quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meneer, u zit op FOK!. En u vindt het net zo eng als de rest van ons, geef maar gewoon toe.
Schijnbaar is het nodig en verlangt men van NS dit soort acties door klachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:38 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind het helemaal prima als mensen hun tas naast zich op de stoel hebben liggen. Als ik er wil zitten, dan vraag ik of ik er mag zitten (en dan verwacht ik wel een 'tuurlijk' *haalt tas weg*) . Dit werkt tot nu toe perfect hoor. Ik vind het nogal overtrokken van NS.
Zelf leg ik ook de tas op de stoel naast me. Als iemand er wil zitten, dan hoor ik het graag, dan haal ik 'm weg.
Het hoeft helemaal geen gezeur te zijn als mensen ook eens buiten hun bubbel gaan leven en het besef hebben dat ze niet alleen op de wereld leven.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:52 schreef mschol het volgende:
maar misschien moet de NS gewoon maar gaan experimenteren met zitplaats reservering, is het gezeur om een plek ook over
en tegelijkertijd fullblown gefoccused zijn op hun telefoonquote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Moet je nog maar hopen dat ze je horen met hun koptelefoon op of oortjes in.
Ja, je moet er natuurlijk ook niet met je goeie kleren in gaan zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:49 schreef Kottnauer het volgende:
Treinen zijn zo verschrikkelijk goor, dat ik het nog te vies zou vinden voor mijn hond, als hij alleen mocht reizen.
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En als je de tas al hoestend per ongeluk van de stoel stoot?
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En als je de tas al hoestend per ongeluk van de stoel stoot?
Voor jou ook, zie hierboven.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:32 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
Escalatie volgt pas na het eerst vriendelijk vragen, daarna minder vriendelijk vragen, en dan wens ik je succes met mij in elkaar proberen te meppen, ik sla niet als eerste, ik sla wel terug, en hard ook
Omdat ns er geen klote aan doet. Zelfs op bezuinigd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom leg je trouwens het schoonhouden van de trein bij de NS en niet ook bij de passagiers?
Zo’n laptoptas kan prima bij je voeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit. Om over de hygiëne in de trein nog te zwijgen. Dan heb ik de beperkte bagageruimtes nog niet gehad. En gewoon het feit dat ik mijn bedrijfsgeheimen niet in het rek ga leggen.
Verder kun je met een tas opdringerige mannen op afstand houden, niet onbelangrijk. Bovendien is het de taak van NS om mensen aan te spreken. Ze worden er nota bene voor betaald!
Ja ik til ook wel eens mijn tas op bij drukte maar in een verder lege coupé of minder dan 50% bezet ga ik dat zeker niet doen.
Kijk, en door zulke tokkies is het OV hartstikke kut.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met je takken van ander mans spullen afblijven. Als je het al hoestend doet, weet je genoeg.
[..]
Voor jou ook, zie hierboven.
Doe jij wat je beschrijft met mijn tas, heb je daar niet eens de kans voor.
Het probleem is dat er zoveel mensen met koffers van en naar Schiphol reizen dat het nooit past. Zeker niet als iedereen op wereldreis gaat met koffers van 1.5 meter hoog ofzo. Ja krijg dat eens in een bagagerek, gek he?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Die paar keer dat ik met koffers heb moeten reizen ging ik gewoon direct al bij het balkon zitten. Wel zo netjes naar je medemensen
Het is geen laptoptas. Het is een rugzak met laptop. En nee als ik die voor me zet heeft degene er tegenover al geen beenruimte meer, of ikzelf nietquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo’n laptoptas kan prima bij je voeten.
Ja die heb ik ook, kan prima bij je benen. Of je moet moddertjevet zijnquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het is geen laptoptas. Het is een rugzak met laptop. En nee als ik die voor me zet heeft degene er tegenover al geen beenruimte meer, of ikzelf niet
Dat lost het probleem van de gore plaktreinen nog niet op. En daarna lekker diezelfde meuk op je schoot, nee dankje.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook, kan prima bij je benen. Of je moet moddertjevet zijn
Niet mijn probleem. Ik wil gewoon zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit.
In de eerste klas is het veelal wel prettiger reizen, maar helaas is er vaak een gebrek aan controle en toezicht in treinen. Vaak genoeg gezien dat er allerlei figuren gaan zitten die daar zeker niet horen te zijn. Als er een controle is zie ik meestal mijn vermoeden bevestigd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:11 schreef Scjvb het volgende:
De keren dat m'n partner en ik eerste klas reizen per trein, is vaak te zien wat 'n zooitje het af en toe is binnen tweede klas treinstellen.
Eerste klas is vaak rustig met genoeg zitplaatsen en bagageruimte!
Ik wil ook wel eens wat, maar ja...quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet mijn probleem. Ik wil gewoon zitten.
Jammer dat ik maar 1 like kan geven. Van dat keiharde buitenlands gekakel dat de hele reis duurtquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:00 schreef rutger05 het volgende:
Laat de NS maar eerst eens beginnen met het verbieden van het gebruik van luidsprekers door passagiers, zoals telefoongesprekken op handsfree, afspelen van allerhande muziek en filmpjes. Dit zou het reizen met de trein wel aangenamer kunnen maken.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit. Om over de hygiëne in de trein nog te zwijgen. Dan heb ik de beperkte bagageruimtes nog niet gehad. En gewoon het feit dat ik mijn bedrijfsgeheimen niet in het rek ga leggen.
Misschien dat je in de nabije toekomst ruimbagage kunt bijboekenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:40 schreef Starhopper het volgende:
Maar manmanman die bagagerekken in dubbeldekkersdaar kan je dus niet eens een klein rolkoffertje in kwijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |