quote:Op donderdag 2 juli 2026 20:02 schreef Ivo1985 het volgende:
worden voor de begrafenis van de eerste overledene direct twee plekken op de begraafplaats gepacht of gekocht.
Dieren hebben en kunnen niks met geld.quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Geld is totaal geen probleem. Het geld dat ik heb gaat naar de zwerfhonden en zwerfkatten op Curaçao na mijn dood.
Waarom? Btw, kom je ook oorspronkelijk van Curaçao?quote:
Nee. Ik heb Antilliaans bloed. Het is zoiets als Marokkanen, ik zit me helemaal in de zenuwen te werken bij een WK-wedstrijd van Curacao, Een WK-wedstrijd met Oranje geeft bij mij veel minder emotie. Terwijl ik gewoon een Nederlander ben. Dus ik begrijp die Berbers heel er goed.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Btw, kom je ook oorspronkelijk van Curaçao?
Dan moet je toch wel een beetje tempo maken met je keuze en je aanmelden bij een van de academische ziekenhuizen die gebruik maken van lichamen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:39 schreef nostra het volgende:
Het interesseert me geen zier, ik twijfel nog om het 'gewoon' aan de wetenschap te doneren.
Hmm, dat zijn dan wel veel mitsen en maren. Dan maar cremeren en een leuk plekje zoeken om uitgestrooid te worden. In het Spaarne ofzo. Al zal dat formeel ook niet mogen, maar bon.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:24 schreef BE het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel een beetje tempo maken met je keuze en je aanmelden bij een van de academische ziekenhuizen die gebruik maken van lichamen.
En dan moet je ook nog geaccepteerd worden.
En je moet een plan B maken, want als je overlijdt bijv door een autoongeluk en er is bijna niks van je lichaam over om in te snijden tijdens een practicum, dan moeten je nabestaanden alsnog een uitvaart regelen. (En het kan ook nog zo zijn dat ze op het moment van jou overlijden vol zitten en geen lichaam nodig hebben en ook dan moeten je nabestaanden alsnog een uitvaart regelen).
Het meest praktische is om alvast een plekje te reserveren met een grote handdoek....quote:Op donderdag 2 juli 2026 19:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Mijn grootste wens om op Curaçao begraven te worden (alhoewel, begraven is niet het woord, de meeste graven zijn bovengronds). Curaçao is mijn eiland. Hoe kan ik zoiets regelen,......
Dank je! Hier heb ik iets aan.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:39 schreef DoubleDip het volgende:
Misschien heb je hier nog wat aan TS. Wel eerst even invullen en je krijgt advies op maat (gaat wel over NL):
https://www.rijksoverheid(...)ijn-eigen-overlijden
Makkelijke oplossing: laten cremeren. Heb je die discussie over graf bezoeken ook niet meer. En dan uitstrooien op Curacao.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik kreeg een discussie met mijn vriendin hierover. Ze ziet het niet zitten, want dan zou ze mijn graf niet regelmatig kunnen bezoeken. Ze heeft daar wel een punt.
Maar hoe kan dat weg zijn ineens, dat adem je toch niet ineens uit? Dat zit nog in dat lichaam toch.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:42 schreef GerryDV het volgende:
Ik snap deze nooit zo goed. Je lichaam is gewoon een vehikel wat je kan gebruiken terwijl je leeft, bewust bent. Als je dood bent is jouw persoon en bewustzijn gewoon weg, net zoals voor je geboren was. Wat ze met die zak vlees en botten doen maakt daarna niet echt meer uit, als anderen er maar zo min mogelijk last van hebben toch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |