Nouja, de moderators zelf zijn ook doodsbang dat een user een video of informatie plaatst van drone strikes en dat diegene dan de lul is en een boete/opgepakt wordt door de FSB. Dus meestal sluiten ze gewoon de mogelijkheid om te reageren in chatrooms. Zeker de openbare chatrooms. Je hebt prive chatrooms waar je wel wat informatie kan krijgen, maar dat is zoveel werk en gedoe om daar in te komen.quote:Op zondag 28 juni 2026 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie doen het uit de lucht halen en modereren?
Want als dat het kremlin is, is telegram gewoon niet "safe".
Het is dus niet een veilig platform.....?quote:Op zondag 28 juni 2026 21:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, de moderators zelf zijn ook doodsbang dat een user een video of informatie plaatst van drone strikes en dat diegene dan de lul is en een boete/opgepakt wordt door de FSB. Dus meestal sluiten ze gewoon de mogelijkheid om te reageren in chatrooms. Zeker de openbare chatrooms. Je hebt prive chatrooms waar je wel wat informatie kan krijgen, maar dat is zoveel werk en gedoe om daar in te komen.
Als je in Rusland leeft niet. Zeker als je die MAX app hebt die verplicht is daar is je telefoon natuurlijk helemaal niet prive meer ook niet op telegram.quote:Op zondag 28 juni 2026 21:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is dus niet een veilig platform.....?
quote:Op zondag 28 juni 2026 22:02 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sische-aanvalsdrones
Misschien een beetje overdreven om een mod hier voor te waarschuwen maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:44 schreef capricia het volgende:
Is telegram veilig om te installeren en een beetje bij te lezen?
Ben vooral benieuwd naar de verhalen van de mensen die op de Krim wonen. Nu vraag ik het aan AI. En het schijnt dat je in Rusland of op de Krim maar gewoon je lokale gouverneur moet volgen op Telegram om te zien of er luchtalarm is.
Dat doet Oekraïne dan toch weer beter. Die hebben daar een centrale website voor.
Haha, je weet dus geen fuck van die groep en Viktor Tsoi af als je denkt dat ze daarover zingenquote:Op zondag 28 juni 2026 21:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kino is zeker een fantastische muziekgroep!![]()
![]()
![]()
Mensen die vol passie en afschuw zingen over de val van het mooiste rijk ooit, de Sovjet Unie. Het lied raakt me echt diep.
quote:Op zondag 28 juni 2026 22:35 schreef MaxMark het volgende:
Geen jet-powered drones of kruisraketten vermeld, maar desalniettemin hoop ik weer op mooie kinetische sancties vannacht
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 juni 2026 23:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Haha, je weet dus geen fuck van die groep en Viktor Tsoi af als je denkt dat ze daarover zingen
de samenwerking van de nieuwe Oekraïense commandant met Palantir is kennelijk fenomenaal er zit een doordachte strategie achter om de Krim leeg te krijgen van Russenquote:Op maandag 29 juni 2026 00:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel duidelijk dat de oorlog weer een nieuwe, andere fase in gaat nu.
benieuwd waar dit gaat toe leiden.
Kino is sws ++++quote:Op zondag 28 juni 2026 21:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kino is zeker een fantastische muziekgroep!![]()
![]()
![]()
Mensen die vol passie en afschuw zingen over de val van het mooiste rijk ooit, de Sovjet Unie. Het lied raakt me echt diep.
Ik heb het nog even opgezocht over het nummer.quote:
Leuk geprobeerd, maar ik trap hier niet in.quote:Op maandag 29 juni 2026 02:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En Palantir van Peter Thiel wordt ook nog even opgehemeld hier, lees ik.
Palantir kan gewoon het einde van de gehele mensheid betekenen, iedereen dus, Oekrainers inclusief. Als je je even verdiept in wie Peter Thiel precies is, weet je genoeg.
Maar de haat richting Rusland zit zo diep, dat we het einde van de mensheid maar op de koop toe nemen. Het stemt me oprecht verdrietig. Echt.
Klinkt alsof hij de VS in een tweede Rusland wil veranderen.quote:Op maandag 29 juni 2026 02:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit is Peter Thiel en Palantir.
Echt een toffe man inderdaad. Moet je zeker mee samenwerken.![]()
Bekijk deze YouTube-video
En Poetin stort vervolgens Rusland in een oorlog die honderdduizenden Russen de dood in heeft gejaagd.quote:Op maandag 29 juni 2026 01:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb het nog even opgezocht over het nummer.
Het is gepost op het kanaal van Omnistar East, dat is een overduidelijk Marxistisch kanaal.
Het gaat echt over de tragedie van de ineenstorting van de USSR.
De jaren onder Jeltsin waren wellicht voor ons in het westen leuk, lekker lachen met filmpjes van Russen die allerlei ellende meemaakten, lekker leedvermaak (typisch Amerikaans), maar voor de Russische burgers was die tijd helemaal geen feest.
Al die dashcam-filmpjes, dronken Russen, was het gevolg van een enorme misere. Pensioenen waren ineens verdwenen, maffia nam het over, kinderen leefden op straat en vroren dood in de winter, huizen konden niet meer verwarmd worden.
Het leedvermaak is stuitend en grievend.
Toen Jelstin de macht overdroeg aan Poetin zuchtte hij nog "red Rusland, alsjeblieft". Zoals wij de jaren '90 beleefden, beleefden de Russen die tijd helemaal niet. De anarchie die heerste was zeker geen feest. Dat is in mijn perceptie hetgeen dit muziekfilmpje mede uitbeeldt. Dat ik nu weer belachelijk wordt gemaakt, onderstreept gewoon mijn gelijk, dat het westen gebaseerd is op mensen kleineren, op disrespect, op gebrek aan kennis en het leuk vinden mensen te vernederen. Typisch westers gedrag inderdaad.
Enfin, dank je Capricia voor je antwoord en je positieve bijdrage.
Het nummer is al geschreven voor de ineenstorting van de Sovjet Unie. De melancholische teksten van Tsoi beschrijven keer op keer het gevoel van uitzichtloosheid, drang naar verandering, naar vrijheid etc... Op geen enkele manier wordt de SSSR opgehemeld, juist het tegenovergestelde is waar.quote:Op maandag 29 juni 2026 01:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb het nog even opgezocht over het nummer.
Het is gepost op het kanaal van Omnistar East, dat is een overduidelijk Marxistisch kanaal.
Het gaat echt over de tragedie van de ineenstorting van de USSR.
Ik zou het toch iets anders willen zien. Na de val van het communisme hebben Westerse instituties geprobeerd in het Oostblok en de voormalige Sovjet-Unie in rap tempo een transitie naar markteconomieën te bewerkstelligen. Dat heeft in veel landen en met name in Rusland geleid tot machtsconcentratie en oligarchie en de gewone bevolking is er niet per se beter van geworden.quote:Op maandag 29 juni 2026 06:46 schreef sp3c het volgende:
Is niet gewoon beiden waar?
Er was absoluut sprake van leedvermaak En we hebben idd vele miljarden uitgegeven om ze er weer bovenop te helpen
Gaat elk land in Europa op dit gebied individuele projectjes opzetten en veranderingen doorvoeren?quote:Op maandag 29 juni 2026 08:56 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws voor ons: Defensie zet in op onbemenste wapensystemen in 'recht van de sterkste-wereld'
[ afbeelding ]
Denk dat we veel (technologische) knowhow van Oekraïne krijgen ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |