quote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:08 schreef Fredericm het volgende:
Verhuurde bedrijfshallen bij collin in son en Breugel non public . Ik lees helaas geen verklaring waarom het goedkoper gekocht is dan de taxatiewaarde. Komt misschien door huurcontractMis de EBI. Verder op basis van de informatie in de link voldoende om basis mee te nemen, misschien zelfs wel meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Vandaag presenteren wij de herfinanciering van het project aan de Berghofstraat 131 in Eygelshoven. Je kunt vanaf 12 juli 2026 om 11.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd van dit project is 12 maanden. De LTV van het pand is 80% van ¤ 110.000 van de marktwaarde in verhuurde staat. De financiering bedraagt ¤ 88.000.
Rentevergoeding residentieel tarief:
Rentevergoeding is 7,20% voor schijf 1 ¤ 66.000
Rentevergoeding is 10,15% voor schijf 2 ¤ 22.000
quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:28 schreef InVestEerder het volgende:
CCF update is volledig in lijn met mijn verwachtingen. Alléén maar loze beloftes en smoesjes, helemaal niets concreet.Krijg nog steeds geen mail notificatie van Collin, dus had de update nog even gemist en vandaag gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collin schrijft helaas niet wat hun aanvullende maatregelen behelzen. Ik heb geen geduld meer met deze leningnemers...
Inderdaad in de lijn der verwachting. Allemaal kul smoezen van deze oplichter en de witte boorden crimineel waarmee hij getrouwd is. Wat mij betreft ook klaar mee, trek de stekker er maar uit. De onderpanden zijn volgens mij ruimschoots voldoende waard om de boel te betalen, ze gaan maar lekker bij hun denkbeeldige familie in Turkije wonen of onder een brug in onze hoofdstad.
Geld zal wel opgegaan zijn aan vreten, ho*rtjes en coke...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Voor het laatst hebben wij u op 5 juni jl. geïnformeerd inzake de status van het dossier Unlimited Leisure Holding B.V. met leningnummer 00045369. In dat bericht hebben wij u meegedeeld dat twee appartementen waren verkocht, waarvan het eerste appartement inmiddels was overgedragen en het tweede appartement naar verwachting medio juli zou worden getransporteerd. Wij kunnen u inmiddels mededelen dat de overdracht van het tweede appartement heeft plaatsgevonden.
Uit de opbrengst van de verkoop van het tweede appartement kunnen de resterende openstaande hoofdsom en de achterstallige rente, verhoogd tot 15% op jaarbasis, volledig worden voldaan. De achterstallige verhoogde rente en de aflossing op de hoofdsom zijn zojuist pro rato uw investering bijgeschreven op uw rekening courant.
Wij zijn verheugd u te kunnen berichten dat hiermee een lening, die oorspronkelijk in juni 2025 integraal afgelost diende te zijn, alsnog volledig is afgewikkeld. Waar eerder rekening werd gehouden met een mogelijke restantschuld, is uiteindelijk gebleken dat de gerealiseerde verkoopopbrengsten voldoende waren om de volledige vordering van Collin te voldoen.
Dit resultaat is gerealiseerd door de vasthoudendheid van onze intensief beheer adviseur in samenwerking met Team Beheer. Dergelijke trajecten vergen doorgaans meer tijd, maar leveren in de regel een aanzienlijk beter resultaat op.
De reeds getroffen voorziening zal volledig vrijvallen ten gunste van uw portefeuillerendement.
Voorts zullen wij het dossier sluiten en gaan wij ervan uit u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Waar kennen we die van? O.a. van deze van CCF van afgelopen mei. Is spreiden over platformen ook voor geldnemers nuttig?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoopfinanciering TKMK Holding BV - Deel 1
1e hypotheek woonhuis - LTV 56%. 7% rente
https://www.kapitaalopmaa(...)MK-Holding-BV-Deel-1
Staat open
Had ik al gemeld. Paar posten terug.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:40 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Vlissingen is onder bod.
https://www.funda.nl/deta(...)dstraat-19/44417549/
quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:53 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Waar kennen we die van? O.a. van deze van CCF van afgelopen mei. Is spreiden over platformen ook voor geldnemers nuttig?
Een eerste schijfje meepakken in het KOM project lijkt me nog niet zo verkeerd.quote:Op maandag 18 mei 2026 23:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
De concept winstcijfers 2025 van vriend Tuktuk zien er zeer behoorlijk uit. Jammer dat het maar conceptcijfers zijn, ik vraag me dan af wat ze ervan weerhoudt om die cijfers definitief te maken, er is maar 1 aandeelhouder en die hoeft met niemand te overleggen, gesprekje met de accountant en handtekening, klaar. Dat maakt dat ik wat twijfels heb over die winst.
Als de winst van 534K in zijn geheel is toegevoegd aan de reserves (dus geen dividend) dan bedroeg het eigen vermogen op 1-1-2025 slechts 182K op een balanstotaal (bij gelijke schulden) van 5.749K dus amper 3% solvabiliteit. Dat betekent m.i. dat hij moeizame jaren achter de rug heeft en dat 2025 zijn eerste echt winstgevend jaar is.. Dat geeft ook weer te denken over de betrouwbaarheid van dat concept resultaat. Als het maar niet weer een ruw kolommenbalansje is.
Die overname van de pakketdienst in 2025 lijkt hij trouwens goed geabsorbeerd te hebben, hij had zich flink kunnen verslikken in zo'n grote overname, maar dat lijkt niet aan de orde als zijn winstcijfers kloppen.
Die bedrijfsunits zien er aantrekkelijk uit, is natuurlijk een bouwrisico maar dat lijkt me hier niet het grootste probleem, de LTV is wel erg hoog met 100% voor een commercieel object.
Ik blijf er nog steeds van weg. Er komen altijd weer betere........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doorpakken dan maar.
quote:Op maandag 13 juli 2026 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De heer Hans M. Moet vrezen voor zijn woonhuis. Begrijp niet dat hij voor zo een relatief laag bedrag geen oplossing kan vinden. Dan moeten er toch meer schuldeisers aan zijn poort rammelen.Misschien moet hij het maar aan de buurman verkopen, kan deze lekker uitbreiden zoals hij wil. Vraag is dan wel waar vriend M. met die peerden naar toe moet. Misschien moet hij de peerden maar verkopen om wat schulden af te lossen en daarna cavia's gaan houden, die zijn ook best wel leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doorpakken dan maar.
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@157598/202300535-1-r4/Pecunia non olet
Linkje: https://collincrowdfund.n(...)c937a1d613adaa1b82bequote:Op maandag 13 juli 2026 16:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 2e hypotheek:
Promos service
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/promos-service/
Dit lijkt, met name op basis van de zekerheden, wel een aardige om voor mijn basisbedrag mee te nemen.
Dat moet kunnen, maar geen cent méér. Deze knaap daar zullen we meer mails over gaan krijgen dan we zouden willen. Uiteindelijk komt het geld wel terug.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe via Collin met een 2e hypotheek:
Promos service
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/promos-service/
Dit lijkt, met name op basis van de zekerheden, wel een aardige om voor mijn basisbedrag mee te nemen.
Bovenaan staat nog een gemiddeld risico, terwijl DenB een kwalificatie van laag risico geeft. Foutje?quote:Op maandag 13 juli 2026 18:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat moet kunnen, maar geen cent méér. Deze knaap daar zullen we meer mails over gaan krijgen dan we zouden willen. Uiteindelijk komt het geld wel terug.
Rare bedrijfsnaam trouwens voor een monteur, ik had hem al bijna op basis van deze naam weggeklikt..........
Denk ook dat hij privé wat teveel heeft uitgegeven en nog wat leningen bij de belastingdienst had open staanquote:Op maandag 13 juli 2026 18:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat moet kunnen, maar geen cent méér. Deze knaap daar zullen we meer mails over gaan krijgen dan we zouden willen. Uiteindelijk komt het geld wel terug.
Rare bedrijfsnaam trouwens voor een monteur, ik had hem al bijna op basis van deze naam weggeklikt..........
Het is wel een luie loodgieter want een handige en beetje commerciële knaap kan makkelijk anderhalf of zelfs het dubbele omzetten van wat hij doet.quote:Op maandag 13 juli 2026 20:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Denk ook dat hij privé wat teveel heeft uitgegeven en nog wat leningen bij de belastingdienst had open staan
Op zich is er een tekort aan loodgieters dus hij zou zijn brood goed moeten kunnen verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |