abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221170328

*G* Welkom in de ESF-SC *G*

De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag ( O+ ), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)
Bekijk deze YouTube-video


oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif :J

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

:J
pi_221170330
Dit was weer per ongeluk.
  zondag 28 juni 2026 @ 01:56:14 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170332
Hopelijk klopt de TT.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170336
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 01:56 schreef Redefine het volgende:
Hopelijk klopt de TT.
Ja :) Het voelt inmiddels wel wat frisser hier. Heerlijk.
  zondag 28 juni 2026 @ 01:58:46 #5
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170346
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 01:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ja :) Het voelt inmiddels wel wat frisser hier. Heerlijk.
Dat is mooi. In mijn slaapkamer net gekeken, daar merk ik er niks van. In de woonkamer is het wel een halve graad afgekoeld, dus dat scheelt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170357
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 01:58 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat is mooi. In mijn slaapkamer net gekeken, daar merk ik er niks van. In de woonkamer is het wel een halve graad afgekoeld, dus dat scheelt.
Het idee dat het afkoelt, laat het ook al wat koeler voelen. De gevoelstemperatuur is genot.
  zondag 28 juni 2026 @ 02:01:24 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170358
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:01 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Het idee dat het afkoelt, laat het ook al wat koeler voelen. De gevoelstemperatuur is genot.
Het is deels ook psychologisch ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 28 juni 2026 @ 02:02:21 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170365
Geen hoekschop. Wel een hoekschop. Toch geen hoekschop.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 28 juni 2026 @ 02:05:49 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170381
Congo speelde zo goed tegen Portugal, maar het is wel heel erg armoedig tegen Oezbekistan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170389
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:05 schreef Redefine het volgende:
Congo speelde zo goed tegen Portugal, maar het is wel heel erg armoedig tegen Oezbekistan.
Tja. Misschien is het dan ook helemaal niet erg als ze niet doorgaan :) Ik gun het Iran ook wel!
  zondag 28 juni 2026 @ 02:08:24 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170398
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:07 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Tja. Misschien is het dan ook helemaal niet erg als ze niet doorgaan :) Ik gun het Iran ook wel!
Eens. Zou ook wel verklaren waarom ze zelden het WK halen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170413
Hey er is een nachtploeg
  zondag 28 juni 2026 @ 02:12:38 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170419
quote:
11s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:12 schreef NailQueen het volgende:
Hey er is een nachtploeg
Vooral een voetbalploeg.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170421
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:08 schreef Redefine het volgende:

[..]
Eens. Zou ook wel verklaren waarom ze zelden het WK halen.
Naja, Nederland had ook moeite met Oezbekistan. Wellicht gaat het de tweede helft beter :D
  zondag 28 juni 2026 @ 02:13:40 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170422
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:12 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Naja, Nederland had ook moeite met Oezbekistan. Wellicht gaat het de tweede helft beter :D
Nederland deed het gewoon rustig aan bij de wedstrijden die er niet doe deden :7
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 28 juni 2026 @ 02:14:57 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170426
Oezbekistan heeft een probleem. Khusanov mist de volgende wedstrijd.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170427
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:13 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nederland deed het gewoon rustig aan bij de wedstrijden die er niet doe deden :7
Daar lijkt het nu wel een beetje op :@
pi_221170438
Morgen is er weer Gluren bij de Buren. Dan komen bandjes/acts langs om voor publiek te spelen. Ik zit even te kijken wat er allemaal in Harderwijk komt, maar bij de eerste twee locaties die meedoen, staat nu "geannuleerd". Zal wel vanwege het weer zijn. Zonde hoor.
  zondag 28 juni 2026 @ 02:21:09 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_221170446
Oezbekistan - Congo is, niet geheel verrassend, niet om aan te gluren. Maar Colombia - Portugal is erg leuk. Toch ga ik de tweede helft niet meer kijken. Billie nog veel kijkplezier :W
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_221170454
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:21 schreef Redefine het volgende:
Oezbekistan - Congo is, niet geheel verrassend, niet om aan te gluren. Maar Colombia - Portugal is erg leuk. Toch ga ik de tweede helft niet meer kijken. Billie nog veel kijkplezier :W
Fijne nacht en hopelijk valt het mee met de warmte!
pi_221170456
quote:
11s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:12 schreef NailQueen het volgende:
Hey er is een nachtploeg
Yes! Ga je weer kerstliedjes posten?
pi_221170458
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:17 schreef BillDauterive het volgende:
Morgen is er weer Gluren bij de Buren. Dan komen bandjes/acts langs om voor publiek te spelen. Ik zit even te kijken wat er allemaal in Harderwijk komt, maar bij de eerste twee locaties die meedoen, staat nu "geannuleerd". Zal wel vanwege het weer zijn. Zonde hoor.
Contactclown Doki is niet geannuleerd. Dat wordt vast een bijzonder feestje.
pi_221170468
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:25 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Yes! Ga je weer kerstliedjes posten?
We hebben duidelijk behoefte aan wat verkoeling

Bekijk deze YouTube-video
pi_221170474
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:29 schreef NailQueen het volgende:

[..]
We hebben duidelijk behoefte aan wat verkoeling

Bekijk deze YouTube-video
Toen ik vlak voor middernacht onder de bomen fietste en het behoorlijk aan het waaien was, voelde het ook een beetje alsof het sneeuwde. :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 28 juni 2026 @ 06:24:33 #25
39237 crew  H_T
2733
pi_221171017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Hmm, salmiak/framboos, dat klinkt uniek. Hoe smaakte ie? :)

edit:
[..]
Ah. Naja, goed dat je weer eens wat anders probeerde :)
In Nederland kan je Fisherman's Friend kopen met die smaak. Klopt niet helemaal, maar het komt in de buurt :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')