abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2026 @ 23:07:14 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221319355
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het probleem is dat je continu selectief shopt.

- Je vergeet de moordpartij van Baruch Goldstein die in Hebron 29 Palestijnen doodde in 1994.
- Je vergeet de moord door Yigal Amir op Yitzhak Rabin in 1995.

En het is lachwekkend om Netanyahu neer te zetten als iemand die de nadruk op veiligheid legt. Netanyahu demoniseerde Rabin, onder andere door mee te lopen in een demonstratie met een doodskist en waarbij Rabin als nazi afgebeeld werd.
De eerste betrof slechts een aanslag, daar tegenover staan er meerdere van de Palestijn waarvan er ook aanslagen die van Goldstein vooraf gingen. Ik shop dus niet selectief, dat doe jij. Je negeert het structurele Palestijnse geweld en wijs naar één Jood die ook een aanslag heeft gepleegd jegens Palestijnen. En aanslag op Rabin hebben de Palestijnen verder niets mee te maken gehad, welke relevantie die hier heeft is mij dus niet duidelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 12 juli 2026 @ 23:08:01 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221319358
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 22:59 schreef Peppert het volgende:

[..]
[ x ]
[..]
[ x ]

Een natuurbrand is 'ecocide'. Een bombardement 'genocide'.

Aha, right right.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221319376
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De eerste betrof slechts een aanslag,
Ah, slechts een aanslag, waarbij 29 mensen omkwamen.

quote:
Ik shop dus niet selectief, dat doe jij.
Omdat jij een eenzijdig beeld schetst, voeg ik er wat andere feiten aan toe.

quote:
En aanslag op Rabin hebben de Palestijnen verder niets mee te maken gehad, welke relevantie die hier heeft is mij dus niet duidelijk.
Aangezien je het continu over Palestijnse aanslagen en Palestijns geweld hebt, zou je verwachten dat een Israëlische premier door een Palestijn vermoord zou worden, maart het was dus een joodse Israëliër.
  zondag 12 juli 2026 @ 23:28:15 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221319419
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zal door niemand worden ontkend. Het gaat erom dat de Palestijnen continue aanslagen plegen. Dit soort aanslagen waren de norm voor Israël. En wijs jij naar Israël als reden voor het falen van de tweestatenoplossing, dat is opmerkelijk.
quote:
[..]
Ik schets een feitelijk beeld, alleen die feiten zijn jou niet welgevallig omdat je pro-Palestijnen bent. Dus moet je de bredere context negeren en selectief shoppen, door bijvoorbeeld één aanslag van een Jood uit te lichten ten opzichte van de talloze die er door de Palestijnen zijn gepleegd.
quote:
[..]
Aangezien je het continu over Palestijnse aanslagen en Palestijns geweld hebt, zou je verwachten dat een Israëlische premier door een Palestijn vermoord zou worden, maart het was dus een joodse Israëliër.
Raar argument. Dit kan natuurlijk naast elkaar bestaan.

Intussen heb je nog geen enkel concreet tegenargument weten te vormen op de door mij eerder gestelde vragen. Je claimde namelijk een Palestijnse staat en 'duidelijke nationaliteit', maar wie, wat, hoe en waar weet je volgens mij zelf ook niet.
pi_221319454
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En wijs jij naar Israël als reden voor het falen van de tweestatenoplossing, dat is opmerkelijk.
Zowel de Palestijnen als de Israëliërs hebben de tweestatenoplossing laten falen.

quote:
Ik schets een feitelijk beeld, alleen die feiten zijn jou niet welgevallig omdat je pro-Palestijnen bent.
Dit doe je vaker. Mensen onterecht beschuldigen van het zijn van 'pro-Palestijnen'.

quote:
Dus moet je de bredere context negeren en selectief shoppen, door bijvoorbeeld één aanslag van een Jood uit te lichten ten opzichte van de talloze die er door de Palestijnen zijn gepleegd.
Tellen is kennelijk moeilijk voor je. Samen met de moord op Rabin heb je het dan dus over twee aanslagen. Overigens is dat onderdeel van jouw stroman-strategie. Je doet alsof ik het slechts over één (eigenlijk twee, want je kan niet tellen) aanslagen heb.

Maar het belangrijkste onderdeel van het probleem dat Israël maar illegaal nederzettingen blijft bouwen, en dat kolonisten en het Israëlische leger geweld gebruiken om dit mogelijk te maken.

quote:
Intussen heb je nog geen enkel concreet tegenargument weten te vormen op de door mij eerder gestelde vragen. Je claimde namelijk een Palestijnse staat en 'duidelijke nationaliteit', maar wie, wat, hoe en waar weet je volgens mij zelf ook niet.
Ik heb het in dit topic niet gehad over een duidelijke nationaliteit. Dus je komt weer met een stroman.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 12-07-2026 23:47:16 ]
pi_221319477
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:28 schreef HowardRoark het volgende:
Dus moet je de bredere context negeren en selectief shoppen, door bijvoorbeeld één aanslag van een Jood uit te lichten ten opzichte van de talloze die er door de Palestijnen zijn gepleegd.
Als jij doet alsof het falen van de Oslo-akoorden louter de schuld is van Palestijnen. Laat ik feiten zien die laten zien dat het probleem vooral bij Israël, als machtigere partij, ligt.
  zondag 12 juli 2026 @ 23:53:23 #82
486919 Swango
Just saying
pi_221319483
quote:

[..]
[..]
[..]
De moord was door een joods Israeliér met rechts politiek gedachtegoed gepleegd, met als motief dat de plannen van Rabin de Israeli's kwetsbaar zou maken voor nog meer aanslagen van Palestijnse terroristen. Dus indirect heeft het palestijns terrorisme er wel mee te maken.
  zondag 12 juli 2026 @ 23:56:06 #83
486919 Swango
Just saying
pi_221319487
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als jij doet alsof het falen van de Oslo-akoorden louter de schuld is van Palestijnen. Laat ik feiten zien die laten zien dat het probleem vooral bij Israël, als machtigere partij, ligt.
Yasser Arafat heeft het opzettelijk laten klappen.
pi_221319499
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:53 schreef Swango het volgende:

[..]
De daad was door een joods Israeliér met rechts politiek gedachtegoed, en de zijn reden was dat de plannen van Rabin de Israeli's kwetsbaar zou maken voor nog meer aanslagen van Palestijnse terroristen. Dus indirect heeft het palestijns terrorisme er wel mee te maken.
Heb je wel door aan wat voor hersengymnastiek je doet?

Je kruipt in het hoofd van een moordenaar. Een moordenaar die de schuld geeft aan de Palestijnen. Dus is het de schuld van de Palestijnen.

De samenvatting van google is het overigens niet met je eens:

quote:
• Verzet tegen landafgifte: Amir was fel gekant tegen de Oslo-akkoorden, waarbij Rabin delen van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook overdroeg aan Palestijns zelfbestuur. Hij en zijn medestanders zagen dit als verraad aan het Joodse volk en de veiligheid van Israël. [1]

• Religieus-nationalistische ideologie: Amir handelde vanuit een extreemnationalistische en religieuze overtuiging. Volgens zijn interpretatie van de Thora mocht Joods land (‘het beloofde land’) nooit worden opgegeven aan niet-Joden.

• Religieuze rechtvaardiging (din rodef): Binnen radicale kringen werd de zogenaamde din rodef op Rabin toegepast—een controversiële religieuze wet die stelt dat een Jood die het leven of de eigendommen van andere Joden in gevaar brengt, gedood mag worden. Amir geloofde oprecht dat Rabins vredesbeleid de staat Israël in existentieel gevaar bracht.

• Politieke uitschakeling: Amir hoopte met de aanslag de vredesonderhandelingen definitief te torpederen en de toenmalige regering, die volgens hem een existentiële bedreiging vormde, ten val te brengen. [1]
pi_221319557
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 22:59 schreef Peppert het volgende:

[..]
[ x ]
[..]
[ x ]

:') _!
graag verwijderen
  maandag 13 juli 2026 @ 01:20:58 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221319564
quote:
Ze willen toch eigen verantwoordingen? Nou, regel het.
Of waren de palestijen te druk met wat anders in die periode? Wapens verzamelen...?

You cant have your cookie and eat it.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 13 juli 2026 @ 01:24:49 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221319566
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 19:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie ben jij om te oordelen dat Palestina geen land is? Er is een grondgebied, er is een bevolking, er is een taal, en er is een duidelijke Palestijnse identiteit.

De problemen die jij noemt worden door Israël gecreëerd. Netanyahu heeft eerst Hamas aan de macht geholpen, om het land daarna te kunnen diskwalificeren. En nadat er aanslagen vanuit Gaza kwamen, is de boel in die mate gebombardeerd dat het bestuur nog nauwelijks kan functioneren.

Wat betreft de Westelijke Jordaanoever wordt steeds gebied geannexeerd, en er worden zoveel Israëliërs gehuisvest (die zich gedragen als bontkraagjes) dat de Palestijnen steeds meer moeite hebben om te kunnen blijven bestaan.
[..]
Grappig dat je dus erkent dat Israël zich als terreurstaat gedraagt.
[..]
En hoe komt dat?
[..]
Nogal logisch als Israël de grenzen afsluit en Palestijnen nauwelijks de mogelijkheid krijgen voor een eigen bestuur.
Omdat hamas de scepter zwaait en nooit uit is op fatsoenlijk bestuur. En dat >70% daar hamas steunt... tjah.

'De palestijnen' zijn overigens verzonnen he? Dat weet je?
1947-2016
  Moderator maandag 13 juli 2026 @ 02:08:38 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221319583
Elk volk is ooit ergens 'verzonnen'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221319740
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 02:08 schreef sp3c het volgende:
Elk volk is ooit ergens 'verzonnen'
Deze naam is verzonnen en tegelijkertijd gestolen om de Joden uit te moorden.
graag verwijderen
pi_221320746
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 01:24 schreef Red_85 het volgende:
Omdat hamas de scepter zwaait en nooit uit is op fatsoenlijk bestuur.
En op de Westelijke Jordaanoever is geen Hamas. Maar de Israëliërs bouwen er wel illegale nederzettingen en jagen de bevolking weg.

quote:
En dat >70% daar hamas steunt... tjah.
Tussen een kwart en een derde steunt Hamas.

Nieuwscheckers: Meer dan een kwart tot een derde van de Palestijnse bevolking steunt Hamas

[ Bericht 8% gewijzigd door luxerobots op 13-07-2026 10:19:14 ]
  maandag 13 juli 2026 @ 10:57:07 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221321138
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zowel de Palestijnen als de Israëliërs hebben de tweestatenoplossing laten falen.
We hebben gezien dat er in een samenleving een enorme vredesbeweging was en politici die openlijk streden voor een tweestatenoplossing, dat was niet de Palestijnse.

Daar is nog nooit een vredesbeweging geweest omdat de mentaliteit daar totaal anders is. Dat betreft toch een stukken barbaarse en ongeciviliseerde samenleving waar trots en trouw aan de Islam en Arabisch wereld voorop staan.

Het erkennen van Israël of het accepteren van een tweestatenoplossing wordt daarom als een zwakte gezien en daarmee eigenlijk het verlies van deze strijd. De mentaliteit blijft daarom bij velen strijden tot het einde of sterven als een martelaar voor de vermeende 'Allah'
quote:
[..]
Dit doe je vaker. Mensen onterecht beschuldigen van het zijn van 'pro-Palestijnen'.
Het blijkt uit jouw berichten dat die anti-Israël en pro-Palestijnen zijn. Je legt het probleem meestal eenzijdig bij Israël en springt in de bres voor de Palestijnen. Denk eens even hoe het zou overkomen als ik zou gaan beweren dat ik niet pro-Israël was, nu ben ik dit gelukkig op basis van feiten, maar iedereen kan zulke sentimenten natuurlijk opmerken. Dit ontkennen heeft dus weinig zin.
quote:
[..]
Tellen is kennelijk moeilijk voor je. Samen met de moord op Rabin heb je het dan dus over twee aanslagen. Overigens is dat onderdeel van jouw stroman-strategie. Je doet alsof ik het slechts over één (eigenlijk twee, want je kan niet tellen) aanslagen heb.
Rabin is toch geen Palestijn? Ik heb het over aanslagen in die periode van Israëlische terroristen op Palestijnen.
quote:
Maar het belangrijkste onderdeel van het probleem dat Israël maar illegaal nederzettingen blijft bouwen, en dat kolonisten en het Israëlische leger geweld gebruiken om dit mogelijk te maken.
Israël zit de Westelijke Jordaanoever als een betwist gebied waarvan zij delen onder controle hebben en daar bouwen ze inderdaad. Waarom zouden zij daarmee stoppen? Omdat de internationale gemeenschappen daar graag een Palestijnse staat wil op basis van niets? Zoals ik al aangaf kan er wellicht wel eens een sentiment komen dat eigenlijk Tel-Aviv en Haifa ook Palestijns grondgebied worden en alle aanwezige Joden daar illegaal zijn.

Sterker nog, in de meest radicale contreien is dit al een overtuiging die men heeft en met de huidige sentimenten moet je er niet gek van opkijken als die op een gegeven moment in de mainstream komen. Dan moet Israël ook daar maar stoppen met bouwen? Bekijk het even zeg. De Golan is zogenaamd ook al 'illegaal bezet'.

De grenzen van Israël in 1948, waren trouwens ook anders dan in het VN-verdelingsplan voorgesteld. Waarom zijn de delen die hier niet toebehoorde dan ook geen 'illegaal bezet' gebied?

De realiteit is dat Israël stukken grond in het bezit kreeg doordat het werd aangevallen, er een oorlog ontstond en de partijen die Israël aanvielen vervolgens hun eigen grondgebied niet goed konden verdedigen. Play stupid games, win stupid prizes.

Hoe hilarisch zou het zijn als het Russische leger morgen volledig in elkaar stort en Oekraïne de controle kan krijgen in een aangrenzende Russische provincie? Dat zou natuurlijk top zijn, uitstekende bufferzone. Mij dunkt ook dat niemand daar een probleem van zou maken.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 23:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. Ik heb hierboven ook uitgelegd waarom dit zo is. Voel je vrij het tegendeel te bewijzen en aan te tonen waar de Palestijnse vredesbeweging ooit was en welke politici écht een tweestatenoplossing wilde.

Hint: het was niet Yasser Arafat. Die had namelijk aangegeven een tweestatenoplossing als een 'tijdelijke oplossing' te zien (wink, wink). Kortom: een Palestijnse staat gebruiken als opbouw voor een grootschalige aanval op Israël om het land dan verder te vernietigen en in te nemen.
pi_221321142
De barbarij in Israel kent geen grenzen.
  maandag 13 juli 2026 @ 14:53:00 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221323167
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En op de Westelijke Jordaanoever is geen Hamas. Maar de Israëliërs bouwen er wel illegale nederzettingen en jagen de bevolking weg.
[..]
Tussen een kwart en een derde steunt Hamas.

Nieuwscheckers: Meer dan een kwart tot een derde van de Palestijnse bevolking steunt Hamas
https://www.reuters.com/w(...)as-rises-2023-12-14/
1947-2016
  dinsdag 14 juli 2026 @ 06:13:48 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221327227
The people who know nothing know everything
Moral Clarity endures an insufferable anti-Israel dinner party. He offers a masterclass in dealing with pro-Palestinian idiocy.

https://moralclaritynewsl(...)ho-know-nothing-know
pi_221328071
quote:
Die bron komt uit 2023, maar laat wel een hoog percentage voor Hamas zien. Recentelijkere bronnen laten lagere percentages zien. Wat doe je dan? Kies je voor een oude peiling met een hoge score, of voor een recentere met een lagere score?

quote:
Onder de bevolking: Opiniepeilingen laten door de jaren heen zien dat de politieke steun voor Hamas traditioneel tussen de 20% en 35% ligt. Ten tijde van de oorlog is de steun voor het gewapende verzet soms tijdelijk opgelopen, al zijn er ook peilingen die wijzen op lagere sympathieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 14-07-2026 10:18:41 ]
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:15:18 #96
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221328136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 06:13 schreef Tarado het volgende:
Moral Clarity endures an insufferable anti-Israel dinner party. He offers a masterclass in dealing with pro-Palestinian idiocy.
[ afbeelding ]

Hear, hear.

Dit zien we hier op FOK! helaas ook nog wel eens, de neiging bij sommigen om alle zelfbeschikking en verantwoordelijkheid bij de Palestijnen weg te halen. Daarom reageert men ook nooit op vragen zoals waarom de Palestijnse samenleving nooit een vredesbeweging heeft gekend en waarom geweld tegen Joden al bezig was voordat Israël überhaupt was opgericht. Dergelijke feiten stroken immers niet met het door hen gewenste narratief.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die bron komt uit 2023, maar laat wel een hoog percentage voor Hamas zien. Recentelijkere bronnen laten lagere percentages zien. Wat doe je dan? Kies je voor een oude peiling met een hoge score, of vooreen recentere met een lagere score?
[..]

Het steunen van aanslagen en het steunen van Hamas, is niet precies hetzelfde.

De aanslagen van 7 oktober werden ook niet alleen uitgevoerd door Hamas. Daar waren ook andere, kleinere, groeperingen bij betrokken en zelfs duizenden burgers.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:17:51 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 06:13 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]

Cool ai story bro
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:19:27 #98
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221328187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Cool ai story bro
Dit is geschreven door AI?
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:22:56 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328242
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is geschreven door AI?
Kun je nooit met 100% zekerheid zeggen maar ik vermoed van wel
pi_221328895
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daar is nog nooit een vredesbeweging geweest omdat de mentaliteit daar totaal anders is. Dat betreft toch een stukken barbaarse en ongeciviliseerde samenleving waar trots en trouw aan de Islam en Arabisch wereld voorop staan.
Je hebt een simpel wereldbeeld. De meeste Palestijnen willen ook gewoon een normaal leven met enige welvaart.

Wat betreft vredesinitiatieven. Kijk bijvoorbeeld naar de It's Time Coalition waar Israëlische en Palestijnse organisaties samenwerken voor vrede.

En op kleinere schaal zijn er ook allerlei Palestijnen en Israëliërs die samenwerken voor vrede.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)er-activisten-vrede/
https://www.vrt.be/vrtnws(...)palestijns-conflict/

Dingen die ook gewoon bekend zijn. Maar omdat jij continu een beeld schetst waarbij de Palestijnen of terrorist zijn, of terrorisme steunen. Laat ik het maar even zien.

quote:
Het blijkt uit jouw berichten dat die anti-Israël en pro-Palestijnen zijn. Je legt het probleem meestal eenzijdig bij Israël en springt in de bres voor de Palestijnen.
Dat klopt niet. Ik laat zien dat de Israëliërs oorlogsmisdaden begaan. Dat ze Gaza bombarderen, de Westelijke Jordaanoever annexeren, Libanon bombarderen en de situatie in Iran verslechteren (waar de hele wereldeconomie last van heeft).

Dat ze in Palestina een probleem hebben met terrorisme mag duidelijk zijn, en heb ik ook vaak gezegd.

quote:
Denk eens even hoe het zou overkomen als ik zou gaan beweren dat ik niet pro-Israël was,
nu ben ik dit gelukkig op basis van feiten, maar iedereen kan zulke sentimenten natuurlijk opmerken. Dit ontkennen heeft dus weinig zin.
Jij staat inderdaad niet objectief in deze discussie. Want je bent pro-Israëlisch. Anderen, met meer gematigde standpunten, worden dan weggezet als pro-Palestijn. Als je ver op het spectrum zit, worden mensen in het midden vanzelf extreem.

Ik vind ook dat Israël bestaansrecht heeft. Maar niet op deze manier, waarbij het zich gedraagt als terreurstaat, en waarbij Netanyahu overal mee wegkomt omdat Trump hem steunt.

quote:
Rabin is toch geen Palestijn? Ik heb het over aanslagen in die periode van Israëlische terroristen op Palestijnen.
Wat is dit voor logica? Israëliërs mogen elkaar vermoorden? Dat is geen probleem? Met Rabin had de tweestatenoplossing en vrede meer kans van slagen gehad.

quote:
Israël zit de Westelijke Jordaanoever als een betwist gebied waarvan zij delen onder controle hebben en daar bouwen ze inderdaad. Waarom zouden zij daarmee stoppen? Omdat de internationale gemeenschappen daar graag een Palestijnse staat wil op basis van niets?
Verdiep je eens in het begrip illegaal.

quote:
De realiteit is dat Israël stukken grond in het bezit kreeg doordat het werd aangevallen, er een oorlog ontstond en de partijen die Israël aanvielen vervolgens hun eigen grondgebied niet goed konden verdedigen. Play stupid games, win stupid prizes.
Zo werkt dat niet. Je krijgt niet stukken grond omdat je wordt aangevallen. Israël pakt doelbewust stukken grond, en roept dan dat het voor bescherming is.

quote:
Hint: het was niet Yasser Arafat. Die had namelijk aangegeven een tweestatenoplossing als een 'tijdelijke oplossing' te zien (wink, wink). Kortom: een Palestijnse staat gebruiken als opbouw voor een grootschalige aanval op Israël om het land dan verder te vernietigen en in te nemen.
Ook dit is complexer, dikgedrukte kun je in ieder geval niet bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')