Het enige piepje wat mijn Ford Fiesta uit 200weetikveel maakt is wanneer ik de verlichting vergeet uit te schakelen. Voor de rest bemoeit ie zich nergens mee. Hopelijk gaat ie nog vele jaren mee.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijne heeft zelfs geen piepjes met parkeren. Ik ben dan ook een van de weinigen die dat nog zelf kan, strak inparkeren.
Nee hoor, die gaan verboden worden vanwege uitlaatgassen, inclusief LPG. De oldtimerregeling is ook niet voor niks op schandalige wijze verneukt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Zou je met al die nieuwe veiligheidregels en andere onzin niet steeds meer krijgen dat mensen hun oude auto's gaan koesteren en langer blijven rijden? Ik hoop het van harte. Wordt het ook weer mooier op de weg.
Ja, dat geldt nog steeds als het gaat om china en rusland.quote:Op donderdag 9 juli 2026 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Well, that aged like Madonna.
ik ben te cynisch voor dit optimisme. "we" gaan heel snel uit onze oude auto's gepest worden.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Zou je met al die nieuwe veiligheidregels en andere onzin niet steeds meer krijgen dat mensen hun oude auto's gaan koesteren en langer blijven rijden? Ik hoop het van harte. Wordt het ook weer mooier op de weg.
Eerst 3 xtc pillen slikken en daarna de auto parkeren is ook strak parkerenquote:Op donderdag 9 juli 2026 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijne heeft zelfs geen piepjes met parkeren. Ik ben dan ook een van de weinigen die dat nog zelf kan, strak inparkeren. En dat voor een vrouw, haha.
Wat zou piek-auto zijn geweest? 2018-2020 oid? Dus wel al de handige moderne snufjes als 360 camera, Carplay, maar nog zonder al te ingrijpende "hulp"middelen, 100% touchscreen bediening e.d.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik passieve veiligheidssystemen (360 graden camera, dodehoeksensor en dat soort zaken) eigenlijk best wel prima vind en ik maar weinig tot helemaal geen argumenten daartegen kan bedenken. Dingen met geluid (ISA heeft de mijne gelukkig nog niet) of die actief ingrijpen vind ik dan weer wel een te grote afleiding dus dat zet ik altijd direct uit. Gelukkig te doen met 1 druk op een (fysieke!) knop in mijn auto.
De afwezigheid van die fysieke knoppen vind ik trouwens nog veel erger dan al die systemen. Een beetje door een touchscreen moeten ploegen om je airco een graad lager te zettenDat soort basic shit moet je gewoon op de tast kunnen doen. Er is een reden dat er in vliegtuigen geen touchscreens zitten.
Daar zal het ongeveer op neerkomen ja. Mijn auto is van 2020, met een rechttoe rechtaan touchscreen dat alleen bedoeld is voor de radio, navigatie en Android Auto en fysieke knoppen voor airco en dat soort dingen. Dat is wat mij betreft zoals het hoort.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat zou piek-auto zijn geweest? 2018-2020 oid? Dus wel al de handige moderne snufjes als 360 camera, Carplay, maar nog zonder al te ingrijpende "hulp"middelen, 100% touchscreen bediening e.d.
Poe een rav4 uit 2009. Mooi hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:29 schreef hondonspain het volgende:
Mijn modernste auto is een RAV4 uit 2009 met sensoren in de achterbumper waar ik al gek van word want een struik rechts van de auto en het piept al. Denk dat ik de moderne auto's maar in de toekomst link laat liggen en bij normaal weer op pad met mijn Kever uit 72, die piept niet, wel wat andere geluiden.
Ehh trump en vance zitten bij alle bedrijven in de zak gek, die nemen het niet zo nauw met de regels iddquote:Op donderdag 9 juli 2026 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Op dit soort momenten neig je toch naar een Trump of Vance die wars zijn van regels en gewoon zeggen fuck off dat doen we gewoon niet, net als papieren rietjes.
Precies, veel beter.quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:51 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ehh trump en vance zitten bij alle bedrijven in de zak gek, die nemen het niet zo nauw met de regels idd
Ehh, ja joh tuurlijkquote:
"Niets is zo permanent als een tijdelijk overheidsprogramma", zei een wijs man ooitquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:00 schreef TAmaru het volgende:
We moeten de rotte appels eruit halen en terugsturen naar eigen land en dat kan alleen maar door CCTV. Zodra we de grenzen hebben besloten, kan de CCTV misschien ook weer wat minder.
In 2018/2020 zat de head unit al vaak helemaal in het dashboard ingebouwd. De meeste moderne autos halen mechanisch toch wel een levensduur van 15 tot 20 jaar. Ga je nog zo lang updates ontvangen voor je Android auto head unit?quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat zou piek-auto zijn geweest? 2018-2020 oid? Dus wel al de handige moderne snufjes als 360 camera, Carplay, maar nog zonder al te ingrijpende "hulp"middelen, 100% touchscreen bediening e.d.
Alfaquote:Op woensdag 8 juli 2026 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgen met mijn Alfa Brera van 17 jaar oud naar de APK en grote beurt. Kan ik er heerlijk weer een jaar mee rijden zonder gezeik.
goed punt, een nav systeem van 20 jaar oud is al onbruikbaar verouderd. Maar is dat niet wat Apple Carplay tackled, dat de rekenunit je telefoon is en het touchscreen alleen als display fungeert?quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
In 2018/2020 zat de head unit al vaak helemaal in het dashboard ingebouwd. De meeste moderne autos halen mechanisch toch wel een levensduur van 15 tot 20 jaar. Ga je nog zo lang updates ontvangen voor je Android auto head unit?
Naar mijn mening was peak auto toch wat vroeger, toen de elektronica nog wat meer optioneel en modulair was.
Dat de straten nog niet vol staan met demonstranten hierom geeft al aan hoe het volk in slaap is gevallen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:23 schreef VEM2012 het volgende:
Als je dacht dat dit volksverlakkerij is van de EU:
https://x.com/levelsio/status/2075210426875249056
Jup. Ronduit schandalig. Twee keer eerder weggestemd en dan ongewijzigd op zo'n moment gewoon erdoor drukken. Werkelijk zum kotzenquote:Op donderdag 9 juli 2026 21:23 schreef VEM2012 het volgende:
Als je dacht dat dit volksverlakkerij is van de EU:
https://x.com/levelsio/status/2075210426875249056
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |