Ik heb het woord sneu hier niet gelezen. Maar het is natuurlijk wel de meest zwakke verbale vertoning die je kan doen: Zeggen dat iedereen zn ding moet doen en zn mening mag hebben.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:45 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Ach en als iemand het sneu vind is het ook goed toch 🤷 ieder zijn mening ieder zijn ding 👍
En zou hij zo’n grote koelkast hebben daar?quote:Op woensdag 8 juli 2026 03:24 schreef brilduiker1973 het volgende:
En wat nam hij veel eten mee. Hij eet toch elke dag daar?
Mental load 🤣 hoe bedenkt ze het 🫣quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:43 schreef Earring het volgende:
Recepten bedenken, lijstjes maken voor de boodschappen. Het is allemaal teveel voor Sanneke.
Heel triest. En het blijft bijzonder hoe deze kinderen dat toch accepteren ondanks dat ze het duidelijk ongemakkelijk vindt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:56 schreef MwKomkommer het volgende:
[..]
Ach en zij maar aan die broek trekken en je ma dat lekker online gooien voor de hele wereld. Zo dieptriest.
Ben je nieuw? Het is namelijk niet de bedoeling om te blijven uitlokken op meeschrijvers.. we reageren op wat we ZIEN bij de flu's niet op elkaars mening of verhalen hier..quote:Op woensdag 8 juli 2026 01:17 schreef Fleurtjebellefleur het volgende:
[..]
Ik heb het woord sneu hier niet gelezen. Maar het is natuurlijk wel de meest zwakke verbale vertoning die je kan doen: Zeggen dat iedereen zn ding moet doen en zn mening mag hebben.
Dan poets je werkelijk alles recht. Zelfs de meest moreel foute situaties. Ik blijf dit vanuit psychologisch perspectief interessant vinden.
Influencers hebben vaste inhoudsloze en vooral moreel arme opmerkingen
1. Het is jaloezie
2. De lieve mensen zijn met meer
3. You do you
4 ieder z’n mening
Alles om maar te vluchten van de werkelijkheid en mogelijke terechte confrontatie. Diezelfde fluflu’s die volgers verwijten dat een schermpje veilig is om te reageren doen aan hun kant hetzelfde.
Het zegt veel over jet daadwerkelijke niveau van influencers
Ja ik trek dat dit ook heel slecht hè. Ik klaag ook wel eens dat ik de mental load zwaar vind maar ik heb daarnaast ook een baan met daadwerkelijk veel verantwoordelijkheid en 3 kinderen. Die vrouw heeft niets! Zij is niet de persoon om daarover te mogen klagen. Ze kan prima een digitale agenda oid bijhouden. Het is niet alsof een volle agenda haar zou overwhelmen. Welke mental load?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:29 schreef MwKomkommer het volgende:
Sanneke vindt de mental load van boodschappen, koken en lijstjes soms even teveel, maar welke load is niet teveel voor haar? Je hebt werkelijk niks omhanden, hoe kan dit dan nog teveel zijn? Die zit echt ver over haar toeren hoor.
Ja, gewoon niet te begrijpen maar goed, dan heeft AM geen content meer he.Het lijkt mij stug dat de kinderen daar geen last van ondervinden met medeklasgenootjes, die zien dit toch ookquote:Op woensdag 8 juli 2026 06:08 schreef Kaatje35 het volgende:
[..]
Heel triest. En het blijft bijzonder hoe deze kinderen dat toch accepteren ondanks dat ze het duidelijk ongemakkelijk vindt.
Dat had ik bij mijn kinderen niet hoeven doen.
Daarmee zie je hoe kinderen, die opgroeien met gefilmd te worden, het normaal vinden om iets te accepteren dat niet normaal is en ergens ook niet prettig voelt. Grenzen. Iets dat zo belangrijk is om kinderen weerbaar in te maken. Dat ze leren dat als ze denken dat iets normaal is niet persé ook goed is. Dat als je een vervelend gevoel ergens bij krijgt dat je dat serieus neemt. Dat je mag zeggen dat je iets niet wil ook al wil een ander het wel.
Zeker ook met meiden in zo'n kwetsbare ontwikkelingsfase. Als je moeder het al normaal vindt om je korte broek en hoe zij vindt dat je je daarbij voelt en gedraagt, te bespreken voor tig volgers online. Hoe komt zij voor zichzelf op als ze een vriendje zou krijgen met niet de juiste intenties en die haar rondom dit soort zaken dus ook zo afzeikt en voor schut zet.
Maar dat snapt onze deskundige opvoedgoeroe niet.
En zo zie je dat bij meerdere flu flu's die hun kinderen al jaren en jaren filmen. Bij de Nagelkerken oa. Die kinderen hebben ook al jaren een camera op hun snuffert. En als je een naam googled vind je allerlei informatie over het kind, incl foto's en filmpjes.
Waarom zou je dat je kinderen aan willen doen.
Wat het niveau van de gemiddelde influencer is merken we hier. Wat was dit topuc zonder hen😊quote:Op woensdag 8 juli 2026 01:17 schreef Fleurtjebellefleur het volgende:
[..]
Ik heb het woord sneu hier niet gelezen. Maar het is natuurlijk wel de meest zwakke verbale vertoning die je kan doen: Zeggen dat iedereen zn ding moet doen en zn mening mag hebben.
Dan poets je werkelijk alles recht. Zelfs de meest moreel foute situaties. Ik blijf dit vanuit psychologisch perspectief interessant vinden.
Influencers hebben vaste inhoudsloze en vooral moreel arme opmerkingen
1. Het is jaloezie
2. De lieve mensen zijn met meer
3. You do you
4 ieder z’n mening
Alles om maar te vluchten van de werkelijkheid en mogelijke terechte confrontatie. Diezelfde fluflu’s die volgers verwijten dat een schermpje veilig is om te reageren doen aan hun kant hetzelfde.
Het zegt veel over jet daadwerkelijke niveau van influencers
Die vrouw raakt toch een keer uitgescheten. Hoelang is ze nu al bezig met ál die voorbereidingen voor die trip naar Ijsland. Het gezeik over een e-reader en dat tot in den treure uitkauwen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 06:54 schreef miep123456 het volgende:
[..]
Ja, gewoon niet te begrijpen maar goed, dan heeft AM geen content meer he.Het lijkt mij stug dat de kinderen daar geen last van ondervinden met medeklasgenootjes, die zien dit toch ook
Ik hoorde in dat stukje wel meer waarvan ik dacht: hoor ik dit goed? Ik hoor: is wel erg kort, draai je eens om. Je wil gewoon mijn kont zien. Antw: Ja.quote:Op woensdag 8 juli 2026 06:08 schreef Kaatje35 het volgende:
[..]
Heel triest. En het blijft bijzonder hoe deze kinderen dat toch accepteren ondanks dat ze het duidelijk ongemakkelijk vindt.
Dat had ik bij mijn kinderen niet hoeven doen.
Daarmee zie je hoe kinderen, die opgroeien met gefilmd te worden, het normaal vinden om iets te accepteren dat niet normaal is en ergens ook niet prettig voelt. Grenzen. Iets dat zo belangrijk is om kinderen weerbaar in te maken. Dat ze leren dat als ze denken dat iets normaal is niet persé ook goed is. Dat als je een vervelend gevoel ergens bij krijgt dat je dat serieus neemt. Dat je mag zeggen dat je iets niet wil ook al wil een ander het wel.
Zeker ook met meiden in zo'n kwetsbare ontwikkelingsfase. Als je moeder het al normaal vindt om je korte broek en hoe zij vindt dat je je daarbij voelt en gedraagt, te bespreken voor tig volgers online. Hoe komt zij voor zichzelf op als ze een vriendje zou krijgen met niet de juiste intenties en die haar rondom dit soort zaken dus ook zo afzeikt en voor schut zet.
Maar dat snapt onze deskundige opvoedgoeroe niet.
En zo zie je dat bij meerdere flu flu's die hun kinderen al jaren en jaren filmen. Bij de Nagelkerken oa. Die kinderen hebben ook al jaren een camera op hun snuffert. En als je een naam googled vind je allerlei informatie over het kind, incl foto's en filmpjes.
Waarom zou je dat je kinderen aan willen doen.
Misschien kan er nu gestopt worden met het door blijven zuigen op een eerdere post van Louca? Punt hebben jullie nu wel gemaakt en het begint irritant te worden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 07:31 schreef Debuurvrouwvan het volgende:
[..]
Wat het niveau van de gemiddelde influencer is merken we hier. Wat was dit topuc zonder hen😊
Tenenkrommend inderdaad en tekenend dat ze dit zelf niet zo aanvoeltquote:Op woensdag 8 juli 2026 07:40 schreef Debuurvrouwvan het volgende:
[..]
Ik hoorde in dat stukje wel meer waarvan ik dacht: hoor ik dit goed? Ik hoor: is wel erg kort, draai je eens om. Je wil gewoon mijn kont zien. Antw: Ja.
En dan dat, opnieuw met nep-lief stemmetje: "wat knap dat je t nou toch durft". Vrouw!!! Doe dit niet!!!
Wanneer je denkt dat dit normale content is heb je echt niets begrepen van al die boeken die je zegt gelezen te hebben.
Ik heb haar weer geblokkeerd, want ben het eens met wat iemand hier al zei. Dit gaat veel verder dan irritainment.
Wanneer ik hiernaar blijf kijken terwijl ik er zo veel van vind ben ik net zo goed verkeerd bezig . Ik spreek nu dus voor mezelf he.
Dat gunt iedereen haar maar ze wil geen hulp. Ze weet alles al. Ze is een alwetende op het gebied van autisme.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:06 schreef Utopica het volgende:
Bij Sanneke vraag ik me altijd af in hoeverre ze na haar diagnose hulp gekregen heeft (naast d’r pannetje 5.. maar ergens dacht ik dat ze deze hulp ook nog kreeg voor haar diagnose). Want hoewel AUTISME groot op haar profiel staat, zie je nooit filmpjes over tips of goede informatie (vond ik ook over POLITIEK trouwens, maar dat staat er niet meer)
Maar met een autismecoach kan je al zo ver komen. Medicatie. En de ook andere hulp. Ik gun haar zoveel meer rust in haar hoofd.
Jij moet 180.000 keer vertellen dat je influencer bent, hoe jij het doet als influencer etc etc.quote:Op woensdag 8 juli 2026 06:21 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Ben je nieuw? Het is namelijk niet de bedoeling om te blijven uitlokken op meeschrijvers.. we reageren op wat we ZIEN bij de flu's niet op elkaars mening of verhalen hier..
Straks is er een mod boos dus ik laat het er verder bij... maar lees over mij heen en vind van alles over mij 👍 maar laten we discussie niet in het topic voeren
Zo en door!
Je hoeft geen enkele influencer te volgen he? Niemand dwingt je ertoe om op het volgverzoek te klikken of om iets te kopen wat ze promoten.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:19 schreef Joleinuitdestad het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken. Hier meeschrijven treffen we niemand mee, we willen niemand overhalen van iets. We sparren enkel over wat we zien en wat we vinden. Geen enkel commercieel gewin, privacy van kinderen of moreel belang wordt hier geraakt.
Iemand die hier de mond vol heeft over anderen en hypocrisie zet andere moedwillig aan tot het kopen van iets waar ze zelf niet achter staat. Enkel voor het geld.
En dan de vergelijking met reclame en bedrijven: Het morele verschil is dat een bedrijf openlijk reclame maakt, waardoor de commerciële bedoeling duidelijk is. Een influencer doet vaak alsof een aanbeveling een persoonlijke, oprechte mening is, terwijl die betaald kan zijn. Daardoor wordt het vertrouwen van volgers gebruikt om hen te beïnvloeden, wat moreel problematischer is dan gewone reclame.
Daarnaast heeft die influencer haar volgers eerst verzamelt op basis van andere content.
Ze zegt dat ze hulp heeft gehad maar dat kan nooit lang en genoeg geweest zijn. Vlak na de diagnose was ze zwanger en dat was ook een groot drama en alle reden om op de bank te blijven plakken en nergens naartoe te gaan. Sindsdien is ze niet meer losgekomen van de bank.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:06 schreef Utopica het volgende:
Bij Sanneke vraag ik me altijd af in hoeverre ze na haar diagnose hulp gekregen heeft (naast d’r pannetje 5.. maar ergens dacht ik dat ze deze hulp ook nog kreeg voor haar diagnose). Want hoewel AUTISME groot op haar profiel staat, zie je nooit filmpjes over tips of goede informatie (vond ik ook over POLITIEK trouwens, maar dat staat er niet meer)
Maar met een autismecoach kan je al zo ver komen. Medicatie. En de ook andere hulp. Ik gun haar zoveel meer rust in haar hoofd.
Wat is een pannetje 5?quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:06 schreef Utopica het volgende:
Bij Sanneke vraag ik me altijd af in hoeverre ze na haar diagnose hulp gekregen heeft (naast d’r pannetje 5..
Is ook een soort van copingstrategie denk ik?quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:26 schreef Rimboequeen het volgende:
Sanneke wil nergens hulp mee, niet met haar mentale struggles, niet met haar huid. Ze weet alles beter. Haar gezicht ziet eruit als een krentenbol, heel normaal volgens haar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |