De vraag is of dat dankzij Bert was of ondanks Bert. Het toernooi er na vlogen we in de groepsronde er uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bart van Merwijk haalde anders de WK-finale
Bert had volgens mij grotendeels mazzel dat hij op de juiste plek en de juiste tijd bondscoach werd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De vraag is of dat dankzij Bert was of ondanks Bert. Het toernooi er na vlogen we in de groepsronde er uit.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bert had volgens mij grotendeels mazzel dat hij op de juiste plek en de juiste tijd bondscoach werd.
Deels eens, echter volgens mij is de knvb niet in zee gegaan met alle bondscoaches die je noemt vanwege de manier van spelen maar Van Oostveen vond Hiddink de ideale bondscoach en hierbij is een constructie gemaakt dat Blind het kon overnemen. In de eerste periode was Koeman een goeie kandidaat om Oranje terug te brengen naar de top en heeft ie laten zien. Daarna zijn er gewoon waardeloze keuzes geweest met o.a. De Boer (die overal gefaald heeft) en vond men het een goed idee om Koeman opnieuw aan te nemen die eerder op de trein was gesprongen. Na Blind was Ten Cate nog even in beeld, die had ik toen wel heel interessant gevonden. Maar in die periode heeft Van Breukelen het niet handig aangepakt...quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sinds 2012 is Oranje verschoven van een ploeg die de wedstrijd wilde dicteren naar een ploeg die vooral probeert te voorkomen dat ze hem verliezen. Waar het Nederlands elftal ooit gebouwd was op initiatief, balbezit en het forceren van overwicht, is de standaard sindsdien steeds vaker: compact staan en risico minimaliseren.
Van Marwijk zette de toon met een resultaatgerichte, afwachtende structuur. Van Gaal perfectioneerde het tijdens zijn tweede aanstelling tot een extreem geregisseerd en defensief kader en ook Hiddink, Blind, Advocaat en Koeman borduurden ieder op hun eigen manier voort op deze behoudende strategie.
Het is voetbal waarin het vermijden van fouten belangrijker lijkt dan het afdwingen van dominantie. En precies daarom voelt het voor veel kijkers minder als het klassieke Oranje dat de tegenstander bij de keel grijpt, en meer als een team dat wacht tot de storm overwaait.
Zogenaamd 'resultaatgericht', maar de resultaten blijven de afgelopen drie jaar ook uit.
Guardiola anders niksquote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:35 schreef DrDentz het volgende:
De keuze is tussen Reiziger en Wiegman, andere opties zijn er niet.
Zeker! Indrukwekkende uitzichten ook. Veel historie.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:05 schreef TLC het volgende:
Hebben ze eigenlijk wel goede hotels in Duitsland ?
Eerste keus Guardiolaquote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:53 schreef Caland het volgende:
Door wie is dat Reiziger-gerucht ooit de wereld in geholpen?
Neem toch aan dat ze gewoon voor de beste keuze voorhanden gaan. Dus dan ga je de voor de hand liggende kandidaten af (Slot, Bosz, Ten Hag), als dat allemaal niet lukt kan je over de grens gaan kijken, dan Pieter de Jong en Sabrina Wiegman en vervolgens Reiziger ofzo
Neem ik maar even aan
Zijn sommigen echt in deze meme gaan geloven?quote:
Nee Ferrari maar kleinigheidje. Volle bak gaan voor Guardiolaquote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en jij vraagt een Bentley voor je verjaardag.
Het is de KNVB onder leiding van Nigel de Jong, de KNVB blinkt nu niet uit in goede keuzes. De opzet Hiddink en dan Blind was daar een goed voorbeeld van, maar toen was de Jong er nog niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:53 schreef Caland het volgende:
Door wie is dat Reiziger-gerucht ooit de wereld in geholpen?
Neem toch aan dat ze gewoon voor de beste keuze voorhanden gaan. Dus dan ga je de voor de hand liggende kandidaten af (Slot, Bosz, Ten Hag), als dat allemaal niet lukt kan je over de grens gaan kijken, dan Pieter de Jong en Sabrina Wiegman en vervolgens Reiziger ofzo
Neem ik maar even aan
Nigel heeft alles onder controle.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is de KNVB onder leiding van Nigel de Jong, de KNVB blinkt nu niet uit in goede keuzes. De opzet Hiddink en dan Blind was daar een goed voorbeeld van, maar toen was de Jong er nog niet.
Nu snap ik dat ie daar niet van alles kan gaan roepen net na de wedstrijd, maar eigenlijk zegt ie helemaal niets. Nou, alsnog ben ik benieuwd naar zijn keuze en de uitleg daarvan.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nigel heeft alles onder controle.
https://nos.nl/video/2620(...)telling-niet-gehaald
Ik vind hem vooral heel hard zijn best doen taal uit te slaan die lijkt op iets wat een manager zou zeggen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nu snap ik dat ie daar niet van alles kan gaan roepen net na de wedstrijd, maar eigenlijk zegt ie helemaal niets. Nou, alsnog ben ik benieuwd naar zijn keuze en de uitleg daarvan.
Heeft het toch ook helemaal verkeerd aangepakt met Andries Jonker en inderdaad, Reiziger heeft al laten zien dat ie niet capabel is.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is de KNVB onder leiding van Nigel de Jong, de KNVB blinkt nu niet uit in goede keuzes. De opzet Hiddink en dan Blind was daar een goed voorbeeld van, maar toen was de Jong er nog niet.
Maar het is wel een kleurling. Anders Stanley Menzo of zo, die is ook vrij.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft het toch ook helemaal verkeerd aangepakt met Andries Jonker en inderdaad, Reiziger heeft al laten zien dat ie niet capabel is.
Had ook wel een beste selectie, pohh.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Bij Nederland in 2000 ook heerlijk voetbal gespeeld.
Hmm, je leert hier toch altijd wat bij. Wist niet dat Bach en Mozart zwart waren, wat dat betreft was de film Amadeus ook nogal misleidend.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Laten we het erover eens zijn dat zwarten veruit superieur zijn in sport en muziek maken, en blanken in strategische of analytische taken. Dat is gewoon een feit. Aziaten zijn dan nog beter dan blanken in die laatste twee en mogelijk ook in sport, maar niet in muziek maken. Blanken zijn dus in vrijwel niets de allerbesten.
Hij miste aardig wat sterspelers in de kwalificatie, Nandrolon schorsingen, blessures, het eeuwige foutje van Frank de Boer kostte de wedstrijd tegen Portugal.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Had ook wel een beste selectie, pohh.
[ afbeelding ]
Daar begon het penaltytrauma echt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Had ook wel een beste selectie, pohh.
[ afbeelding ]
Nou, 96 en 98 willen je effe spreken. 92 is ook boos.quote:
Daarvoor was het nog geen traumaquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, 96 en 98 willen je effe spreken. 92 is ook boos.
Erwin Koeman.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:37 schreef Forumtijger het volgende:
Aangezien niemand dat nog gedaan heeft, gooi ik er wel even een poll tegenaan. Denk echter wel serieus na over je keuze, want je kunt maar 1x kiezen...
[poll=10112]
Daar is het juist begonnen. De misser van Van Basten. De misser van Seedorf.quote:
Als je zelfs maar de helft van al die penaltyseries wel had gewonnen dan had je zo 2 titels extra gehad. Voetballend vaak zat gelijkwaardig geweest aan de uiteindelijke kampioenen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:55 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat wij wel het land zijn dat zichzelf het minst beloond heeft, qua prijzen. Met al die goede spelers als Cruyff, Van Basten, Gullit, Bergkamp, Robben etc had je toch wel minimaal 1 WK en 2 EK's moeten winnen. We hebben 1 mager EK'tje, dat heeft Griekenland ook.
EK 2000 en WK 2014 waren goede kansen geweest.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je zelfs maar de helft van al die penaltyseries wel had gewonnen dan had je zo 2 titels extra gehad. Voetballend vaak zat gelijkwaardig geweest aan de uiteindelijke kampioenen.
'92 en '98 in principe ook. Alleen '96 was gewoon echt een kuttoernooi dat je sowieso niet had gewonnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:46 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
EK 2000 en WK 2014 waren goede kansen geweest.
Het EK van 2000 in de halve finale tegen Italië was echt bizar, Nederland was 100 keer beter, maar misten in het totaal 5 penalty's, dat kan geen toeval meer zijn. Blijkbaar alweer 26 jaar geleden.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:46 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik heb Kluivert gestemd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:37 schreef Forumtijger het volgende:
Aangezien niemand dat nog gedaan heeft, gooi ik er wel even een poll tegenaan. Denk echter wel serieus na over je keuze, want je kunt maar 1x kiezen...
[poll=10112]
Dat WK hadden we eigenlijk gewoon gewonnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:55 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat wij wel het land zijn dat zichzelf het minst beloond heeft, qua prijzen. Met al die goede spelers als Cruyff, Van Basten, Gullit, Bergkamp, Robben etc had je toch wel minimaal 1 WK en 2 EK's moeten winnen. We hebben 1 mager EK'tje, dat heeft Griekenland ook.
Wk 98 ook. Frankrijk vreesde Nederland meer dan Brazilië en dat Nederlandse team was zo gruwelijk goed.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:46 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Hij straalt qua uiterlijk en doen en laten ook nog steeds uit alsof hij eerder de bouncer van het clubhuis is.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:30 schreef DrDentz het volgende:
Moeten we niet eerst een nieuwe TD aanstellen voordat de TD opnieuw een falende bondscoach aanwijst? Heeft Nigel al niet genoeg gefaald in deze rol?
Heb 'm nog niet kunnen betrappen op een steekhoudend inhoudelijk verhaal vooralsnog.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:30 schreef DrDentz het volgende:
Moeten we niet eerst een nieuwe TD aanstellen voordat de TD opnieuw een falende bondscoach aanwijst? Heeft Nigel al niet genoeg gefaald in deze rol?
Pi-Air maakte de opstelling, besprak de tactiek en nam de strafschoppen, hoekschoppen en vrije trappen. Dit terwijl hij ook nog de was van de spelers deed.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bert van Marwijk deed maar wat. Die liet zijn beste spelers de opstelling maken.
Pi-Air gaf ooit aan dat in zijn gewonnen UEFA-cup jaar niemand luisterde naar wat vMarwijk vertelde, en dat hij, Bosvelt en vWonderen de opstelling en tactiek op het veld deden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |