Zeker binnen het Oekraiense leger maar ook daarbuiten was er genoeg kritiek op die beslissing.quote:
Dan hebben we een andere definitie van visie. Ik bedoel het als een richtingenstrijd, nieuw tegen oud. En daardoor konden ze niet door 1 deur.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij alleen een verschil in visie blijft de situatie gewoon werkbaar, iedereen kijkt anders tegen zaken aan. Als het dusdanig escaleert dat een van de twee het veld moet ruimen kun je dus niet meer door een deur.
Een shitload aan protesten impliceert dat de mensen daadwerkelijk demonstrerend de straten op gaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zeker binnen het Oekraiense leger maar ook daarbuiten was er genoeg kritiek op die beslissing.
Dat zeg ik toch?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:22 schreef BEFEM het volgende:
Dan hebben we een andere definitie van visie. Ik bedoel het als een richtingenstrijd, nieuw tegen oud. En daardoor konden ze niet door 1 deur.
Gedegen ervaring is hetgeen je behoud van onrealistische visies.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:22 schreef BEFEM het volgende:
Visie is het allerbelangrijkste, op het hoogste niveau wat je wilt bereiken.
Militairen gaan de straat dan ook niet op om te protesteren... Er was zeker binnen defensie genoeg gemor.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:24 schreef luxerobots het volgende:
Een shitload aan protesten impliceert dat de mensen daadwerkelijk demonstrerend de straten op gaan.
Toen Zaloezjny ontslagen werd, waren er geen protesten.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Militairen gaan de straat dan ook niet op om te protesteren... Er was zeker binnen defensie genoeg gemor.
Dan formuleer ik het anders, een shitload aan kritiek, commentaar, afkeuring, negatieve publiciteit etc. Zo beter?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:35 schreef luxerobots het volgende:
Toen Zaloezjny ontslagen werd, waren er geen protesten.
Laat me het ff omdraaien:quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:53 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens een concert in Kyiv besloot de band een video van Fedorov af te spelen en het hele publiek scandeert Fedorov.
Deepstate neemt ook deel
[ afbeelding ]
[ x ]
Omvang van de protesten een beetje
Waar stuur jij nou weer op aan dan?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:58 schreef ExTec het volgende:
Laat me het ff omdraaien:
The people at large zijn ineens allemaal militaire experts, rob de wijk is er niks bij, en hebben bij deze bepaald dat het wegsturen van fedorov niet goed is....?
Is dat het?
quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het punt: dit waait wel weer over.
Oké ja heeft verder alleen niet veel met de oorlog te maken maar dat weet je zelf ook welquote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: we leven niet meer in een unipolaire wereld en derhalve moeten we het voeren van diplomatie opnieuw uitvinden.
iets met brics en een brullende beer.
Maar dat weet je zelf ook wel.
Het gaat helemaal niet om de militaire kant, het is een richtingenstrijd. Modern VS oud. Syrsky is gewoon symbool van het oude, Fedorov van het nieuwe. Daar is het hele Maidan mee begonnen, in essentie de hele reden waarom dat ze tegen elkaar vechten.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me het ff omdraaien:
The people at large zijn ineens allemaal militaire experts, rob de wijk is er niks bij, en hebben bij deze bepaald dat het wegsturen van fedorov niet goed is....?
Is dat het?
Als de protesten zo massaal zijn dan broeit er meer dan enkel het ontslag van Fedorov en de ruzie tussen hem en Syrskyi. Dat is voor de gemiddelde burger gewoon toch niet zo relevant. Dan speelt er meer. Er zijn ook al lang geen verkiezingen meer geweest.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 20:53 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens een concert in Kyiv besloot de band een video van Fedorov af te spelen en het hele publiek scandeert Fedorov.
Deepstate neemt ook deel
[ afbeelding ]
[ x ]
Omvang van de protesten een beetje
Ik zal het voor de vijfde keer in dit topic zettenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de protesten zo massaal zijn dan broeit er meer dan enkel het ontslag van Fedorov en de ruzie tussen hem en Syrskyi. Dat is voor de gemiddelde burger gewoon toch niet zo relevant. Dan speelt er meer. Er zijn ook al lang geen verkiezingen meer geweest.
De Oekraïense samenleving staat sterk onder druk. En natuurlijk wil de meerderheid volhouden en richt de woede zich op de Russen, maar de woede richt zich ook intern.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de protesten zo massaal zijn dan broeit er meer dan enkel het ontslag van Fedorov en de ruzie tussen hem en Syrskyi. Dat is voor de gemiddelde burger gewoon toch niet zo relevant. Dan speelt er meer. Er zijn ook al lang geen verkiezingen meer geweest.
Oranje gras, groene fietsenstalling.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: we leven niet meer in een unipolaire wereld en derhalve moeten we het voeren van diplomatie opnieuw uitvinden.
iets met brics en een brullende beer.
Maar dat weet je zelf ook wel.
Op een zeker moment blijft er niks meer om voor te vechten over. Eigenlijk nu al kan er geen winnaar meer tevoorschijn komen. Lijkt op WO1, met Rusland in de rol van Duitsland en Oekraine als Frankrijk. Uiteindelijk kan Rusland het niet volhouden en stort mogelijk ineen terwijl ze nog een groot deel van Oekraine bezet houden. Maar zelfs dan zijn de verliezen aan beide kanten zo groot dat van een overwinning geen sprake meer is.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 22:55 schreef skysherrif het volgende:
Er is 1 belangrijk punt dat wel voor het behoud van Syrskyi spreekt (niet per se mijn mening).
De Oekraiense politiek en legertop weet 1 ding, deze oorlog gaat nog jaren voortduren. Oekraine weet zeker dat Rusland zich weer gaat mobiliseren en in 1klap honderdduizenden soldaten extra aan het front krijgt.
Oekraine zal hetzelfde moeten doen. En Syrskyi is dan wel 1 iemand die zonder enige wroeging de order zal uitvoeren om duizenden/honderdduizenden oekraieners te mobiliseren en in korte tijd in kampen klaar stoomt voor het front. En waarschijn is er een groter kamp aan de top die denkt dat dat nodig is op korte termijn dan de visie van Fedorov.
Winnaar verliezers wordt bepaald adhv doelstelingen, en of die gehaald worden, niet of LXIV op fok het allemaal maar een verspilling van mensenlevens vind.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:04 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk nu al kan er geen winnaar meer tevoorschijn komen.
WW1 was gewoon een lose-lose voor Frankrijk en Duitsland. Op lange termijn zijn ze beiden achteruit gegaan. Nog los van de mensenlevensquote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Winnaar verliezers wordt bepaald adhv doelstelingen, en of die gehaald worden, niet of LXIV op fok het allemaal maar een verspilling van mensenlevens vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |