abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221512334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Heel veel mensen hebben die capaciteiten niet, maar beoordelen wel data en onderzoeken zelf, omdat ze anderen niet vertrouwen. Het gevolg is is dat velen de verkeerde conclusies trekken.
Velen hebben zich laten prikken zonder zich vooraf die capaciteiten eigen te maken.
Waarom zou ik, omdat ik dat niet deed, dat dan wel moeten?
Of die keuze moeten verantwoorden door "kennis".

Ik heb in 2020 meer aan mijn gezonde intuitie gehad.

Fauci als "Mr. Science" zelf is ook niet te vertrouwen en jij staat precies aan die kant van het verhaal. Fauci heeft immers de door jou genoemde capaciteiten, data, en onderzoeken. Toch kwam hij er maar niet uit toen er naar al die capaciteiten werd gevraagd. De vragen aan Fauci kwamen door zijn zwijgen beter uit de verf en kregen daardoor meer waarde en betekenis dan de antwoorden die hij HAD kunnen geven maar niet deed. De vragen waren oneindig veel meer zeggend dan het onvermogen van Mr Science himself er op te antwoorden. Het gewicht van de vragen aan Fauci, zijn door Fauci zelf aan waarde verdubbeld.

Edit: Ons gesprekje voelt trouwens aan als een Deja Vu. Wij waren het jaren geleden al eens geworden dat wij er samen nooit uit gaan komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 06-08-2026 13:17:26 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_221512419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:03 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Velen hebben zich laten prikken zonder zich vooraf die capaciteiten eigen te maken.
Klopt, maar dat geldt voor elk vaccin:

Als ik vandaag in een roestige spijker stap, dan laat ik een tetanusprik zetten, zonder dat ik me eerst ga verdiepen in dat vaccin.

Bij het Covid vaccin is dat in feite niet anders.

quote:
Waarom zou ik, omdat ik dat niet deed, dat dan wel moeten?
Of die keuze moeten verantwoorden door "kennis".
Maar word je ter verantwoording geroepen?

Persoonlijk maakt het mij niet uit of je je hebt laten vaccineren of niet.

In Nederland heb je die vrijheid.

Tijdens de pandemie is er wel druk geweest om te vaccineren. Ergens begrijpelijk. Maar ook jammer, omdat daarmee aan een grondrecht wordt getornd.

quote:
Ik heb in 2020 meer aan mijn gezonde intuitie gehad.
Of survival bias?

quote:
Fauci als "Mr. Science" zelf is ook niet te vertrouwen en jij staat precies aan die kant van het verhaal. Fauci heeft immers de door jou genoemde capaciteiten, data, en onderzoeken. Toch kwam hij er maar niet uit toen er naar zijn capaciteiten werd gevraagd. De vragen aan Fauci kwamen door zijn zwijgen beter uit de verf en hadden meer waarde en betekenis dan de antwoorden die hij HAD kunnen geven maar niet deed. De vragen waren oneindig veel meer zeggend dan het onvermogen van Mr Science himself er op te antwoorden. De waarde van de vragen aan Fauci, zijn door Fauci zelf aan waarde verdubbeld.
Maar doel je nu op de verhoren die plaatsvinden?

Ik snap wel dat hij zwijgt.
Dit omdat hij daar niet zit vanwege zijn expertise, maar om hem te kunnen pakken.
Dat is een domme zet geweest.
Want dan gaat hij natuurlijk niet meewerken.

quote:
Edit: Ons gesprekje voelt trouwens aan als een Deja Vu. Wij waren het jaren geleden al eens geworden dat wij er samen nooit uit gaan komen.
Dat geldt voor de hele discussie: hij draait in feite in rondjes.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221512682
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar dat geldt voor elk vaccin: Als ik vandaag in een roestige spijker stap, dan laat ik een tetanusprik zetten, zonder dat ik me eerst ga verdiepen in dat vaccin. Bij het Covid vaccin is dat in feite niet anders.
[..]
Een covid vaccin is totaal anders. Bij deze ging ik me voor het eerst verdiepen. De rel en het doodzwijgen van kritiek en verwijderen van onwelgevallige meningen was TE groot om geen pas op de plaats te maken.
Ik zag de nepheid en de mechanische ingestudeerdheid van het geheel onmiddelijk. Inclusief het "oude vs nieuwe normaal" verhaaltje. Ik zag een soort Sesamstraat voor volwassenen richting de achterlijke burger uitgevoerd door politici en media De kinderlijke en tegelijkertijd hatelijke polariserende manier waarop het werd gepushed. Het achterlijke Jerusalema dansje. Het verdacht verbieden van medicijnen omwille het vaccin erin te pompen en artsen te vervolgen en zwart te maken. Nu blijkt dat onterecht. Bij de bestrijding van AIDS was het andersom. Nooit hebben ze in 40 jaar tijd een vaccin kunnen produceren daar dit schier onmogelijk is gebleken vanwege mutaties maar succesvolle mediicijnen de ziekte HIV in toom te houden zijn er voor die ziekte vollop.

Ze zijn er ook voor Covid. En vooral preventief zijn er prima middelen. Maar "officieel" kun je de pleures krijgen.

Had ik al 5 x gezegd dat ik weg ging uit dit topic? ;)
Bij deze..

:W

[ Bericht 1% gewijzigd door Monomeism op 06-08-2026 14:36:54 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_221512834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ach man we hebben zo veel onderzoeken ontkracht hier.
Die werden gesponsord door de overheid of dat de media hele andere conclusies uit de onderzoeken gingen trekken dan dat er in stond.
Vrijwel alle onderzoeken die ik hier ontkracht heb zien worden zijn juist de onderzoeken die anti-vax waren.

Advies is gebaseerd op vertrouwen. Mensen volgen adviezen omdat ze degene die het advies geeft vertrouwen. Of dat nu je ouders zijn, je vrienden, experts, de overheid. Maar het wantrouwen binnen de samenleving groeit, het wantrouwen richting de top (directeuren, CEO's, overheid) ook. Mensen willen meer zelfbeschikking, zelf beslissen, minder bemoeienis. Dat botst wel eens, want sommige adviezen werken het beste als vrijwel iedereen ze volgt. En heel veel mensen zijn gewoon niet in staat om zelf te beoordelen wat goed en slecht is voor ze. Het volgen van je onderbuik is vaak geen goede leidraad helaas. En heel veel influencers spelen daar op in, soms te goeder trouw, regelmatig ook juist niet.
pi_221513364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vrijwel alle onderzoeken die ik hier ontkracht heb zien worden zijn juist de onderzoeken die anti-vax waren.

Advies is gebaseerd op vertrouwen. Mensen volgen adviezen omdat ze degene die het advies geeft vertrouwen. Of dat nu je ouders zijn, je vrienden, experts, de overheid. Maar het wantrouwen binnen de samenleving groeit, het wantrouwen richting de top (directeuren, CEO's, overheid) ook. Mensen willen meer zelfbeschikking, zelf beslissen, minder bemoeienis. Dat botst wel eens, want sommige adviezen werken het beste als vrijwel iedereen ze volgt. En heel veel mensen zijn gewoon niet in staat om zelf te beoordelen wat goed en slecht is voor ze. Het volgen van je onderbuik is vaak geen goede leidraad helaas. En heel veel influencers spelen daar op in, soms te goeder trouw, regelmatig ook juist niet.
Exact, je ontkracht enkel maar de anti vax onderzoeken.
Als je nou geloofwaardig over wilt komen zal je ook eens kritisch moeten kijken naar de pro vax onderzoeken.
Anders kom je zo bevooroordeeld over.
Als een influencer zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 06-08-2026 16:42:08 ]
pi_221513386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Exact, je ontkracht enkel maar de anti van onderzoeken.
Als je nou geloofwaardig over wilt komen zal je ook eens kritisch moeten kijken naar de pro vax onderzoeken.
Vrijwel alle onderzoeken die ik hier ontkracht heb zien...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221513431
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vrijwel alle onderzoeken die ik hier ontkracht heb zien...
Ja te snel gelezen :P
Maar standpunt blijft wel.
Hij kijkt heel kritisch naar de anti vax onderzoeken.
Maar als er een pro vax ontkracht wordt gaat hij het bagatelliseren.
pi_221525427
twitter

Sommige kwesties lossen zichzelf op.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:59:21 #59
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221525653
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:21 schreef Wantie het volgende:
[ x ]

En Sanquin wil mijn ongevaccineerde bloed dan weer niet. Het moet ook echt allemaal altijd maar lastig zijn.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221525691
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:21 schreef Wantie het volgende:
[ x ]

Ben je nou serieus?
Enkel maar een foto plaatsen zonder bron of achtergrond info?
pi_221526340
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ben je nou serieus?
Enkel maar een foto plaatsen zonder bron of achtergrond info?
Het is een gebbetje.

Een oude overigens. Dit ging al ten ronde tijdens de pandemie.
Nooit echt onderzocht hoe serieus het was

Er is wel ooit een wetsvoorstel geweest om onderscheid te maken tussen gevaccineerd en ongevaccineerd bloed.
Dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.

quote:
This bill requires blood donation centers in Wyoming to mandate that donors disclose their COVID-19 and mRNA vaccine status, with specific requirements for labeling and patient choice. Under the proposed law, any organization collecting human blood donations must ask donors whether they have received a COVID-19 or messenger ribonucleic acid (mRNA) vaccine at any point in their medical history[.

Blood originating from vaccinated donors must be conspicuously marked on both the blood packaging and related documentation. In non-emergency medical situations, patients receiving blood transfusions will have the right to request blood specifically from donors who have or have not been vaccinated, provided such blood is available at the medical facility. The bill defines COVID-19 and mRNA vaccines, and requires the state Department of Health to develop rules for implementing these new requirements. The provisions of this bill are set to become effective on July 1, 2025, giving healthcare and blood donation organizations time to prepare for the new regulations.
pi_221526358
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En Sanquin wil mijn ongevaccineerde bloed dan weer niet. Het moet ook echt allemaal altijd maar lastig zijn.
Je wordt dus als een homo behandeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221526558
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een gebbetje.

Een oude overigens. Dit ging al ten ronde tijdens de pandemie.
Nooit echt onderzocht hoe serieus het was

Er is wel ooit een wetsvoorstel geweest om onderscheid te maken tussen gevaccineerd en ongevaccineerd bloed.
Dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.
[..]

Ik snap het, eigenlijk dacht ik dat al.
Maar vanwege de tekst
quote:
Begon ik te twijfelen.
pi_221526630
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap het, eigenlijk dacht ik dat al.
Maar vanwege de tekst
[..]
Begon ik te twijfelen.
Tja, de eerste tweet komt van een antivaxxer die in de commentsectie bijval krijgt op zijn plaatje.

De tweede tweet die de eerste aanhaalt zegt dat sommige problemen zichzelf oplossen.
Ik heb daar een vrije vertaling aan gegeven.
pi_221526653
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, de eerste tweet komt van een antivaxxer die in de commentsectie bijval krijgt op zijn plaatje.

De tweede tweet die de eerste aanhaalt zegt dat sommige problemen zichzelf oplossen.
Ik heb daar een vrije vertaling aan gegeven.
A zo, vandaar de verwarring.
Ik zie enkel een tweet met die foto dat die anti vaxxer geen bloedtransfusie wilt.
Heb ook geen account bij Twitter dus kan geen comments lezen.
pi_221536257
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eens, maar die zijn meestal kwalitatief goed onderbouwd met peer reviews. Daar is vaak een stuk minder commentaar op, of we gebruiken die onderzoeken niet in onze onderbouwingen.
quote:

[..]
Eens, maar een groot verschil tussen die onderzoeken is, dat pro vax onderzoeken vaak goede onderbouwingen hebben, peer reviewed zijn. Minder kwaliteits onderzoeken worden niet gebruikt, of geef ik ook gewoon commentaar op.

Maar de grote pro vax onderzoeken zijn peer reviewed en hebben dus goede onderbouwing van hun conclusies.
pi_221545404
quote:

[..]
Er zijn ook wel zwakke pro vax onderzoeken gepubliceerd. Ik kijk kritisch naar elk onderzoek. Tenminste, dat probeer ik actief. Soms betrap ik me wel eens dat ik een onderzoek geloof omdat de conclusie dezelfde strekking is als een boel andere onderzoeken. Dat gebeurt eigenlijk meer met onderzoek in mijn vakgebied dan daarbuiten, omdat ik daar veel meer vanaf weet, en dus minder hoef te checken. Qua Covid en vaccin-onderzoek heb ik er toch best wat van beide kant kritisch bekeken.
Er zijn veel goede pro vax onderzoeken gepubliceerd, maar ik ben nog geeneen goede, peer-review gepubliceerde anti-vax studie in een degelijk wetenschappelijke journal tegengekomen. Bij bijna alle anti-vax studies worden basale dingen verkeerd gedaan, en daar prik ik meestal snel doorheen.
pi_221545613
Transhuman / gentherapie shotje
pi_221553325
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 23:05 schreef PSVCL het volgende:
Transhuman / gentherapie shotje
Welk gen of dna past het dan precies aan?
pi_221557450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

En weer een grote ontkracht!

quote:
Studie over coronavaccins en oversterfte definitief ingetrokken
Het Britse wetenschappelijke tijdschrift BMJ Public Health heeft een veelbesproken studie uit 2024 over oversterfte na de coronapandemie ingetrokken. Uitgever BMJ Group meldde woensdag dat het onderzoek "desinformatie" bevat over de mogelijke oorzaken van de oversterfte. Vaccin-critici gebruikten de studie veelvuldig als bewijs voor een vermeend gevaar van coronavaccins.

Coronastudie leunde op beperkt eigen onderzoek
Volgens BMJ steunde de studie slechts op een "beperkte hoeveelheid eigen werk" van de auteurs. Ook de methode waarmee de oversterfte werd berekend, staat inmiddels ter discussie.

De studie concludeerde dat de oversterfte in de westerse wereld drie jaar op rij hoog bleef, ondanks de invoering van inperkingsmaatregelen en coronavaccins. Talloze publicaties van anti-vaxxers presenteerden dit als bewijs dat coronavaccins de sterfte zouden hebben verhoogd. De onderzoekers zelf legden dat verband niet expliciet, maar de formulering van hun conclusie zorgde wel voor onduidelijkheid hierover. Wel wierpen zij de vraag op waarom de sterfte hoger bleef ondanks de indamming van het virus en de vaccinaties, en riepen zij beleidsmakers op om nauwkeurigere data te publiceren.

Kritiek op coronastudie na publicatie
De publicatie stuitte na verschijning op forse kritiek. Onderzoekers verweten de auteurs dat zij ongefundeerde kritiek op coronavaccins voedden, terwijl deze vaccins tijdens de pandemie miljoenen levens hebben gered. Al in 2024 plaatste BMJ een waarschuwing bij de studie, die opriep tot voorzichtig gebruik ervan.

Het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht, waar drie van de vier auteurs aan verbonden waren, startte destijds een eigen onderzoek naar de studie. Na afronding daarvan besloot BMJ de publicatie volledig terug te trekken — de zwaarste maatregel die een wetenschappelijk tijdschrift kan nemen om afstand te doen van een artikel.

Twee van de vier auteurs en het Prinses Máxima Centrum onderschrijven dat besluit, aldus de uitgever.
Studie over coronavaccins en oversterfte definitief ingetrokken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221565647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En weer een grote ontkracht!
[..]
SPOILER

Zou nu eigenlijk deze topics eens moeten doorzoeken, wie deze gebruikt heeft als bron. Ik herken deze, dat ik altijd al veel commentaar op dit artikel had.
pi_221566517
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:46 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik had het over airborn virus. Daar helpt dat vod helemaal niet tegen. Daarvoor heb je minimaal ppf2 nodig.
En dan moet je nog je vingers kruisen vanwege openingen die niet volledig afsluiten op de huid.
Iets zegt me dat dit jou al heel vaak is uitgelegd maar je simpelweg weigert het aan te nemen.
pi_221566544
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies wat ik dacht, die vaccins werken voor geen meter.
Het is puur een verdienmodel.
Het is echt onomstotelijk bewezen dat de vaccins werken. Dit ontkennen is oprecht niveautje flat earth.
pi_221566585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sommige mensen waren echt doorgeslagen.
Doodsbang gemaakt.
De ene is daar gevoeliger voor dan de ander.
Dat zie je toch ook met dingen als klimaat en Rusland.
Daar slaan sommige ook helemaal in door.
Zeker in de grote steden.
Voor m'n werk kom ik wel eens in Amsterdam met m'n euro 0 diesel.
Nou volgens een aantal mensen ben ik toch echt een klimaatterrorist.
En de Russen kunnen ieder moment bij Venlo de grens over komen.

Allemaal BS natuurlijk maar sinds al die bangmakerij zijn mensen echt veranderd, de hele maatschappij is niet meer zoals die was voor corona.

Ik vraag me af waar het gaat eindigen.
Mag ik je wat introspectie aanraden?
pi_221566955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:56 schreef Rolfieo het volgende:

Zou nu eigenlijk deze topics eens moeten doorzoeken, wie deze gebruikt heeft als bron. Ik herken deze, dat ik altijd al veel commentaar op dit artikel had.
Bananenbennie:
Bananenbennie in BNW / Covid19 the aftermath #11 Wiens beurt is het?

-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')