Dat gaat de VS niet lukken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
We gaan het zien als het de VS lukt Rusland op te delen nadat Rusland economisch ten gronde gaat door dit conflict. En die kans is aanwezig met die dagelijkse drone aanvallen en schijnbaar, maar zit er niet te diep in, is Oekraine bezig met een tegen aanval die vaart maakt.
Denk dat dit een hard gelag gaat worden in de toekomst.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:33 schreef Jippie het volgende:
In ruil daarvoor opent Moskou de bezette gebieden voor Chinese investeringen.
Hoe zie je dat voor je in deze oorlog dat Oekraine Rusland kan verslaan op militair vlak. Het lukt notabene de VS in Iran niet eens. Het lukt Rusland ook niet om Oekraine te verslaan militair gezien.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is regelrechte fantasie en/of propaganda. Ieder leger is te verslaan. Voorbeelden mag je zelf verzinnen.
Mss moet je dat aan de afghanen vragen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:41 schreef Cherni het volgende:
Hoe zie je dat voor je in deze oorlog dat Oekraine Rusland kan verslaan op militair vlak.
En hier verwar je incompetentie met een onmogelijkheid.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:41 schreef Cherni het volgende:
Het lukt notabene de VS in Iran niet eens.
Zoals ieder ander zogenaamd onverslaanbaar leger is verslagen in de afgelopen paar duizend jaar: Met technologische ontwikkelingen, moreel, goed leiderschap en logistiek. En soms een beetje geluk.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je in deze oorlog dat Oekraine Rusland kan verslaan op militair vlak. Het lukt notabene de VS in Iran niet eens.
Andersom ook. Zeker als de amerikaanse bevelhebber de mentale capaciteiten heeft van een fruitvlieg.quote:
En dat zien we effectief ook. iran lacht om de VS op dit punt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Andersom ook. Zeker als de amerikaanse bevelhebber de mentale capaciteiten heeft van een fruitvlieg.
Inmiddels het artikel kunnen lezenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook schitterend dat elke oorlog maar een "interne aangelegenheid" is.
Wat, finland? Ja, maar dat was 'ooit' deel van het russische rijk!
Hoe dan. Je zegt het zelf met boots on the ground. En dan kom je tot de conclusie dat die Yanks wel zo slim zijn daar niet aan te beginnen. Maar gaan op de weg door om.het land economisch zo ten gronde te richten met de hoop op een uiteindelijke opstand.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hier verwar je incompetentie met een onmogelijkheid.
Natuurlijk kan de VS iran verslaan.
Maar trump is te laf/heeft geen draagvlak voor boots on the ground/ is zo stupide dat hij echt geloofde dat hij het wel ff zou fixen met wat bombardementen.
Wat politiek haalbaar wordt geacht is niet per definitie hetzelfde als fysiek onmogelijkquote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe dan. Je zegt het zelf met boots on the ground. En dan kom je tot de conclusie dat die Yanks wel zo slim zijn daar niet aan te beginnen.
Dat is in zekere zin het meest wenselijke scenario, zeker.quote:En dat is ook de manier om Rusland te verslaan.
Ze zien dat trump verassend veel overeenkomsten heeft met Crassus. Dat figuur, met meer geld dan verstand, dook ook -zonder gealieerden- YOLO Parthië in. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat fossielen zoals trump en putin willens en wetens de geschiedenis herhalen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat zien we effectief ook. iran lacht om de VS op dit punt.
Je moet het ook niet zien als veroveren van grondgebied iets dat die maffe Russen wel proberen. Maar invloed die jou belangen gaat dienen en niet voor bijvoorbeeld China/Kremlin.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat politiek haalbaar wordt geacht is niet per definitie hetzelfde als fysiek onmogelijk
[..]
Dat is in zekere zin het meest wenselijke scenario, zeker.
Maar dat aard ook meer in dat het westen niet imperialistisch is, en geen enkele ambitie heeft om rus grondgebied te veroveren.
We gaan allicht op een herhaling van jaren '90 af.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet het ook niet zien als veroveren van grondgebied iets dat die maffe Russen wel proberen. Maar invloed die jou belangen gaat dienen en niet voor bijvoorbeeld China/Kremlin.
Laten we het hopen. Op dat gebied ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
We gaan allicht op een herhaling van jaren '90 af.
Alleen gaan we dan niet nog een keer vrijblijvend vreten en zakken geld die kant op sturen.
Denk dat een van de eerste dingen die ze in mogen leveren hun nukes zijn.
En dan zou het bv interessant zijn in welke mate china met ons kan concurreren.
quote:President Zelenskyy: China has, for the first time, reacted firmly and in ultimatum-like terms to statements from Russia about the possible use of nuclear weapons, making it clear that even the idea of using them is unacceptable.
"Some European leaders told me that they had spoken with Chinese representatives. China reacted very seriously, very firmly, and very clearly to statements in the Russian media about the possible use of nuclear weapons.
I think you have heard such voices in the Russian media saying, 'What if we respond to Ukrainian strikes with nuclear weapons?'
It is very important to emphasize that it was not only the Europeans, not only the United States, but also China. And it seems to me that, for the first time, China reacted very clearly and very firmly. As the leaders told me, China made it clear in ultimatum-like terms that even the idea of using nuclear weapons is unacceptable."
https://x.com/Gerashchenko_en/status/2075864805039116351
Natuurlijk. Zelfs Mussolini lukte dat in Afika tegen legers die nog met pijl en boog schoten voor ww2 maar na ww2 lopen conflicten wel iets anders. Dat is de periode waar ik dus over spreek. Niet over oudheden voor ww2.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Zoals ieder ander zogenaamd onverslaanbaar leger is verslagen in de afgelopen paar duizend jaar: Met technologische ontwikkelingen, moreel, goed leiderschap en logistiek. En soms een beetje geluk.
Ik kan hier uit mijn hoofd honderden en honderden voorbeelden gaan opnoemen, maar je kunt beter even aan AI vragen hoe je dit gedaan werd in het verleden.
Klootzak eerste klas. Lafaard ook. Zijn uitspraak deed mij koken. Mooi dat wij geen menselijke offers als VS zijnde hoeven te brengen en dat het alleen Oerkraine mensenlevens kost.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:46 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Lindsey Graham in Oekraine met een P1sun (Pisyun) in zijn handen.
Beetje grappig als je weet wat de Oekraiense betekenis is.
Ja. Heel Europa en de VS wil tot de laatste Oekraïners doorvechten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Klootzak eerste klas. Lafaard ook. Zijn uitspraak deed mij koken. Mooi dat wij geen menselijke offers als VS zijnde hoeven te brengen en dat het alleen Oerkraine mensenlevens kost.
Dat is jammer. Oekraine zou veel meer steun moeten krijgen. Maar ik ga helaas niet over inzet van de NAVO. Maar goed ook, dan warwn boots on the ground wel een optie geweest.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja. Heel Europa en de VS wil tot de laatste Oekraïners doorvechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |