En daar had ik het dus over. Jammer dat zo'n wappie het meteen weer gaat verdraaien en je uitmaken voor 'contactgestoord'. Waarschijnlijk zo'n overdreven extrovert die vindt dat iedereen maar gewoon met elkaar moet praten in het OV. En dat noem ik dan praatziek. Als iemand naast je geen behoefte heeft aan een gesprek heb je dat gewoon te accepteren.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O nee daar heb ik ook nooit behoefte aan.
Jij hebt het over mensen die tegen je aan gaan lullen met allerlei verhalen. Maar wij hebben het over 'even vragen of je ergens mag zitten'. We lullen allemaal langs elkaar heen, jij maakt ook deel uit van deze kutcommunityquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:59 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waar haal je deze onzin nou weer vandaan zeg?
Geen zin hebben in gesprekken met praatzieken != iemand niet durven vragen of ik mag zitten of er niet mee overweg kunnen dat iemand dat aan mij vraagt.
Ik weet het, lezen is moelijk. Kutcommunity is het hier toch ook.
Tijdens drukte ga ik juist vaak met opzet op een plek zitten waar iemand een tas heeft neergelegd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:16 schreef DobbyDobby het volgende:
Echt een schijthekel aan mensen die tassen op de stoel leggen bij drukte trouwens.
Die malloot begon meteen weer mensen voor 'autist' uit te maken. Ik reageerde daar op met 'Prima als je naast me gaat zitten, maar hou gewoon je waffel want ik heb nul interesse in een gesprek.'quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:04 schreef CherryLips het volgende:
Jij hebt het over mensen die tegen je aan gaan lullen met allerlei verhalen. Maar wij hebben het over 'even vragen of je ergens mag zitten'
Maar dan loop je toch tegen elkaar op, druppelsgewijs.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Je kunt er niet met een drom mensen tegelijk uit. Tegen de tijd dat je bij het balkon bent, zijn degenen die er al stonden nog niet klaar met uitstappen en kun je gewoon aansluiten. Mocht dat wel het geval zijn en er stappen geen mensen meer uit, of druppelgewijs, dan kun je vaak ook al instappen, druppelgewijs.
Precies, want dat soort types (de tasbezetters) kunnen ook nog eens onterecht verongelijkt gaan doen of ze doen alsof ze je niet zien of horen. Ik heb daar schijt aan, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat heeft.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er dus meer om dat het in essentie al heel raar is dat je het moet vragen. Vooral voor types (zoals @:purifier ) die mensen niet durven aan te spreken kan dat behoorlijk vervelend zijn kan ik me zo voorstellen.
Hooguit ietwat geïrriteerd, maar ik pak dan ook expres altijd de plek waar iemand z'n tas heeft neergezet ook als er nog andere lege plekken zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:55 schreef sp3c het volgende:
Ik ga regelmatig met de trein en als je gewoon vriendelijk vraagt of je mag zitten maken ze altijd plek
Vreemd idee van het ov hebben sommige mensen
De tasbezetters bedoelde ikquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:32 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik val helemaal niet onder 'dat soort types'. Dus leave me out of it.
Maar wie heeft het over hele gesprekken aanknopen danquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:58 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zucht.
Ik heb het niet over mensen die simpelweg vragen of ze mogen zitten. Helemaal prima. Maar ga daarna geen heel gesprek aanknopen, want daar heb ik nul komma nul behoefte aan. En dat mag gewoon.
Ook nietquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hooguit ietwat geïrriteerd, maar ik pak dan ook expres altijd de plek waar iemand z'n tas heeft neergezet ook als er nog andere lege plekken zijn.
Weer zoëen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hooguit ietwat geïrriteerd, maar ik pak dan ook expres altijd de plek waar iemand z'n tas heeft neergezet ook als er nog andere lege plekken zijn.
Hehe dat deed ik ook vaak ja toen ik nog met de trijn gingquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tijdens drukte ga ik juist vaak met opzet op een plek zitten waar iemand een tas heeft neergelegd.
Niemand direct, ik gaf enkel aan dat iemand die naast mij komt zitten helemaal prima is zolang ze maar geen heel gesprek willen gaan aanknopen. In het verleden wel eens meegemaakt. En dan zuur zitten kijken omdat ik niet reageer en m'n boek bleef lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar wie heeft het over hele gesprekken aanknopen dan
Ik ook. Dubbel genieten als ze geirriteerd reageren.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tijdens drukte ga ik juist vaak met opzet op een plek zitten waar iemand een tas heeft neergelegd.
Lekker geloofwaardigquote:Op woensdag 15 juli 2026 14:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Niemand direct, ik gaf enkel aan dat iemand die naast mij komt zitten helemaal prima is zolang ze maar geen heel gesprek willen gaan aanknopen. In het verleden wel eens meegemaakt. En dan zuur zitten kijken omdat ik niet reageer en m'n boek bleef lezen.
een 1zits? Die zijn wel relaxed maar zeldzaamquote:Op woensdag 15 juli 2026 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, aan de ene kant gangpad, aan de andere kant raam.
Mah favorite.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
een 1zits? Die zijn wel relaxed maar zeldzaam
Nee hoor, aangezien je altijd aan de ene kant uit kunt stappen en aan de andere kant in kunt stappen. Die deuren zijn ruim genoeg om dat, als het druppelsgewijs is, tegelijk in en uitstappen mogelijk te maken. Gewoon rechts houden, is er niks aan de hand. Maar niet als er meerdere tegelijk uit willen stappen. Dan gaat uitstappen voor instappen en moet je wachten. Als er slechts een persoon uitstapt, kan er tegelijk ook een persoon instappen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:18 schreef Horzula het volgende:
[..]
Maar dan loop je toch tegen elkaar op, druppelsgewijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |