quote:Man ernstig mishandeld na Amersfoort Pride en zwaargewond achtergelaten
Een man is vannacht ernstig mishandeld en zwaargewond achtergelaten in Amersfoort. Hij had de Pride bezocht en is op de terugweg vermoedelijk van zijn fiets getrokken en mishandeld door meerdere jongens. De politie onderzoekt of het geweld anti-lhbti-gerelateerd was.
De man belde rond 03.00 uur zelf de politie. Toen agenten bij hem aankwamen, zagen ze dat hij zwaargewond was. Het slachtoffer is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Het is niet bekend hoe het met hem gaat.
Gisteren werd in Amersfoort Pride gevierd. De man was in de nacht vanuit daar op de fiets richting Leusden gegaan, schrijft RTV Utrecht. Zijn vermoedelijke mishandelaars reden op fatbikes. Zij zijn nog niet gevonden, laat een woordvoerder weten.
Omdat het slachtoffer alleen was toen agenten hem aantroffen, is de politie op zoek naar getuigen en camerabeelden.
We weten het niet zeker dus het is speculeren, maar mochten die een groep autochtone jongens zijn geweest was de kans dat heel erg groot dat dit er meteen bij was gezet. Dan was het niet 'jongens' maar 'witte jongens'.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:07 schreef HSG het volgende:
Er is een kans dat de daders van een niet-westers cultuur zijn. Als dat zo is dan graag dit incident negeren.
#diversiteitiskracht
Dit ja. Van die jongens met caramelhuidjes die spugen op homo's maar zelf lekker dicht op elkaar op zo'n fatbike zitten met hun besneden kukels tegen elkaars rug aan te schuren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Sowieso zijn veel van die fatbikers zelf kasthomo's natuurlijk. Met z'n drieen lekker dicht op elkaar op de vetfiets en heel veel affiniteit hebben met het dragen van de juiste tasjes en schoentjes, verdacht hoor.
Je snapt het probleem niet, het gedrag moet niet aangepakt worden, het probleem moet aangepakt worden dat een groep allochtone Nederlanders maar blijft denken dat hier geen regels gelden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:26 schreef Kottnauer het volgende:
Hoewel ik het slachtoffer niet ken, raakt dit bericht mij hard.
Dit schofterige gedrag moet keihard worden aangepakt.
Ik vind dit toch wel zulk slap geouwehoer. Stel, je komt in een schermutseling met een groepje schandknapen en je vangt wat klappen. Allemaal goed en wel, je blijft je staande houden en wil nog wel wat terugdoen. Vervolgens komen de BOA's, politie en de hele goegemeente als toeschouwer. Jij wordt naar de grond gewerkt, moet een weekendje in Houten bivakkeren en wordt veroordeeld voor mishandeling. Heb je het je dan laten gebeuren of zit je gewoon met een mongoloïde beheerder die graag iets van je wil zien waarvan jij het weigert het te laten zien?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:27 schreef raptorix het volgende:
Sowieso snap ik niet dat je als slecht weerbare homo niet beveiligt, hoe fucking dom moet je zijn om in je elkaar te lten meppen, neem nou gewoon eens een mini knuppel mee van zo een 50 cm dan word het al een stuk handiger om je zelf te verweren, neem nou eens wat vechtsportlessen.
Oja en bovenal blijf lekker vooral D66 stemmen <Knip>
Als homo spreek ik uit ervaring dat ik een paar keer ben lastiggevallen, ik laat het niet gebeuren, wel eens gemiddeld marokkaantje gezien? Daar zit niet echt veel spek aan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel zulk slap geouwehoer. Stel, je komt in een schermutseling met een groepje schandknapen en je vangt wat klappen. Allemaal goed en wel, je blijft je staande houden en wil nog wel wat terugdoen. Vervolgens komen de BOA's, politie en de hele goegemeente als toeschouwer. Jij wordt naar de grond gewerkt, moet een weekendje in Houten bivakkeren en wordt veroordeeld voor mishandeling. Heb je het je dan laten gebeuren of zit je gewoon met een mongoloïde beheerder die graag iets van je wil zien waarvan jij het weigert het te laten zien?
Aan mij ook niet, maar ik ga niet naar de grond als ze met zijn 5'en of meer op me afkomen. Daar mag ik de BOA's en de politie in dit land voor bedanken. We gaan echt de weg van het VK achterna.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als homo spreek ik uit ervaring dat ik een paar keer ben lastiggevallen, ik laat het niet gebeuren, wel eens gemiddeld marokkaantje gezien? Daar zit niet echt veel spek aan.
Het land is te verdeeld, waardoor mensen die vrede in het land willen teveel moeite moeten doen door de taalbarrières.quote:
Ik begrijp dat niet zo goed. Die mensen hebben -hoop ik voor ze- toch óók geliefden, waar ze het beste voor willen? Dochter, zoon, of bejaarde ouders waarvan je niet wil dat ze worden overvallen omdat het toch maar ongelovigen zijnquote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:27 schreef raptorix het volgende:
Oja en bovenal blijf lekker vooral D66 stemmen,
Ik heb liever een normaal functionerende rechtstaat dan dit soort achterlijke voorstellen.quote:
Kun je lang wachtenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:23 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik heb liever een normaal functionerende rechtstaat dan dit soort achterlijke voorstellen.
Heb jijzelf eigenlijk veel last van anti-homo gedrag en/of geweld?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:27 schreef raptorix het volgende:
Sowieso snap ik niet dat je als slecht weerbare homo niet beveiligt, hoe fucking dom moet je zijn om in je elkaar te lten meppen, neem nou gewoon eens een mini knuppel mee van zo een 50 cm dan word het al een stuk handiger om je zelf te verweren, neem nou eens wat vechtsportlessen.
Oja en bovenal blijf lekker vooral D66 stemmen, ik zou hier eigenlijk iets willen typen wat ik D66 stemmers hun dochter niet zou willen laten overkomen, maar goed daaar krijg ik vast een ban voor.
Wat staat er in jouw wereld op diefstal? Handen afhakken? Ik ben gewoon benieuwd he. Nog even los van het feit dat je voor dierenmishandeling pleit als straf.quote:
Oh, ik geloof meteen dat ze over elkaar heen buitelen om te zeggen dat het onacceptabel is.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:33 schreef Filosoofert het volgende:
er komt binnenkort iemand op tv zeggen dat het onacceptabel is.
9/10quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:49 schreef gwn_een_user het volgende:
waarom doet men of alleen mocros op fatbikes rijden
Doet men niet, de fietsenstalling bij mijn lokale AZC staat er ook vol mee.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:49 schreef gwn_een_user het volgende:
Foei, niet meer doen he.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:23 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik heb liever een normaal functionerende rechtstaat dan dit soort achterlijke voorstellen.
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten het niet zeker dus het is speculeren, maar mochten die een groep autochtone jongens zijn geweest was de kans dat heel erg groot dat dit er meteen bij was gezet. Dan was het niet 'jongens' maar 'witte jongens'.
De vraag is of er getuigen waren of niet.quote:Dat dit achterwege wordt gelaten wekt toch de indruk op dat het allochtone jongeren zijn geweest. Mocht dit inderdaad zo zijn is het weer treurig dat zulke belangrijke informatie achterwege wordt gelaten.
Geen idee, ik ben wit, homo en heb een fatbike.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:49 schreef gwn_een_user het volgende:
Ja of de stille toch komt weer terug van weggeweestquote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:13 schreef Näsenbar het volgende:
Ik kom regelmatig in Leusden (waar dit incident zich afspeelde als ik het kaartje in de link van NOS bekijk) en daar werden vorig jaar allemaal posters van 'wij eisen de nacht op' opgehangen door de gemeente. Ik ben benieuwd hoe ze daar nu ook naar gaan handelen.
Waarom? De persoon in kwestie is niet overleden toch?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:23 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja of de stille toch komt weer terug van weggeweest
Je kan toch ook een stille toch tegen "zinloos geweld" doen? Of mag dat niet stil?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:24 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Waarom? De persoon in kwestie is niet overleden toch?
Ah ja, op die manier. Dat zou kunnen inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je kan toch ook een stille toch tegen "zinloos geweld" doen? Of mag dat niet stil?
En ik weet niet of het overkomt, maar ik zie dus niks in dat soort initiatieven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:28 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ah ja, op die manier. Dat zou kunnen inderdaad.
Ik heb geen idee ouwe reus, ik kan niet in de toekomst kijken. Ik hoop ook dat de daders gepakt worden en de straf krijgen die ze verdienen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
En ik weet niet of het overkomt, maar ik zie dus niks in dat soort initiatieven.
Ik hoop dat de daders gepakt worden en dat ze een serieuze straf krijgen.
Nu zal dat niet gebeuren, want niemand heeft geslagen of geschopt natuurlijk.
Amersfoort en vooral Schothorst zit vol met Marokkanen dus zal mij niet verbazen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:07 schreef HSG het volgende:
Er is een kans dat de daders van een niet-westers cultuur zijn. Als dat zo is dan graag dit incident negeren.
#diversiteitiskracht
Een stil protest tegen mannen met losse handjes wordt nooit gehonoreerd door de overheid. Want een stille tocht lijkt mij wegens de publiciteit ook niks voor iedereen die ooit het slachtoffer is geweest van mannen met losse handjes.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je kan toch ook een stille toch tegen "zinloos geweld" doen? Of mag dat niet stil?
Mocro's hebben doorgaans wel vaker een hekel aan homo's.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:49 schreef gwn_een_user het volgende:
Last niet echt, maar wel vaak geprovoceerd, vooral als ik samen met mijn partner ben, die ziet er nogal vrouwelijk uit zegmaar, wat trouwens grappig is omdat hij ongenadig hard kan slaanquote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb jijzelf eigenlijk veel last van anti-homo gedrag en/of geweld?
Nu weet ik dat jij een bepaalde achtergrond/geschiedenis hebten daardoor wellicht ook een andere uitstraling hebt dan de gemiddelde homo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |