Bij KNMI hebben ze het over dat de zuidelijke helft kans maakt op tropische temperaturen.quote:Eventjes afkoelen voor nieuwe tropische dagen: volgende week 30 tot 35 graden
De recordhitte van de afgelopen dagen is achter de rug, maar wie dacht dat het voorbij is, heeft het mis. De komende dagen kunnen we even op adem komen voordat het volgende week opnieuw tropisch warm kan worden. Nicolien Kroon, meteoroloog bij Buienradar, legt het uit.
....
Toch moeten we ons opnieuw voorbereiden op hogere temperaturen voor volgende week. Kroon: "Er ontstaat opnieuw een hogedrukgebied boven Zuid-Europa met temperaturen boven de 40 graden. Die hitte zal vanuit Spanje via Frankrijk deze kant op komen. Het wordt waarschijnlijk niet zo extreem als afgelopen week, maar het kan na maandag opnieuw tropisch warm worden met temperaturen richting de 30 tot 35 graden."
Ik zie nog helemaal niks voor het noorden met deze dingen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:20 schreef Dutch_view het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rm-hitte-en-tropisch
[..]
Bij KNMI hebben ze het over dat de zuidelijke helft kans maakt op tropische temperaturen.
Gelukkig woon ik dan in de noordelijke helft
Rond de 25 is gewoon normaal zomer weer wel.quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
We liggen uit het wk maar 22.5 in de woonkamer is wel genot@:nattekat
Dat was GFS. En dat was één extreme uitschieter.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, dit is veel meer behapbaar dan 40 graden
Hier 24 en geen zin, maar idd voelt het erg klam aan ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:17 schreef Elan het volgende:
Vind het warm en benauwd buiten terwijl het maar 21 graden is.
Dat is puur de luchtvochtigheid inderdaad, daarom maakt het ook niet veel uit als je airco niet sterk genoeg is om het hele huis te koelen zolang hij het vocht maar grotendeels uit huis haalt. Wat eigenlijk altijd wel lukt ook al heb je ondercapaciteit qua koelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft toch wonderlijk dat verschil in beleving wat een airco doet, ik heb de airco op mijn werkkamer op een hele beschaafde 26c staan en het digitale temp metertje op mn werkkamer geeft nu ook 26.1 aan bij 45% rv.
Als ik dan mijn werkkamer uitloop in de tussenkamer waar momenteel geen enkele airco aanstaat voel ik echt dat ik in een muur van warmte loop maar op het digitale temp metertje dat we daar hebben hangen zie ik: 27.8 rv 48%
Dus 'maar' een verschil van ongeveer 1.7 graden en minimaal hogere luchtvochtigheid, maar toch "voelt" het totaal anders.
Thermodynamics are weeeeeeeeeeeeird man
Wij hebben 5 split units hangen door het hele huis.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is puur de luchtvochtigheid inderdaad, daarom maakt het ook niet veel uit als je airco niet sterk genoeg is om het hele huis te koelen zolang hij het vocht maar grotendeels uit huis haalt. Wat eigenlijk altijd wel lukt ook al heb je ondercapaciteit qua koelen.
Wij hebben ook split woonkamer en slaapkamer, maar je hebt altijd van die figuren die roepen dat een mobiele airco totaal geen zin heeft. Het feit dat je het vocht grotendeels uit de lucht haalt maakt het al direct een stuk leefbaarder.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben 5 split units hangen door het hele huis.![]()
Maar hell no dat we ze allemaal ooit tegelijk aan hebben hoorVooral vaak 2 max tegelijk en that's it, momenteel in mijn werkkamer en de werkkamer van vrouwlief achter mij.
Rest van het huis is een walgelijk warm hok nu, maar boeie.... daar zijn we nu toch niet
Dit. Dunne bewolking maar vies plakkerig weer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:03 schreef LTVDK het volgende:
Heel de ochtend al flink bewolkt en niet heel warm, maar voelt toch viezig benauwd aan buiten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |