Hij vraagt Eur 75,60 ex btw per uur. Dat zijn 1044 werkuren. Hierbij is de opslag op inkoopdelen niet meegenomen, dus in de praktijk zullen het dus minder uren zijn. Dat is inderdaad karig.quote:Op maandag 13 juli 2026 20:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is wel een luie loodgieter want een handige en beetje commerciële knaap kan makkelijk anderhalf of zelfs het dubbele omzetten van wat hij doet.
Zal wel weer wat 'omzet zonder btw' bijzitten maar dan nog is het geen ster. Maar goed dat huisje maakt veel goed.quote:Op maandag 13 juli 2026 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij vraagt Eur 75,60 ex btw per uur. Dat zijn 1044 werkuren. Hierbij is de opslag op inkoopdelen niet meegenomen, dus in de praktijk zullen het dus minder uren zijn. Dat is inderdaad karig.
Bedankt. Zekerheden zien er zeker goed uit, maar je kan nergens op internet reviews van hem terugvinden.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://collincrowdfund.n(...)c937a1d613adaa1b82be
Het onderpand stond een jaar geleden in brand: https://www.rtvdordrecht.(...)-huizen-fregatstraatquote:Op maandag 13 juli 2026 16:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 2e hypotheek:
Promos service
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/promos-service/
Dit lijkt, met name op basis van de zekerheden, wel een aardige om voor mijn basisbedrag mee te nemen.
Eentje op werkspot: https://www.werkspot.nl/profiel/promos-servicequote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:43 schreef linkjesjager het volgende:
[..]
Bedankt. Zekerheden zien er zeker goed uit, maar je kan nergens op internet reviews van hem terugvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een beetje vreemd is dat hij alleen adverteert op het gebied van CV-installaties. Kennelijk heeft hij van 'booming business' warmtepompen geen verstand. Bij grotere installatiebedrijven worden de monteurs regelmatig naar bijscholingscursussen gestuurd. En kunnen ze natuurlijk veel van elkaar/collega's leren. Bij een eenpitter ligt dat anders. Voor een ambitieuze bezige bij zou dit geen enkel probleem zijn, die weet echt wel zijn kennis te vergaren. Maar zoals hier al geschreven is door anderen; met een dergelijk type lijken we hier niet te maken te hebben..quote:Op maandag 13 juli 2026 17:08 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://collincrowdfund.n(...)c937a1d613adaa1b82be
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:06 schreef xander129 het volgende:
Non publiek op Collin:Hier heb ik vorige week al in geinvesteerd. Dan is die zeker tijdelijk weg geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla over. Dit lijkt me weer een iets complexere hypotheekcasus ivm de 25% die in handen is van een bv die niet meetekent. Met Festivaals in het achterhoofd vraag ik me af of Collin dit heeft onderkend. In de pitch staat hier in elk geval niets over.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:21 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Hier heb ik vorige week al in geinvesteerd. Dan is die zeker tijdelijk weg geweest.
Zoals ik het lees hebben 'we' volledige hypotheek:quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:39 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik sla over. Dit lijkt me weer een iets complexere hypotheekcasus ivm de 25% die in handen is van een bv die niet meetekent. Met Festivaals in het achterhoofd vraag ik me af of Collin dit heeft onderkend. In de pitch staat hier in elk geval niets over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk ook dat deze mannen met hun grote vastgoedporto in de verste verte niet te vergelijken zijn met die luchtkastelenbouwer van Festivaals, durf hier wel in te investeren.Pecunia non olet
Ik houd het bij een basisinleg, want vind de taxatie nogal stevig: 56% waardestijging in 5 jaar o.a. door wat isolatie en een nieuwe ketel, het zal allemaal wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:31 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ok, die tekst in de pitch was mij nog niet opgevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:01 schreef Horsemen het volgende:
Update Parc Zaarderheiken, met 0,0 opbrengst voor de investeerders:Hennie van der Most heeft 1000 ¤ bij elkaar weten te sprokkelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Update Parc Zaarderheiken, met 0,0 opbrengst voor de investeerders:Erg pijnlijk voor de investeerders inderdaad, maar super interessant om hier meer over te weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb GPT gevraagd om uitleg te geven waarom de opbrengst zo laag is.
"Het ging om een tijdelijk erfpachtrecht tot 2052, met zware verplichtingen en kosten.
De koper betaalt naast het bod circa ¤ 74.000 veilingkosten, jaarlijks ruim ¤ 124.000 erfpachtcanon en waarschijnlijk enkele tonnen per jaar aan onderhoud. Daarnaast is de golfbaan nog niet af, zijn er mogelijk achterstanden en zijn de gebruiks- en ontwikkelmogelijkheden beperkt.
Daardoor kan de economische waarde zelfs negatief zijn. De ¤ 1.000 is dus vooral een symbolisch bedrag om een verliesgevend en risicovol project over te nemen.
De kritische vraag is:
Waarom is in februari 2024 een lening verstrekt waarbij de terugbetaling afhankelijk was van het afbouwen en succesvol exploiteren van een complexe golfbaan op tijdelijk erfpachtrecht, terwijl vergunningen, zandwinning, erfpachtafspraken en aanvullende financiering kennelijk nog niet definitief waren?
Belangrijke kredietrisico’s waren:
Geen eigendom van de grond, maar tijdelijk erfpacht.
Jaarlijkse canon van ruim ¤ 124.000.
Project nog niet afgebouwd.
Geen bewezen exploitatiekasstroom.
Financiering van de afronding afhankelijk van zandwinning.
Opbrengst zandwinning afhankelijk van overleg en afrekening met Greenport.
Grote natuur- en onderhoudsverplichtingen.
Verhaalswaarde van het hypotheekrecht sterk afhankelijk van één specifieke bestemming.
Borgstellingen vanuit holdings die achteraf weinig verhaal lijken te bieden."
Update Parc Zaarderheiken, met 0,0 opbrengst voor de investeerders:Dan rest de vraag in hoeverre investeerders Collin hiervoor aansprakelijk gaan stellen. Ik denk dat we op basis van gezond verstand en eerlijk zaken doen een zeer sterke zaak hebben, maar ik weet niet hoe juristen ertegenaan kijken en wat Collin allemaal in zijn kleine lettertjes heeft staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De pitch spreekt over een eerste hypotheek op 63ha golf-recreatiegronden (taxatie ¤1,9M, vier maanden voor de pitch) plus een woonboerderij (taxatie ¤300K). Ter illustratie: volgens AI kan 63ha recreatieve grond met een "gemiddelde intensiteit" van recreatie (golfbaan) ¤5-15M waard zijn. Zelfs met een "lage intensiteit" (bos met recreatieve nevenbestemming) kom je al aan de ¤2-6M. Dan klinkt die ¤2,2M totaal in de toenmalige staat plausibel. Ook de verwachting in de pitch dat de helft van de golfbaan binnen een paar maanden open zou gaan, draagt daar aan bij.
63ha grond en het hoogste bod is ¤1.000!!
Daar is natuurlijk maar één duidelijke reden voor en dat is de erfpachtconstructie met allerlei aanvullende voorwaarden vanuit Greenport Venlo. Die zou voor mij reden zijn om niet te investeren, maar is verzwegen in de pitch. Ook is verzwegen dat er nog vergunningen voor de golfbaan nodig waren en dat er bezwaren van milieugroepen waren. Allemaal redenen om niet te investeren.
Ik voel me ben bedonderd en ga hier zeker werk van maken. Als er meer mensen zo over denken, zouden we samen kunnen optrekken.
Uit Collins algemene voorwaarden:quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:56 schreef Atlas_ het volgende:
maar ik weet niet hoe juristen ertegenaan kijken en wat Collin allemaal in zijn kleine lettertjes heeft staan.
Miv binnenkort geen nieuwe cv zonder warmtepomp, zijn klantenbestand neemt dus afquote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:08 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Wat een beetje vreemd is dat hij alleen adverteert op het gebied van CV-installaties. Kennelijk heeft hij van 'booming business' warmtepompen geen verstand. Bij grotere installatiebedrijven worden de monteurs regelmatig naar bijscholingscursussen gestuurd. En kunnen ze natuurlijk veel van elkaar/collega's leren. Bij een eenpitter ligt dat anders. Voor een ambitieuze bezige bij zou dit geen enkel probleem zijn, die weet echt wel zijn kennis te vergaren. Maar zoals hier al geschreven is door anderen; met een dergelijk type lijken we hier niet te maken te hebben..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |