Volgens mij ging het om die week erna vooralquote:Op zondag 28 juni 2026 13:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het Europese weermodel laat het volgende week tussen 25°C en 30°C worden.
Is ook drogere lucht dus zal iets beter te behappen zijn.
De huidige hittegolf is nog niet klaar hoor.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:06 schreef summer2bird het volgende:
Eh, hoe groot is de kans op die 2e hittegolf des doods?
quote:Op zondag 28 juni 2026 13:36 schreef mitt het volgende:
Het is alvast vandaag veel beter te doen, alleen hoe krijg je die warmte het huis uit
quote:
Komende week schijnt prima zomerweer te gooien. De tweede hoge temperaturen scenario waar @summer2bird op hint is de week of weken daarnaquote:Op zondag 28 juni 2026 13:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het Europese weermodel laat het volgende week tussen 25°C en 30°C worden.
Is ook drogere lucht dus zal iets beter te behappen zijn.
Die bowecho viel hier wel mee, onweer was er wel maar niet in extreme mate, de regen was wel fors maar de wind viel op zich ook wel mee, hooguit een 50km/h daar houd het ook wel mee op.quote:Op zondag 28 juni 2026 03:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
EN dat was onweersbui nummer 2rake klappen, en nu zojuist opnieuw een inslag
Met de nodige water natuurlijk!
Wat zeggen de modellen daarover dan?quote:Op zondag 28 juni 2026 13:06 schreef summer2bird het volgende:
Eh, hoe groot is de kans op die 2e hittegolf des doods? Zit er ook nog een redelijke kans in dat het wel mee gaat vallen of zal ik nu alvast een bunker gaan graven?
Niks is normaal hieraan. Vanaf dat rare flitsonweer vorige week, deze extreme heatdome en wéér die flitsonweer vannacht dacht ik echt van, nou de toekomst waar we qua weer allemaal al jaren voor gewaarschuwd zijn is nu echt gearriveerd. Voelt echt alsof je met z'n allen in een soort real life rampenfilm bent beland.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens, het is best apart dat het nu weer zo warm is, normaal maakt onweer een einde aan de hitte maar deze besluit nog even door te gaan
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest (maar dat nooit op komt dagen)quote:Op zondag 28 juni 2026 14:10 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Niks is normaal hieraan. Vanaf dat rare flitsonweer vorige week, deze extreme heatdome en wéér die flitsonweer vannacht dacht ik echt van, nou de toekomst waar we qua weer allemaal al jaren voor gewaarschuwd zijn is nu echt gearriveerd. Voelt echt alsof je met z'n allen in een soort real life rampenfilm bent beland.
Deze I guessquote:Op zondag 28 juni 2026 14:05 schreef Arcee het volgende:
Iemand postte gisteren een intrigerend en scary stukje technomuziek (YouTube) en diegene beschreef de video als de binnenkant van een airco.
Volgens mij was het in een WKN-topic en ik kan het niet terugvinden.
Iemand?
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Iedereen een airco en
Ja.quote:
Nou, het is toch komen opdagen nu?quote:Op zondag 28 juni 2026 14:17 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest (maar dat nooit op komt dagen)
Stop, ik ben zooooo klaar hiermeequote:Op zondag 28 juni 2026 10:42 schreef INViCTuS het volgende:
Weermodel gefluister / Nederland - De extreme hitte is met het spectaculaire onweer van afgelopen avond en nacht voorbij en de komende dagen staan in het teken van heel normaal zomerweer. Op de wat langere termijn lijkt het erop dat we te maken gaan krijgen met een volgende thermische opleving. Met name het Europese ECMWF model laat sinds eergisteren die ontwikkelingen steeds meer zien.
De thermische opleving met opnieuw tropische temperaturen wordt ingeleid door een uitloper van het Azorenhoog dat zich apart filiaal boven het Europese continent afkoppelt. Het hoog krijgt daarbij opnieuw ondersteuning van de subtropische hoogterug. Daarmeej geraakt de Benelux aan de warme kant van het geheel (hoogteas) en kan opnieuw veel warmere / hete lucht vanuit Z-Europa naar het noorden toe gaan uitstromen. De onzekerheid zit hem met name nog in hoeverre de hete luchtmassa's naar het noorden toe zullen weten door te drukken. Hoe dan ook, de overgang naar opnieuw (zeer) warm zomerweer vanaf het volgende weekend lijkt is zeer aannemelijk
[ x ]
Dit soort hagel komt in het algemeen bij onweer.quote:
Hier regende het niet eens tijdens dat schouwspel.quote:Op zondag 28 juni 2026 14:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit soort hagel komt in het algemeen bij onweer.
Dus geen onweer -> geen megahagel
Heb ook een kleine kas in de tuin hier in Lelystad wat niet ver is van Ens. Heb de halve dag / nacht met samengeknepen billen gezeten.quote:Op zondag 28 juni 2026 14:29 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Sow dikke hagel in de NOP vannacht. Wat een schade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |