Klinkt nog geflatteerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:11 schreef DefKu het volgende:
Nederland kwam tegen Marokko tot slechts 30 procent balbezit, het laagste percentage voor Oranje in een WK-duel ooit, de WK's van 1934 en 1938 niet meegeteld omdat toen die statistieken nog niet werden bijgehouden.
Schande, wat een schijt voetbal werd er gisteren gespeeld, terechte exitquote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:11 schreef DefKu het volgende:
Nederland kwam tegen Marokko tot slechts 30 procent balbezit, het laagste percentage voor Oranje in een WK-duel ooit, de WK's van 1934 en 1938 niet meegeteld omdat toen die statistieken nog niet werden bijgehouden.
In Twente is de tolerantie voor jankerds een stuk minder. Eens kijken of zijn perfomatieve expressie daardoor beïnvloed wordt straks.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Weghorst zag een paar uur later een camera en besloot nog even een traantje te laten
COWMANNEDquote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Schande, wat een schijt voetbal werd er gisteren gespeeld, terechte exit
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:07 schreef daniela_007 het volgende:
Met Van Gaal hebben we met 5 verdedigers de finale en halve finale gehaald.
Dat is met Koeman dus niet gelukt.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen werd er wel met het mes op de tanden gespeeld en deed iedereen ook gewoon wat 'ie moest doen. En je had toen nog Robben.
Het is nu allemaal erg gezapig. Gezellig uitje, beetje zitten te rappen tussen de wedstrijden door....
Het vertrouwen zakte mij in de schoenen toen Stekelenburg in het interview met Koeman vooraf aan de wedstrijd vroeg of dit een variant was die men in de voorbereiding op dit toernooi al in de rugzak had zitten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen ik dat zag wist ik al dat het een lastig verhaal ging worden
Dat vond ik totaal nietquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:11 schreef UitStraling het volgende:
De Nederlanders waren doodsbang voor de Marokkanen op het veld, het lijkt het echte leven wel.
En en. Koeman was bang voor Hakimi, vandaar de hele (mislukte) tactische verandering.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat vond ik totaal niet
Dat er tactisch weinig van klopte is niet doodsbang zijn. Het was in het begin nog een redelijke schopwedstrijd van beide kanten, scheidsrechtertje deed dat wel goed
Een doodsbange Koeman, geen doodsbang team.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En en. Koeman was bang voor Hakimi, vandaar de hele (mislukte) tactische verandering.
Op die manier, eens.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Een doodsbange Koeman, geen doodsbang team.
van Hecke en van Dijk niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:11 schreef UitStraling het volgende:
De Nederlanders waren doodsbang voor de Marokkanen op het veld, het lijkt het echte leven wel.
Het echte leven, jawel.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:11 schreef UitStraling het volgende:
Twee keer opzichtig geblunderd: met die wissels tegen Japan en dus tegen Marokko, hij heeft een leuke eerste periode met Oranje gehad maar hij moet ook weten wanneer hij moet stoppen om plaats te maken voor een nieuwe verfrissende windquote:Op dinsdag 30 juni 2026 15:51 schreef High-on-Fire het volgende:
Wat waren ze slecht hè...vooral die dikke ouwe sneeuwvlok...
Oranje heeft 10 van Hecke's nodig, boh wat een strijderquote:
Desnoods de modderquote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:37 schreef TLC het volgende:
[..]
Oranje heeft 10 van Hecke's nodig, boh wat een strijder![]()
blauw oog, bloed in zijn haren, zulke vechters heeft Oranje nodig
Tekent het Nederlands voetbal ook wel: bang voor Temu Philip Lahm.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En en. Koeman was bang voor Hakimi, vandaar de hele (mislukte) tactische verandering.
Laf, bibberend oudemannenvoetbal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tekent het Nederlands voetbal ook wel: bang voor Temu Philip Lahm.
Klopt ja. Die Afrika Cup was ook gewoon vrij moeizaam allemaal. Maar als je dan met deze tactiek het veld in gaat...quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:55 schreef vul_maar_in het volgende:
Het is ook de media die die Marokkanen maar op bleef hemelen. Maar ja daar moet je als coach met verstand van voetbal gewoon boven staan.
Ik dacht dat we het alleen op domme wissels konden verliezen en dat de basis er gewoon stond.
En dan doet die flapdrol dit...
Einde wk, einde interland carriere of zeker laatste toernooi en hij scoorde zijn strafschop wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie een bijna huilende Wappie Weghorst. En het raakt me. Bijna.![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie een bijna huilende Wappie Weghorst. En het raakt me. Bijna.![]()
Marokko zat kort op Frenkie waardoor hij zelden aan de bal kwam waar hij wilde. Dat middenveld van Marokko is heel erg goed. Geen grote namen nog maar het worden grote namen. En daar wil je overheen gaan continue. Dat gaat dus niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verbruggen is een prima doelman. Van Hecke heeft zichzelf wel laten zien. Van Dijk is vooral een grote naam en over zijn top heen.
Frenkie de Jong is nog steeds een goede middenvelder, maar moet beter gebruikt worden. Malen, Gakpo, Brobby, en Summerville zijn ook spelers met veel potentie.
Met een betere coach kan er wel wat van gemaakt worden. Maar het team is niet van wereldtop, en een prijs pakken wordt erg lastig (bijna onmogelijk).
En hij gaf een goeie assist die leidde tot de enige goal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:19 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Einde wk, einde interland carriere of zeker laatste toernooi en hij scoorde zijn strafschop wel.
Het is dat hij het echt aan zichzelf te wijten heeft maar voel ook medelijden.
Mij bekroop wel een beetje het gevoel dat het niet toevallig was dat hij in 20 minuten 3x tegen zijn hoofd geraakt werd. Marokko had duidelijk door dat hij onze belangrijkste opbouwer was in de voorgaande wedstrijden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 16:37 schreef TLC het volgende:
[..]
Oranje heeft 10 van Hecke's nodig, boh wat een strijder![]()
blauw oog, bloed in zijn haren, zulke vechters heeft Oranje nodig
Die onwaarschijnlijk fantastische assist kwam van Summervillequote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En hij gaf een goeie assist die leidde tot de enige goal.
Het team met 80% balbezit gaf meer passes, schokkend.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:24 schreef Ramboetan het volgende:
Leuk statistiekje van gisteren:
Dumfries 8 voltooide passes
Hakimi 93 voltooide passes
Allemaal door penaltiereeksen? Ik schrik hier wel vanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:11 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Achter ons ligt?
EK 1992 halve finale verloren van Denemarken
EK 1996 kwartfinale verloren van Frankrijk
WK 1998 halve finale verloren van Brazilië
EK 2000 halve finale verloren van Italië
WK 2014 halve finale verloren van Argentinië
WK 2022 kwartfinale verloren van Argentinië
WK 2026 zestiende finale verloren van Marokko
Daar zit slechts tussen:
EK 2004 kwartfinale gewonnen van Zweden
WK 2014 kwartfinale gewonnen van Costa Rica
Complete bullshit dit allemaal. Ga fucking trainen op die pingels, geen enkel ander land is hier zo slecht in als wij
Die econoom kan met Koeman een andere job zoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De Duitse econoom had geen rekening gehouden met Ronald Koeman.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Die econoom kan met Koeman een andere job zoeken.
Marokko wordt niet voor niks gehaat door elk donker Afrikaans land.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:38 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik feliciteerde mijn Marokkaanse buurman met Marokkos winst tegen Oranje en wenste hem succes tegen Frankrijk.
Zijn reactie: dat is geen Frankrijk meer hoor dat is gewoon Afrika met alleen maar zwarten.”
Als ik als blanke zoiets zou roepen, is het “racisme” “haatspraak” en mogelijk een politiebezoek. Als een Marokkaan het doet is het blijkbaar een terechte observatie.
De dubbele standaarden zijn intussen zo groot dat ze bijna lachwekkend zijn.
Heb je al langer een denkbeeldige Marokkaanse buurman of is dat iets van de laatste tijd?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:38 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik feliciteerde mijn Marokkaanse buurman met Marokkos winst tegen Oranje en wenste hem succes tegen Frankrijk.
Zijn reactie: dat is geen Frankrijk meer hoor dat is gewoon Afrika met alleen maar zwarten.”
Als ik als blanke zoiets zou roepen, is het “racisme” “haatspraak” en mogelijk een politiebezoek. Als een Marokkaan het doet is het blijkbaar een terechte observatie.
De dubbele standaarden zijn intussen zo groot dat ze bijna lachwekkend zijn.
Deze heb ik al 13 jaar hoor. De Nederlanders die hier wonen zijn sowieso sterk in de minderheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb je al langer een denkbeeldige Marokkaanse buurman of is dat iets van de laatste tijd?
Met opgeheven hoofd naar huisquote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:42 schreef Bombadil67 het volgende:
Complimenten aan Marokko, ze speelden met gigantisch veel lef. Wij kunnen met opgeheven hoofd naar huis, maar het blijft doodzonde dat deze twee toplanden elkaar nu al moesten treffen.
Koppen er af. Figuurlijk dan. Hebben ze al verklaard waarom 95% er zo tam bij liep? Of was dat onderdeel van het gameplan? Overigens niet de eerste keer die matheid op een groot toernooi alleen hadden ze nu ook een hekel aan de bal leek het.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:44 schreef Slobeend het volgende:
We kunnen helemaal niet met opgeheven hoofd naar huis.
Bedankt ChatGPTquote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:42 schreef Bombadil67 het volgende:
Wat een ongelooflijk bittere pil, maar wat een wedstrijd was dit. Als je puur tactisch en qua intensiteit kijkt, was dit absoluut geen 1/16e finale waardig — dit had makkelijk een kwartfinale of zelfs een halve finale kunnen zijn. Twee teams die er vanaf minuut één vol opklapten met een enorm hoog tempo.
Een paar tactische sleutelmomenten die deze pot beslisten:
Het blok van Koeman vs de Marokkaanse creativiteit: Het plan met Verbruggen die achterin ballen weghaalde en het compacte middenveld werkte lange tijd prima. Marokko nam veel risico met hun passes in onze "box", maar we hielden stand.
De omschakeling: Zodra Summerville en Gakpo de ruimte kregen, zag je hoe gevaarlijk we waren. De goal van Gakpo was een prachtig, emotioneel moment, zeker met zijn privésituatie in het achterhoofd. Het leek de genadeklap te worden.
De fatale slotfase: Diop die Van Dijk aftroeft in de lucht in de 91ste minuut... Dat mag op dit niveau simpelweg niet gebeuren. Daar gaven we het tactische voordeel volledig uit handen.
En ja, die penaltyreeks... Het begint bijna lachwekkend te worden als het niet zo triest was. Sinds de finale in 2010 hebben we op een WK in de reguliere speeltijd of verlenging niet verloren (als we erbij waren), maar we vliegen er nu voor de derde keer op rij uit via strafschoppen (2014, 2022, 2026). Bono die al begint te lopen voordat de bal getrapt is en Summerville die erin tuint... Het is een mentaal trauma aan het worden.
Complimenten aan Marokko, ze speelden met gigantisch veel lef. Wij kunnen met opgeheven hoofd naar huis, maar het blijft doodzonde dat deze twee toplanden elkaar nu al moesten treffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |