Als er plek zat is wel, ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:58 schreef YoopY het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het over "dit soort mensen" die zulke reacties posten.
Hoe ontzettend zielig ben je in dit zuchtend te doen. Alsof het kaartje van je medereiziger minder waard is ofzo.
Het lijkt mij dat je helemaal niks voelt. Je hebt toch kleren aan? Of zit je daar in je nakie. Dat gejank om niks, echt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:58 schreef YoopY het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het over "dit soort mensen" die zulke reacties posten.
Hoe ontzettend zielig ben je in dit zuchtend te doen. Alsof het kaartje van je medereiziger minder waard is ofzo.
Same. En soms eerste klas als het een druk tijdstip is. Die relatieve rust is me dat extra tientje of twee wel waard.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:52 schreef Scjvb het volgende:
Reis hoogstpersoonlijk dan ook maar zelden per trein.
In de eerste klas, zijn daar stiltecoupé’s?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Same. En soms eerste klas als het een druk tijdstip is. Die relatieve rust is me dat extra tientje of twee wel waard.
Naja, zolang er geen pauper in dezelfde coupé gaat zitten die het begrip 'stiltecoupé' niet snapt.
Oh, het kan nog veel erger, soms ging ik juist aan het gangpad zitten en de tas op de plaats naast mij, pas als er werd gevraagd of ze op die plek van tas mochten zitten (terwijl de halve coupe leeg is) schoof ik op. Maar sowieso zie je mij zelden in de trein, tenzij het niet anders kan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je helemaal niks voelt. Je hebt toch kleren aan? Of zit je daar in je nakie. Dat gejank om niks, echt.
Niemand boeit jouw koffer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:54 schreef D. het volgende:
Koffer op het balkon?
Dan moet je er dus naast gaan zitten (of staan) anders is ie ongetwijfeld zo weg.
Ik heb onlangs Schiphol-Limburg gedaan in de eerste klas, en daar waren inderdaad stiltecoupésquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In de eerste klas, zijn daar stiltecoupé’s?
Oh in de dubbeldekkers! Die ik overigens minder vind dan de enkele treinstellen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:23 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik heb onlangs Schiphol-Limburg gedaan in de eerste klas, en daar waren inderdaad stiltecoupés
Normaal vind ik het prima gewoon op de balkons te zitten met m'n koffer(tje) maar het was een vrijdagmiddag, met een voorspelde enorme drukte. Dus die rust was erg welkom.
Uiteraard maar dat weet de potentiële boef niet. Die denkt kleren en ondergoed voor 11 dagen en misschien een prive laptop. En neem ‘m maar eens snel mee…quote:
En een stuk makkelijker te jatten uit dat bagage rek.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:23 schreef incel het volgende:
Lol allemaal pubers zich netjes aan de regels houden en groepjes mocro's blijven waarschijnlijk nog steeds met hun voeten op de bankjes in groepen chillen zonder ruimte te maken
Precies, heeft helemaal geen zin.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:37 schreef kalinhos het volgende:
Eigenlijk vind ik dit net zo’n regel als de stiltecoupe- ook een bloedirritant verschijnsel. Ongetwijfeld gaat er dalijk ook iemand zeggen “meneer het is de regel dat de tas van de stoel gaat”
En je hebt gelijk hoor - ik doe ‘m zelf ook automatisch van mijn stoel als er mensen de coupe binnenkomen - maar dit gaat toch alleen mwwr gedoe en gezeik opleveren door het vast te leggen.
Toch respecteert men de stiltecoupé inmiddels ook best aardig.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:37 schreef kalinhos het volgende:
Eigenlijk vind ik dit net zo’n regel als de stiltecoupe- ook een bloedirritant verschijnsel. Ongetwijfeld gaat er dalijk ook iemand zeggen “meneer het is de regel dat de tas van de stoel gaat”
En je hebt gelijk hoor - ik doe ‘m zelf ook automatisch van mijn stoel als er mensen de coupe binnenkomen - maar dit gaat toch alleen mwwr gedoe en gezeik opleveren door het vast te leggen.
Haha laatst in de vierzitter tegenover mij een gozer met een compleet burgerkingmenu om 10 uur 's morgens ofzoquote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:50 schreef Caland het volgende:
Overigens weet ik uit ervaring op zondag dat dit alles ook gewoon op te lossen is door een halve liter bier pontificaal voor je neer te zetten.
Dat is een goed verzorgd persoon in verhouding met mij.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een situatieschets![]()
"Ik haal me tas wel even weg hoor."
[ afbeelding ]
Ja, en dat laatste zou wat mij betreft niet nodig moeten zijn. Denk een een beetje aan elkaar... zo moeilijk zou dat toch niet hoeven zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:12 schreef Tengano het volgende:
Er worden al van die kleine filmpjes gespeeld in de trein waarbij er dan een oudere dame helemaal geschokt is als er een tas op een stoel staat. En vervolgens haalt een jongeman zijn tas weg, kan zijn zitten, en is de rust weer gekeerd.
Tja...
En zoals al eerder gezegd, als ik een plek zie waar ik zou kunnen zitten, dan vraag ik dat gewoon vriendelijk. Heb nog nooit gehad dat ze dan zeiden, "Nee, je ziet toch dat mijn tas hier staat."
Meneer, u zit op FOK!. En u vindt het net zo eng als de rest van ons, geef maar gewoon toe.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:22 schreef mschol het volgende:
oehh het is engggg om mensen aan te spreken ieuwwwwwww.....
Moet je nog maar hopen dat ze je horen met hun koptelefoon op of oortjes in.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:22 schreef mschol het volgende:
oehh het is engggg om mensen aan te spreken ieuwwwwwww.....
Kdenk dat meeste mensen/forenzen ook alleen reizen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch respecteert men de stiltecoupé inmiddels ook best aardig.
Ik steek na zo'n intermezzo altijd een lekker sigaretje op. Mag ook eigenlijk niet maar ik krijg tot nu toe geen klachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:38 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind het helemaal prima als mensen hun tas naast zich op de stoel hebben liggen. Als ik er wil zitten, dan vraag ik of ik er mag zitten (en dan verwacht ik wel een 'tuurlijk' *haalt tas weg*) . Dit werkt tot nu toe perfect hoor. Ik vind het nogal overtrokken van NS.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meneer, u zit op FOK!. En u vindt het net zo eng als de rest van ons, geef maar gewoon toe.
Schijnbaar is het nodig en verlangt men van NS dit soort acties door klachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:38 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind het helemaal prima als mensen hun tas naast zich op de stoel hebben liggen. Als ik er wil zitten, dan vraag ik of ik er mag zitten (en dan verwacht ik wel een 'tuurlijk' *haalt tas weg*) . Dit werkt tot nu toe perfect hoor. Ik vind het nogal overtrokken van NS.
Zelf leg ik ook de tas op de stoel naast me. Als iemand er wil zitten, dan hoor ik het graag, dan haal ik 'm weg.
Het hoeft helemaal geen gezeur te zijn als mensen ook eens buiten hun bubbel gaan leven en het besef hebben dat ze niet alleen op de wereld leven.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:52 schreef mschol het volgende:
maar misschien moet de NS gewoon maar gaan experimenteren met zitplaats reservering, is het gezeur om een plek ook over
en tegelijkertijd fullblown gefoccused zijn op hun telefoonquote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Moet je nog maar hopen dat ze je horen met hun koptelefoon op of oortjes in.
Ja, je moet er natuurlijk ook niet met je goeie kleren in gaan zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:49 schreef Kottnauer het volgende:
Treinen zijn zo verschrikkelijk goor, dat ik het nog te vies zou vinden voor mijn hond, als hij alleen mocht reizen.
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En als je de tas al hoestend per ongeluk van de stoel stoot?
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En als je de tas al hoestend per ongeluk van de stoel stoot?
Voor jou ook, zie hierboven.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:32 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
Escalatie volgt pas na het eerst vriendelijk vragen, daarna minder vriendelijk vragen, en dan wens ik je succes met mij in elkaar proberen te meppen, ik sla niet als eerste, ik sla wel terug, en hard ook
Omdat ns er geen klote aan doet. Zelfs op bezuinigd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom leg je trouwens het schoonhouden van de trein bij de NS en niet ook bij de passagiers?
Zo’n laptoptas kan prima bij je voeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit. Om over de hygiëne in de trein nog te zwijgen. Dan heb ik de beperkte bagageruimtes nog niet gehad. En gewoon het feit dat ik mijn bedrijfsgeheimen niet in het rek ga leggen.
Verder kun je met een tas opdringerige mannen op afstand houden, niet onbelangrijk. Bovendien is het de taak van NS om mensen aan te spreken. Ze worden er nota bene voor betaald!
Ja ik til ook wel eens mijn tas op bij drukte maar in een verder lege coupé of minder dan 50% bezet ga ik dat zeker niet doen.
Kijk, en door zulke tokkies is het OV hartstikke kut.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.
[..]
Voor jou ook, zie hierboven.
Doe jij wat je beschrijft met mijn tas, heb je daar niet eens de kans voor.
Het probleem is dat er zoveel mensen met koffers van en naar Schiphol reizen dat het nooit past. Zeker niet als iedereen op wereldreis gaat met koffers van 1.5 meter hoog ofzo. Ja krijg dat eens in een bagagerek, gek he?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Die paar keer dat ik met koffers heb moeten reizen ging ik gewoon direct al bij het balkon zitten. Wel zo netjes naar je medemensen
Het is geen laptoptas. Het is een rugzak met laptop. En nee als ik die voor me zet heeft degene er tegenover al geen beenruimte meer, of ikzelf nietquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo’n laptoptas kan prima bij je voeten.
Ja die heb ik ook, kan prima bij je benen. Of je moet moddertjevet zijnquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het is geen laptoptas. Het is een rugzak met laptop. En nee als ik die voor me zet heeft degene er tegenover al geen beenruimte meer, of ikzelf niet
Dat lost het probleem van de gore plaktreinen nog niet op. En daarna lekker diezelfde meuk op je schoot, nee dankje.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook, kan prima bij je benen. Of je moet moddertjevet zijn
Niet mijn probleem. Ik wil gewoon zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit.
In de eerste klas is het veelal wel prettiger reizen, maar helaas is er vaak een gebrek aan controle en toezicht in treinen. Vaak genoeg gezien dat er allerlei figuren gaan zitten die daar zeker niet horen te zijn. Als er een controle is zie ik meestal mijn vermoeden bevestigd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:11 schreef Scjvb het volgende:
De keren dat m'n partner en ik eerste klas reizen per trein, is vaak te zien wat 'n zooitje het af en toe is binnen tweede klas treinstellen.
Eerste klas is vaak rustig met genoeg zitplaatsen en bagageruimte!
Ik wil ook wel eens wat, maar ja...quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet mijn probleem. Ik wil gewoon zitten.
Jammer dat ik maar 1 like kan geven. Van dat keiharde buitenlands gekakel dat de hele reis duurtquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:00 schreef rutger05 het volgende:
Laat de NS maar eerst eens beginnen met het verbieden van het gebruik van luidsprekers door passagiers, zoals telefoongesprekken op handsfree, afspelen van allerhande muziek en filmpjes. Dit zou het reizen met de trein wel aangenamer kunnen maken.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit. Om over de hygiëne in de trein nog te zwijgen. Dan heb ik de beperkte bagageruimtes nog niet gehad. En gewoon het feit dat ik mijn bedrijfsgeheimen niet in het rek ga leggen.
Misschien dat je in de nabije toekomst ruimbagage kunt bijboekenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:40 schreef Starhopper het volgende:
Maar manmanman die bagagerekken in dubbeldekkersdaar kan je dus niet eens een klein rolkoffertje in kwijt
Je bent onderdeel van het probleem want juist in de halfvolle treinen is dit een irritatiepunt van veel reizigers. In volle treinen heeft men meestal wel door dat het nóg asocialer is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat lost het probleem van de gore plaktreinen nog niet op. En daarna lekker diezelfde meuk op je schoot, nee dankje.
Tokkies zijn diegene die met hun jatten aan een anders' spullen zitten. Daarom houden mensen die tassen op de stoelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kijk, en door zulke tokkies is het OV hartstikke kut.
En toch krijgen die pubers de problemen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:23 schreef incel het volgende:
Lol allemaal pubers zich netjes aan de regels houden en groepjes mocro's blijven waarschijnlijk nog steeds met hun voeten op de bankjes in groepen chillen zonder ruimte te maken
Als jij gewoon netjes de ZITplaats vrijmaakt, zit er echt helemaal niemand met z'n jatten aan je spullenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tokkies zijn diegene die met hun jatten aan een anders' spullen zitten. Daarom houden mensen die tassen op de stoelen.
Vraag dan. En misschien heb ik het al lang al wel weggehaald. Maar wat jij niet doet, is met je poten aan iemand anders zn spullen zitten. Zeker niet ongevraagd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:37 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Als jij gewoon netjes de ZITplaats vrijmaakt, zit er echt helemaal niemand met z'n jatten aan je spullen
Er is niemand die ongevraagd met z'n poten aan iemand anders z'n spullen zit. Althans niemand die dat hier beweert.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag dan. En misschien heb ik het al lang al wel weggehaald. Maar wat jij niet doet, is met je poten aan iemand anders zn spullen zitten. Zeker niet ongevraagd.
Posts lezen in topics doe je zeker niet? Of wel dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:41 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Er is niemand die ongevraagd met z'n poten aan iemand anders z'n spullen zit. Althans niemand die dat hier beweert.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:10 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
Prima, dan kun jij je rugzak in de volgende coupe uitgestort op de vloer weer gaan verzamelen, zijn er meteen 2 plekken vrij voor mensen die wel sociaal kunnen doen.
wie niet luisteren wil moet voelen, jou tas heeft geen recht om op een stoel te staan als er geen zitplaatsen zijnquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.
[..]
Voor jou ook, zie hierboven.
Doe jij wat je beschrijft met mijn tas, heb je daar niet eens de kans voor.
En de 'autoriteit' volgt altijd de weg van de minste weerstand, dus oma wordt aangepakt die haar tasje wil beschermen tegen de mocrotjes en die kunnen lekker de trein verder op stelten zetten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
Probleem met dit soort regels: de asocialen trekken zich er niets van aan, waardoor het probleem blijft en de goedwillenden de dupe zijn.
Beter dan jij want dat was een reactie opquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Posts lezen in topics doe je zeker niet? Of wel dan?
[..]
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:56 schreef Nexum het volgende:
Nee als ik niemand naast mij wil hebben dan blijf ik gewoon mijn tas naast mij leggen. Ikke ikke ikke en de rest mag stikke. Ik haat mensen.
Maar als je je tas wil beschermen, neem je die toch juist op schoot?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de 'autoriteit' volgt altijd de weg van de minste weerstand, dus oma wordt aangepakt die haar tasje wil beschermen tegen de mocrotjes en die kunnen lekker de trein verder op stelten zetten.
Ik lees prima wat er staat hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:49 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Beter dan jij want dat was een reactie op
[..]
Geen idee wat iemand doet als natuurlijke reactie. Misschien is ie wel groot en/of zwaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als je je tas wil beschermen, neem je die toch juist op schoot?
Nee, het begint al bij "ikke ikke ikke", context enzoquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees prima wat er staat hoor
Lees nog eens terug wat je gezegd heb, hint: het begint bij 'niemand...' en ik geef je een voorbeeld.
Ja, ik wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen idee wat iemand doet als natuurlijke reactie. Misschien is ie wel groot en/of zwaar.
We kunnen wel weer in details en hypotheses gaan nadenken, maar denk je werkelijk dat hier iemand zich wat van aan gaat trekken?
Lauw kans dat de conducteur daar in gaat grijpen idd. Die wil graag heelhuids thuiskomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:47 schreef Red_85 het volgende:
En de 'autoriteit' volgt altijd de weg van de minste weerstand, dus oma wordt aangepakt die haar tasje wil beschermen tegen de mocrotjes en die kunnen lekker de trein verder op stelten zetten.
Gewoon een paar BOA's met wapenstok en pepperspray.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Lauw kans dat de conducteur daar in gaat grijpen idd. Die wil graag heelhuids thuiskomen natuurlijk.
Dit soort mensen zijn de reden dat ik juist altijd naast iemand ga zitten die zn tas op de stoel heeft gezet.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:56 schreef Nexum het volgende:
Nee als ik niemand naast mij wil hebben dan blijf ik gewoon mijn tas naast mij leggen. Ikke ikke ikke en de rest mag stikke. Ik haat mensen.
Als ze nou 24 treinkaartjes kopen en de hele coupé afhuren, vind ik het best.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn de reden dat ik juist altijd naast iemand ga zitten die zn tas op de stoel heeft gezet.
Die zitten nou eenmaal niet in de trein. Die moeten dus opgeroepen worden op een volgend station waar er dan wel een paar lopen, en dat is echt niet overal.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:06 schreef FrancoBolli het volgende:
Gewoon een paar BOA's met wapenstok en pepperspray.
(en dat dan ook gebruiken na 1x waarschuwen, 1x vorderen, aanhouden)
Dan wordt het tijd dat ze wél in de trein zitten. Als je een conducteur kunt betalen, kun je ook een BOA betalen. Of de hoofdconducteur tot BOA ridderen (ik meen dat-ie dat al is). En anders moet het maar een paar centen kosten, het verdient zichzelf terug.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die zitten nou eenmaal niet in de trein. Die moeten dus opgeroepen worden op een volgend station waar er dan wel een paar lopen, en dat is echt niet overal.
Vervolgens moeen die gastjes worden aangehouden, boa's erbij, somsnog 2 agenten en de trein blijft dan langer staan dan gepland. Gevolg: vertraging. Als ze dit zo aan zouden pakken komt er dus van het hele reisschema van de NS niks meer terecht en worden daarom dus alleen de extreme zaken zo afgehandeld.
Oplossing van een boa team per trein zou natuurlijk wel kunnen, maar is financieel niet haalbaar.
Elke conducteur is hoofdconducteur. Gek genoeg.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:35 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze wél in de trein zitten. Als je een conducteur kunt betalen, kun je ook een BOA betalen. Of de hoofdconducteur tot BOA ridderen (ik meen dat-ie dat al is). En anders moet het maar een paar centen kosten, het verdient zichzelf terug.
Gelazer? Op de trein aanhouden, indien nodig met geweld, volgend station overdragen aan spoorwegpolitie en doorrrrrr![]()
Gewoon een keer stoppen met dat gepamper. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
En de spoorwegpolitie bestaat ook al een jaar of 20 niet meer.quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:09 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Elke conducteur is hoofdconducteur. Gek genoeg.
Als elk bankje in de coupé bezet is door 1 persoon kies ik altijd juist de persoon uit die zn tas krampachtig naast zich houdt. Niet dat ik veel met de trein ga, maar dit is dan wel vaste prik. Heerlijk om dan die blik te zien, zo van "ja maar ja maar er zijn ook mensen zonder tas, hoezo vraag je dit aan mij" maar ondertussen wel braaf die tas weghalen. Heerlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Verder kun je met een tas opdringerige mannen op afstand houden, niet onbelangrijk. Bovendien is het de taak van NS om mensen aan te spreken. Ze worden er nota bene voor betaald!
Ja ik til ook wel eens mijn tas op bij drukte maar in een verder lege coupé of minder dan 50% bezet ga ik dat zeker niet doen.
Even asociaal als de persoon die de tas naast zich houdt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:24 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Als elk bankje in de coupé bezet is door 1 persoon kies ik altijd juist de persoon uit die zn tas krampachtig naast zich houdt. Niet dat ik veel met de trein ga, maar dit is dan wel vaste prik. Heerlijk om dan die blik te zien, zo van "ja maar ja maar er zijn ook mensen zonder tas, hoezo vraag je dit aan mij" maar ondertussen wel braaf die tas weghalen. Heerlijk.
Hoezo, je moet toch sowieso ergens zittenquote:Op woensdag 15 juli 2026 07:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Even asociaal als de persoon die de tas naast zich houdt.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou je naast een vreemde willen gaan zitten als er nog voldoende ruimte is overal in de cabine? Natuurlijk is dat irritant.
Ik zie het verband niet helemaal, maar als jij daarmee je tokkiegedrag wil goedpraten, jij je zin. Dan ga ik wel op je tas zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tokkies zijn diegene die met hun jatten aan een anders' spullen zitten. Daarom houden mensen die tassen op de stoelen.
Ik vind het een typische houding voor het ettertje van de klas.quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo, je moet toch sowieso ergens zitten
Volk wat altijd braaf en conformistisch is. Over het algemeen wordt het volk wat er een rommel van maakt nooit aangepakt in NL. Komt overal mee weg.quote:
Zo ontaardt dit topic weer in een klaagzang over buitenlanders.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volk wat altijd braaf en conformistisch is. Over het algemeen wordt het volk wat er een rommel van maakt nooit aangepakt in NL. Komt overal mee weg.
Doe je dingquote:Op woensdag 15 juli 2026 08:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet helemaal, maar als jij daarmee je tokkiegedrag wil goedpraten, jij je zin. Dan ga ik wel op je tas zitten.
Dan koop je ook maar netjes 2 kaartjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Zo makkelijk is dat niet, het probleem is niet alleen het aantal treinen, maar ze ook op het juiste traject te brengen, en als je met meer treinen gaat rijden word het ook weer drukker op het spoor, je raad het gevolg, meer kans op vertraging omdat er eentje stil staat.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:02 schreef Red_85 het volgende:
En alles is gewoon opgelost als ns een keer fatsoenlijke capaciteit in zet.
leg uitquote:Op woensdag 15 juli 2026 07:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Even asociaal als de persoon die de tas naast zich houdt.
dat zeg ik niet... als er ruimte is om alleen te zitten doe ik dat uiteraard... maar als ik moet kiezen om naast iemand te zitten dan zoek ik iemand uit die z'n tas naast zich heeft.quote:
Als men al eens begint om zeker intercyties naar Schiphol geen (V)iRM in te zetten dan scheelt dat ook al wat. Genoemde dubbelkdekker kom je geen koffer in kwijt. Je vraagt je wel eens af of degene die het interieur heeft ontworpen dat op een maandag ochtend heeft verzonnen. Zelfs de bagageruimte is zo bizar dat je er niet eens een tas van formaat in kwijt kunt laat staan een rugzak.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet, het probleem is niet alleen het aantal treinen, maar ze ook op het juiste traject te brengen, en als je met meer treinen gaat rijden word het ook weer drukker op het spoor, je raad het gevolg, meer kans op vertraging omdat er eentje stil staat.
Als het niet druk is kan die gewoon op de stoel ernaast. Als het wel druk is doe je 'm op de grond. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:01 schreef Perrin het volgende:
Prima regel trouwens: als je twee plekken bezet wil houden, moet je ook twee kaartjes kopen.
Dan upgrade je maar naar eerste klas.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
Een ander punt van ergernis: de lege eersteklas-coupé terwijl je in de rest van de trein als haringen in een tonnetje staat.
Beledigend voor de modale reiziger.
Als het niet druk is, heb je ook maar voor 1 plek betaald.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het niet druk is kan die gewoon op de stoel ernaast. Als het wel druk is doe je 'm op de grond. Zo simpel is het.
Dat vindt mijn werkgever te duur.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan upgrade je maar naar eerste klas.
Op het moment dat er gestaan moet worden wordt er ook niet meer gecontroleerd. Vraag me dan altijd af wie toch die kneuzen zijn die dan niet gewoon in de eerste klas gaan zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
Een ander punt van ergernis: de lege eersteklas-coupé terwijl je in de rest van de trein als haringen in een tonnetje staat.
Beledigend voor de modale reiziger.
Ah nice, dan ga ik lekker naast Monolith zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Op het moment dat er gestaan moet worden wordt er ook niet meer gecontroleerd. Vraag me dan altijd af wie toch die kneuzen zijn die dan niet gewoon in de eerste klas gaan zitten.
Ik heb geen idee hoe vaak de NS de treinen schoon maakt, maar ik ben ervan overtuigd dat als de passagiers een beetje zorg dragen voor de ruimte waar ze in zitten dat dat al een heleboel scheelt. Als ik kijk naar de winkel bij mij en hoeveel zooi we moeten opruimen die klanten achterlaten iedere dag... en de NS krijgt veel en veel meer mensen over de vloer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat ns er geen klote aan doet. Zelfs op bezuinigd.
Dan wordt het vanzelf een zwijnenstal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |