Men maakt wat mee tijdens de dag.quote:
Knettergek.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:50 schreef cinderloom het volgende:
ook als het niet druk is in de trein.
Waarom zou je naast een vreemde willen gaan zitten als er nog voldoende ruimte is overal in de cabine? Natuurlijk is dat irritant.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:54 schreef Caland het volgende:
Prima, juist in van die net niet overvolle treinen leggen autisten daar spullen neer omdat ze niet naast iemand willen zitten meestal gevolgd door een geïrriteerde blik als daar dan wel iemand wil gaan zitten
Deze woordvoerder wil duidelijk niet voor racist uitgemaakt worden.quote:NS stelt dat steeds meer reizigers hun medereizigers ook niet meer durven aan te spreken op het weghalen van hun tas. Waarom dat is kan een woordvoerder niet zeggen.![]()
![]()
Ja, "mensen"quote:"We zien sowieso een toename van agressie in de samenleving. Daarom hebben onze conducteurs nu bodycams en boa's een wapenstok. Mensen hebben een steeds korter lontje."
Een situatieschetsquote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:37 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen willen toch niet naast me zitten.
Het probleem is vooral dat er niet voldoende ruimte is als iedereen een tas op de naastgelegen stoel neergooit.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou je naast een vreemde willen gaan zitten als er nog voldoende ruimte is overal in de cabine? Natuurlijk is dat irritant.
Of niet achteruit willen rijden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat er niet voldoende ruimte is als iedereen een tas op de naastgelegen stoel neergooit.
Het schouwspel is dan vaak wel geinig. Dan heb je enerzijds autisten die al een plek hebben en anderzijds autisten die op zoek zijn naar een plek maar die eerste groep autisten niet durft aan te spreken (en dus maar doorloopt)
God, wat erg die man.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een situatieschets![]()
"Ik haal me tas wel even weg hoor."
[ afbeelding ]
En hierdoor hebben dus ook de mensen die netjes op tijd hun spullen aan de kant halen nu dit gedoe. Fijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:37 schreef Firuze60 het volgende:
Gaan ze toch vragen om naast te komen zitten zet ik wel de tas op schoot, maar wel met een dikke zucht en dan moet je niet mijn kop zien..
Of dat ze gewoon die aso's weren in de trein, dan is het probleem ook opgelost.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:55 schreef Red_85 het volgende:
Tas op die gore vloeren zeker? Of oncomfortabel op je schoot?
Als het een rustige trein is, gaat die gewoon op de stoel. Maak die kutttreinen maar goed schoon en rij op tijd en betrouwbaar. Lijken mij grotere irritaties.
Dit.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:52 schreef DrRobotnik het volgende:
Past op zich wel in het beleid om openbaar vervoer zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
Kun je beter andere aso's weren. Niet de werkenden/schoolgaanden met een tas.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of dat ze gewoon die aso's weren in de trein, dan is het probleem ook opgelost.
Dus de ene tokkie filmt de andere tokkie en pleurt dat gewoon online.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:00 schreef Mikeytt het volgende:
Terecht. Paar dagen terug op Tiktok iemand die weigerde zijn tas weg te halen in een *drukke* trein.
Men is niet meer sociaal genoeg om zonder regels fatsoenlijk te wezen.
Hoe verwacht jij dat ze een trein die tig reizigers per uur vervoert schoon kunnen houden?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:55 schreef Red_85 het volgende:
Tas op die gore vloeren zeker? Of oncomfortabel op je schoot?
Als het een rustige trein is, gaat die gewoon op de stoel. Maak die kutttreinen maar goed schoon en rij op tijd en betrouwbaar. Lijken mij grotere irritaties.
'Autisten'quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:54 schreef Caland het volgende:
Prima, juist in van die net niet overvolle treinen leggen autisten daar spullen neer omdat ze niet naast iemand willen zitten meestal gevolgd door een geïrriteerde blik als daar dan wel iemand wil gaan zitten
Die treinen worden 's nachts schoongemaakt. Of tenminst zo zou het moeten gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe verwacht jij dat ze een trein die tig reizigers per uur vervoert schoon kunnen houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |