima toch? Wel handig om dat van tevoren duidelijk te hebben.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.
Nee, ik nodig mensen wel eens uit om te eten zonder zonder dat ik ze geld ga vragen. Dus dat is niet per se normaal.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch zelf ook wel nagaan dat een barbecue (of wat voor activiteit dan ook) niet gratis is? Vind het wel normaal om de kosten te delen.
Het is ook maar gewoon wat je als groep zelf fijner vindt. Ik vind het prima als we om de beurt de boel regelen, maar ik vind het simpelweg ook gewoon makkelijker om vooraf even de boel bij elkaar te leggenquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik zeggen dat ik dat samenleggen/tikkies/ bezinegeld wel heel erg Nederlands vind?
Is onvoorstelbaar dat je dat hier zou doen..
Maar ok, wij hebben dan ook allemaal wel de beleefdheid om alles om de beurt te doen.
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
In dit geval geef ik TS wel gelijk, gewoon ff vragen hey kerel wat krijgj je van me voor al dat vlees
Dit ja.quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
TS mag best vinden dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden.
Maar als TS blijkbaar niet zijn verwachtingen met anderen afstemt en zich enkel kan opwinden dat anderen niet automtisch het doen zoals hij het wenst, dan heeft hij ook een houding waar je niet verder mee komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |