Je zou voor starters met een stabiel inkomen weer zolang als nodig is die premie regeling in ere moeten herstellen. Hebben ze eind jaren 80 begin jaren 90 ook tijdelijk gedaan incluis meer bouwen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het eerste gaat ze wel lukken dat 2e zie ik niet gebeuren
Dat weet ik mijn vader heeft dat ook gedaan destijds.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je zou voor starters met een stabiel inkomen weer zolang als nodig is die premie regeling in ere moeten herstellen. Hebben ze eind jaren 80 begin jaren 90 ook tijdelijk gedaan incluis meer bouwen.
Ik had daar pech mee. Net te laat, maar was tijdelijk een prima regeling.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat weet ik mijn vader heeft dat ook gedaan destijds.
Hoef je niet voor uit Syrie te komen. Gewoon werkloos in bijstand halve lieters tanken in de voortuin van je sociale huurwoning op kosten van de belastingbetaler kun je ook als Nederlander.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Had je ook maar uit Syrië moeten komen. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk verdeeld.
Moet wel in je aard zitten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:07 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hoef je niet voor uit Syrie te komen. Gewoon werkloos in bijstand halve lieters tanken in de voortuin van je sociale huurwoning op kosten van de belastingbetaler kun je ook als Nederlander.
In de categorie wat kost een brood, 8 euro?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
2000 euro is toch geen probleem?
Dat is toch middenhuur, aldus een d66 beleidsnotitie.
Groeten d66 wethouder
Daar moeten ze echt wat aan gaan doen...quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:54 schreef Cherni het volgende:
In Nederland word het voor alleenstaanden bijna onmogelijk gemaakt.
Ik weet. Leef ook met die groep mee omdat een dochter van de drie ook in die situatie zit met circa 2400 euro netto met circa 1300 euro huur. Heeft wel een vriend maar wil niet samen wonen. De andere twee zijn getrouwd en twee verdieners en hebben dat probleem niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar moeten ze echt wat aan gaan doen...
3k netto is echt flink wat geld idd. De meeste mensen die ik ken hebben dat niet, zitten rond 2400-2600 netto.
Zijn allemaal starters die net hun eerste baan hebben zeker.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
3k netto is echt flink wat geld idd. De meeste mensen die ik ken hebben dat niet, zitten rond 2400-2600 netto.
Doe eens niet zo hautain. Er zijn ook gewoon mensen die in de supermarkt of bij de slager werken of kapster zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zijn allemaal starters die net hun eerste baan hebben zeker.
Vergeet 4x per week thuisbezorgd niet, naast 2x buiten de deur etenquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:47 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Wat?!? en dan niet 4x per jaar meer op vakantie gaan, deze wereld is totally crazy
En huisdieren en roken. Hebben we dan alles gehad of?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:05 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vergeet 4x per week thuisbezorgd niet, naast 2x buiten de deur eten
gigabit internet niet te vergeten en de nieuwste iphone met ditjesendatjes.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En huisdieren en roken. Hebben we dan alles gehad of?
Starbucks, stedentripjes.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:24 schreef pmponer het volgende:
[..]
gigabit internet niet te vergeten en de nieuwste iphone met ditjesendatjes.
Rente van 12% op drie pakjes boter is alsnog haast niksquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:35 schreef DrRobotnik het volgende:
Moeten ze maar minder Starbucks drinken. Toen ik op één salaris mijn vrouw en vijf kinderen onderhield en voor drie pakjes boter een tweekapper kocht was de rente 12%
Krijg nu nog maar eens een vast contract. Mensen blijven starter in deze tijd. Zo goed kun je niet meer een loon opbouwen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zijn allemaal starters die net hun eerste baan hebben zeker.
Jou hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:35 schreef Badada het volgende:
Je bent ook wel een echte pauper als je geen 5500 bruto binnen kan harken.
Mwah, 3k netto is niet flink wat geld, dat tik je al snel aan met een beetje degelijke opleiding en baan.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is een bijzonder verhaal. Want met de inkomenseisen van tegenwoordig is het zeer onwaarschijnlijk dat iemand met 2400 netto, iets van 1300 euro kan huren. Voor een appartement van 1300 euro zul je in een beetje grote stad tegenwoordig al snel tegen de 5k bruto moeten zitten en dan zit je netto uiteraard een stuk hoger dan 2400.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet. Leef ook met die groep mee omdat een dochter van de drie ook in die situatie zit met circa 2400 euro netto met circa 1300 euro huur. Heeft wel een vriend maar wil niet samen wonen. De andere twee zijn getrouwd en twee verdieners en hebben dat probleem niet.
Nee, is prima mogelijk. De verhuurder(particulier) had daar geen problemen mee. Bovendien borg staan.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, 3k netto is niet flink wat geld, dat tik je al snel aan met een beetje degelijke opleiding en baan.
[..]
Dit is een bijzonder verhaal. Want met de inkomenseisen van tegenwoordig is het zeer onwaarschijnlijk dat iemand met 2400 netto, iets van 1300 euro kan huren. Voor een appartement van 1300 euro zul je in een beetje grote stad tegenwoordig al snel tegen de 5k bruto moeten zitten en dan zit je netto uiteraard een stuk hoger dan 2400.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:07 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hoef je niet voor uit Syrie te komen. Gewoon werkloos in bijstand halve lieters tanken in de voortuin van je sociale huurwoning op kosten van de belastingbetaler kun je ook als Nederlander.
Dat was ten tijde van de banken en huizencrisis. Prijzen lagen toen aanmerkelijk lager. Vrije sector kon je op instap prijzen rond de 700 euro nog genoeg vinden en voor 1200 had je gewoon een ruime woning. Gekte begon vlak daarna.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:33 schreef Aether het volgende:
Vrije sector is al jaren erg duur. Tien/vijftien jaar geleden was het 1200 euro voor 50 m² net buiten het centrum in grote steden.
waarom reageer je niet? Is dat echt vrije sector of sociale huur?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:00 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
En ik huur voor 700 euro 98m2 (hoekwoning/appartement)
Hou toch eens op man er zit een hele maatschappelijke laag tussen de 2500 en 2999 die van alles doen waar jij van profiteert. Het is gewoon triest dat dat soort werk betekent dat je nergens meer kan wonen tenzij je al 20 jaar ergens ingeschreven staat. Om maar niet te zwijgen van al die stakkers die teveel verdienen om sociaal te huren maar volgens de bank nooit een hypotheek mogen krijgen. Zo makkelijk oordelen met je schaapjes op het droge.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, 3k netto is niet flink wat geld, dat tik je al snel aan met een beetje degelijke opleiding en baan.
[..]
Dit is een bijzonder verhaal. Want met de inkomenseisen van tegenwoordig is het zeer onwaarschijnlijk dat iemand met 2400 netto, iets van 1300 euro kan huren. Voor een appartement van 1300 euro zul je in een beetje grote stad tegenwoordig al snel tegen de 5k bruto moeten zitten en dan zit je netto uiteraard een stuk hoger dan 2400.
Even hoor, als je met zn tween bent is dat rond de 2700 bruto per maand. Dat is het startsalaris van een buschauffeur in opleiding.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Jou hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.
Nogmaals niet iedereen is met zijn tweetjes potdomme.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:22 schreef Badada het volgende:
[..]
Even hoor, als je met zn tween bent is dat rond de 2700 bruto per maand.
En zijn inderdaad heel veel functies van 8 tot 5 die dat inderdaad niet halen. Zeker een starter niet. Alleen onregelmatigheid kan enorm uitmaken. Zou ik als machinist op de max na 15 jaar alleen van 8 tot 5 hebben gewerkt zou ik niet eens de 3000 euro netto aantikken. En een functie als machinist is een doorsnee arbeiders functie. Niets mis mee. En zo zijn er vele functies. Laat je niet gek maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Hou toch eens op man er zit een hele maatschappelijke laag tussen de 2500 en 2999 die van alles doen waar jij van profiteert. Het is gewoon triest dat dat soort werk betekent dat je nergens meer kan wonen tenzij je al 20 jaar ergens ingeschreven staat. Om maar niet te zwijgen van al die stakkers die teveel verdienen om sociaal te huren maar volgens de bank nooit een hypotheek mogen krijgen. Zo makkelijk oordelen met je schaapjes op het droge.
Als je alleen bent ga je niet in een particulier pand zitten met die huur. Dan pak je een studio waar je 900 euro voor dokt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nogmaals niet iedereen is met zijn tweetjes potdomme.
Dat is zo makkelijk niet omdat die vaak door studenten geghuurd worden. Zal ook weer aan de lokatie liggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:25 schreef Badada het volgende:
[..]
Als je alleen bent ga je niet in een particulier pand zitten met die huur. Dan pak je een studio waar je 900 euro voor dokt.
Zeker. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is zo makkelijk niet omdat die vaak door studenten geghuurd worden. Zal ook weer aan de lokatie liggen.
Ik betaal 1350 voor een 2 kamer appartement van 90 m2 oh oh wat leef ik boven mijn stand zeg. En alsof die hokken niet al tot 3 opvolgende huurders besproken zijn. Luister ik merk dat je niet huurt zelf of sociaal dus waarom doe je alsof je iets van de problemen die mensen die in die situatie hebben begrijpt?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:25 schreef Badada het volgende:
[..]
Als je alleen bent ga je niet in een particulier pand zitten met die huur. Dan pak je een studio waar je 900 euro voor dokt.
Waarom? Als alleengaande wil je toch ook je voor&achtertuin, een paar hobbykamers en moderne woonkeuken?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:25 schreef Badada het volgende:
[..]
Als ouders borg kunnen staan is ook wat mogelijk. Maar het is gewoon een slechte ontwikkeling. Nderland word onbetaalbaar voor alleenstaanden. Daar moet iets aan gedaan worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:28 schreef Badada het volgende:
[..]
Zeker. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is.
In je eentje 90m2 is inderdaad ver boven je stand.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik betaal 1350 voor een 2 kamer appartement van 90 m2 oh oh wat leef ik boven mijn stand zeg. En alsof die hokken niet al tot 3 opvolgende huurders besproken zijn. Luister ik merk dat je niet huurt zelf of sociaal dus waarom doe je alsof je iets van de problemen die mensen die in die situatie hebben begrijpt?
Komt heel erg elitair of trollend over.
Wat dan? Verplicht iemand erbij nemen?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:31 schreef Cherni het volgende:
Maar het is gewoon een slechte ontwikkeling. Nderland word onbetaalbaar voor alleenstaanden. Dan daar moet iets aan gedaan worden.
Ik heb een dochter maat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Badada het volgende:
[..]
In je eentje 90m2 is inderdaad ver boven je stand.
Als je het geld hebt dan kan dat. Ik wil ook wel een villa met 6 badkamers.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Als alleengaande wil je toch ook je voor&achtertuin, een paar hobbykamers en moderne woonkeuken?
Houd toch op.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Badada het volgende:
Ik raad je aan je volgende post zorgvuldig te kiezen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Badada het volgende:
[..]
Er zijn teveel alleenstaanden en daar is niet op gebouwd in dit land.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als ouders borg kunnen staan is ook wat mogelijk. Maar het is gewoon een slechte ontwikkeling. Nderland word onbetaalbaar voor alleenstaanden. Daar moet iets aan gedaan worden.
Mag iemand die werkt ook nog van wat woongenot genieten of is het alleen werken en verder je bek houden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Badada het volgende:
[..]
Ik had het geld niet, wel de hypotheek om een woonhuis met 4 slaapkamers te bewonen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:32 schreef Badada het volgende:
Als je het geld hebt dan kan dat. Ik wil ook wel een villa met 6 badkamers.
daar gaat het dus niet om. Oh oh wat ben ik blij dat ik het net kan lijen. hosannah.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:33 schreef Badada het volgende:
[..]
Dan is dat niet boven je stand. Als je het kan betalen.
Dat mag, maar het is natuurlijk niet een standaard aantal m2 voor 1 persoon. Dat is meer dan riant.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mag iemand die werkt ook nog van wat woongenot genieten of is het alleen werken en verder je bek houden.
Waarom zou je dan niet kopen?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik had het geld niet, wel de hypotheek om een woonhuis met 4 slaapkamers te bewonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |