abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221338829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 03:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, je hoeft al die zaken niet te scheiden, en dat doet de Bijbel ook niet. God heeft ook seksueel genot gemaakt. Vooral vrouwen hebben veel seksueel gevoelige gebieden. Ik denk niet dat dat toeval is. Vrouwen zijn gemaakt om van te houden, ook seksueel. En mannen kunnen daar ook weer van genieten. We zijn gemaakt om een zegen voor elkaar te zijn, van elkaar te houden. Ook in intimiteit.
Seksueel genot dat ook plaats vindt tussen 2 mannen of 2 vrouwen.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221339130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 03:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, je hoeft al die zaken niet te scheiden, en dat doet de Bijbel ook niet. God heeft ook seksueel genot gemaakt. Vooral vrouwen hebben veel seksueel gevoelige gebieden. Ik denk niet dat dat toeval is. Vrouwen zijn gemaakt om van te houden, ook seksueel. En mannen kunnen daar ook weer van genieten. We zijn gemaakt om een zegen voor elkaar te zijn, van elkaar te houden. Ook in intimiteit.
Zoals ik boven al gezegd heb, dat is alleen in het kader van een huwelijk. Alle andere variaties van seks zijn strikt verboden. Het hele idee van "vrouwen zijn gemaakt om van te houden" vind ik manipulatief.
I carried the fire before I knew its name.
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:09:57 #153
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221339340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:15 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Zoals ik boven al gezegd heb, dat is alleen in het kader van een huwelijk. Alle andere variaties van seks zijn strikt verboden. Het hele idee van "vrouwen zijn gemaakt om van te houden" vind ik manipulatief.
Ja, ik heb een verschrikkelijke hekel aan strenggelovigen die hun compleet verzonnen moraliteit willen opdringen.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:15:30 #154
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221339363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 05:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Seksueel genot dat ook plaats vindt tussen 2 mannen of 2 vrouwen.
Zo lang dat binnenshuis gebeurt met de gordijnen dicht is dat prima. Dat geldt overigens ook voor stellen die de gemengd-geslachtige gemeenschap willen bedrijven. Sex hoeft van mij niet zo in de openbare ruimte.

Tja, normen en waarden zitten mij danig in de weg. 😀
pi_221339589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 09:15 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Zo lang dat binnenshuis gebeurt met de gordijnen dicht is dat prima. Dat geldt overigens ook voor stellen die de gemengd-geslachtige gemeenschap willen bedrijven. Sex hoeft van mij niet zo in de openbare ruimte.

Tja, normen en waarden zitten mij danig in de weg. 😀
Ik vind het een vrij overbodige opmerking...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:55:53 #156
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221339981
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 09:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het een vrij overbodige opmerking...
Geen zorgen hoor, ik begrijp best dat die extra laag nuance al snel aanvoelt als een overbodige overdaad als je liever snel door de bocht wilt. Zie het gerust als een gulle bonus die je incasseringsvermogen deze keer net even te boven ging. Excuses dus voor het ongemak. ;)
pi_221340318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:15 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Maar het leek alsof je elke vorm van seksueel genot als zondig beschreef. Huwelijk of geen huwelijk.

Hoezo manipulatief? Er wordt letterlijk een instructie aan echtgenoten gegeven om van hun vrouw te houden. Zoals Christus van de kerk houdt. De relatie man-vrouw is symbolisch voor de relatie Christus-Kerk of zelfs God-Schepping, en liefde is daarvan de basis.
pi_221340362
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 05:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Loze woorden, want dat gebeurt dus niet.

1 foute beslissing door Adam en Eva heeft al het dierlijke leven op aarde verdoemd ( plantenleven was in het paradijs al verdoemd), en er is nooit een moment geweest waarop God besloot om die beslissing terug te draaien.
Aan het kruis stierf Jezus de dood die door Adam veroorzaakt was. Dat maakt de kracht ervan ongedaan. Niet dat de hele wereld in een keer genezen is. Maar hij zal dat wel worden op de nieuwe aarde. Die ligt inderdaad in de toekomst, dat is de hoop van het geloof.
  woensdag 15 juli 2026 @ 10:32:08 #159
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221340442
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Maar het leek alsof je elke vorm van seksueel genot als zondig beschreef. Huwelijk of geen huwelijk.

Hoezo manipulatief? Er wordt letterlijk een instructie aan echtgenoten gegeven om van hun vrouw te houden. Zoals Christus van de kerk houdt. De relatie man-vrouw is symbolisch voor de relatie Christus-Kerk of zelfs God-Schepping, en liefde is daarvan de basis.
Hoe kan je nou instructies geven om van iemand te houden? Dat zit in je of niet. Het is iets wat we 'natuurlijk' noemen, het is iets wat vanzelfsprekend is. Het heeft niets te maken met 'instrueren'.
pi_221340777
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet. Maar als seksueel genot wordt verboden dan houdt dat in dat het onacceptabel wordt gezien. De enige uitzondering is dus het huwelijk. Maar daar kun je sowieso niet omheen.

Manipulatief, omdat het vrouw niet gelijk aan de man stelt. Je zegt toch niet dat mannen zijn gemaakt om van te houden, je zegt vrouwen zijn gemaakt om van te houden. Dat is dus in m'n ogen manipulatief, een oordeel vanuit Christelijke patriarchale beschouwing.
pi_221341735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 09:55 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Geen zorgen hoor, ik begrijp best dat die extra laag nuance al snel aanvoelt als een overbodige overdaad als je liever snel door de bocht wilt. Zie het gerust als een gulle bonus die je incasseringsvermogen deze keer net even te boven ging. Excuses dus voor het ongemak. ;)
Nee, dat jij liever geen seks in het openbaar wilt zien is verder prima.
Het is ook strafbaar, dus ik zie de meerwaarde niet voor dit topic.
pi_221341778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Aan het kruis stierf Jezus de dood die door Adam veroorzaakt was. Dat maakt de kracht ervan ongedaan. Niet dat de hele wereld in een keer genezen is. Maar hij zal dat wel worden op de nieuwe aarde. Die ligt inderdaad in de toekomst, dat is de hoop van het geloof.
Kortom, het heeft niets opgeleverd.
  woensdag 15 juli 2026 @ 12:42:44 #163
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221341833
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 12:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
In de bosjes duiken en lekker genieten is heel normaal .... voor sommige mensen.

Laat ik eens wat vertellen. Ik heb vroeger (1984), net aan het afstuderen, een hele merkwaardige "seksuele ervaring" gehad. :9 Picture this, ik liep van de toenmalige Rijks Planalogische Dienst in Den Haag via het Haagse Bos naar het Centraal Station. In het bos liep ik gehaast doch lekker te wandelen toen er plotseling een jongeman met ontbloot bovenlichaam uit het struikgebos sprong en aan mij vroeg "hé, kan ik iets voor je betekenen?" Ik schrok mij werkelijk wezenloos en riep verbouwereerd dat "hij moest oprotten" en liep snel door.

Wetten zijn er om nageleefd te worden maar als het om de gelijk- of gemengd-geslachtige liefde gaat dan gelden er kennelijk andere regels.
pi_221342254
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 12:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Seks in een kerk.... dubbel strafbaar )))
pi_221344727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 12:42 schreef Pixelman het volgende:

[..]
In de bosjes duiken en lekker genieten is heel normaal .... voor sommige mensen.

Laat ik eens wat vertellen. Ik heb vroeger (1984), net aan het afstuderen, een hele merkwaardige "seksuele ervaring" gehad. :9 Picture this, ik liep van de toenmalige Rijks Planalogische Dienst in Den Haag via het Haagse Bos naar het Centraal Station. In het bos liep ik gehaast doch lekker te wandelen toen er plotseling een jongeman met ontbloot bovenlichaam uit het struikgebos sprong en aan mij vroeg "hé, kan ik iets voor je betekenen?" Ik schrok mij werkelijk wezenloos en riep verbouwereerd dat "hij moest oprotten" en liep snel door.

Wetten zijn er om nageleefd te worden maar als het om de gelijk- of gemengd-geslachtige liefde gaat dan gelden er kennelijk andere regels.
Geen idee wat voor andere regels: hier op het naakstrand zijn swingers een probleem.
Die hebben gewoon open en bloot seks.

Voor het geval dat je niet weet wat swingers zijn: dat zijn hetero's.
  woensdag 15 juli 2026 @ 17:39:55 #166
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221345025
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee wat voor andere regels: hier op het naakstrand zijn swingers een probleem.
Die hebben gewoon open en bloot seks.

Voor het geval dat je niet weet wat swingers zijn: dat zijn hetero's.
Ik ben wereldwijs jongeman, hoef je mij niet dus uit te leggen. Maar swinger-zijn is divers en inclusief. Dus jij zou het ook kunnen zijn.
pi_221345031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:39 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik ben wereldwijs jongeman, hoef je mij niet dus uit te leggen. Maar swinger-zijn is divers en inclusief. Dus jij zou het ook kunnen zijn.
Nee, ik ben geen hetero.
  woensdag 15 juli 2026 @ 18:01:45 #168
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221345154
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen hetero.
Homo's kunnen ook swingers zijn. Denk aan AIDS in de jaren '80 en '90. De sterfte onder de swingende homoseksuelen met hun snel wisselende contacten was enorm.
pi_221345476
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 18:01 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Homo's kunnen ook swingers zijn. Denk aan AIDS in de jaren '80 en '90. De sterfte onder de swingende homoseksuelen met hun snel wisselende contacten was enorm.
Nee, dat zijn geen swingers.

Dat zijn cruisers.
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:04:33 #170
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221345495
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat zijn geen swingers.

Dat zijn cruisers.
Whatever, in ieder geval wordt er bij allebei er op los gen... met vele, vele anderen.
pi_221346033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:04 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Whatever, in ieder geval wordt er bij allebei er op los gen... met vele, vele anderen.
Dit schreef je:

quote:
Wetten zijn er om nageleefd te worden maar als het om de gelijk- of gemengd-geslachtige liefde gaat dan gelden er kennelijk andere regels
Maar daar is dus geen onderscheid in.
  woensdag 15 juli 2026 @ 20:55:32 #172
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221346507
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit schreef je:
[..]
Maar daar is dus geen onderscheid in.
Waarin? Wat bedoel je? Wat probeer je te zeggen?
pi_221347246
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:55 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Waarin? Wat bedoel je? Wat probeer je te zeggen?
Tja, wat probeer jij te zeggen?

quote:
Laat ik eens wat vertellen.
Daar gaan we dus.

quote:
Ik heb vroeger (1984), net aan het afstuderen, een hele merkwaardige "seksuele ervaring" gehad. :9
Oké, het gaat dus over seks.

quote:
Picture this, ik liep van de toenmalige Rijks Planalogische Dienst in Den Haag via het Haagse Bos naar het Centraal Station.
Je was dus in de openbare ruimte.

quote:
In het bos liep ik gehaast doch lekker te wandelen toen er plotseling een jongeman met ontbloot bovenlichaam uit het struikgebos sprong en aan mij vroeg "hé, kan ik iets voor je betekenen?" Ik schrok mij werkelijk wezenloos en riep verbouwereerd dat "hij moest oprotten" en liep snel door.
Je spreekt van een merkwaardige seksuele ervaring.
Dus die jongeman wilde seks met jou in de openbare ruimte

quote:
Andere regels tussen gelijkslachtige liefde of genengdslachtige liefde.

Daarmee suggereer je dat alhoewel wetten nageleefd zouden moeten worden, er dus toch verschil zit tussen homoseks in de openbare ruimte en heteroseks.

Ik bestrijd dat, omdat je behalve homo's die in de openbare ruimte cruisen je ook hetero's hebt die in de openbare ruimte swingen.

Als voorbeeld gaf ik een naakstrand hier in de buurt waar dat een plaag is.

Dus wetten zouden moeten worden nageleefd, maar niet iedereen houdt zich daaraan en dat geldt voor zowel hetero's als homo's en alles daar tussenin.
pi_221350172
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 01:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zelfde reden waarom planten pas na de zondeval doorns en dergelijke kregen.

De zonde heeft de wereld zelfs op dat niveau aangetast. Deze wereld is vervloekt.
Maar wacht even, dieren en planten hadden toch helemaal niets fouts gedaan?
  donderdag 16 juli 2026 @ 03:41:01 #175
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221350192
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 21:29 schreef Wantie het volgende:

Dus wetten zouden moeten worden nageleefd, maar niet iedereen houdt zich daaraan en dat geldt voor zowel hetero's als homo's en alles daar tussenin.
Ja, dat vind ik inderdaad. Dus? En? Wat is je punt? Wat wil je nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')