abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2026 @ 08:34:15 #176
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221339207
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Dit gaat dus specifiek wel over sociale abortussen die niet medisch ingegeven zijn.

Een van de redenen kan zijn dat de vrouw het niet heel veel eerder wist. Het komt regelmatig voor dat iemand er pas heel laat achterkomt dat ze zwanger is.
Dan is het moord. Simpel.
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 08:42:11 #177
5428 crew  miss_sly
pi_221339228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is een vrij slechte vergelijking.

De anticonceptiepil heeft vrouwen seksuele vrijheid gegeven en is er ook veel meer aandacht gekomen voor vrouwelijke seksualiteit en genot.

Mannen hebben daar natuurlijk ook van geprofiteerd (misschien nog wel meer dan vrouwen), maar een mannenpil heeft dat effect niet.

Sowieso: ik zou als vrouw niet willen vertrouwen op dat mijn bedpartner wel netjes de pil heeft geslikt bij een ONS. In een relatie is dat anders natuurlijk.
Behalve seksuele vrijheid heeft het ook veel bijwerkingen opgeleverd; de reden dat veel vrouwen niet meer zo enthousiast zijn over de pil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221339235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dan is het moord. Simpel.
Nee hoor, dan is het een abortus. Simpel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:01:38 #179
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221339307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit dus, enorme stress. Daar moeten alleen de artsen en ouders zich mee bemoeien.
En niemand anders, niemand laat een kind zonder kansen euthanaseren.

Maar heel soms is dat de minst pijnlijke oplossing, en daar mag niemand ooit over oordelen. Maar das mijn mening.
Maar van wat ik las in dit topic werden de kinderen weggehaald om sociale kwesties, niet om medische redenen. Dat maakt nogal een verschil wmb.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:04:19 #180
459912 FlippingCoin
pi_221339320
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2026 00:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Over waanideeën gesproken :')
Dat kan alleen door bepaalde lieden worden bedacht en heeft niets met het onderwerp te maken.
Ik schrijf nota bene dat ik mij afvraag waar de grens ligt, maar goed een beetje rustig nadenken zit er bij veel mensen niet in. Nog altijd is er niemand met een inhoudelijke reactie geweest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:37:04 #181
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221339691
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:27 schreef butz0rs het volgende:
Beter dit dan met een bezem de foetus kapot proberen te prikken
of met een kledinghanger
Lachen joh.
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 10:10:24 #182
441859 crew  Lenny77
pi_221340147
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:28 schreef VEM2012 het volgende:

Mannen hebben daar natuurlijk ook van geprofiteerd (misschien nog wel meer dan vrouwen), maar een mannenpil heeft dat effect niet.

Sowieso: ik zou als vrouw niet willen vertrouwen op dat mijn bedpartner wel netjes de pil heeft geslikt bij een ONS. In een relatie is dat anders natuurlijk.
Hoezo heeft het dat effect niet? Of bedoel je idd het vertrouwen dat vrouwen niet zouden hebben?

In mijn geval klopt dat wel: ik zou het niet vertrouwen :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221340456
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Behalve seksuele vrijheid heeft het ook veel bijwerkingen opgeleverd; de reden dat veel vrouwen niet meer zo enthousiast zijn over de pil.
Pas op, want de EU is aan het broeden om dit soort uitspraken te verbieden (ook al is het feitelijk correct) om verspreiding van SOA’s tegen te gaan (I kid you not…).

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar de anticonceptiepil heeft voor vrouwen een wezenlijk andere betekenis dan voor mannen en daarom is de vergelijking niet zo geweldig.
  woensdag 15 juli 2026 @ 10:34:17 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221340458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
:{

Dat is dan toch gewoon moord? Abortus en baas in eigen buik zal wel, medische indicatie en ernstig letsel valt te begrijpen, maar dit is ziek :r .

Waarom de fuck zou je zo lang wachten om het vervolgens om sociale beweegredenen alsnog af te breken?
1- het is niet jouw baarmoeder
2- jij hoeft het niet op te voeden
3- het gaat jou dus niets aan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 juli 2026 @ 10:43:04 #185
459912 FlippingCoin
pi_221340493
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Punt 2, wie stelt dat de biologische moeder verplicht wordt het kind op te voeden? Waarom verzinnen jullie er de helft voor het gemak bij in deze "discussie". Ik meen dat in Nederland er genoeg mensen zijn die graag een adoptiekind zouden opvoeden.
pi_221340503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hoezo heeft het dat effect niet? Of bedoel je idd het vertrouwen dat vrouwen niet zouden hebben?

In mijn geval klopt dat wel: ik zou het niet vertrouwen :D
Voor vrouwen betekende de pil ook (seksuele) vrijheid. Voor mannen zal het dat effect niet hebben. Deels omdat we de seksuele revolutie al gehad hebben, maar vooral omdat mannen zich natuurlijk veel minder zorgen maken om een zwangerschap omdat de impact voor hun veel kleiner is.

En daarnaast heb je nog het vertrouwen. Iedere kerel (nee, niet letterlijk iedere) knikt maar wat graag ja op de vraag of hij aan de mannenpil is om de CO2 die gepaard gaat met condoomgebruik te beperken…

Dus als vrouw heb je er weinig aan.

(Mannen geloven vrouwen op hun woord want veel minder gevolgen en sommige idioten (not naming any names… 😳) vroegen er zelfs niet naar onder het mom ‘als je zonder condoom wil, dan zal ze vast wel anticonceptie gebruiken)
pi_221340580
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Gelukkig werkt democratie niet volgens jouw bekrompen retoriek en mogen mensen over allerlei thema's een mening vormen. Of dat thema nu wel of niet betrekking heeft op hunzelf is totaal niet relevant.

Het hele principe van baas in eigen en recht op zelfbeschikking stopt ook zodra een kind levensvatbaar is.
blablablabla
  woensdag 15 juli 2026 @ 10:57:59 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221340612
quote:
16s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Punt 2, wie stelt dat de biologische moeder verplicht wordt het kind op te voeden? Waarom verzinnen jullie er de helft voor het gemak bij in deze "discussie". Ik meen dat in Nederland er genoeg mensen zijn die graag een adoptiekind zouden opvoeden.
En dus moet iedereen een kind wat ze niet willen maar voldragen? Je reinste onzin.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 juli 2026 @ 10:58:44 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221340617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Gelukkig werkt democratie niet volgens jouw bekrompen retoriek en mogen mensen over allerlei thema's een mening vormen. Of dat thema nu wel of niet betrekking heeft op hunzelf is totaal niet relevant.

Het hele principe van baas in eigen en recht op zelfbeschikking stopt ook zodra een kind levensvatbaar is.
Ga terug onder je conservatieve steen, gast.
pi_221340630
Legaal dus volkomen logisch.
  woensdag 15 juli 2026 @ 11:01:46 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221340661
Ik snap het wel. Dan krijg je halverwege je zwangerschap te horen dat je vriendengroep op ski-vakantie gaat. Dan ontstaat een medisch dillema.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 11:07:46 #192
441859 crew  Lenny77
pi_221340729
Mja ik kan niet zeggen dat ik hier ook enthousiast over ben..
Veel te ver in de zwangerschap. Ik zou mij de ogen uit mijn lijf janken als ik daaraan mee moest werken in de zorg en dan moet je denken dat ik op oncologie en palliatieve zorgen heb gestaan en meewerk met euthanasie.
Dat is gewoon een complete baby die geboren wordt he?? Die je voor je ogen op een laken laat sterven :r
En alle begrip ervoor als je baby ernstig ziek of misvormd is. Zo een kindje heeft geen leven en geen toekomst.
Maar gewoon omdat het niet uitkomt? Nee.. sorry.. dan draag je hem maar uit en geef je hem op voor adoptie. Bevallen moet je toch, of dat nu op 24 weken is of op 40 weken...

Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om een zwangerschap te voorkomen, bij falen van dit heb je weken genoeg voor een abortus. Waarom ga je in godsnaam wachten tot je een echte baby hebt?

Dus ja, baas in eigen buik, dit dat. Maar kom op, dit is geen embryo of vroege foetus meer he? Dit is een baby die zal gaan stikken omdat je er geen zin meer in hebt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 15 juli 2026 @ 11:11:06 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221340791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 11:07 schreef Lenny77 het volgende:
Dus ja, baas in eigen buik, dit dat. Maar kom op, dit is geen embryo of vroege foetus meer he? Dit is een baby die zal gaan stikken omdat je er geen zin meer in hebt.
'Omdat je er geen zin meer in hebt' is weer lekker stemmingmakerij he? Je weet niet waarom iemand zo'n keuze maakt.
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 11:12:28 #194
5428 crew  miss_sly
pi_221340833
quote:
Veel te ver in de zwangerschap. Ik zou mij de ogen uit mijn lijf janken als ik daaraan mee moest werken in de zorg en dan moet je denken dat ik op oncologie en palliatieve zorgen heb gestaan en meewerk met euthanasie.
Dat is gewoon een complete baby die geboren wordt he?? Die je voor je ogen op een laken laat sterven :r
En alle begrip ervoor als je baby ernstig ziek of misvormd is. Zo een kindje heeft geen leven en geen toekomst.
Maar gewoon omdat het niet uitkomt? Nee.. sorry.. dan draag je hem maar uit en geef je hem op voor adoptie. Bevallen moet je toch, of dat nu op 24 weken is of op 40 weken...

Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om een zwangerschap te voorkomen, bij falen van dit heb je weken genoeg voor een abortus. Waarom ga je in godsnaam wachten tot je een echte baby hebt?

Het idee is dat het niet om medische redenen is, maar wel meestal om kwetsbare vrouwen, zoals in een gewelddadige relatie, zwaar religieuze familie, slachtoffer van loverboy, etc. Het gaat ook om iets van 4 gevallen per ziekenhuis per jaar en die vrouwen gaan nu naar het buitenland om een abortus te krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 juli 2026 @ 11:12:49 #195
459912 FlippingCoin
pi_221340842
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En dus moet iedereen een kind wat ze niet willen maar voldragen? Je reinste onzin.
Dat was de kwestie niet, laten we eens beginnen bij een eerlijke discussie ipv valse voorstellingen.
  woensdag 15 juli 2026 @ 11:13:35 #196
459912 FlippingCoin
pi_221340864
quote:

Volledig mee eens Lenny, ook op de uitzondering voor medische kwesties.
pi_221340981
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ga terug onder je conservatieve steen, gast.
Er is niets progressiefs of vooruitstrevend aan babymoord. Je moet ergens een grens trekken.

In bepaalde US staten (Virginia etc) is de juridische grens inmiddels al opgerekt naar 27 weken. Dat is ronduit ziek.

Bekijk deze YouTube-video

Geef dat linksvolk een vinger en ze nemen je hand, en je arm er bij.
blablablabla
pi_221340991
Mijn maag draait toch wel om van dit soort nieuws.

Baas over eigen buik, helemaal goed. Maar laat je ook niet zomaar condoomloos volblaffen.
  woensdag 15 juli 2026 @ 11:19:02 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221341028
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Er is niets progressiefs of vooruitstrevend aan babymoord. Je moet ergens een grens trekken.

In bepaalde US staten (Virginia etc) is de juridische grens inmiddels al opgerekt naar 27 weken. Dat is ronduit ziek.
Ja en in andere Amerikaanse staten (Texas bijv.) mogen vrouwen helemaal geen abortus meer plegen, ook niet als de vrucht ervoor kan zorgen dat de moeder overlijdt. Amerika is een raar land en laten ze hun rare denkbeelden lekker daar houden.
  woensdag 15 juli 2026 @ 11:19:30 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221341046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 11:17 schreef Joppiez het volgende:
Mijn maag draait toch wel om van dit soort nieuws.

Baas over eigen buik, helemaal goed. Maar laat je ook niet zomaar condoomloos volblaffen.
Dan moeten mannen ook geen vrouwen meer condoomloos volblaffen he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')