abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221301437
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
290 gaat 'ie volgens mij maximaal. Maar nooit tot de max uitgetest.
Had jij die vette alfa? Of was dat iemand anders? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_221302952
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 11:16 schreef Geralt het volgende:

[..]
Had jij die vette alfa? Of was dat iemand anders? :@
Dat is iemand anders dan, want ik heb geen Alfa.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 14:17:26 #128
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221302969
Mijn auto gaat zo'n 450, maar op zo'n weggetje zou ik het wel iets rustiger aan doen :7
pi_221306971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 08:42 schreef de_boswachter het volgende:
Die onderzoeken bestaan niet, tenzij jij kan wapperen met een document waar dat wel in staat. Meneer denkt met onderbuikgevoelens andere forumgebruikers om de oren te kunnen slaan :’) Triest. En dat voor een 40+ jarige.
Er is behoorlijk wat data beschikbaar bij CBS en SVOW waarop je een redelijke aanname kan maken.
Over de afgelopen vijf jaar bijvoorbeeld gemiddeld 700 verkeersdoden, waarvan 280 in/met een gemotoriseerd voertuig. Bij 120 verkeersdoden betreft het een botsing met een vast object. Dat zal niet eens in alle gevallen een boom zijn, maar laten we daar voor het gemak van uitgaan.

Risicofactoren zijn ongeveer als volgt verdeeld:
-30% verkeersdoden waarbij te hoge snelheid een aandeel had
-20% verkeersdoden waarbij alcohol/drugs een aandeel had
-20% verkeersdoden waarbij afleiding (waaronder telefoon) een aandeel had
-15% verkeersdoden waarbij vermoeidheid een aandeel had

Hou je zo ongeveer 14 verkeersdoden per jaar over die overlijden door een botsing met een vast object (mogelijk een boom) waarbij geen sprake is van bovengenoemde zaken. Geen aantal om je druk te gaan maken over bomen langs een weg dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Accordtje op 11-07-2026 22:42:09 ]
pi_221307999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 22:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Er is behoorlijk wat data beschikbaar bij CBS en SVOW waarop je een redelijke aanname kan maken.
Over de afgelopen vijf jaar bijvoorbeeld gemiddeld 700 verkeersdoden, waarvan 280 in/met een gemotoriseerd voertuig. Bij 120 verkeersdoden betreft het een botsing met een vast object. Dat zal niet eens in alle gevallen een boom zijn, maar laten we daar voor het gemak van uitgaan.

Risicofactoren zijn ongeveer als volgt verdeeld:
-30% verkeersdoden waarbij te hoge snelheid een aandeel had
-20% verkeersdoden waarbij alcohol/drugs een aandeel had
-20% verkeersdoden waarbij afleiding (waaronder telefoon) een aandeel had
-15% verkeersdoden waarbij vermoeidheid een aandeel had

Hou je zo ongeveer 14 verkeersdoden per jaar over die overlijden door een botsing met een vast object (mogelijk een boom) waarbij geen sprake is van bovengenoemde zaken. Geen aantal om je druk te gaan maken over bomen langs een weg dus.
Bedankt AI :J
U MAD?
  Vis een optie? zondag 12 juli 2026 @ 01:33:23 #131
70532 loveli
N
pi_221310801
Claude/Grok, ondanks dat we ons niet druk maken over 14 doden, bereken ook het aantal dwarslaesies en ander ernstig letsel.
crap in = crap out
pi_221314489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 19:13 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat heeft dat met mijn argument te maken? Die bomen moeten sowieso weg. Die kosten aan veel te veel mensen het leven.

Daarnaast
1. Op te hard rijden hoeft niet de doodstraf te staan. Dus weg met die bomen
2. Er zijn zeker andere situaties te bedenken waarom iemand van de weg af geraakt.
3. Of je met 60 frontaal tegen een boom niet dood of zwaargewond raakt, dat is nog maar de vraag. Bomen zijn wat dat betreft nog erger dan een muur. Verschrikkelijke vorm en geven geen centimeter mee.
Eens, zeker langs 80 wegen als er geen vangrails is.
pi_221314503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:04 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Alsof er alleen mensen in het verkeer (en aan bomen) dood gaan die te hard hebben gereden.

Er zijn tig redenen om van de weg te geraken. Bomen naast de weg planten (die zijn bewust geplant voor de verkeersveiligheid) vergroten de kans op fatale verwondingen in het geval van van de weg geraken. Dus die bomen hadden er nooit moeten staan.

Overigens ben jij dus weer zo iemand die vindt dat 4 (!) mensen dood mogen gaan omdat een chauffeur even een domme fout / actie maakt in zijn leven.

Ik zit hier echt met mijn oren te klapperen. Niet alleen om jouw reactie, maar om vele.

Misschien waren dit wel 4 hele goede, fijne mensen met gezinnen die het beste voor hadden met de samenleving. En dan rijd de chauffeur 1 keer te hard in zijn net nieuwe auto (ik heb geen idee wat het scenario is) en dan loopt het fataal af en zijn misschien wel 4+2 mensenlevens verwoest + nog veel meer van de mensen erom heen.

En dat had voorkomen kunnen worden wegen zouden worden aangelegd op basis van verkeersveiligheid. En dat doe je met een strook van 5 meter zand of gras aan beide kanten van de weg. Niet met fucking bomen om de 5 meter. Dat is gewoon vragen om problemen.

Ja, deze chaufeur vroeg ook zelf om problemen. Klopt. Snap ik allemaal wel. Maar dan nog blijft het feit staan dat er veel meer mensen zijn die doodgaan door tegen een boom te knallen. Er zijn veel meer redenen waarom iemand van de weg af geraakt dan alleen te hard rijden. En met 60 of 80 tegen een boom kan het ook afgelopen zijn.
Echt ik wil weleens weten wat voor geschifte personen, met het volste verstand, het idee hadden om maar bomen langs de weg te planten voor de veiligheid. Ze lopen nog altijd in Nederland rond.
pi_221314709
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 22:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Bedankt AI :J
Het ongeluk is nu precies een week geleden. Tied voor een Cornetto.
  zondag 12 juli 2026 @ 14:18:35 #135
13309 nostra
ask why
pi_221314756
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 14:17 schreef Tengano het volgende:
Mijn auto gaat zo'n 450, maar op zo'n weggetje zou ik het wel iets rustiger aan doen :7
Eens, boven de 250 hoeft hier ook weer niet.
pi_221314830
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:53 schreef jakosi het volgende:

[..]
Echt ik wil weleens weten wat voor geschifte personen, met het volste verstand, het idee hadden om maar bomen langs de weg te planten voor de veiligheid. Ze lopen nog altijd in Nederland rond.
Bomen zijn relaxed
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 12 juli 2026 @ 14:34:07 #137
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221314950
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:18 schreef nostra het volgende:
Eens, boven de 250 hoeft hier ook weer niet.
Ga zo maar eens een stukkie rijden in mijn Bugatti Raketta 450.

Kijken of ie de 450 nog aantikt :7

[ Bericht 16% gewijzigd door Tengano op 12-07-2026 15:01:41 ]
pi_221316434
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Het ongeluk is nu precies een week geleden. Tied voor een Cornetto.
Volgens mij vandaag de begrafenis van John.
pi_221317433
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 16:17 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Volgens mij vandaag de begrafenis van John.
Klopt bijeenkomst was in Nederweert zag ik staan
pi_221317438
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:37 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]
Klopt bijeenkomst was in Nederweert zag ik staan
En de andere drie?
pi_221317631
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En de andere drie?
Dat weet ik niet zag een overlijdensadvertentie van zijn ouders staan dat het vandaag was in Nederweert
pi_221317688
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:10 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]
Dat weet ik niet zag een overlijdensadvertentie van zijn ouders staan dat het vandaag was in Nederweert
oh.. :{
  Spellchecker zondag 12 juli 2026 @ 18:25:29 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221317691
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 18:10 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]
Straks verslag van yvon jaspers
pi_221319300
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 14:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ga zo maar eens een stukkie rijden in mijn Bugatti Raketta 450.

Kijken of ie de 450 nog aantikt :7

Wil je je even melden in dit topic aub. We maken ons ongerust
U MAD?
pi_221319301
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 17:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En de andere drie?
Precies.
Die mannen worden vergeten. Onterecht.
  zondag 12 juli 2026 @ 23:02:22 #146
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221319347
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
Wil je je even melden in dit topic aub. We maken ons ongerust
:D _O-
pi_221354135
quote:
Onderzoek dodelijk ongeval Heibloem afgerond

Het onderzoek naar het dodelijke ongeval in Heibloem op 5 juli is officieel gestopt. Omdat de verdachte is overleden kan er geen strafrechtelijk onderzoek meer plaatsvinden. Over de toedracht van het ongeval zal onduidelijkheid blijven.
Dat laat de politie donderdagochtend weten.

Verschillende vragen blijven daarom onbeantwoord. Zo waren er bijvoorbeeld vragen over de snelheid waarmee werd gereden en of er drank in het spel was.

De politie laat weten dat ze hier geen antwoord op kan geven omdat de bestuurder is overleden. De keuze van de politie om het onderzoek stop te zetten werd gemaakt in samenspraak met collega's die betrokken waren bij de afhandeling van het incident en het Openbaar Ministerie.

Ook over de toestand van de twee gewonden doet de politie in verband met privacy geen uitspraken.
Vier doden en twee gewonden bij ongeval in Heibloem

De nabestaanden van de slachtoffers zijn op de hoogte van de afsluiting van het onderzoek. Zij worden bijgestaan door Namens de Familie van Slachtofferhulp Nederland en familie-agenten.

https://www.l1nieuws.nl/n(...)blijven-onbeantwoord
Geen duidelijkheid dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221354166
Omdat de bestuurder overleden is kan er geen antwoord gegeven eorden op de vragen "was er alcohol in het spel?" en "wat was de snelheid waarmee gereden werd?".

Hoezo kunnen die niet beantwoord worden OMDAT de bestuurder overleden is?

Ik neem aan dat je ook wel alcohol in iemands bloed kan aantonen na overlijden?

Ik neem aan dat zo'n moderne auto gewoon uit te lezen is op het exacte moment van crash en dan niet alleen snelheid, maar ook versnelling/vertraging, stand van gaspedaal en/of rempedaal?

Vaag dit.
vosss is de naam,
pi_221354178
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Geen duidelijkheid dus.
Opzich bijzonder. Ik denk namelijk dat nabestaanden en slachtoffers ook graag zouden willen weten wat er nu precies is gebeurd. Had John gedronken? Reed hij te hard? Of was er een technisch mankement?
Lijkt me pijnlijk om altijd met deze vragen re blijven zitten.
Voor de nabestaanden van John kan het dan wel weer ook "goed" zijn; mocht hij veel te hard / roekeloos hebben gereden zou de familie hier ook misschien scheef voor worden aangekeken
pi_221354182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:20 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Opzich bijzonder. Ik denk namelijk dat nabestaanden en slachtoffers ook graag zouden willen weten wat er nu precies is gebeurd. Had John gedronken? Reed hij te hard? Of was er een technisch mankement?
Lijkt me pijnlijk om altijd met deze vragen re blijven zitten.
Voor de nabestaanden van John kan het dan wel weer ook "goed" zijn; mocht hij veel te hard / roekeloos hebben gereden zou de familie hier ook misschien scheef voor worden aangekeken
De familie zat niet achter het stuur, dus waarom zou je die scheef aan gaan kijken?
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')