De vraag is of dat dankzij Bert was of ondanks Bert. Het toernooi er na vlogen we in de groepsronde er uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bart van Merwijk haalde anders de WK-finale
Bert had volgens mij grotendeels mazzel dat hij op de juiste plek en de juiste tijd bondscoach werd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De vraag is of dat dankzij Bert was of ondanks Bert. Het toernooi er na vlogen we in de groepsronde er uit.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bert had volgens mij grotendeels mazzel dat hij op de juiste plek en de juiste tijd bondscoach werd.
Deels eens, echter volgens mij is de knvb niet in zee gegaan met alle bondscoaches die je noemt vanwege de manier van spelen maar Van Oostveen vond Hiddink de ideale bondscoach en hierbij is een constructie gemaakt dat Blind het kon overnemen. In de eerste periode was Koeman een goeie kandidaat om Oranje terug te brengen naar de top en heeft ie laten zien. Daarna zijn er gewoon waardeloze keuzes geweest met o.a. De Boer (die overal gefaald heeft) en vond men het een goed idee om Koeman opnieuw aan te nemen die eerder op de trein was gesprongen. Na Blind was Ten Cate nog even in beeld, die had ik toen wel heel interessant gevonden. Maar in die periode heeft Van Breukelen het niet handig aangepakt...quote:Op vrijdag 3 juli 2026 09:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sinds 2012 is Oranje verschoven van een ploeg die de wedstrijd wilde dicteren naar een ploeg die vooral probeert te voorkomen dat ze hem verliezen. Waar het Nederlands elftal ooit gebouwd was op initiatief, balbezit en het forceren van overwicht, is de standaard sindsdien steeds vaker: compact staan en risico minimaliseren.
Van Marwijk zette de toon met een resultaatgerichte, afwachtende structuur. Van Gaal perfectioneerde het tijdens zijn tweede aanstelling tot een extreem geregisseerd en defensief kader en ook Hiddink, Blind, Advocaat en Koeman borduurden ieder op hun eigen manier voort op deze behoudende strategie.
Het is voetbal waarin het vermijden van fouten belangrijker lijkt dan het afdwingen van dominantie. En precies daarom voelt het voor veel kijkers minder als het klassieke Oranje dat de tegenstander bij de keel grijpt, en meer als een team dat wacht tot de storm overwaait.
Zogenaamd 'resultaatgericht', maar de resultaten blijven de afgelopen drie jaar ook uit.
Guardiola anders niksquote:Op vrijdag 3 juli 2026 12:35 schreef DrDentz het volgende:
De keuze is tussen Reiziger en Wiegman, andere opties zijn er niet.
Zeker! Indrukwekkende uitzichten ook. Veel historie.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:05 schreef TLC het volgende:
Hebben ze eigenlijk wel goede hotels in Duitsland ?
Eerste keus Guardiolaquote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:53 schreef Caland het volgende:
Door wie is dat Reiziger-gerucht ooit de wereld in geholpen?
Neem toch aan dat ze gewoon voor de beste keuze voorhanden gaan. Dus dan ga je de voor de hand liggende kandidaten af (Slot, Bosz, Ten Hag), als dat allemaal niet lukt kan je over de grens gaan kijken, dan Pieter de Jong en Sabrina Wiegman en vervolgens Reiziger ofzo
Neem ik maar even aan
Zijn sommigen echt in deze meme gaan geloven?quote:
Nee Ferrari maar kleinigheidje. Volle bak gaan voor Guardiolaquote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en jij vraagt een Bentley voor je verjaardag.
Het is de KNVB onder leiding van Nigel de Jong, de KNVB blinkt nu niet uit in goede keuzes. De opzet Hiddink en dan Blind was daar een goed voorbeeld van, maar toen was de Jong er nog niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:53 schreef Caland het volgende:
Door wie is dat Reiziger-gerucht ooit de wereld in geholpen?
Neem toch aan dat ze gewoon voor de beste keuze voorhanden gaan. Dus dan ga je de voor de hand liggende kandidaten af (Slot, Bosz, Ten Hag), als dat allemaal niet lukt kan je over de grens gaan kijken, dan Pieter de Jong en Sabrina Wiegman en vervolgens Reiziger ofzo
Neem ik maar even aan
Nigel heeft alles onder controle.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is de KNVB onder leiding van Nigel de Jong, de KNVB blinkt nu niet uit in goede keuzes. De opzet Hiddink en dan Blind was daar een goed voorbeeld van, maar toen was de Jong er nog niet.
Nu snap ik dat ie daar niet van alles kan gaan roepen net na de wedstrijd, maar eigenlijk zegt ie helemaal niets. Nou, alsnog ben ik benieuwd naar zijn keuze en de uitleg daarvan.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nigel heeft alles onder controle.
https://nos.nl/video/2620(...)telling-niet-gehaald
Ik vind hem vooral heel hard zijn best doen taal uit te slaan die lijkt op iets wat een manager zou zeggen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nu snap ik dat ie daar niet van alles kan gaan roepen net na de wedstrijd, maar eigenlijk zegt ie helemaal niets. Nou, alsnog ben ik benieuwd naar zijn keuze en de uitleg daarvan.
Heeft het toch ook helemaal verkeerd aangepakt met Andries Jonker en inderdaad, Reiziger heeft al laten zien dat ie niet capabel is.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is de KNVB onder leiding van Nigel de Jong, de KNVB blinkt nu niet uit in goede keuzes. De opzet Hiddink en dan Blind was daar een goed voorbeeld van, maar toen was de Jong er nog niet.
Maar het is wel een kleurling. Anders Stanley Menzo of zo, die is ook vrij.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft het toch ook helemaal verkeerd aangepakt met Andries Jonker en inderdaad, Reiziger heeft al laten zien dat ie niet capabel is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |