En de 'autoriteit' volgt altijd de weg van de minste weerstand, dus oma wordt aangepakt die haar tasje wil beschermen tegen de mocrotjes en die kunnen lekker de trein verder op stelten zetten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
Probleem met dit soort regels: de asocialen trekken zich er niets van aan, waardoor het probleem blijft en de goedwillenden de dupe zijn.
Beter dan jij want dat was een reactie opquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Posts lezen in topics doe je zeker niet? Of wel dan?
[..]
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:56 schreef Nexum het volgende:
Nee als ik niemand naast mij wil hebben dan blijf ik gewoon mijn tas naast mij leggen. Ikke ikke ikke en de rest mag stikke. Ik haat mensen.
Maar als je je tas wil beschermen, neem je die toch juist op schoot?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de 'autoriteit' volgt altijd de weg van de minste weerstand, dus oma wordt aangepakt die haar tasje wil beschermen tegen de mocrotjes en die kunnen lekker de trein verder op stelten zetten.
Ik lees prima wat er staat hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:49 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Beter dan jij want dat was een reactie op
[..]
Geen idee wat iemand doet als natuurlijke reactie. Misschien is ie wel groot en/of zwaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als je je tas wil beschermen, neem je die toch juist op schoot?
Nee, het begint al bij "ikke ikke ikke", context enzoquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees prima wat er staat hoor
Lees nog eens terug wat je gezegd heb, hint: het begint bij 'niemand...' en ik geef je een voorbeeld.
Ja, ik wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen idee wat iemand doet als natuurlijke reactie. Misschien is ie wel groot en/of zwaar.
We kunnen wel weer in details en hypotheses gaan nadenken, maar denk je werkelijk dat hier iemand zich wat van aan gaat trekken?
Lauw kans dat de conducteur daar in gaat grijpen idd. Die wil graag heelhuids thuiskomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:47 schreef Red_85 het volgende:
En de 'autoriteit' volgt altijd de weg van de minste weerstand, dus oma wordt aangepakt die haar tasje wil beschermen tegen de mocrotjes en die kunnen lekker de trein verder op stelten zetten.
Gewoon een paar BOA's met wapenstok en pepperspray.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Lauw kans dat de conducteur daar in gaat grijpen idd. Die wil graag heelhuids thuiskomen natuurlijk.
Dit soort mensen zijn de reden dat ik juist altijd naast iemand ga zitten die zn tas op de stoel heeft gezet.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:56 schreef Nexum het volgende:
Nee als ik niemand naast mij wil hebben dan blijf ik gewoon mijn tas naast mij leggen. Ikke ikke ikke en de rest mag stikke. Ik haat mensen.
Als ze nou 24 treinkaartjes kopen en de hele coupé afhuren, vind ik het best.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn de reden dat ik juist altijd naast iemand ga zitten die zn tas op de stoel heeft gezet.
Die zitten nou eenmaal niet in de trein. Die moeten dus opgeroepen worden op een volgend station waar er dan wel een paar lopen, en dat is echt niet overal.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:06 schreef FrancoBolli het volgende:
Gewoon een paar BOA's met wapenstok en pepperspray.
(en dat dan ook gebruiken na 1x waarschuwen, 1x vorderen, aanhouden)
Dan wordt het tijd dat ze wél in de trein zitten. Als je een conducteur kunt betalen, kun je ook een BOA betalen. Of de hoofdconducteur tot BOA ridderen (ik meen dat-ie dat al is). En anders moet het maar een paar centen kosten, het verdient zichzelf terug.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die zitten nou eenmaal niet in de trein. Die moeten dus opgeroepen worden op een volgend station waar er dan wel een paar lopen, en dat is echt niet overal.
Vervolgens moeen die gastjes worden aangehouden, boa's erbij, somsnog 2 agenten en de trein blijft dan langer staan dan gepland. Gevolg: vertraging. Als ze dit zo aan zouden pakken komt er dus van het hele reisschema van de NS niks meer terecht en worden daarom dus alleen de extreme zaken zo afgehandeld.
Oplossing van een boa team per trein zou natuurlijk wel kunnen, maar is financieel niet haalbaar.
Elke conducteur is hoofdconducteur. Gek genoeg.quote:Op woensdag 15 juli 2026 00:35 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze wél in de trein zitten. Als je een conducteur kunt betalen, kun je ook een BOA betalen. Of de hoofdconducteur tot BOA ridderen (ik meen dat-ie dat al is). En anders moet het maar een paar centen kosten, het verdient zichzelf terug.
Gelazer? Op de trein aanhouden, indien nodig met geweld, volgend station overdragen aan spoorwegpolitie en doorrrrrr![]()
Gewoon een keer stoppen met dat gepamper. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
En de spoorwegpolitie bestaat ook al een jaar of 20 niet meer.quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:09 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Elke conducteur is hoofdconducteur. Gek genoeg.
Als elk bankje in de coupé bezet is door 1 persoon kies ik altijd juist de persoon uit die zn tas krampachtig naast zich houdt. Niet dat ik veel met de trein ga, maar dit is dan wel vaste prik. Heerlijk om dan die blik te zien, zo van "ja maar ja maar er zijn ook mensen zonder tas, hoezo vraag je dit aan mij" maar ondertussen wel braaf die tas weghalen. Heerlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit. Om over de hygiëne in de trein nog te zwijgen. Dan heb ik de beperkte bagageruimtes nog niet gehad. En gewoon het feit dat ik mijn bedrijfsgeheimen niet in het rek ga leggen.
Verder kun je met een tas opdringerige mannen op afstand houden, niet onbelangrijk. Bovendien is het de taak van NS om mensen aan te spreken. Ze worden er nota bene voor betaald!
Ja ik til ook wel eens mijn tas op bij drukte maar in een verder lege coupé of minder dan 50% bezet ga ik dat zeker niet doen.
Even asociaal als de persoon die de tas naast zich houdt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:24 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Als elk bankje in de coupé bezet is door 1 persoon kies ik altijd juist de persoon uit die zn tas krampachtig naast zich houdt. Niet dat ik veel met de trein ga, maar dit is dan wel vaste prik. Heerlijk om dan die blik te zien, zo van "ja maar ja maar er zijn ook mensen zonder tas, hoezo vraag je dit aan mij" maar ondertussen wel braaf die tas weghalen. Heerlijk.
Hoezo, je moet toch sowieso ergens zittenquote:Op woensdag 15 juli 2026 07:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Even asociaal als de persoon die de tas naast zich houdt.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou je naast een vreemde willen gaan zitten als er nog voldoende ruimte is overal in de cabine? Natuurlijk is dat irritant.
Ik zie het verband niet helemaal, maar als jij daarmee je tokkiegedrag wil goedpraten, jij je zin. Dan ga ik wel op je tas zitten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tokkies zijn diegene die met hun jatten aan een anders' spullen zitten. Daarom houden mensen die tassen op de stoelen.
Ik vind het een typische houding voor het ettertje van de klas.quote:Op woensdag 15 juli 2026 07:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo, je moet toch sowieso ergens zitten
Volk wat altijd braaf en conformistisch is. Over het algemeen wordt het volk wat er een rommel van maakt nooit aangepakt in NL. Komt overal mee weg.quote:
Zo ontaardt dit topic weer in een klaagzang over buitenlanders.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volk wat altijd braaf en conformistisch is. Over het algemeen wordt het volk wat er een rommel van maakt nooit aangepakt in NL. Komt overal mee weg.
Doe je dingquote:Op woensdag 15 juli 2026 08:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet helemaal, maar als jij daarmee je tokkiegedrag wil goedpraten, jij je zin. Dan ga ik wel op je tas zitten.
Dan koop je ook maar netjes 2 kaartjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
Oneens. Als ik met een zware rugzak incl werklaptop in de trein zit is het oncomfortabel als ik daar een tijd mee op schoot zit. Om over de hygiëne in de trein nog te zwijgen. Dan heb ik de beperkte bagageruimtes nog niet gehad. En gewoon het feit dat ik mijn bedrijfsgeheimen niet in het rek ga leggen.
Verder kun je met een tas opdringerige mannen op afstand houden, niet onbelangrijk. Bovendien is het de taak van NS om mensen aan te spreken. Ze worden er nota bene voor betaald!
Ja ik til ook wel eens mijn tas op bij drukte maar in een verder lege coupé of minder dan 50% bezet ga ik dat zeker niet doen.
Zo makkelijk is dat niet, het probleem is niet alleen het aantal treinen, maar ze ook op het juiste traject te brengen, en als je met meer treinen gaat rijden word het ook weer drukker op het spoor, je raad het gevolg, meer kans op vertraging omdat er eentje stil staat.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:02 schreef Red_85 het volgende:
En alles is gewoon opgelost als ns een keer fatsoenlijke capaciteit in zet.
leg uitquote:Op woensdag 15 juli 2026 07:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Even asociaal als de persoon die de tas naast zich houdt.
dat zeg ik niet... als er ruimte is om alleen te zitten doe ik dat uiteraard... maar als ik moet kiezen om naast iemand te zitten dan zoek ik iemand uit die z'n tas naast zich heeft.quote:
Als men al eens begint om zeker intercyties naar Schiphol geen (V)iRM in te zetten dan scheelt dat ook al wat. Genoemde dubbelkdekker kom je geen koffer in kwijt. Je vraagt je wel eens af of degene die het interieur heeft ontworpen dat op een maandag ochtend heeft verzonnen. Zelfs de bagageruimte is zo bizar dat je er niet eens een tas van formaat in kwijt kunt laat staan een rugzak.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet, het probleem is niet alleen het aantal treinen, maar ze ook op het juiste traject te brengen, en als je met meer treinen gaat rijden word het ook weer drukker op het spoor, je raad het gevolg, meer kans op vertraging omdat er eentje stil staat.
Als het niet druk is kan die gewoon op de stoel ernaast. Als het wel druk is doe je 'm op de grond. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:01 schreef Perrin het volgende:
Prima regel trouwens: als je twee plekken bezet wil houden, moet je ook twee kaartjes kopen.
Dan upgrade je maar naar eerste klas.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
Een ander punt van ergernis: de lege eersteklas-coupé terwijl je in de rest van de trein als haringen in een tonnetje staat.
Beledigend voor de modale reiziger.
Als het niet druk is, heb je ook maar voor 1 plek betaald.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het niet druk is kan die gewoon op de stoel ernaast. Als het wel druk is doe je 'm op de grond. Zo simpel is het.
Dat vindt mijn werkgever te duur.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan upgrade je maar naar eerste klas.
Op het moment dat er gestaan moet worden wordt er ook niet meer gecontroleerd. Vraag me dan altijd af wie toch die kneuzen zijn die dan niet gewoon in de eerste klas gaan zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
Een ander punt van ergernis: de lege eersteklas-coupé terwijl je in de rest van de trein als haringen in een tonnetje staat.
Beledigend voor de modale reiziger.
Ah nice, dan ga ik lekker naast Monolith zitten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Op het moment dat er gestaan moet worden wordt er ook niet meer gecontroleerd. Vraag me dan altijd af wie toch die kneuzen zijn die dan niet gewoon in de eerste klas gaan zitten.
Ik heb geen idee hoe vaak de NS de treinen schoon maakt, maar ik ben ervan overtuigd dat als de passagiers een beetje zorg dragen voor de ruimte waar ze in zitten dat dat al een heleboel scheelt. Als ik kijk naar de winkel bij mij en hoeveel zooi we moeten opruimen die klanten achterlaten iedere dag... en de NS krijgt veel en veel meer mensen over de vloer.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat ns er geen klote aan doet. Zelfs op bezuinigd.
Dan wordt het vanzelf een zwijnenstal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |