Er zitten inderdaad best wat mensen tussen die goed geboerd hebben. Maar er zitten er ook genoeg tussen waarvoor dat niet geldt. En dat zijn zeker geen grote sukkels. Triest als je zo denkt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:57 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als je als boomer arm bent dan ben je idd wel een hele grote sukkel.
Het leven op een zilveren dienblad aangereikt krijgen en er alsnog niks van bakken.
Inderdaad, vermogende mensen hoef je niet te ontzien.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:01 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Laten we inderdaad vooral de meest vermogende mensen zoveel mogelijk ontzien, ze hebben het immers al zo zwaar gehad hun hele leven
Tienjarigen die massaal in hun eentje met het OV reizen? Really? Dat zijn nog kindjes he?quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wanneer ze 10 jaar oid zijn toch niet meer?
Grote groep ouderen hebben vroeger veel harder gewerkt dan generaties van nu, zelfs een oorlog meegemaakt en geen safe spaces.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad best wat mensen tussen die goed geboerd hebben. Maar er zitten er ook genoeg tussen waarvoor dat niet geldt. En dat zijn zeker geen grote sukkels. Triest als je zo denkt.
Nou dat deden boomers ook. Maar ja, het schijnt dat een starter in de jaten 70 gelijk een vrij staande woning kon kopen. De meeste klagers over die groep hebben de tijd van opgroeien jn de jaren 70 niet eens meegemaakt en denken je te vertellen dat het veel makkelijker en beter was. Niet dus.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:03 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Poh zeg, op je 40e een rijtjeshuis kunnen kopen. Wat een welvaart
Veruit het meest vermogende leeftijdscohort in Nederland. Absurd om uitgerekend die groep een universele korting te geven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, vermogende mensen hoef je niet te ontzien.
Niet iedere oudere is een vermogend mens.
Dat is kut en zo zou het niet moeten zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:19 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik wel enigzins. Komt ook omdat ik in een relatief zwaar vergrijsde gemeente woon en zie hoe de lokale politiek in feite in dienst staat van de senioren. Het begint te lijken op een vorm van mob rule. Het uitgaansleven hier is op sterven na dood door absurde sluitingstijden afgedwongen door bovengenoemde groep, voorzieningen voor jongeren die verdwijnen. Vroeger had je hier een leuk skateparkje, inmiddels gesloopt na jaren van verpaupering. Tegelijkertijd moet de gemeente wel veel investeren in voorzieningen voor bejaarden onder het mom van de leefbaarheid, ironisch want juist onevenredig veel geld pompen in deze groep is funest voor de leefbaarheid. Als ik alleen al kijk hoeveel seniorenflats er bij gekomen zijn de afgelopen jaren en dit afzet tegenover reguliere gezinswoningen van de woningbouw, heel scheef allemaal. Maar dat is mijn mening.
Het grappige is dat deze regeling dus een hele groep over een kam scheert, en jij dat ook doet. Het afschaffen ervan en in plaats daarvan mensen gericht helpen onafhankelijk van leeftijd is juist precies het tegenovergestelde van 'over een kam scheren'.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Laten we maar weer eens een hele groep over een kam scheren.
Wat is het leven gemakkelijk als je alleen in zulke groepen denkt
Ligt maar aan de gemeente. Als ik hier de bus pak in de ochtend zitten er nog best wat kinderen van soms maximaal 7 jaar oud alleen in de bus om naar school te gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tienjarigen die massaal in hun eentje met het OV reizen? Really? Dat zijn nog kindjes he?
Het is zo simpel vaak de oplossing maar ouderen zijn nu de pineut want die zijn zo rijk want gouden jaren allemaal in het verleden. Ik kom uit de No Future generatie, veel werkloosheid, financiële crisis maar gouden tijden blijkbaar.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is kut en zo zou het niet moeten zijn.
Dat maakt echt niet iedere oudere een schatrijke boomer die best meer mag dokken voor het OV.
Geef dan een kortingskaart aan mensen met bepaalde inkomens, ook ouderen. Want of je het nu gelooft of niet, er zijn ook veel ouderen met net een AOW die verder niet veel te verteren hebben. En als je die hun OV afpakt, zitten ze helemaal triestig thuis te verpieteren en vereenzamen.
Je vecht weer eens tegen stropoppen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat maakt echt niet iedere oudere een schatrijke boomer die best meer mag dokken voor het OV.
Het was destijds wel makkelijker. Het was zelfs voor mijn pa als ongediplomeerd loodgieter mogelijk een huis te kopen met subsidie (begin jaren 80). Maar dat maakt niet dat iedereen uit die periode er nu warmpjes bij zit.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou dat deden boomers ook. Maar ja, het schijnt dat een starter in de jaten 70 gelijk een vrij staande woning kon kopen. De meeste klagers over die groep hebben de tijd van opgroeien jn de jaren 70 niet eens meegemaakt en denken je te vertellen dat het veel makkelijker en beter was. Niet dus.
Precies. Ik zit er ook goed bij. Nu val ik onder NIX. Maar dat had niets te maken met de regelingen en subsidies die ik nooit heb gehad maar puur door mijn functies en werk en sparen. En makkelijk was het allerminst. Maar ik zie hier in Maastricht huizen verkocht worden die vanaf 450.000 euro binnen no time verkocht worden door de generatie tussen de 30 en 40. Die huizen zullen mogelijk achter 30 jaar voor 1,5 mil de deur uitgaan en zullen de dan 20 jarigen klagen dat die groep de meest vermogende zijn. En dan hebben we het over vermogen in bakstenen. Waarbij onderhoud ook nog een rol speelt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het was destijds wel makkelijker. Het was zelfs voor mijn pa als ongediplomeerd loodgieter mogelijk een huis te kopen met subsidie (begin jaren 80). Maar dat maakt niet dat iedereen uit die periode er nu warmpjes bij zit.
De vitale ouderen pakt de overheid daar toch niet mee. Het zijn slechts de zwakkere ouderen die daarvan de pijn zullen voelen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:58 schreef MichaelScott het volgende:
Weet die generatie ook eens hoe het voelt om genaaid te worden.
Waar komt deze haat vandaan.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:47 schreef RamboDirk het volgende:
Eindelijk dat boomers een keer "gepakt" wordenMag in de krant, oh wacht het staat ook in de krant.
Haat?quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Waar komt deze haat vandaan.
Boomers zijn tot 1960 geboren.
Ja er zijn een paar die nu op pensioen gaan.
Maar die personen hebben wel al jaren gewerkt en betaalt .
Waaronder vele hun basis school die vroeger betaalt was en nu gratis is .
Erg mooi hoe onze overheid haat verspreidt onder de burgers .
De meeste boomers hebben nederland weer terug opgebouwd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou dat deden boomers ook. Maar ja, het schijnt dat een starter in de jaten 70 gelijk een vrij staande woning kon kopen. De meeste klagers over die groep hebben de tijd van opgroeien jn de jaren 70 niet eens meegemaakt en denken je te vertellen dat het veel makkelijker en beter was. Niet dus.
Daar houden we niet van en in alle afgunst gaan we dan massaal roepen dat hard werken niet loont en dat het weer moet lonen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef Caland het volgende:
Waarom maken ze dit soort regelingen niet gewoon per definitie inkomensafhankelijk
Als we dan toch bejaarden gaan pesten heb ik liever dat ze (vouw)fietsen in de trein verbieden
Mij hoor je over niet een generatie klagen. Elke generatie heeft zo zijn problemen gehad en nog steeds.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De meeste boomers hebben nederland weer terug opgebouwd.
De rijkdom van nu komt door hun namelijk.
Bijna alles was verrot gebombardeerd in ww2 .
Na ww2 werd er geneukt om er voor te zorgen dat er weer bevolking was .
Die kinderen die werden geboren hadden letterlijk niks .
Alles is opgebouwd door hun inzet .
Dat word niet verteld.
En ja een econiemie dat kapot was die her opgebouwde word .
Zijn er altijd voor uit gang .
Zo dat er voor die mensen kansen zijn voor woningen .
Tenslotte bedrijven waren er ook niet meer.
Dus de start is huizen bouwen en die verhuren.
Daarna huizen bouwen voor verkoop .
De probleem van nu komt door de EU .
Niet door de boomers voor de EU tijd.
Maar afschuiven zijn Nederlanders goed in.
Zeker de imbecielen in de tweede kamer .
Ik bedoelde vooral de bus, om naar school te kunnen. Niet uitgebreid met de trein oid.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tienjarigen die massaal in hun eentje met het OV reizen? Really? Dat zijn nog kindjes he?
Ik heb het over de generatie daarvoor, die alles na de oorlog weer hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ga toch weg man, de boomers zijn de generatie die het veruit het beste voor elkaar hebben.
Dat zijn voornamelijk de boomers en de generatie die net als mijn vader in 1937 geboren is. Vergeet niet dat wij dankzij de boomers veel vrijer kunnen leven. Weg met die zuilen. Generatie die begon met demonstreren, emancipatie, muziek etc. Hippies. Zaken waar zij voor gezorgd hebben die we nu laten afbreken uit rancune en door het uitspelen van generaties.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik heb het over de generatie daarvoor, die alles na de oorlog weer hebben opgebouwd.
Wat hij zegt klopt gewoon? Dat blijkt uit alle cijfers.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Laten we maar weer eens een hele groep over een kam scheren.
Wat is het leven gemakkelijk als je alleen in zulke groepen denkt, ook al zit je er volledig naast.
Maar als we hen een korting geven dan moeten we alle andere leeftijdsgroepen toch ook een korting geven? En dan zelfs nog een hogere want zij zijn vaak nog een stuk armer:quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:30 schreef rutger05 het volgende:
Wat ik echt mis aan informatie in het artikel is wie precies binnen het samenwerkingsverband van de provincies en vervoerregio's met het initiatief is gekomen om deze korting voor ouderen gewoon maar af te schaffen en ook precies welke (vertegenwoordigers van) politieke partijen hierin zijn meegegaan.
Ik hoop dat er een journalist zal zijn die dit grondig uitspit en er een mooi uitgebreid artikel over schrijft.
Ik behoor niet tot deze oudere doelgroep, maar ik vind het van een beschamende hufterigheid dat deze korting van ouderen wordt afgenomen en hoop dat dit samenwerkingsverband er niet mee weg komt. Ouderen zijn echt niet allemaal rijke boomers; er zijn er genoeg die van weinig geld moeten rondkomen.
Het is dan ook de grootste groep en is dan ook een reden dat daar een vermogen weg te halen valt. Nog even geduld hebben en Millennials erven komende decennia een stortvloed aan geld en mogen zich volgens de NOS de rijste generatie noemen. Kan daar weer op geschoten worden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat hij zegt klopt gewoon? Dat blijkt uit alle cijfers.
En ook in dat geval zou dat volkomen terecht zijn omdat het absurd is als we geld van arm naar rijk gaan herverdelen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is dan ook de grootste groep en is dan ook een reden dat daar een vermogen weg te halen valt. Nog even geduld hebben en Millennials erven komende decennia een stortvloed aan geld en mogen zich volgens de NOS de rijste generatie noemen. Kan daar weer op geschoten worden.
dan moet hij tijd gaan reizen en 5 a 7 jaar terug in de tijdquote:Bovendien past de verandering in het streven van kabinet om het openbaar vervoer voor iedereen betaalbaar te houden, stelt Bertram.
Het blijft in iedergeval onder het volk. Het is maar waar je voor kiest.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En ook in dat geval zou dat volkomen terecht zijn omdat het absurd is als we geld van arm naar rijk gaan herverdelen.
Het gaat om een bestaande korting voor ouderen die wordt afgeschaft. Regelingen voor ouderen en OV zoals ook andere EU landen deze hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als we hen een korting geven dan moeten we alle andere leeftijdsgroepen toch ook een korting geven? En dan zelfs nog een hogere want zij zijn vaak nog een stuk armer:
[ afbeelding ]
Maar wat is het oorspronkelijke doel van die regelingen nou precies? Is dat armoede verminderen onder bepaalde doelgroepen of puur en alleen gepensioeneerden een pleziertje gunnen?quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het gaat om een bestaande korting voor ouderen die wordt afgeschaft. Regelingen voor ouderen en OV zoals ook andere EU landen deze hebben.
Andere groepen is voor mij een andere discussie.
Blijkbaar hebben de flapdrollen die tot deze beslissing gekomen zijn liever dat ouderen dan maar de weg op gaan met hun autootje en dat de ouderen die dit niet kunnen betalen achter de geraniums blijven zitten.
Denk niet dat het om alleen gepensioneerden gaat. Maar men gaat er over het algemeen vanuit dat 65 plussers vanwege gezondheid van het ov afhankelijk zijn en geen auto meer willen of kunnen rijden. En die wil je ook niet graag in het autoverkeer. Dat is zo mijn idee. Of dat 65plus moet zijn is de vraag.quote:Op woensdag 8 juli 2026 19:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat is het oorspronkelijke doel van die regelingen nou precies? Is dat armoede verminderen onder bepaalde doelgroepen of puur en alleen gepensioeneerden een pleziertje gunnen?
Precies. En dan de nadruk leggen op rijk zijn. 😀 De daadwerkelijke rijken moeten zich toch de lul uit hun broek lachen dat het klootjesvolk zich de tent uit laat vechten en zo het sociaal stelsel afgebroken word.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:00 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is ook alweer een stukje verdeel en heers politiek. Zorg dat de "doelgroepen" elkaar de tent uitvechten over wie het nou het beste heeft. Visieloos gedoe. Pak een stukje daar en geef dat aan anderen. En lach ze uit allemaal. Apen die vechten om de nootjes.
Kom op, dit is de generatie die stug PvdA en CDA bleef stemmen totdat Pim zijn hoofd opstak en er een omslagpunt was.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De meeste boomers hebben nederland weer terug opgebouwd.
De rijkdom van nu komt door hun namelijk.
Bijna alles was verrot gebombardeerd in ww2 .
Na ww2 werd er geneukt om er voor te zorgen dat er weer bevolking was .
Die kinderen die werden geboren hadden letterlijk niks .
Alles is opgebouwd door hun inzet .
Dat word niet verteld.
En ja een econiemie dat kapot was die her opgebouwde word .
Zijn er altijd voor uit gang .
Zo dat er voor die mensen kansen zijn voor woningen .
Tenslotte bedrijven waren er ook niet meer.
Dus de start is huizen bouwen en die verhuren.
Daarna huizen bouwen voor verkoop .
De probleem van nu komt door de EU .
Niet door de boomers voor de EU tijd.
Maar afschuiven zijn Nederlanders goed in.
Zeker de imbecielen in de tweede kamer .
Feit is dat er arme boomers zijn. Ik vind het afschaffen van die korting veel te kort door de bocht. Wat mee moet worden genomen is hoeveel je op je bankrekening(en) hebt staan en op basis daarvan die korting toekennen. Het scheelt heel veel voor heel Nederland. Er zijn veel boomers met geld, die hebben die korting echt niet nodig. Schrap die mensen (zoals ik). Ik vind het waardeloos dat mensen met alleen een klein AOW-tje zo in de steek worden gelaten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:59 schreef JaxStrumley het volgende:
Het zal best dat de boomers op papier de rijkste generatie zijn, maar afschaffen van die korting nu treft op termijn iedereen. We worden allemaal ouder en die korting komt natuurlijk nooit meer terug. Een slechte zaak dus.
Je voert geen inkomenspolitiek via dit soort constructiesquote:Op woensdag 8 juli 2026 20:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Feit is dat er arme boomers zijn. Ik vind het afschaffen van die korting veel te kort door de bocht. Wat mee moet worden genomen is hoeveel je op je bankrekening(en) hebt staan en op basis daarvan die korting toekennen. Het scheelt heel veel voor heel Nederland. Er zijn veel boomers met geld, die hebben die korting echt niet nodig. Schrap die mensen (zoals ik). Ik vind het waardeloos dat mensen met alleen een klein AOW-tje zo in de steek worden gelaten.
Het is de vraag of die "rijke" boomers wel met het OV reizen. Je zou naar het inkomen kunnen kijken wat geen slecht idee is. Maar dan krijg je weer die grens gevallen. En weer een afbraak . Dan daar heb ik wel moeite mee. Het is weer het zoveelste plan om te korten.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Feit is dat er arme boomers zijn. Ik vind het afschaffen van die korting veel te kort door de bocht. Wat mee moet worden genomen is hoeveel je op je bankrekening(en) hebt staan en op basis daarvan die korting toekennen. Het scheelt heel veel voor heel Nederland. Er zijn veel boomers met geld, die hebben die korting echt niet nodig. Schrap die mensen (zoals ik).
Voor elke leeftijd? Of alleen ouderen. Ik zie dat niet als een voordeel als je afhankelijk bent van het OV.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je voert geen inkomenspolitiek via dit soort constructies
Als er mensen in armoede leven moeten ze armoede bestrijden. Niet mensen van een bepaalde leeftijd voordeeltjes geven
Niet met je eens. Armoede bestrijden gaat over de lange termijn. Mensen die OV niet kunnen betalen gaat over vandaag. Geef die mensen korting, eigenlijk gratis vervoer.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je voert geen inkomenspolitiek via dit soort constructies
Als er mensen in armoede leven moeten ze armoede bestrijden. Niet mensen van een bepaalde leeftijd voordeeltjes geven
Rijke boomers kunnen op een gegeven moment geen auto meer rijden. Selecteer de rijke boomers en geef die geen recht op korting. Eigenlijk geldt hetzelfde voor kinderbijslag en hypotheek-belasting-vrijstelling.quote:Op woensdag 8 juli 2026 20:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is de vraag of die "rijke" boomers wel met het OV reizen. Je zou naar het inkomen kunnen kijken wat geen slecht idee is. Maar dan krijg je weer die grens gevallen. En weer een afbraak . Dan daar heb ik wel moeite mee. Het is weer het zoveelste plan om te korten.
Joh die pakken gewoon een taxi of bellen Jaap-jan de schoonzoonquote:Op woensdag 8 juli 2026 20:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Rijke boomers kunnen op een gegeven moment geen auto meer rijden. Selecteer de rijke boomers en geef die geen recht op korting. Eigenlijk geldt hetzelfde voor kinderbijslag en hypotheek-belasting-vrijstelling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |