Heeft geen zin als iedereen van beide ploegen gaat bidden. Eindigt iedere wedstrijd in een gelijk spelquote:Op maandag 6 juli 2026 00:07 schreef 3rr0r het volgende:
Ja dat bidden kan je beter voor de wedstrijd doen
idd, weg met het feyenoord tuigquote:Op maandag 6 juli 2026 00:10 schreef SonicVolcano het volgende:
Van mij mogen ze roeien
Beter dan een stad slopen
Misschien moeten we hier na een overwinning allemaal een blowtje opsteken of oid.quote:
De uil van Minerva spreidt haar vleugels uit?quote:
Becker is onterecht keeper?quote:Op maandag 6 juli 2026 00:11 schreef Vlinder het volgende:
Die 1 van Brazilië is gewoon onterecht. Dat was al ver voorbij de 9 minuten. Ik snap nu nog minder van voetbal
Noren scoorden 90e minuut dan komt er weer tijd bij.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:11 schreef Vlinder het volgende:
Die 1 van Brazilië is gewoon onterecht. Dat was al ver voorbij de 9 minuten. Ik snap nu nog minder van voetbal
Nee, vooral een beetje gelachen dat het juist na het inbrengen van de uitgerangeerde Neymar helemaal fout ging (ook al is het niet per se zijn schuld natuurlijk)quote:
Dachten ze in Brazilië echt kans te maken dit jaar?quote:Op maandag 6 juli 2026 00:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, vooral een beetje gelachen dat het juist na het inbrengen van de uitgerangeerde Neymar helemaal fout ging (ook al is het niet per se zijn schuld natuurlijk)![]()
Verder heeft ze niet zoveel met vooral het in eigen land extreem overrated Braziliaanse mannenteam, ze baalde meer van de uitschakeling van Nederland
Die scheids deugde niet.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:11 schreef Vlinder het volgende:
Nah, spelers en staf wakker houden, dan ebt de sympathie snel weg.quote:
Hoop blijf je altijd houden. Wij hadden ook hoop. Althans, ik had ook een beetje hoop.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dachten ze in Brazilië echt kans te maken dit jaar?
"Koselig" past er beter bij?quote:Op maandag 6 juli 2026 00:13 schreef -XOR- het volgende:
'Gezellig' en 'Noorwegen' in 1 zin is er wel wat over.
Dat denken ze elke keer, jaquote:Op maandag 6 juli 2026 00:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zeker, ze hebben mooie spelers gehad, maar sinds 2010 vind ik huilende Brazilianen een fijne traditie op het WK.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat maakt het uit. Wat Brazilie heeft gepresteerd in het verleden moeten andere nog maar waar maken. Uit rancune Brazilie niets gunnen gaat mij te ver. Maar Brazilie had zich al met moeite geplaatst en zijn gewoon niet meer het team zoals in 1982 en tot 2002. Waren sowieso geen favoriet.
Volgens mij zit er nog geen een goede scheids bij. Ze waren allemaal aan het wegkijken bij cruciale momentenquote:
Denk het wel, Koselig is twee Noren die niet naar hun eigen schoenen, maar naar die van elkaar staren.quote:
Makkelie de finalequote:Op maandag 6 juli 2026 00:15 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog geen een goede scheids bij. Ze waren allemaal aan het wegkijken bij cruciale momenten
Bidden heeft nog nooit geholpen, is altijd een kwestie van die ene keer geluk hebben en dan denken dat het werkt, terwijl je die andere 500 keren dat het niets opleverde dan niet meetelt.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft geen zin als iedereen van beide ploegen gaat bidden. Eindigt iedere wedstrijd in een gelijk spel
- Johan
Dat denken ze in Nederland toch ook elke twee jaar?quote:Op maandag 6 juli 2026 00:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
engels commentaar genot?quote:Op maandag 6 juli 2026 00:16 schreef maxi-mus het volgende:
Even Rock Werchter kijken en dan om 01:00 naar de BIEB.
Nee dat is zo'n fabeltje.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:16 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dat denken ze in Nederland toch ook elke twee jaar?
Welnee, alleen al de kwalificatie was een drama en waren bijna al niet geplaatst voor dit wk. Net als Italie vewacht men nog altijd dat het een top land is. Maar dat is het al lang niet meer.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoop blijf je altijd houden. Wij hadden ook hoop. Althans, ik had ook een beetje hoop.
Wij dachten eigenlijk alleen voorafgaand aan het EK2000 dat we kans maakten.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:16 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dat denken ze in Nederland toch ook elke twee jaar?
WK 90quote:Op maandag 6 juli 2026 00:17 schreef Coco het volgende:
[..]
Wij dachten eigenlijk alleen voorafgaand aan het EK2000 dat we kans maakten.
1998 of 2000, een van die twee had Nederland ook wel echt moeten winnen.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:17 schreef Coco het volgende:
[..]
Wij dachten eigenlijk alleen voorafgaand aan het EK2000 dat we kans maakten.
Vraag me wel eens af hoe dat was afgelopen onder Cruijff.quote:
wat is je prono?quote:Op maandag 6 juli 2026 00:19 schreef TweedeKlum het volgende:
Veel plezier met MEX-ENG. Ik ga pitten.
Je ziet ook Nederlanders janken bij verlies etc. Het is gewoon de passie bij die lui. Kan mij er ook niets bij voorstellen. Ben daar veel te nuchter voor. Ja ik baal bij verlies van maar dat is een moment. De wereld draait dan weer vrolijk door.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zeker, ze hebben mooie spelers gehad, maar sinds 2010 vind ik huilende Brazilianen een fijne traditie op het WK.
Net zo. Daarom deed hij het ook niet, kon alleen maar zijn status verliezen.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vraag me wel eens af hoe dat was afgelopen onder Cruijff.
Het is maar een spelletje mensen mogen ze wat mij betreft afvoeren.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je ziet ook Nederlanders janken bij verlies etc. Het is gewoon de passie bij die lui. Kan mij er ook niets bij voorstellen. Ben daar veel te nuchter voor. Ja ik baal bij verlies van maar dat is een moment. De wereld draait dan weer vrolijk door.
Nee was te duur.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Net zo. Daarom deed hij het ook niet, kon alleen maar zijn status verliezen.
Of die types die zeggen laat de clubs zelf de politie inzet maar betalen.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is maar een spelletje mensen mogen ze wat mij betreft afvoeren.
Nou ja, even dan.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Welnee, alleen al de kwalificatie was een drama en waren bijna al niet geplaatst voor dit wk. Net als Italie vewacht men nog altijd dat het een top land is. Maar dat is het al lang niet meer.
Nou een potje janken bij verlies kom op. Ja, je baalt die avond maar een dag later gaat het gewoon weer verder.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is maar een spelletje mensen mogen ze wat mij betreft afvoeren.
Ik had begrepen dat het niet mocht van Michels.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een WK 1x in de 4 jaar gaat wel wat verder dan dat je de vakken niet gevuld krijgt.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Npu een potje janken bij verlies kom op. Ja je baalt die avond maar een dag later gaat het gewoon weer verder.
Dat ook ja.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het niet mocht van Michels.
Denk dat Nederland nu het momentum had om ver te komen. Zie er niet zoveel achter zitten op dit moment qua talent.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, even dan.
Met 213 miljoen mensen, daar zit er altijd wel talent tussen wat weer op kan komen. Net als hier, net als in Italie. Goede organisatie en opleidingen, dat is wel de sleutel.
In de geschiedenis heb ik de mooiste voetbalnamen voorbij zien komen en de meest technische spelers vanuit Brazilië. Als ze goed zijn, is het bijna kunst. Maar huilen kunnen ook als de beste. Dit is toch prachtig? Op dagen dat ik mij wat minder voel zet ik het nog wel eens op om op te fleuren.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je ziet ook Nederlanders janken bij verlies etc. Het is gewoon de passie bij die lui. Kan mij er ook niets bij voorstellen. Ben daar veel te nuchter voor. Ja ik baal bij verlies van maar dat is een moment. De wereld draait dan weer vrolijk door.
De overtreding was gewoon binnen de tijd nog, logisch om de penalty dan wel te laten nemen. Het had alleen wel direct na de penalty afgefloten moeten wordenquote:Op maandag 6 juli 2026 00:11 schreef Vlinder het volgende:
Okies dat is inderdaad wel mooi. Als neutrale kijker hoop je op een Brazilie van 1982. Maar helaas, zal niet meer gebeuren. Maar om uit rancune Brazilie niets te gunnen dat heb ik dus niet. Dat heb ik eerder bij Argentinie 😀.Ze zijn gewoon slecht en geen favoriet meer en dan is het terecht als je verliest.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In de geschiedenis heb ik de mooiste voetbalnamen voorbij zien komen en de meest technische spelers vanuit Brazilië. Als ze goed zijn, is het bijna kunst. Maar huilen kunnen ook als de beste. Dit is toch prachtig? Op dagen dat ik mij wat minder voel zet ik het nog wel eens op om op te fleuren.
Bekijk deze YouTube-video
Poeh, toen was ik net te jong, voor mij is het de periode tussen 94 en 2010. Roberto Carlos etc. Sorry, wist niet dat je zo oud was! (quote:Op maandag 6 juli 2026 00:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Okies dat is inderdaad wel mooi. Als neutrale kijker hoop je op een Brazilie van 1982. Maar helaas, zal niet meer gebeuren. Maar om uit rancune Brazilie niets te gunnen dat heb ik dus niet. Dat heb ik eerder bij Argentinie 😀.Ze zijn gewoon slecht en geen favoriet meer en dan is het terecht als je verliest.
Neuh..quote:Op maandag 6 juli 2026 00:27 schreef Wotte het volgende:
[..]
Denk dat Nederland nu het momentum had om ver te komen. Zie er niet zoveel achter zitten op dit moment qua talent.
Bekijk als het mogelijk eens de wedtstrijd Italie-Brazilie van 1982 wk. Brazilie verloor, maar alles zat dan ook tegen. Maar een geweldig team was dat zeg.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Poeh, toen was ik net te jong, voor mij is het de periode tussen 94 en 2010. Roberto Carlos etc. Sorry, wist niet dat je zo oud was! ()
Ik was 12 toen ik Nederland-Brazilie kon zien in de halve finale. Ook dat was een wedstrijd om nooit vergeten.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Poeh, toen was ik net te jong, voor mij is het de periode tussen 94 en 2010. Roberto Carlos etc. Sorry, wist niet dat je zo oud was! ()
Twee juweeltjes van goals.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:45 schreef PzKpfw het volgende:
De kanaries vliegen weer huiswaarts.
Ongelooflijk wat een stunt van Noorwegen en wat is die Haaland een geweldenaar
Heeft Sneijdertje gedaan dit. Met zn hoofdquote:Op maandag 6 juli 2026 00:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In de geschiedenis heb ik de mooiste voetbalnamen voorbij zien komen en de meest technische spelers vanuit Brazilië. Als ze goed zijn, is het bijna kunst. Maar huilen kunnen ook als de beste. Dit is toch prachtig? Op dagen dat ik mij wat minder voel zet ik het nog wel eens op om op te fleuren.
Bekijk deze YouTube-video
Kweenie.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Meh, in 90 en 94 deed ie hetzelfde. Hij wilde gewoon echt niet. Achteraf ook grappig trouwens, Dickie staat tegenwoordig juist niet bekend als aanvallende coach. Echter, het verhaal van Gullit en Cruijff zijn twee verhalen apart.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Kweenie.
Hij werd flink tegengewerkt bij de KNVB.
De al eerder gememoreerde Michels had daar in 1990 ook een hand in.
In 1994 kwamen de bond op eerdere beloften terug. Cruijff wilde z'n staf zelf uitkiezen, en dat mocht niet (meer).
Daarna wilde reservegeneraal Dickie in de hitte van Florida alleen maar Hollandse School spelen, als eerbetoon aan Cruijffie. Jagen, 4-4-3 en vol op de aanval. Gullit wilde meer zekerheden inbouwen, stelde 4-4-2 voor, kreeg z'n zin niet en taaide toen ook nog eens af.
Dickie voluit voorwaarts.
Je moet erbij zijn geweest om het te geloven.
Deze reactie begrijp ik niet.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Meh, in 90 en 94 deed ie hetzelfde. Hij wilde gewoon echt niet. Achteraf ook grappig trouwens, Dickie staat tegenwoordig juist niet bekend als aanvallende coach. Echter, het verhaal van Gullit en Cruijff zijn twee verhalen apart.
Snap ik allemaal, mijn punt is juist dat als Cruijff het echt wilde, hij het gewoon had gedaan. Maar goed, uiteraard zoals altijd, kan ik het ook gewoon mis hebben. Dat is wel eens eerder voorgekomen in 1987 (ik dacht dat VCC het zou winnen van VHS), al probeer ik dat nog een beetje te verzwijgen.quote:Op maandag 6 juli 2026 01:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Deze reactie begrijp ik niet.
Ik heb het juist over 90 en 94.
En ik heb het juist over het merkwaardige van Advocaats strijdplan, gezien zijn doorgaans zeer defensieve insteek.
Ook beweer ik niet dat de verhalen van Cruijff en Gullit hetzelfde verhaal zijn.
Wel beweer ik dat, zelfs nog nadat een groot deel van deze voetbalgeneratie in 1988 had bewezen heel erg goed te zijn, de bobo's van de KNVB nog steeds niet hadden begrepen dat het bij sport niet om de bobo's gaat.
Mijn punt is dat Cruijff het wel wilde, maar alleen op zíjn manier. Met zijn eigen staf.quote:Op maandag 6 juli 2026 01:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Snap ik allemaal, mijn punt is juist dat als Cruijff het echt wilde, hij het gewoon had gedaan. Maar goed, uiteraard zoals altijd, kan ik het ook gewoon mis hebben. Dat is wel eens eerder voorgekomen in 1987 (ik dacht dat VCC het zou winnen van VHS), al probeer ik dat nog een beetje te verzwijgen.
Madquote:
Cruijff haakte toch af vanwege ge-emmer over commerciele rechten (WK 1994)? Een beetje een flutreden als je het mij vraagt. Als Cruijff echt had gewild, dan was hij bondscoach geweest.quote:Op maandag 6 juli 2026 01:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Cruijff het wel wilde, maar alleen op zíjn manier. Met zijn eigen staf.
Wat hij vanaf het begin af aan duidelijk had gemaakt. Beide keren.
De KNVB ging - weliswaar schoorvoetend - in beginsel akkoord, maar kwam er 2x op terug.
De relatie tussen Cruijffie en de KNVB is nooit een goede relatie geweest. Helaas.
Zo’n stunt is het toch ook weer niet? Op Vini na is dit Brazilië niet zoveel.quote:Op maandag 6 juli 2026 00:45 schreef PzKpfw het volgende:
De kanaries vliegen weer huiswaarts.
Ongelooflijk wat een stunt van Noorwegen en wat is die Haaland een geweldenaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |