Nederland is zo fucking vol qua recreatie en iedereen die zijn plekje wil opeisen zodat eigenlijk iedereen een Tokkie wordt daardoor. Zelfde met de automobiel en het veel te drukke verkeer: zet een mens in een auto en het wordt automagisch een varken. Het is gewoon te druk overal. Daarom blijf ik gewoon thuis want dat associale gedrag van de Homo Sapiens trek ik gewoon niet.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dus de vraag, wie de tokkie in dit verhaal. Ik of dat gezin?
Wat was je nou allemaal weer aan het uithalen in de Vomar?quote:Op zondag 12 juli 2026 18:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zo zie ik ook de situatie van mezelf in de Vomar vandaag.
Juah niks, maar dan heb je zo'n lelijk varken voor je die haar hele kinderwagen heeft volgestouwd met boodschappen. Kijkt al niet eens achterom om te kijken of je misschien wel voor zou kunnen, maar zulke types hebben sowieso overal schijt aan. Dan heeft ze een klein kutkoter waar de caissière helemaal lyrisch op gaat, maar dat sekreet weigert dus zo'n balkje neer te leggen @Pharkusquote:Op zondag 12 juli 2026 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat was je nou allemaal weer aan het uithalen in de Vomar?
Tsja, de Vomar hè... Bij de Appie heb je dit soort gezeik nietquote:Op zondag 12 juli 2026 18:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Juah niks, maar dan heb je zo'n lelijk varken voor je die haar hele kinderwagen heeft volgestouwd met boodschappen. Kijkt al niet eens achterom om te kijken of je misschien wel voor zou kunnen, maar zulke types hebben sowieso overal schijt aan. Dan heeft ze een klein kutkoter waar de caissière helemaal lyrisch op gaat, maar dat sekreet weigert dus zo'n balkje neer te leggen @:pharkus
De groeten, ik doe het ook niet. Staat ze je weer zo schaapachtig aan te staren als mijn boodschappen langs de scanner gaan. Sodemieter op, blijf weg uit mijn leven.
Ja maar... Ze kunnen het toch ook even opzij leggen om daarna aan die tafel te zitten? Dat ze daar zaten boeit me niet, dat ze mijn spullen ergens anders gedropt hebben wel.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:
vind het niet gek om die spullen weg te leggen als alle tafels bezet zijn
Toegegeven, bij de AH hebben ze wel mijn brakke gescheurde briefje van 50 geaccepteerd. Verder vond ik het helemaal geen aantrekkelijke types.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja, de Vomar hè... Bij de Appie heb je dit soort gezeik niet
Ok, duidelijk. Ik kan me hier wel in vinden. Ga het voortaan anders doenquote:Op zondag 12 juli 2026 19:05 schreef kwiwi het volgende:
Vind het allebei aso; dat jij 'een plek reserveert' als het zo druk is, en ook dat zij je spullen ergens anders neerleggen waar je ze blijkbaar niet zelf zag.
Net zo lang onder water houden tot ze niet meer tegenstribbelen.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
Gewoon neerhoeken die lui of ze even kopje onder houden in dat zwembad.
ja ik zou het wel in de buurt en netjes wegleggen dan.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja maar... Ze kunnen het toch ook even opzij leggen om daarna aan die tafel te zitten? Dat ze daar zaten boeit me niet, dat ze mijn spullen ergens anders gedropt hebben wel.
Het was een kinderbad met heel laag water, dus dat wordt een uitdaging denk ikquote:Op zondag 12 juli 2026 19:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Net zo lang onder water houden tot ze niet meer tegenstribbelen.
En ze daarna dwingen om je spullen weer terug te leggen.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Net zo lang onder water houden tot ze niet meer tegenstribbelen.
Komt het in grote lijnen wel op neer, was een weekje in De Eiffel en daar heb je volop ruimte ook op recreatieplekken.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nederland is zo fucking vol qua recreatie en iedereen die zijn plekje wil opeisen zodat eigenlijk iedereen een Tokkie wordt daardoor. Zelfde met de automobiel en het veel te drukke verkeer: zet een mens in een auto en het wordt automagisch een varken. Het is gewoon te druk overal. Daarom blijf ik gewoon thuis want dat associale gedrag van de Homo Sapiens trek ik gewoon niet.
Je beschrijft een specifiek geval maar het is gewoon een symptoom van wat er zoal mis is. Kippen worden ook heel vervelend tegen elkaar als ze hutjemutje opgehokt zijn.
Bij de appie liep vandaag een gast in enkel zijn zwembroek rond om boodschapjes te doenquote:Op zondag 12 juli 2026 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja, de Vomar hè... Bij de Appie heb je dit soort gezeik niet
Liet hij je wel voor terwijl hij zijn buggie had volgestouwd met boodschappen? Of was het zo'n lelijke aso als dat ik vandaag tegenkwam?quote:Op zondag 12 juli 2026 19:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij de appie liep vandaag een gast in enkel zijn zwembroek rond om boodschapjes te doen
Tokkie is overdreven. Maar dat grote gezin had helemaal gelijk en jij helemaal niet.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb geen idee onder welke sub ik deze moet plaatsen, dus feel free om het te verplaatsen.
Ik was dus vandaag met mijn jongste in een pretpark waar ook een waterpark is. Bij dat waterpark is er veel gras om je handdoekje neer te leggen en er staan diverse picknicktafels rondom het bad om aan te zitten.
Ik had dus op één van de picknicktafels op een plekje mijn zoon zijn kleding, handdoek en wat te drinken gelegd en ben met hem naar het badje gegaan. Ongeveer een uur later gingen we weer terug naar dat tafeltje om mijn zoon weer om te kleden. Toen ik daar aan kwam waren mijn spullen foetsie en een groot gezin zat aan het tafeltje waar ik de spullen had neergelegd. Ik moet erbij zeggen dat alle tafels bezet waren, maar heel veel nog voor de helft waar ook nog andere mensen bij konden. Anyway, ik kwam daar aan en ik vroeg geïrriteerd waar mijn spullen waren, waarop me werd verteld dat ze op een andere tafel waren gedropt waar ook mensen aan zaten.
Nu vraag ik me af, ben ik hier de foute en had ik mijn spullen mee moeten nemen richting zwembad zodat andere mensen een plekjes aan tafel hadden gehad? Of hadden ze dat plekje (wat echt niet groot was, had alles bij elkaar gelegd) gewoon zo moeten laten liggen.
Overigens heb ik het er zo maar bij gelaten. Had mijn kind mee, had geen zin in heibel.
Dus de vraag, wie de tokkie in dit verhaal. Ik of dat gezin?
Ok, fair enoughquote:Op zondag 12 juli 2026 19:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Tokkie is overdreven. Maar dat grote gezin had helemaal gelijk en jij helemaal niet.
- Wat is de functie van die tafels? Je schrijft het zelf al: picknicktafels. Het zijn dus geen kledingkasten.
- Door het plaatsen van jouw spullen op die tafel verhinder je andere mensen voor onbepaalde tijd om van die tafels gebruik te maken.
- Je kwam pas na een uur terug. Een uur lang onnodig andere mensen hinderen. Je had die spullen ook gewoon in een tas op de grond of tegen een boom etc. kunnen zetten, of zoals je zelf zegt mee kunnen nemen.
- Het gezin heeft jouw spullen verplaatst naar een andere tafel. Misschien was die andere tafel op dat moment nog leeg - dat vertelt het verhaal niet. Deze mensen hebben correct gehandeld; ze hadden de achtergelaten rommel ook in een vuilnisbak kunnen gooien.
Een klein gedeelte. Niet de hele tafel.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:52 schreef nostra het volgende:
Een uur lang een tafel claimen terwijl je aan het zwemmen bent is wel wat overdreven.
Ja idem. Zal het zelf niet verplaatsen, maar als ik het zal doen dan in ieder geval bij de bewuste tafel. Dus hun zijn de tokkie.quote:Op zondag 12 juli 2026 18:55 schreef Scuidward het volgende:
Dat gezin is de tokkie. Ik zou de spullen in het ergste geval op de grond hebben gelegd, maar wel bij het bewuste tafeltje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |