abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:06:13 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196213
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:00 schreef Moeraskat het volgende:

M.b.t bejaardentehuizen. Ja inderdaad in een vorm zoals vroeger. Zodat je ook gelijk de eenzaamheid kunt aanpakken.
Daarnaast is het zeker ook kosten besparend, zeker in combinatie met humanoid controle en toezicht

wij moeten daar nog aan wennen maar in Azie is men al veel verder
https://www.telegraaf.nl/(...)e-plek/64052095.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:11:01 #122
3542 Gia
User under construction
pi_221196243
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:00 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Alles kan, je kunt ook een kerncentrale onder een basisschool bouwen.
Of het handig is en of het beleid het toe laat is wat anders.

Het is tijd dat we radicaal anders gaan denken over wonen, economie, en duurzaamheid. en dan niet meteen roepen dat kan niet vanwege x of y, fuck het bestemmingsplan.

Modulaire pre-fab woningen zijn hierin (mogelijk) de toekomst , kunnen voor een veel lagere prijs gebouwd worden en veel sneller.
Kosten veel te veel aan onderhoud. Als ik ga bouwen dan liever gewoon met stenen, niet hout.
Bij dat prefab zit je ook aan modules met vaste maatvoeringen vast. Elke nis of uitbouw is een module op zichzelf en daardoor niet te doen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:15:31 #123
3542 Gia
User under construction
pi_221196263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daarnaast is het zeker ook kosten besparend, zeker in combinatie met humanoid controle en toezicht

Premium artikel.

https://www.bmc.nl/actueel/thuishulpflat
Dit is duidelijker.
In zoiets woonde mijn moeder ook. Op basis van WLZ. Er zijn daar ook koopappartementen, maar erg duur, als je je bedenkt dat de huurappartementen net zo groot, maar sociale huur zijn.

Dit mag er wmb wel meer komen. Ook mooi met een gezamenlijke beweegtuin, huiskamer/restaurant waar je samen kunt eten, vergoed of voor een laag bedrag.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:21:38 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Premium artikel.

Dit is duidelijker.
In zoiets woonde mijn moeder ook. Op basis van WLZ. Er zijn daar ook koopappartementen, maar erg duur, als je je bedenkt dat de huurappartementen net zo groot, maar sociale huur zijn.

Dit mag er wmb wel meer komen. Ook mooi met een gezamenlijke beweegtuin, huiskamer/restaurant waar je samen kunt eten, vergoed of voor een laag bedrag.
bij mij moeder was een bedrijf dat iedere dag het eten verzorgde tegen schappelijke prijs, ze ging daar een of twee keer week eten in de gemeenschappelijke ruimte

ik ging er ook wel eens eten ,kon de dag ervoor je keuze bestellen en betalen , was puur commercieel , prima toch of ze nam op haar kamer een broodje

vaak ging ze ook het stadje in met anderen en aten daar iets of een patatje, was dan een hele optocht van scootmobiels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:23:33 #125
3542 Gia
User under construction
pi_221196305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bij mij moeder was een bedrijf dat iedere dag het eten verzorgde tegen schappelijke prijs, ze ging daar een of twee keer wek eten
ik ging er ook wel eens eten ,kon de dag ervoor je keuze bestellen en betalen , was puur commercieel , prima toch

vaak ging ze ook het stadje in met anderen en aten daar iets of een patatje, was dan een hele optocht van scootmobiels
Dat was dit niet. Gewoon een keuken waar elke dag gekookt werd voor zo'n 40 mensen, schat ik. Was eten wat de pot schafte.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:24:29 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat was dit niet. Gewoon een keuken waar elke dag gekookt werd voor zo'n 40 mensen, schat ik. Was eten wat de pot schafte.
ok dat is maar net hoe het fiancieel geregeld is

ik zie het liever commercieel en vrijwillig, dan dat pot op tafel idee
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:28:50 #127
3542 Gia
User under construction
pi_221196330
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok dat is maar net hoe het fiancieel geregeld is
Ze kreeg het eten vergoed vanwege de WLZ, maar als ze niet ging, kreeg ze dat terug van de zorgstichting.
Dus ook als ze in het ziekenhuis lag of bij een van ons at. Ook ontbijt, wat niet door het huis verzorgd werd maar wel onder die regeling valt, kreeg ze terug van de zorgstichting.
pi_221196343
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Mee eens; maar hoe groot is die groep en kan je die nader specificeren?
Volgens Grok zijn dat ongeveer 200.000 huishoudens die tussen wal en schip vallen. Teveel verdienen voor een sociale huurwoning, te weinig voor een hypotheek waar je iets mee kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:35:42 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196363
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze kreeg het eten vergoed vanwege de WLZ, maar als ze niet ging, kreeg ze dat terug van de zorgstichting.
Dus ook als ze in het ziekenhuis lag of bij een van ons at.

Ook ontbijt, wat niet door het huis verzorgd werd maar wel onder die regeling valt, kreeg ze terug van de zorgstichting.
gigantische overbodige administratie dus

Mijn moeder die maakte op haar kamer s ochtends een broodje en ze nam de koffie in de gemeenschappelijke ruimte , ook dat was commercieel, maar ok , niks mis mee
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:38:37 #130
3542 Gia
User under construction
pi_221196376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Volgens Grok zijn dat ongeveer 200.000 huishoudens die tussen wal en schip vallen. Teveel verdienen voor een sociale huurwoning, te weinig voor een hypotheek waar je iets mee kan.
En dan wordt er, tenminste hier, volop gebouwd in de zogenaamde Middenhuur klasse. Dat zijn woningen die rond de 1100 tot 1300 aan huur doen en waar je dus geen huurtoeslag op krijgt. Dan betaal je pakweg net zoveel als iemand met een koopwoning van rond de 425K, terwijl die dan nog HRA krijgt. Maar je kunt geen hypotheek krijgen voor dat bedrag, omdat je inkomen te laag is.

Het is zo krom als een hoepeltje. Mijn zus ook, krijgt geen huurtoeslag, mag de volledige huur betalen, maar kan geen hypotheek krijgen voor een huis waar ze dan een even grote maandlast heeft.
pi_221196401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]
En dan wordt er, tenminste hier, volop gebouwd in de zogenaamde Middenhuur klasse. Dat zijn woningen die rond de 1100 tot 1300 aan huur doen en waar je dus geen huurtoeslag op krijgt. Dan betaal je pakweg net zoveel als iemand met een koopwoning van rond de 425K, terwijl die dan nog HRA krijgt. Maar je kunt geen hypotheek krijgen voor dat bedrag, omdat je inkomen te laag is.

Het is zo krom als een hoepeltje. Mijn zus ook, krijgt geen huurtoeslag, mag de volledige huur betalen, maar kan geen hypotheek krijgen voor een huis waar ze dan een even grote maandlast heeft.
Is idd belachelijk
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:43:41 #132
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221196407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:00 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Alles kan, je kunt ook een kerncentrale onder een basisschool bouwen.
Of het handig is en of het beleid het toe laat is wat anders.

Het is tijd dat we radicaal anders gaan denken over wonen, economie, en duurzaamheid. en dan niet meteen roepen dat kan niet vanwege x of y, fuck het bestemmingsplan.

Modulaire pre-fab woningen zijn hierin (mogelijk) de toekomst , kunnen voor een veel lagere prijs gebouwd worden en veel sneller.
Klopt. Probeer de gemeente maar eens zo ver te krijgen dat je 2 mantelzorg woningen op je perceel kwijt mag. Of nog mag uitbouwen terwijl je perceel keigroot is en je woning relatief klein.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat weet ik niet of het kostenbesparend is. Ik ken iemand die in de thuiszorg werkt en die zegt dat als clienten thuis wonen het juist goedkoper is, omdat ze dan gewoon op indicatie zorg krijgen thuis. Dat is voor de een 1 uur per week en voor de ander 5 uur per week. Meeste ouderen zijn nog te goed om niet meer zelfstandig te kunnen wonen. Terwijl soms de hele familie al dood is en ze amper iemand hebben.
Die mensen houden ook woningen bezet terwijl ze met alle plezier (niet allemaal he) in een bejaardentehuis of iets willen wonen.

Maar ik denk dat de discussie dan een andere kant op gaat... :@
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:44:18 #133
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221196411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Premium artikel.

Dit is duidelijker.

Perfect!
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:46:36 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196425
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:43 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Klopt. Probeer de gemeente maar eens zo ver te krijgen dat je 2 mantelzorg woningen op je perceel kwijt mag. Of nog mag uitbouwen terwijl je perceel keigroot is en je woning relatief klein.
[..]
Dat weet ik niet of het kostenbesparend is. Ik ken iemand die in de thuiszorg werkt en die zegt dat als clienten thuis wonen het juist goedkoper is, omdat ze dan gewoon op indicatie zorg krijgen thuis. Dat is voor de een 1 uur per week en voor de ander 5 uur per week. Meeste ouderen zijn nog te goed om niet meer zelfstandig te kunnen wonen. Terwijl soms de hele familie al dood is en ze amper iemand hebben.
Die mensen houden ook woningen bezet terwijl ze met alle plezier (niet allemaal he) in een bejaardentehuis of iets willen wonen.

Dat zou ik ook zeggen als ik ZZP er in de thuiszorg was

mijn broer zei onlangs tegen de thuiszorg juffrouw, dat ie naar een verzorgingshuis wil, en de thuiszorg juf die zei ,die bel , dat is uw verzorgingstehuis
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:48:14 #135
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221196434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik ZZP er in de thuiszorg was

mijn broer zei onlangs tegen de thuiszorg juffrouw, dat ie naar een verzorgingshuis wil, en de thuiszorg juf die zei ,die bel , dat is uw verzorgingstehuis
Is ze niet
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:49:05 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196438
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:48 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Is ze niet
Mijn broer is haar klant van uurtje factuurtje

hele makkelijke klant iedere ochtend een uur en avond een uur de maagband omdoen en psoriasis insmeren

dat wilde men mij laten doen als mantelzorger , ja nou ze kunnen de pot op , ik ben geen mantelzorgen, ga dat niet doen en ik kan het niet
ik ben ook al 73
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:49:21 #137
3542 Gia
User under construction
pi_221196441
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:43 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
[..]

Ik heb nu thuiszorg, maar die moeten zeker een kwartier reizen om hier te komen en daarna weer een kwartier naar de volgende patient. Ze zijn hier zo'n 30 tot 40 minuten bezig. Dan nog het materiaal dat nodig is. De thuiszorg heeft dat niet bij zich, dus de patient moet dat zelf in huis hebben. Wordt allemaal vergoed, maar er is hier voor zo'n 3500 euro aan verbandmiddelen bezorgd, zodat de zorg vooruit kan. Denk dat een bejaardenhuis dat wel goedkoper kan inkopen, dan een particulier.

Denk dat op deze manier ook veel meer weggegooid wordt. Want wat doe ik met al dat materiaal als ik geen zorg meer nodig heb?
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:53:00 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb nu thuiszorg, maar die moeten zeker een kwartier reizen om hier te komen en daarna weer een kwartier naar de volgende patient. Ze zijn hier zo'n 30 tot 40 minuten bezig. Dan nog het materiaal dat nodig is. De thuiszorg heeft dat niet bij zich, dus de patient moet dat zelf in huis hebben. Wordt allemaal vergoed, maar er is hier voor zo'n 3500 euro aan verbandmiddelen bezorgd, zodat de zorg vooruit kan. Denk dat een bejaardenhuis dat wel goedkoper kan inkopen, dan een particulier.

Denk dat op deze manier ook veel meer weggegooid wordt. Want wat doe ik met al dat materiaal als ik geen zorg meer nodig heb?
mijn broer heeft spuiten van 5000 euro per stuk zegt ie

en dan komt ook nog de WMO hulp bij hem op visite een keer per week
  dinsdag 30 juni 2026 @ 12:55:18 #139
3542 Gia
User under construction
pi_221196487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn broer heeft spuiten van 5000 euro per stuk zegt ie
Nou, zo duur heb ik ze niet, maar wel elke 2 weken eentje van 186 euro voor het cholesterol.
Vind dat ook al prijzig genoeg, maar ik krijg heel erge spierpijn van statines, dus dat is geen optie.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:08:29 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221196639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou, zo duur heb ik ze niet, maar wel elke 2 weken eentje van 186 euro voor het cholesterol.
Vind dat ook al prijzig genoeg, maar ik krijg heel erge spierpijn van statines, dus dat is geen optie.
het enige verschil tussen een seniorenflat en een bejaardenhuis, is de gemeenschappelijke ruimte

maar met een gemeenschappelijke ruimte komt er direct een organisatie die zich met de groep , het eten en de voordeur gaat bemoeien, de volgende stap is dat er een directeur en een managementassistent bij komt met een eigen kantoor die facturen gaan schrijven

Het is kennelijk moeilijk om daar een middenweg in de blijven houden
pi_221196643
quote:

[..]

Wij hebben een systeem dat zo ingewikkeld is dat niemand het meer helemaal overziet en wat ook allemaal van dit soort bizarre uitwassen oplevert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221197003
quote:

Het bekende verhaal: woonlasten zijn niet alleen de hypotheeklasten, ook groot onderhoud, waterschapslasten, OZB en EWF-bijtelling komen er bij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:13:59 #143
3542 Gia
User under construction
pi_221197023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Het bekende verhaal: woonlasten zijn niet alleen de hypotheeklasten, ook groot onderhoud, waterschapslasten, OZB en EWF-bijtelling komen er bij.
Klopt, maar vergelijk het met iemand die wel 1300 aan huur moet betalen, maar geen 1000 aan hypotheek. Dan blijft sowieso over de HRA, plus een verschil van 300 euro per maand wat je minder kwijt bent. Denk dat je dan al gauw aan zo'n 400 euro per maand zit, wat je aan onderhoud kunt spenderen.
Daarbij is onderhoud aan een huurwoning (binnen), behoudens groot onderhoud, ook voor de huurder. De gemeentelijke belastingen kun je per maand betalen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:18:28 #144
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221197083
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:09 schreef blomke het volgende:

[..]
en ook de aflossing
waterschap dat betaalt iedereen
EWF komt erbij en HRA komt eraf

mijn dochter en schoon kochten voor 42.000 euro nieuwe kunststof kozijnen met HR ++ glas terwijl de kozijnen nog prima waren, maar voor de speciale Hyp en die rente krijgt men terug\.
Ik bedoel er wordt een heleboel overbodigs gedaan vanwege de HRA teruggaaf

heoeven ze niet meer te schilderen zeggen ze 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 30-06-2026 14:24:31 ]
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:26:40 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221197246
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en ook de aflossing

mijn dochter en schoon kochten voor 42.000 euro nieuwe kunststof kozijnen met HR ++ glas terwijl de kozijnen nog prima waren, maar voor de speciale Hyp en die rente krijgt men terug\.

“Je moet je hypotheek niet aflossen want dan kan je niet aftrekken”
Hoe vaak ik dat niet gehoord heb
Dat is net zoiets als dat je niet gepast moet betalen omdat je dan geen geld terug krijgt
pi_221197362
quote:

De watersysteemheffing is voor de woningeigenaar/koper. Ik vergeet nog de opstalverzekering voor die laatste groep.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221197371
quote:

Nou ja, als je dat een argument vindt ... dan is de keuze niet verkeerd, maar economisch niet rendabel.
pi_221197373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
“Je moet je hypotheek niet aflossen want dan kan je niet aftrekken”
Hoe vaak ik dat niet gehoord heb
Dat is net zoiets als dat je niet gepast moet betalen omdat je dan geen geld terug krijgt
Decennia lang aangehoord. Mede een oorzaak van de hoge huizenprijzen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:47:33 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221197400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 14:40 schreef blomke het volgende:

[..]
De watersysteemheffing is voor de woningeigenaar/koper.
quote:
AI-overzicht
De watersysteemheffing wordt door zowel de huurder als de verhuurder betaald, maar voor een verschillend deel:

Huurder: Betaalt de watersysteemheffing ingezetenen.
Verhuurder: Betaalt de watersysteemheffing gebouwd.

Hieronder vind je de exacte verdeling en details:

\Wat betaalt de huurder? (Watersysteemheffing ingezetenen)
Wie betaalt: De bewoner/gebruiker van de woning (ongeacht of je huurt of een eigen woning hebt).
Doel: Dit is een vast bedrag per huishouden dat bijdraagt aan het algemene waterbeheer, zoals dijken en vaarwegen.
Extra kosten: Naast de watersysteemheffing betaalt de huurder in de meeste gevallen ook de zuiveringsheffing (voor het schoonmaken van rioolwater).
quote:
Wat zijn de tarieven voor de watersysteemheffing?
U betaalt: Watersysteemheffing ingezetenen: ¤ 186,85. Watersysteemheffing gebouwd woningen: ¤ 78,38.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 30-06-2026 17:15:52 ]
  dinsdag 30 juni 2026 @ 14:55:11 #150
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221197435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Kosten veel te veel aan onderhoud. Als ik ga bouwen dan liever gewoon met stenen, niet hout.
Bij dat prefab zit je ook aan modules met vaste maatvoeringen vast. Elke nis of uitbouw is een module op zichzelf en daardoor niet te doen.
Tja, ik heb een leraar gehad die voor een firma werkte die dit al 100% kan en deed.
Enige reden dat het niet gebeurd is dat de bouwplekken te schaars zijn en dan de keuze uit gaat naar veel duurdere woning.

Aanname van jou dat dat met hout is?
Elke nis of uitbouw is een module op zichzelf en daardoor niet te doen. - die keuze heb je dus vrij weinig.
Lachen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')