Hell yeah. Bioshock 2 wordt door veel mensen als 'minder' gezien. Ik vond 'm super, lekker als Big Daddy beuken met die boor. Je kunt best wel redelijk 'builds' maken met al die tonics en plasmid upgrades zijn veel sicker dan in deel 1. Enjoyquote:Op woensdag 22 juli 2026 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Klopt. Het was meer tactisch en soms ook gewoon wegrennen en cheesen. De Siren boss was eerst echt enorm klote, totdat ik ergens las dat je haar kon cheesen door op haar spawn punt heel wat Devil's Kiss traps te plaatsen. De triggerde meteen en toen was bijna al haar health weg
Ik heb BioShock 1 gespeeld op de 360, en daar op 1 na alle achievements behaald. BioShock 2 ooit aan begonnen maar nooit afgerond. Dat ga ik nu dus rechtzetten
Gaat lukkenquote:Op woensdag 22 juli 2026 12:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hell yeah. Bioshock 2 wordt door veel mensen als 'minder' gezien. Ik vond 'm super, lekker als Big Daddy beuken met die boor. Je kunt best wel redelijk 'builds' maken met al die tonics en plasmid upgrades zijn veel sicker dan in deel 1. Enjoy
Zit nu te gamen, dus ben er vanmiddag ingekomen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 20:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zijn er mensen die problemen hebben om in te loggen op de SteamApp?
Bedoel je met "de SteamApp" gewoon Steam voor desktop/PC of letterlijk de mobiele app? Eerste werkt prima, tweede gebruik ik nietquote:Op woensdag 22 juli 2026 20:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zijn er mensen die problemen hebben om in te loggen op de SteamApp?
quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit nu te gamen, dus ben er vanmiddag ingekomen.
Geen idee of dat nu nog zou lukken.
Mobiele app. Op PC ben ik gewoon ingelogd, op mobiel maar half.quote:Op woensdag 22 juli 2026 21:05 schreef 2dope het volgende:
[..]
Bedoel je met "de SteamApp" gewoon Steam voor desktop/PC of letterlijk de mobiele app? Eerste werkt prima, tweede gebruik ik niet
Haha ja die blue ribbon challenges zijn kut zeker? Ik ben zelf geen plat hunter dus achievements boeien me totaal niet. Maar idd, topgame verder. De verhalen/achtergronden in Bioshock hebben me ook altijd wel geboeid (zie ook dit). De franchise heeft wel een speciaal plekje in mijn game-hartquote:Op donderdag 23 juli 2026 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Burial at Sea 2 uitgespeeld. Netjes hoe ze alles hebben afgerond wel @:2dope . 70 uit 80 achievements behaald, de rest is Clash in the Clouds![]()
quote:“Is a man not entitled to the sweat of his brow? ‘No’ says the man in Washington, it belongs to the poor. ‘No’ says the man in the Vatican, it belongs to God. ‘No’ says the man in Moscow, it belongs to everyone.”
Precies dat jaquote:Op donderdag 23 juli 2026 11:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Haha ja die blue ribbon challenges zijn kut zeker? Ik ben zelf geen plat hunter dus achievements boeien me totaal niet. Maar idd, topgame verder. De verhalen/achtergronden in Bioshock hebben me ook altijd wel geboeid (zie ook dit). De franchise heeft wel een speciaal plekje in mijn game-hart![]()
Er zitten ook memorabele momenten in de games die me altijd zijn bijgebleven wat ik maar bij weinig games heb. Denk aan de intro-scene van Bioshock 1 met eerst het vliegtuigongeluk, de vuurtoren en daarna de onderwaterwereld van Rapture die wordt geopenbaard. De ironie van het objectivistische/individualistische mantra "No gods or kings, only man" (immers, Rapture stort in vanwege de hebzucht en het egoïsme van diens inwoners). De videoboodschappen van Andrew Ryan vond ik ook briljant.
[..]
[ afbeelding ]
De realisatie dat Atlas/Frank Fontaine Jack gedurende de hele game kan manipuleren met de phrase "Would you kindly" omdat Jack geconditioneerd is vanaf geboorte om ieder commando dat volgt na die woorden blindelings te volgen + de scene dat Andrew Ryan suicide-by-golfclub toepast met exact die woorden, waarmee duidelijk wordt dat Jack nooit een vrije wil heeft gehad. "A man chooses, a slave obeys"![]()
Het kippenvelmomentje bij de eerste ontmoeting met een Big Daddy, waarbij een Splicer het waagt om een little sister aan te raken en compleet aan gort gebeukt wordt.
In Infinite, het verplichte doopsel om toegang tot Columbia te krijgen, de weg naar die priester en de bijbehorende muziek/sfeeren hoe de keuze reflecteert op het einde. De Lutece Twins
hoewel een relatief kleine rol behoren ze tot mijn meest favoriete NPC's ooit.
De realisatie dat door Elizabeths space/time scheuren mensen "herinneren" dood te zijn geweest.
Elizabeth: They... They remember...
Booker: Remember what?
Elizabeth: .... Being dead.
En dan zie je zo'n gast wiens brein compleet scrambled is omdat hij zich "de dood" herinnert > legit een ijzersterk horrormomentje vond ik dat.
Kan nog wel even doorgaanTot zover mijn loveletter aan Bioshock
Laadtijden vallen me best mee. Maar ik laad van SSDquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:44 schreef Mano_ het volgende:
Gisteravond Bioshock 1 remastered ook maar eens opgestart
Ziet er prima uit en speelt goed, maar erg jammer dat ze de textures van posters en banners niet hebben geremastered. Nu is het op 1440p resolutie bijna niet leesbaar en juist dat soort dingen maken de wereld van Bioshock zo levendig.
En de laadtijden zijn idioot lang, maar dat zou misschien te maken kunnen hebben met het feit dat ik het op Linux draai. Daar komt waarschijnlijk ook de lichte instabiliteit vandaan. 2 Crashes gehad namelijk.
Ja ik ook (zo'n 7Gb/s ding). dus het moet wel met Proton te maken hebben. Is mee te leven, zo heel veel laadschermen zijn er niet (gewoon wat minder savenquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Laadtijden vallen me best mee. Maar ik laad van SSD
BioShockquote:Op donderdag 23 juli 2026 13:04 schreef Discombobulate het volgende:
Zit me af te vragen wat ik na Cyberpunk wil gaan spelen.
Weet het nog niet. Gestopt met Pacific Drive, Death Stranding alles uit, Cyberpunk nu dus bijna. En Subnautica nog gedaan.quote:
Mouse PIquote:Op donderdag 23 juli 2026 16:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet het nog niet. Gestopt met Pacific Drive, Death Stranding alles uit, Cyberpunk nu dus bijna. En Subnautica nog gedaan.
Die is geweldigquote:
Ik moet nog even één kopen voor in m'n laptop als extra. Tips welke? Western Digital Black SN770 - Interne SSD - NVMe M.2 - 1 TB had ik gevonden. Is ook wel genoeg 1 TB denk ik, maar er is zo veel verschil.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:56 schreef Elan het volgende:
https://www.ign.com/artic(...)-still-getting-worse
Als je nog nieuwe hardware wil kun je beter niet wachten op een eventuele prijsdaling want die gaat waarschijnlijk niet komen.
Crazy. dit betaalde ik nog geen jaar geleden voor een 2TB NvMe.
[ afbeelding ]
Nu bijna 3x zo duur.
quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:56 schreef Elan het volgende:
Als je nog nieuwe hardware wil kun je beter niet wachten op een eventuele prijsdaling want die gaat waarschijnlijk niet komen.
[ afbeelding ]
Nu bijna 3x zo duur.
WD is ook prima, je kunt eventueel de individuele schrijf en leessnelheden vergelijken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet nog even één kopen voor in m'n laptop als extra. Tips welke? Western Digital Black SN770 - Interne SSD - NVMe M.2 - 1 TB had ik gevonden. Is ook wel genoeg 1 TB denk ik, maar er is zo veel verschil.
Heel bizar wel die prijzen. Ik ben niet zo veel met hardware bezig, maar krijg het wel mee.
Zou t gewoon doen als je de middelen hebt, shit gaat toch voorlopig niet goedkoper worden.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:44 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
en ik wilde nog upgraden naar 64GB ram
bijna 3 jaar terug alweer betaalde ik 190 voor 4TB:
[ afbeelding ]
1000 euro voor 64GB uitgeven is best een drempel...quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou t gewoon doen als je de middelen hebt, shit gaat toch voorlopig niet goedkoper worden.
Beetje als een huis willen kopen en gaan zitten wachten op een crash die nooit komt.
Vorig jaar WD 4tb gekocht voor iets van 330 euro.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:56 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Nu bijna 3x zo duur.
Je kan de Metal Gear Sold: Master Collection Vol.1 proberen. Allemaal door Kojima geregisseerd. Vond ik destijds heel goed op de consoles, maar goed 3D pixel graphics, dus misschien niet helemaal de tand des tijds doorstaan. Free Weekend (alleen voor deel 1, zo te zien) overigens, dus je kan proberen voor het te kopen..quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
Kijk vooral ook heel erg uit naar OD Knock van Kojima, maar dat zal nog wel even duren.
Net ff geprobeerd maar gvd dat is toch niet meer te spelen met 30fps enzo en 4:3quote:Op vrijdag 24 juli 2026 00:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je kan de Metal Gear Sold: Master Collection Vol.1 proberen. Allemaal door Kojima geregisseerd. Vond ik destijds heel goed op de consoles, maar goed 3D pixel graphics, dus misschien niet helemaal de tand des tijds doorstaan. Free Weekend (alleen voor deel 1, zo te zien) overigens, dus je kan proberen voor het te kopen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |