Nou, je zet zelf al sterretjes in het woord.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een onzin..
Ze noemen elkaar ook ni**er, dus wij als blanke mogen dat dan niet??!!
Wat wil je nou eigenlijk bereiken in dit topic? Ga iets zinnigs doen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:30 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Of de term blauw-ogige is ook bedoeld om blauw-ogigen te ontmenselijking.
[..]
En een paar weken terug op mijn uitzendwerk stelde een werknemer zich voor aan een dame die eveneens Surinaamse wortels had voor; hij zei dat hij een Bosneger was.
Want blauwogigen werd gebruikt als term voor mensen die als vee verhandeld werden?quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:30 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Of de term blauw-ogige is ook bedoeld om blauw-ogigen te ontmenselijking.
[..]
Ja, dus?quote:En een paar weken terug op mijn uitzendwerk stelde een werknemer zich voor aan een dame die eveneens Surinaamse wortels had voor; hij zei dat hij een Bosneger was.
Er zijn ook blanke slaven geweest, al heetten die van de Vikingen thrallen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want blauwogigen werd gebruikt als term voor mensen die als vee verhandeld werden?
[..]
Ja, er zijn zat users die je meteen rapporteren, he Wantie....quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je zet zelf al sterretjes in het woord.
En best terecht, zo blijkt uit het vonnisquote:Op donderdag 9 juli 2026 12:46 schreef pmponer het volgende:
Altijd wel mooi om te zien hoe topics hier ontsporen.
Volgens mij ging dit topic over een niet nadenkende tiener (what else is new), waarbij de ouders de rechter opzoeken omdat ze het niet eens zijn wat hun prinsje is aangedaan. En verdorie, krijgen ze nog "gelijk" ook.
Bij mijn weten wordt doubleren zoveel mogelijk tegen gegaan, meestal gewoon een niveau lager naar het volgende schooljaar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook dacht. Misschien wilde school hem naar HAVO doen en zijn pappie en mammie daar ook tussen gekomen. Wie weet.
Allemaal leuk en aardig, maar niet relevant.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:38 schreef Horzula het volgende:
[..]
Er zijn ook blanke slaven geweest, al heetten die van de Vikingen thrallen.
Van de slaven in het Ottomaanse rijk weet ik de naam niet (al geloof ik het meteen als je zegt dat ras daar niet zo belangrijk was).
Dan hadden de Romeinen nog Germaanse slaven. Niemand vind dat de term Germanen bedoeld is om Noord-West Europeanen te objectiveren.
Als het woord neger rapporteerbaar is, dan heb je al het antwoord op de vraag of het een beladen term is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, er zijn zat users die je meteen rapporteren, he Wantie....
Het zijn al een hoop tr'squote:
Ik vond vooral dit wel geinigquote:Op donderdag 9 juli 2026 13:25 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
pffff wat zit die school weer woke te doen zeg, je mag niet eens een grapje meer maken tegenwoordig
Nou meid, ga maar een ander beroep zoeken als dit je zo in war schoptquote:Bij dit alles komt dat [leerling] verschillende keren heeft aangeboden om aan de betrokken docente persoonlijk excuses te maken, maar dat hij die mogelijkheid niet heeft gekregen. De rector heeft hierover op de zitting gezegd dat de betrokken docente hier niet voor open stond. Zij wilde geen enkel contact met [leerling] en heeft bij de schoolleiding aangegeven geen les meer te willen geven als [leerling] naar school zou terugkeren. Toen door [leerling] en zijn ouders werd aangeboden om in plaats van een gesprek een brief te sturen, heeft de docente tegen de schoolleiding gezegd dat ze niet wist of ze die brief dan wel zou gaan lezen
Waarom mogen negers onderling het wel gebruiken en blanken niet?quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het woord neger rapporteerbaar is, dan heb je al het antwoord op de vraag of het een beladen term is.
Rare vraag, jodenmoppen mogen ook alleen door joden worden verteld.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom mogen negers onderling het wel gebruiken en blanken niet?
Racistisch niet?
Onderling gebruik is geuzennaam. Om te laten zien dat je een belediging kunt ombuigen naar iets weerbaars. Bij buitenstaanders kan dat niet. Dan is het enkel belediging.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom mogen negers onderling het wel gebruiken en blanken niet?
Racistisch niet?
Waarom het ene wel en het andere niet?quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar niet relevant.
De ene misdaad tegen de menselijkheid praat de andere niet goed.
Er is geen sprake van het ene wel en het andere niet.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:48 schreef Horzula het volgende:
[..]
Waarom het ene wel en het andere niet?
Staat ergens welke afkomst de docente had, was dat Surinaams of Antilliaans?
Dat er eerder al of niet incidenten zouden zijn geweest vind ik ook een vreemd verhaal.
Yup, dat is gewoon basisschoolkennis.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Onderling gebruik is geuzennaam. Om te laten zien dat je een belediging kunt ombuigen naar iets weerbaars. Bij buitenstaanders kan dat niet. Dan is het enkel belediging.
Ziezo, ook weer opgelost
Is deze ongelijke behandeling specifiek gebaseerd op iemands ras, huidskleur of etnische achtergrond, dan spreken we van racisme.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Onderling gebruik is geuzennaam. Om te laten zien dat je een belediging kunt ombuigen naar iets weerbaars. Bij buitenstaanders kan dat niet. Dan is het enkel belediging.
Ziezo, ook weer opgelost
Ik vraag me altijd af waar die wanhoop vandaan komt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
Is deze ongelijke behandeling specifiek gebaseerd op iemands ras, huidskleur of etnische achtergrond, dan spreken we van racisme.
Sorry ik spreek geen labiels. Geen idee wat je bedoeld.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waar die wanhoop vandaan komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |