Op vrijdag 29 augustus 2025 20:19 schreef Bargehassus het volgende:
Een paard, maar welk ras?quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:24 schreef mitt het volgende:
Komt ie hoor
[..]
Over welk dier en ras gaat dit?
Spelling daargelaten, het is goed!quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:23 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Snarf! Heb die serie gekeken als jochie toen ik in Engeland woonde
Birmingham, eind jaren 80quote:Op dinsdag 14 juli 2026 21:20 schreef DTF het volgende:
Ik ook![]()
In Northamptonshire midden tot eind jaren 80.
pipster 1
DTF 1
Opzoeknaarvrienden 1
https://nos.nl/artikel/25(...)en-hitler-meer-hetenquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Leuk weetje toch![]()
Stand #3384
pipster 2
DTF 1
Opzoeknaarvrienden 1
Quyxz_ 1
Die komt uit Branau an der Limpopo?quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:47 schreef pipster het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)en-hitler-meer-heten
Moet ik meteen weer aan deze gast denken..
Dan ben je wat te ver naar het noorden doorgeschoten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:23 schreef DTF het volgende:
Oei, Afrikaanse topografie.
Niet mijn sterkste kant.
Brazzaville?
quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:36 schreef Quyxz_ het volgende:
Topo is wel mijn ding!
Angola, Luanda. Stad met zeer luxe gated communities vanwege oliegeld.
quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:01 schreef Quyxz_ het volgende:
Moldavië kwam als eerst in mij op. Geen zekerheid alleen.
quote:
Eigenlijk de woordspeling de wie-kent quiz… maar who caresquote:
quote:
Dvorakquote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:17 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Tweede hint: de naam lijkt op die van een zeer bekende Tsjechische componist
Waterworldquote:Op woensdag 22 juli 2026 16:05 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
We blijven dan even bij Kevin, in dit geval "Costner". In 1995 kwam de film "XXXX" uit met Kevin in de hoofdrol. Welke film was dit?
Dan had ik er inderdaad 1 goed gegokt.quote:Op zondag 26 juli 2026 07:31 schreef DTF het volgende:
Iets van 14x beklommen en op mijn tempo genoeg tijd om die bordjes te lezen op elke haarspeldbocht.
Ze zijn allemaal al genoemd, Joop Zoetemelk, Peter Winnen, Hennie Kuiper, Steven Rooks, Gert-Jan Theunissen,
De eerste drie zelfs 2x.quote:Op zondag 26 juli 2026 07:31 schreef DTF het volgende:
Iets van 14x beklommen en op mijn tempo genoeg tijd om die bordjes te lezen op elke haarspeldbocht.
Ze zijn allemaal al genoemd,
Joop Zoetemelk, Peter Winnen, Hennie Kuiper, Steven Rooks, Gert-Jan Theunissen,
Vraagsteller bepaalt. Jij was de eerste met alle 5 in één post, dus je mag door.quote:
Correct. De vraag was inderdaad zo gesteld dat de Enterprise niet meeteldequote:
Mercury is goed.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Herstel Mercury, Gemini kwam daarna. En daarna Apollo
Jep. Formeel is het Skåne, maar dan gaf ik het te veel weg.quote:
Zeker!quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:03 schreef pipster het volgende:
Een Saab, logischer dan zo'n Konigsegg.
Een driewielige auto die je vanwege z'n gewicht met alleen een motorrijbewijs mag rijden. Tevens de vijand van Mr. Bean.quote:
Ik ken hem vooral van Top Gear, want ondanks mijn desinteresse voor auto's vond ik dat wel leuk om te kijken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:50 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Een driewielige auto die je vanwege z'n gewicht met alleen een motorrijbewijs mag rijden. Tevens de vijand van Mr. Bean.
We have a winner!quote:
quote:
Sietse is goed.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:01 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wietze en Sietse of zoiets
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:32 schreef Quyxz_ het volgende:
Sietse wist ik ook. Die andere is gokken. Douwe?
quote:
Natuurlijk!quote:
Nope. Het is een vrij bekende naam, alleen ik had geen idee dat ze zichzelf noemen zoals de omschrijving!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:46 schreef SimonB. het volgende:
Werkelijk geen flauw idee.
Dutch Institute for Biodiversity (DIFB)?
Eitje?quote:
Ja.quote:
Bingoquote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:11 schreef Quyxz_ het volgende:
Gok op grote landen:
China
India
Verenigde Staten
Thanks. Als ik binnen een dag geen nieuwe vraag heb gesteld, gaat er meestal iets mis!quote:
Correctquote:
Niet oid, precies dat.quote:
Jazeker!quote:
Ronald Koemanquote:Op maandag 10 augustus 2026 14:43 schreef SimonB. het volgende:
Wie is de eerste keeper van het eerste elftal van Telstar?
quote:
quote:
Correct!quote:
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 17:52 schreef SimonB. het volgende:
Leeuwarden
Sneek
IJlst
Sloten
Stavoren
Hindelopen
Workum
Bolsward
Harlingen
Franeker
Dokkum
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Molotov Ribentrop geloof ik
Geen idee. Ben niet zo van de "hippe" koffies.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 21:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Dan gaan we in de Molotov-sfeer verder
Wat zijn de zes ingrediënten van een Espresso Martini?
Doe maar eens een hintje. Er zijn meerdere deelnemers dan ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:25 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Andere vraag? Of een hint of twee?
Lijkt me een goed idee.quote:Op zondag 16 augustus 2026 09:17 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Niemand een idee? Anders doe ik straks / later vandaag wel een andere vraag.
Overijssel in plaats van Brabant, stop de tijd.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Wordt ook gokken, maar heb er iets meer gevoel voor dan dat waarschijnlijk ranzige drankje.
- Gelre
- Utrecht
- Groningen
- Zeeland
- Friesland
- Brabant
- Holland
De tijd is gestoptquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:10 schreef SimonB. het volgende:
Overijssel in plaats van Brabant, stop de tijd.
Dat is juist ende correct.quote:
Brabant, Limburg? Geen ideequote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:03 schreef Starflyer het volgende:
Nog een graafschap in het zuiden des lands.
quote:
Keurigquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 15:03 schreef Quyxz_ het volgende:
Centraal
Sloterdijk
Bijlmer Arena
Zuid
Duivendrecht
Holendrecht
Amstel
Lelylaan
Schiphol is geen Amsterdam
Correct; de op-twee-na grootste deelstaat van Duitsland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:42 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Baden-Wurttemberg
Van de zomer nog op vakantie geweest
Polen weg. Finland en Luxemburg erbij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:44 schreef Starflyer het volgende:
Duitsland
Italie
Nederland
Griekenland
Frankrijk
Oostenrijk
Polen
België
Ierland
Portugal
Spanje
Luxemburg was blijkbaar weggevallen, geen idee hoe.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:45 schreef Quyxz_ het volgende:
DINGFLOFBIPS
[..]
Polen weg. Finland en Luxemburg erbij.
Correct.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:45 schreef Quyxz_ het volgende:
DINGFLOFBIPS
[..]
Polen weg. Finland en Luxemburg erbij.
Keizer Frans Josefquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ga zo pitten, dus vast een nieuwe vraag:
Eén van de meest noordelijke eilandengroepen ter wereld, als ook een dorp en gletsjer in Nieuw-Zeeland zijn naar hem vernoemd. Wie was deze keizer die bijna 70 jaar lang, van 1848 tot 1916, aan de macht was?
Correct. Die andere man met opvallende snor.quote:
Inderdaad. Aandacht vragen en geld ophalen voor de typische mannen-kankersoorten, zoals teelbalkanker.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:53 schreef DTF het volgende:
Movember?
Om geld in te zamelen voor kankerfonds
🤘🏻quote:
Over kinderboeken gesproken.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 09:49 schreef DTF het volgende:
[..]
🤘🏻
Stand #3384
Quyxz_ 11
SimonB. 9
Opzoeknaarvrienden 9
Starflyer 6
pipster 5
DTF 4
Burnett 1
FireFox1 1
mitt 2
Rupsje Nooitgenoeg is inderdaad. Ik kijk even of er nog antwoorden komen, anders beschouw ik dit als een goed antwoord.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 11:10 schreef SimonB. het volgende:
Ik heb dan geen kinderen, maar volgens mij is dit rupsje nooitgenoeg. Werkelijk geen idee van de schrijver.
Inderdaad. Op zondag at hij alleen nog één blaadje sla, om daarna een cocon te worden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:08 schreef pipster het volgende:
1 denk ik, volgens mij kreeg hij buikpijn van zijn gevreet en ging weer terug
Welke...?quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:38 schreef pipster het volgende:
Wie speelt Henri Charrière aka Papillon in de film Papillon?
quote:
Get Outquote:Op woensdag 2 september 2026 23:13 schreef Starflyer het volgende:
Deze Steve McQueen won nooit een Oscar, maar zijn naamgenoot wel. Welke Oscar voor welke film?
Goede film, verkeerde Oscarquote:Op woensdag 2 september 2026 23:39 schreef Burnett het volgende:
Oh nee:
12 years a slave
regisseur - alleen nominatie
Producent voor beste film.quote:Op donderdag 3 september 2026 00:05 schreef Starflyer het volgende:
Ook niet.
Dat was wel een Oscar, maar niet voor McQueen.
Die zocht ik.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |