Ook mooi:quote:Het gaat lekker met de energietransitie.
Kerncentrales wilden de partijen niet, ze bleven hangen in slogans uit de jaren '60.
Gasvelden in Groningen werden gesloten, want we konden de paar dorpjes in Noord-Groningen niet versterken. Lukte gewoon niet.
Velden met zonnepanelen waarvan de winst gaat naar buitenlandse investeerders.
Datacenters voor Google, Microsoft en Facebook slurpen onze stroom en water.
En de burgers worden afgekoppeld van het net.
Goed gedaan Den Haag!
quote:Vaak hoor ik dat netbeheerders hier al jaren voor waarschuwen, maar in de praktijk ligt dat echt genuanceerder.
Ik heb een paar jaar bij Enexis gewerkt en inderdaad, de techneuten waarschuwden het management hier al meer dan 10 jaar geleden voor. Alleen wilde het management (ook de huidige CEO Rutger) het gewoon niet horen. Ons techneuten werd negativiteit en een gebrek aan een can-do-mentaliteit verweten.
Veel mensen zijn ook gedesillusioneerd vertrokken.
Ondertussen heb ik de Lotte, Karins en Mirjams door de rangen van de organisatie zien klimmen. Mensen met een achtergrond in Marketing, Psychologie of CustomerService. Allemaal leuk, maar totaal geen kaas gegeten van energiesystemen, blindvermogen of nettopologie.
En daar moet je het nu mee doen, ja dan krijg je dit…
Gaan we hier nu ook al reacties van Nu.nl quoten? Wat een armoe.quote:
Daarom moet je ook de beste er uit pikken. Niet willekeurige techneut manager maken.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Techneuten zijn dan ook niet echt goede managers doorgaans.
Nee, maar goede managers luisteren wel naar hun techneutenquote:Op zondag 5 juli 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan wat daar over geklaagd wordt.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, maar goede managers luisteren wel naar hun techneuten
Vrouwen die aangenomen worden vanwege hun tweede X-chromosoom ook niet.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 juli 2026 17:04 schreef Alpha0 het volgende:
en een gebrek aan een can-do-mentaliteit verweten.
https://www.omroepbrabant(...)-huishoudens-geraaktquote:In de omgeving van Tilburg was zondagmorgen een grote stroomstoring. Volgens netbeheerder Enexis werd de storing rond half twaalf gemeld en waren meer dan 10.000 adressen getroffen, onder meer in delen van Tilburg, Gilze, Goirle en Hilvarenbeek.
Door de stroomuitval vielen op meerdere plekken de stoplichten uit. In Gilze kwamen bewoners vast te zitten in een lift.
Ook in de Beekse Bergen was zondagmorgen geen stroom. Enexis liet weten nog niet te weten wat de oorzaak van de storing was.
O.a. carrièrepolitici.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit land gaat hard achteruit, geen schim meer van wat het ooit was en het gaat alleen maar erger worden. Altijd was alles tot in de puntjes geregeld.
Ik vraag me af hoe dat komt.
Te weinig techneuten te veel beleidsmedewerkers.quote:
Maar wel prima adviseurs voor het management.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stel dat ze die can-do mentaliteit wel hebben, dan kan je de natuurwetten opeens wél tarten, of hoe moet ik dat interpreteren?quote:
Na jarenlang niets doen kan die can-do mentaliteit inderdaad niet binnen een paar weken of maanden de problemen oplossen.quote:Op maandag 6 juli 2026 02:08 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Stel dat ze die can-do mentaliteit wel hebben, dan kan je de natuurwetten opeens wél tarten, of hoe moet ik dat interpreteren?Als je maar graag genoeg wil en hands-on bent kan je oneindig veel energie door een dropveter duwen?
Shit, in welke cursus kan ik dat leren?
Een 3 fase aansluiten bij een netbeheerder is al moeilijk. Laat staan de hoge voltage aansluitingen beheren. Er is gewoon geen enkel maar dan ook geen enkel besef bij de netbeheerders dat zij daar verantwoordelijk voor zijn.quote:Op maandag 6 juli 2026 06:44 schreef Ivo1985 het volgende:
In 2015 ondertekenden de netbeheerders het klimaatakkoord waarin onder andere de energietransitie werd afgesproken. Aan dat akkoord gingen vele jaren van overleg vooraf. De netbeheerders zijn dus al 15 jaar op de hoogte van het feit dat er nogal wat te doen staat. Toch hebben ze in plaats van aan te pakken achterover geleund en ook geen geld gereserveerd (maar jaarlijks forse dividenden uitgekeerd aan hun aandeelhouders).
Niks met ambtenaren te maken is gewoon corruptie bij de netbeheerders.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat er nog maar vele mogen volgen.
Erg vervelend, maar het moet echt een keer flink misgaan voordat Nederland anders gaat stemmen.
Er zullen eerst doden moeten vallen of 250.000 huishoudens een hele week zonder stroom zitten voordat Nederland deze falende ambtenaren die leven in wensdenken en luchtkastelen naar huis stuurt.
Ok Hans.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niks met ambtenaren te maken is gewoon corruptie bij de netbeheerders.
In Nederland word geen wiet meer geteelt op grote schaal, het spul komt nu voornamelijk uit Canada.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:32 schreef Hexagon het volgende:
Al die wietplantages daar verbruiken wel het nodige ja.
Snap je nu waarom ik als techneut voor mezelf ben begonnen? Dit geneuzel begon al rond 2000 en is alleen maar erger geworden.quote:Op zondag 5 juli 2026 17:04 schreef Alpha0 het volgende:
Vaak hoor ik dat netbeheerders hier al jaren voor waarschuwen, maar in de praktijk ligt dat echt genuanceerder.
Ik heb een paar jaar bij Enexis gewerkt en inderdaad, de techneuten waarschuwden het management hier al meer dan 10 jaar geleden voor. Alleen wilde het management (ook de huidige CEO Rutger) het gewoon niet horen. Ons techneuten werd negativiteit en een gebrek aan een can-do-mentaliteit verweten.
Veel mensen zijn ook gedesillusioneerd vertrokken.
Ondertussen heb ik de Lotte, Karins en Mirjams door de rangen van de organisatie zien klimmen. Mensen met een achtergrond in Marketing, Psychologie of CustomerService. Allemaal leuk, maar totaal geen kaas gegeten van energiesystemen, blindvermogen of nettopologie.
En daar moet je het nu mee doen, ja dan krijg je dit…
Precies mijn visie. De hoop dat ik mensen kan overtuigen heb ik allang opgegeven. Laat de natuurwetten haar werk doen.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat er nog maar vele mogen volgen.
Erg vervelend, maar het moet echt een keer flink misgaan voordat Nederland anders gaat stemmen.
Er zullen eerst doden moeten vallen of 250.000 huishoudens een hele week zonder stroom zitten voordat Nederland deze falende ambtenaren die leven in wensdenken en luchtkastelen naar huis stuurt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |