Dan krijg je de situatie dat mensen expres een topic laten ontsporen om een slotje uit te lokken. En moet TS vervolgens zich gaan verantwoorden in feedback. Dat is de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:21 schreef Ridocar het volgende:
Mijn advies: als het ook maar enigszins uit de klauwen begint te lopen, sluiten en ts mag in Feedback uitleggen wat zijn bedoeling is, want een dagboektopic vermomd als vraag is gewoon zonde van de tijd. Ik wil graag helpen, maar op deze manier ga ik voortaan met gestrekt been een topic van deze user in, wat de intentie ook is.
Ik denk het niet. Er is sowieso dossieropbouw (notes) en je hebt in dit soort gevallen de macht van de meerderheid, een soort zelfreinigend vermogen. Als een topic expres om zeep wordt geholpen zal dat ook duidelijk te zien zijn. Het is immers R&P, waar common sense de boventoon voert, geen subforum met afwijkende meningen en talloze invalshoeken, zoals BNW.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:27 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dan krijg je de situatie dat mensen expres een topic laten ontsporen om een slotje uit te lokken. En moet TS vervolgens zich gaan verantwoorden in feedback. Dat is de omgekeerde wereld.
Dat verwijt is exact de reden dat onlangs veel oldbies van Fok vertrokken zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:27 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dan krijg je de situatie dat mensen expres een topic laten ontsporen om een slotje uit te lokken. En moet TS vervolgens zich gaan verantwoorden in feedback. Dat is de omgekeerde wereld.
Nou nee, was het maar zo'n feest, dat 'collectieve' wordt meestal niet gewaardeerd.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:39 schreef Ridocar het volgende:
en je hebt in dit soort gevallen de macht van de meerderheid, een soort zelfreinigend vermogen
quote:Op zondag 26 juli 2026 14:37 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat verwijt is exact de reden dat onlangs veel oldbies van Fok vertrokken zijn.
Ze voelen zich niet serieus genomen en krijgen zelfs de zwarte piet van het ontsporen.
[..]
Nou nee, was het maar zo'n feest, dat 'collectieve' wordt meestal niet gewaardeerd.
Eens,.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:12 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
Het hele negeer is zooo ontzettend vermoeiend
Aangezien velen het dan zelf gaan opzoeken in andere situaties
En waarom moet een user die het wel goed bedoeld negeren en een troll mag lekker topics blijven openen met de simpele reden om anderen te sarren ?
Dan krijg je weer zes FB topics op een dag. Prima leesvoer hoor, daar niet van, maar lijkt me niet dat mods en users daar nou op zitten te wachten.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:21 schreef Ridocar het volgende:
Mijn advies: als het ook maar enigszins uit de klauwen begint te lopen, sluiten en ts mag in Feedback uitleggen wat zijn bedoeling is,
Die kun je ook gewoon negeren hč.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan krijg je weer zes FB topics op een dag. Prima leesvoer hoor, daar niet van, maar lijkt me niet dat mods en users daar nou op zitten te wachten.
Lenny kan het iig niet meer zien, ik heb de bewust post/ reactie namelijk al verwijderd nav je TR 🙈quote:Op maandag 27 juli 2026 13:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
Vraag. Ik vind dat er erg vaak trol, act, faker, kloon gezegd wordt op Fok! In de 3 maanden dat ik hier typ al 50+ keer. Is actiever modereren daarop misschien een idee? Ook buiten R&P?
Het geeft mij het idee dat users hiermee anderen een ban willen aansmeren en besmeuren tov andere users, om ze zo te isoleren en niet serieus te laten nemen. Ik vind het een lage lastertaktiek.
Ben zeker niet vrij van sarcasme en her en der een provocatie/por, maar deze laster schept imo op de lange termijn enkel meer onderling wantrouwen.
Als jullie zeggen 'het is je eigen schuld Koekoek', of het filtert zo de serieuze van niet-serieuze users dan hoor ik het ook graag. Die visie kan ik ook begrijpen.
Dank je wel. Goed snel ook idd. Vond het ook raar. Zit je soms 3 tot 4 redelijke reacties met elkaar te bediscussiėren krijg je opeens zoiets op je bord gegooidquote:Op maandag 27 juli 2026 13:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Lenny kan het iig niet meer zien, ik heb de bewust post/ reactie namelijk al verwijderd nav je TR 🙈
Buiten R&P hebben wij heel weinig invloed.
Je stelt je niet aan, het staat namelijk ook in de policy.
Zoals je ziet heb ik je TR, nog best snel, opgepakt
Op deze manier kun je iedereen afserveren tot trol en betichten van slechte intenties. Erg achterdochtige visie.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:43 schreef Lienekien het volgende:
Het ‘er wordt zo vaak trol geroepen’ is een klacht die je alleen hoort van trollen. Geweldige tactiek natuurlijk.
Snap ik. Precies het punt.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:52 schreef Droopie het volgende:
Even beetje geveegd.
Discussies over trollen kunnen moderators niets mee.
Sorry hoor, maar misschien ben je vergeten dat toen je net nieuw was ? ik en wat anderen je in bescherming namen en er duidelijk is gepost dat het geen pas geeft om een nieuwe user gelijk op de kop te zitten met afkraken en kloon beschuldigingen.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dank je wel. Goed snel ook idd. Vond het ook raar. Zit je soms 3 tot 4 redelijke reacties met elkaar te bediscussiėren krijg je opeens zoiets op je bord gegooid
Jawel er op reageren mag wel hoor (Mits netjes en binnen de geweldige policy regels verwoord)quote:Op maandag 27 juli 2026 14:21 schreef RedShoe het volgende:
Onvoorstelbaar dit. Het trollgehalte is te triest voor woorden hier. En erop reageren mag niet
Met deze achterdocht helpt het weinig als ik zeg dat ik oprecht nieuw ben. Dat zal een ander moeten bevestigen. De TD oid.quote:Op maandag 27 juli 2026 14:28 schreef Iceage het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar misschien ben je vergeten dat toen je net nieuw was ? ik en wat anderen je in bescherming namen en er duidelijk is gepost dat het geen pas geeft om een nieuwe user gelijk op de kop te zitten met afkraken en kloon beschuldigingen.
Dus nee niet iedereen roept gelijk dat je een trol danwel kloon bent.
Inmiddels heb ik toch zelf ook wel wat vraagtekens bij het feit hoe compleet nieuw je account eigenlijk was 3 maand geleden.
3 maand te laat . Wie is Luigi? Doneer je geld maar aan de vogelbescherming of de vereniging ter bescherming van koekoeken ofzo.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Knip.
Bedankt voor de bescherming. Wat ben ik je verschuldigd? Moet ik het geld vanavond meegeven aan Luigi? 😉
Zal ik doen. Makto's zijn een beschermde diersoort. Doei doei.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:12 schreef Iceage het volgende:
[..]
3 maand te laat . Wie is Luigi? Doneer je geld maar aan de vogelbescherming of de vereniging ter bescherming van koekoeken ofzo.
50 keer in 3 maanden vindt ik anders vrij veel.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Met deze achterdocht helpt het weinig als ik zeg dat ik oprecht nieuw ben. Dat zal een ander moeten bevestigen. De TD oid.
Ik zeg niet dat iedereen en altijd over elkaar heen aan het buitelen is met deze termen. Maar ik lees het wel vaak. Schiet je imo niets mee op. Soms dollen mensen, soms provoceren ze en soms zijn ze niet serieus. Dat is menselijk in mijn ogen.
Bedankt voor de bescherming. Wat ben ik je verschuldigd? Moet ik het geld vanavond meegeven aan Luigi? 😉
Oja die policy die je uit je hoofd moet kennenquote:Op maandag 27 juli 2026 14:44 schreef Iceage het volgende:
[..]
Jawel er op reageren mag wel hoor (Mits netjes en binnen de geweldige policy regels verwoord)
Om de dag idd. Soms is het een paar dagen rustig, dan zijn er weer een paar users die aan het speculeren gaan. Maar bij anderen zie ik het ook vrij vaak. Waarschijnlijk is de meldingsbereidheid laag of accepteren mensen het als 'part of the game'.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:44 schreef RedShoe het volgende:
[..]
50 keer in 3 maanden vind ik anders vrij veel.
Je hebt het bijgehouden in een schriftje?quote:Op maandag 27 juli 2026 16:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Om de dag idd. Soms is het een paar dagen rustig, dan zijn er weer een paar users die aan het speculeren gaan. Maar bij anderen zie ik het ook vrij vaak. Waarschijnlijk is de meldingsbereidheid laag of accepteren mensen het als 'part of the game'.
Nee. Ruwe schatting. Kan ook 49 of 51 zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 16:22 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Je hebt het bijgehouden in een schriftje?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |