abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221168979
Ik heb huidtype 1, dus ik verbrand eigenlijk alleen maar, binnen 5 minuten als ik naar buiten ga.

Vandaag besloten om er weer aan te beginnen. Ik heb de 10 mg melanotan gemengd met 2 ml bacteriostatisch water en injecteer dagelijks 300 mcg, oftewel 6 units op een U100-insulinespuit. Dat is echt maar een heel klein druppeltje.

Vandaag de eerste injectie gezet. Qua bijwerkingen voelde ik vrijwel direct misselijkheid. Binnen een seconde zat dat op ongeveer een 2/10 en liep het op naar een 5/10. Dat hield ongeveer een uur aan. Daarnaast leek mijn zicht wat lichter en waren kleuren iets feller. Verder merkte ik eigenlijk niks. Na ongeveer een uur waren alle bijwerkingen weer verdwenen.

Ik ben van plan dit ongeveer drie weken vol te houden en dan te kijken of er deze keer wel iets gebeurt. Hopelijk slaat het deze keer beter aan dan de vorige keer.

Persoonlijk denk ik dat melanotan2, mits met mate gebruikt relatief veilig is. De grootste risico's lijken vooral te ontstaan bij mensen die langdurig of extreem hoge doseringen gebruiken. Veelgenoemde bijwerkingen zijn misselijkheid, verminderde eetlust en een verhoogd libido.

Hoe dan ook, ik zal hier dagelijks een update plaatsen. Ik ben vooral benieuwd of ik voor het eerst in mijn leven daadwerkelijk kan verkleuren, zodat ik niet meer binnen vijf minuten levend verbrand zodra ik buiten kom, zelfs als ik me goed insmeer met zonnebrandcreme.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Logboek:

10 mg melanotan II, gemengd met 2 ml bacteriostatisch water.

# Dag 1: 300 mcg geïnjecteerd (6 units).

Bijwerkingen: direct na het injecteren lichte misselijkheid (ongeveer 2/10), oplopend naar 5/10 gedurende het eerste uur. Daarnaast merkte ik tijdelijke veranderingen in mijn zicht: kleuren leken wat feller en mijn beeld oogde iets lichter. Na ongeveer twee uur waren alle bijwerkingen volledig verdwenen.

# Dag 2: Zojuist een nieuwe injectie gedaan van 300 mcg.

Bijwerkingen: Direct tijdens het toedienen even lichte misselijkheid (2/10), maar na een kwartier alweer helemaal verdwenen. Mijn lichaam lijkt snel te wennen aan de Melanotan. Vervolgens 10 minuten onbeschermd de zon in geweest, direct verbrand.

Update in de avond:
Ik ben uiteindelijk toch wel verbrand, maar alleen in mijn gezicht. Vooral mijn voorhoofd is behoorlijk rood geworden. Mijn armen zijn daarentegen helemaal niet verbrand, terwijl ik normaal gesproken ook daar vrij snel rood word. Het lijkt er dus op dat er in ieder geval iets anders is verlopen dan normaal.

# Dag 3: Vandaag de derde injectie gezet van 300mcg.

Vrijwel geen bijwerkingen meer. Alleen de gebruikelijke misselijkheid, die ongeveer tien minuten aanhield en heel kort een onwerkelijk gevoel van ongeveer een minuut. Daarna was alles weer weg.

Verder vandaag zo'n vijf uur buiten geweest. Voor de zekerheid gewoon ingesmeerd met factor 50 dus echt testen hoe mijn huid zonder bescherming reageert heb ik vandaag niet gedaan.

Nieuwe "bijwerking" af en toe op compleet willekeurige momenten een stijve snikkel. Mijn libido lijkt ook iets verhoogd, al stelde dat bij mij sowieso al niet veel voor dus het is nog steeds vrij laag.

Verder zie ik nog geen enkele verkleuring van mijn huid. Voor zover ik heb gelezen kan dat bij mensen met een heel lichte huid behoorlijk lang duren. Mogelijk zie ik pas na twee of drie weken verschil, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het bij mij uiteindelijk helemaal niets doet. Dat zal de komende weken moeten blijken.

# Dag 4: Vandaag weer dezelfde dosering genomen van 300mcg.

Vandaag weer dezelfde dosering genomen en eigenlijk precies dezelfde bijwerkingen als de afgelopen dagen. De bijwerkingen zijn echt minimaal: heel even lichte misselijkheid en ongeveer een minuut een licht duizelig gevoel. Verder niets bijzonders.

Andere dingen die ik merk, al weet ik niet of dat daadwerkelijk door de melanotan komt of placebo is, zijn een wat verminderde eetlust (schijnt een veelvoorkomende bijwerking te zijn) en een iets drogere mond.

Vooralsnog zie ik geen enkele reden om te stoppen. Mijn moedervlekken zijn onveranderd en ik zie ook geen vreemde plekjes op mijn huid.

Qua huidskleur zie ik nog steeds geen enkel verschil. Vandaag heb ik geen tijd gehad om onbeschermd de zon in te gaan, dus ik heb me zoals eigenlijk elke dag gewoon ingesmeerd met factor 50.

Morgen ben ik vrij, dus dan ben ik van plan om na mijn injectie weer ongeveer tien minuten onbeschermd de zon in te gaan. Dat wordt weer een goede test om te zien hoe mijn huid reageert.

# Dag 5: Dosering gezet van 300mcg.

Na vijf dagen begin ik wel te begrijpen waarom melanotan II nooit is goedgekeurd. Niet zozeer omdat de bijwerkingen die ik ervaar ernstig zijn, maar omdat er behoorlijk veel verschillende mogelijke bijwerkingen lijken te zijn. Ik merk er zelf ook een aantal, maar bij mij zijn ze allemaal mild en trekken ze meestal binnen een kwartier weer weg.

Vandaag weer de test gedaan, tien minuten onbeschermd de zon in. De zon was niet bijzonder fel, maar normaal gesproken zou ik onder vergelijkbare omstandigheden al snel rood worden. Dat gebeurde deze keer niet. Ook de dag erna ben ik niet verbrand of alsnog rood geworden.

Qua huidskleur zie ik na vijf dagen nog steeds helemaal geen verandering.

Vooralsnog is de tussenstand dus: nog geen zichtbare verkleuring van mijn huid, maar het lijkt er wel op dat ik zonlicht iets beter verdraag dan voorheen. Ik blijf de komende dagen gewoon doorgaan en kijken hoe dit zich ontwikkelt.

# Dag 6: Dosering van 300mcg.

De bijwerkingen blijven hetzelfde: kortdurende lichte misselijkheid en verder eigenlijk niets bijzonders. Ik durf zelfs te zeggen dat de bijwerkingen elke dosering minder worden.

Ik heb me vandaag gewoon ingesmeerd met factor 50 en ga geen test doen. Deze dag zie ik vooral als onderdeel van de loading phase, waarbij ik eerst een aantal dagen consequent dezelfde dosering wil aanhouden voordat ik echt conclusies trek.

Tot nu toe zie ik nog steeds geen zichtbare veranderingen in mijn huidskleur. Dat is op zich niet onverwacht, dus ik blijf gewoon doorgaan. Mijn plan is om de volledige drie weken af te maken, dus in totaal 21 dagelijkse doseringen. Daarna maak ik de balans op en kijk ik of het voor mij daadwerkelijk iets heeft opgeleverd.

# Dag 7: Vandaag de zevende dosering genomen van 300mcg.

Voor het eerst lijkt er een kleine verandering zichtbaar te zijn. Mijn baard en snorharen lijken duidelijk donkerder te worden, ze groeien nu bijna pikzwart terug.

Verder zie ik nog geen noemenswaardige veranderingen. Mijn huid is nog niet zichtbaar donkerder geworden en ik zie ook geen nieuwe pigmentvlekken of andere bijzonderheden.

De bijwerkingen zijn onveranderd: kortdurende lichte misselijkheid direct na het injecteren en verder eigenlijk niets bijzonders.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Alle overbodige teksten verwijderd.

Dit is de peptide.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 03-07-2026 13:04:57 ]
greetings and salutations
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 28 juni 2026 @ 00:07:44 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_221169279
aangezien Melanotan illegaal is in Nederland doen we hier maar even een gastslotje op.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Miss SHO zondag 28 juni 2026 @ 02:12:18 #3
22592 crew  Ole
pi_221170416
Open
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221170441
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:12 schreef Ole het volgende:
Open
Dank je. Ik ga zo slapen en morgen weer een update plaatsen. Ik zet morgen eerst mijn injectie en daarna ga ik even naar de supermarkt, zodat ik kan zien hoe mijn huid reageert op een korte blootstelling aan de zon. Normaal gesproken begin ik al na een paar minuten te verbranden, dus ik ben benieuwd of ik deze keer enig verschil merk. Dat wordt in ieder geval een interessante eerste test.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 02:23:38 #5
236264 crew  capricia
pi_221170451
Mocht je door je lichte huid al zonneschade (of iets als actinische keratose) opgelopen hebben, is dit best wel een eng middel om te gebruiken.

Melanotan stimuleert namelijk de pigmentcellen (melanocyten) en andere huidcellen om versneld te delen. Als je actinische keratose of zo hebt, is er in dat gebied al sprake van cellen met beschadigd DNA door UV-straling. Melanotan kan deze cellen aanzetten tot agressievere groei, en dus nare mutaties.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 28 juni 2026 @ 02:26:24 #6
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221170460
Wel eens gedacht aan spraytan?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221170464
Achoholdoekjes voor een slin spuitje. :D
...hier om je mars te breken.
pi_221170503
Baard die zwarter wordt. Illegaal via de sportschool. Lijkt me niet zo'n fijn spul. Alleen maar voor een kleurtje. Je smeert factor 50 en verbrandt binnen 5 minuten?
pi_221170875
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:26 schreef phpmystyle het volgende:
Wel eens gedacht aan spraytan?
Spraytan beschermt toch niet tegen zonnestralen?
  zondag 28 juni 2026 @ 11:33:23 #10
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221172514
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 04:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Spraytan beschermt toch niet tegen zonnestralen?
Klopt, maar het beschadigt de huid ook niet. Ook met spraytan kun je verbranden, raadzaam om toch in te smeren bij intensieve zonblootstelling.

Maar ik heb niet het idee dat TS op zoek is naar de beste manier om zonneschade te kunnen voorkomen :P
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221173581
Update: Dag 2

Zojuist een nieuwe injectie gedaan van 300 mcg.
Bijwerkingen:
Direct tijdens het toedienen even lichte misselijkheid (2/10), maar na een kwartier alweer helemaal verdwenen. Mijn lichaam lijkt snel te wennen aan de Melanotan.
Omdat ik bewust laag doseer, verwacht ik amper last te hebben van de bekende bijwerkingen. Die worden pas echt merkbaar vanaf rond de 500 mcg. Voor nu zie ik geen reden om hoger te gaan.
Geduld + lage dosering lijkt voor mijn huidtype de juiste aanpak.
Nu ga ik even 10 minuten onbeschermd de zon in om te testen. Normaal gesproken verbrand ik meteen, dus ik ben benieuwd of het nu minder heftig is. Update volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 28-06-2026 15:10:28 ]
  Spellchecker zondag 28 juni 2026 @ 14:00:24 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221173592
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 13:58 schreef -Deluzion- het volgende:
Update:

Zojuist een nieuwe injectie gedaan van 300 mcg.
Bijwerkingen:
Direct tijdens het toedienen even lichte misselijkheid (2/10), maar na een kwartier alweer helemaal verdwenen. Mijn lichaam lijkt snel te wennen aan de Melanotan.
Omdat ik bewust laag doseer, verwacht ik amper last te hebben van de bekende bijwerkingen. Die worden pas echt merkbaar vanaf rond de 500 mcg. Voor nu zie ik geen reden om hoger te gaan.
Geduld + lage dosering lijkt voor mijn huidtype de juiste aanpak.
Nu ga ik even 10 minuten onbeschermd de zon in om te testen. Normaal gesproken verbrand ik meteen, dus ik ben benieuwd of het nu minder heftig is. Update volgt.
Maak een foto van je arm, met en zonder horlogebandje.
En als je terugkomt nog een keer.
pi_221173823
Update:
Helaas toch verbrand na 10 minuten onbeschermd in de zon.
Even ter verduidelijking wat ik bedoel met “verbranden”: het is niet meteen knalrood, maar het begint met rode puntjes/stipjes over mijn hele huid. Dat loopt ’s avonds vaak op tot een flinke, pijnlijke verbranding.
Op dit moment zijn er twee scenario’s mogelijk:
1. Het loopt vanavond uit op een flinke verbranding.
2. De verbranding blijft mild of zet helemaal niet door.
Het is dus nog afwachten of twee doses Melanotan (300 mcg) genoeg was om dit tegen te gaan. Vanavond wordt duidelijk hoe het uitpakt.

Update volgt.
pi_221174529
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 14:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Update:
Even ter verduidelijking wat ik bedoel met “verbranden”: het is niet meteen knalrood, maar het begint met rode puntjes/stipjes over mijn hele huid. Dat loopt ’s avonds vaak op tot een flinke, pijnlijke verbranding.
Het is dus nog afwachten of twee doses Melanotan (300 mcg) genoeg was om dit tegen te gaan. Vanavond wordt duidelijk hoe het uitpakt.

Update volgt.
Is het niet beter om dit soort dingen in overleg met je huisarts te doen?
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 15:51:57 #15
441859 crew  Lenny77
pi_221174615
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 15:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het niet beter om dit soort dingen in overleg met je huisarts te doen?
Gaat niet want mag niet
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221174634
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 15:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Gaat niet want mag niet
Okee. Ik zit nu wat bij te lezen op het feedback gedoe.
pi_221175422
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:43 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb huidtype 1, dus ik verbrand eigenlijk alleen maar, binnen 5 minuten als ik naar buiten ga.

Vandaag besloten om er weer aan te beginnen. Ik heb de 10 mg melanotan gemengd met 2 ml bacteriostatisch water en injecteer dagelijks 300 mcg, oftewel 6 units op een U100-insulinespuit. Dat is echt maar een heel klein druppeltje.

Vandaag de eerste injectie gezet. Qua bijwerkingen voelde ik vrijwel direct misselijkheid. Binnen een seconde zat dat op ongeveer een 2/10 en liep het op naar een 5/10. Dat hield ongeveer een uur aan. Daarnaast leek mijn zicht wat lichter en waren kleuren iets feller. Verder merkte ik eigenlijk niks. Na ongeveer een uur waren alle bijwerkingen weer verdwenen.

Ik ben van plan dit ongeveer drie weken vol te houden en dan te kijken of er deze keer wel iets gebeurt. Hopelijk slaat het deze keer beter aan dan de vorige keer.

Persoonlijk denk ik dat melanotan2, mits met mate gebruikt relatief veilig is. De grootste risico's lijken vooral te ontstaan bij mensen die langdurig of extreem hoge doseringen gebruiken. Veelgenoemde bijwerkingen zijn misselijkheid, verminderde eetlust en een verhoogd libido.

Hoe dan ook, ik zal hier dagelijks een update plaatsen. Ik ben vooral benieuwd of ik voor het eerst in mijn leven daadwerkelijk kan verkleuren, zodat ik niet meer binnen vijf minuten levend verbrand zodra ik buiten kom, zelfs als ik me goed insmeer met zonnebrandcreme.

Logboek:

10 mg melanotan II, gemengd met 2 ml bacteriostatisch water.

# Dag 1: 300 mcg geïnjecteerd (6 units).

Bijwerkingen: direct na het injecteren lichte misselijkheid (ongeveer 2/10), oplopend naar 5/10 gedurende het eerste uur. Daarnaast merkte ik tijdelijke veranderingen in mijn zicht: kleuren leken wat feller en mijn beeld oogde iets lichter. Na ongeveer twee uur waren alle bijwerkingen volledig verdwenen.

# Dag 2: Zojuist een nieuwe injectie gedaan van 300 mcg.

Bijwerkingen: Direct tijdens het toedienen even lichte misselijkheid (2/10), maar na een kwartier alweer helemaal verdwenen. Mijn lichaam lijkt snel te wennen aan de Melanotan. Vervolgens 10 minuten onbeschermd de zon in geweest, direct verbrand.

EDIT: Alle overbodige teksten verwijderd.
Persoonlijk vraag ik me af of jij je wel ingelezen hebt in welke zooi je in je lichaam spuit?

Vaak verontreinigd, verhoogd risico op huidkanker, het is geen alternatief voor zon bescherming en het zal ook wel onzin zijn dat er gewaarschuwd wordt voor zware bijwerkingen. :+

Klinkt echt als topspul ^O^
Smile, it's free therapy.
  Spellchecker zondag 28 juni 2026 @ 17:49:22 #18
197773 crew  maily
pi_221175526
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:30 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Persoonlijk vraag ik me af of jij je wel ingelezen hebt in welke zooi je in je lichaam spuit?

Vaak verontreinigd, verhoogd risico op huidkanker, het is geen alternatief voor zon bescherming en het zal ook wel onzin zijn dat er gewaarschuwd wordt voor zware bijwerkingen. :+

Klinkt echt als topspul ^O^
Hij heeft immers niks te verliezen ...
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 18:15:07 #19
236264 crew  capricia
pi_221175729
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 14:26 schreef -Deluzion- het volgende:
Update:

Update volgt.
Ik zou ook graag fotos van je huid voor en na de zon willen zien. Inclusief horlogebandje wat je erna afdoet.

Zelf heb ik een heel lichte huid (ben roodharig) met veel sproeten en heel lichte ogen. En kom niet zonder factor 30 of 50 in de zon qua gezicht. Dat is mijn standaard dagcrème.
Ik zit ook meestal in de schaduw.
Ik hou van buitensporten, watersport, de bergen. Maar draag dan lange mouwen en een hoed.

Dus ben heel benieuwd naar fotos van jouw arm.
- Goethe, “Faust”
pi_221175835
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou ook graag fotos van je huid voor en na de zon willen zien. Inclusief horlogebandje wat je erna afdoet.

Zelf heb ik een heel lichte huid (ben roodharig) met veel sproeten en heel lichte ogen. En kom niet zonder factor 30 of 50 in de zon qua gezicht. Dat is mijn standaard dagcrème.
Ik zit ook meestal in de schaduw.
Ik hou van buitensporten, watersport, de bergen. Maar draag dan lange mouwen en een hoed.

Dus ben heel benieuwd naar fotos van jouw arm.
Waar koop je van die horlogebandjes? Wil ik best doen.

Houd er wel rekening mee dat melanotan de pigmentproductie stimuleert, waardoor de huid ook kan verkleuren op plekken waar nauwelijks of geen uv licht komt..... als het uberhaupt werkt... kan me zo moeilijk voorestellen dat werkt omdat ik alleen maar kan verbranden.
  Spellchecker zondag 28 juni 2026 @ 18:38:56 #21
197773 crew  maily
pi_221175838
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 18:37 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat melanotan de pigmentproductie stimuleert, waardoor de huid ook kan verkleuren op plekken waar nauwelijks of geen uv licht komt..... als het uberhaupt werkt... kan me zo moeilijk voorestellen dat werkt omdat ik alleen maar kan verbranden.
Je kunt natuurlijk ook een andersoortig bandje om je pols doen.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 18:39:17 #22
236264 crew  capricia
pi_221175841
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 18:37 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Die van je eigen horloge. Bedoel ik.

Maar fotos zijn gewoon welkom. Ben benieuwd. ^O^
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Miss SHO zondag 28 juni 2026 @ 18:51:45 #23
22592 crew  Ole
pi_221175909
En wie weet was het ook het idee ooit om dit op te bouwen voordat je in de volle zon gaat. Is met veel medicatie zo dat je eerst aantal weken moet gebruiken. Maar dat weten we nu dus niet omdat het middel niet is goedgekeurd.
pi_221175924
Tot nu toe is mijn huid gewoon bleek. Ontelbaar veel sproeten heb ik echter alleen in mijn gezicht die normaal gesproken alleen tevoorschijn komen tijdens de zomer, en in de winter gaan ze weer slapen.

Daarom denk ik dat ik geen klassiek huidtype I ben, misschien ben ik eerder een soort 'huidtype 1,5'. Feit blijft dat ik alleen maar kan verbranden en nooit bruin word. Bovendien heb ik overduidelijk kenmerken die passen bij een MC1R-variant, ook al ben ik zelf geen roodharige. Mijn moeder had wel rood haar, en net als Skaai, hele lichaam vol sproeten, inclusief gezicht.

Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:29:09 #25
236264 crew  capricia
pi_221176089
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 18:55 schreef -Deluzion- het volgende:
Tot nu toe is mijn huid gewoon bleek. Ontelbaar veel sproeten heb ik echter alleen in mijn gezicht die normaal gesproken alleen tevoorschijn komen tijdens de zomer, en in de winter gaan ze weer slapen.

Daarom denk ik dat ik geen klassiek huidtype I ben, misschien ben ik eerder een soort 'huidtype 1,5'. Feit blijft dat ik alleen maar kan verbranden en nooit bruin word. Bovendien heb ik overduidelijk kenmerken die passen bij een MC1R-variant, ook al ben ik zelf geen roodharige. Mijn moeder had wel rood haar, en net als Skaai, hele lichaam vol sproeten, inclusief gezicht.

[ link | afbeelding ]
Dit is een foto van je verbrande huid na 10 minuten zon? Of daarvoor?
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Miss SHO zondag 28 juni 2026 @ 19:30:53 #26
22592 crew  Ole
pi_221176097
Heb de factor 50 ontdekt met beetje zelfbruiner. Werkt voor mij
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:36:21 #27
236264 crew  capricia
pi_221176118
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:30 schreef Ole het volgende:
Heb de factor 50 ontdekt met beetje zelfbruiner. Werkt voor mij
Ik heb alleen nog maar dagcrème met factor 50 of hoger.

quote:
La Roche-Posay Anthelios 100KA+ MED Cream heeft een zonnefactor van SPF 50+, maar biedt in de praktijk een extreem hoge UV-bescherming die gelijkstaat aan SPF 100.
Dit soort spul:
https://www.etos.nl/produ(...)iusWZN8aArVvEALw_wcB

En dan nog zoek ik de schaduw op of doe ik een hoed op.
- Goethe, “Faust”
pi_221176185
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:29 schreef capricia het volgende:
Dit is een foto van je verbrande huid na 10 minuten zon? Of daarvoor?
Deze foto is zojuist gemaakt, dus ná die tien minuten in de zon. Normaal gesproken krijg ik eerst rode puntjes die in de uren daarna steeds roder worden en uiteindelijk uitmonden in een flinke verbranding. Tot nu toe lijkt dat proces juist niet door te zetten. De roodheid lijkt af te nemen (zelfs helemaal verdwenen) in plaats van toe te nemen. Het is natuurlijk nog te vroeg om harde conclusies te trekken, maar vooralsnog lijkt dit een eerste kleine overwinning.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:47:48 #29
236264 crew  capricia
pi_221176212
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Deze foto is zojuist gemaakt, dus ná die tien minuten in de zon. Normaal gesproken krijg ik eerst rode puntjes die in de uren daarna steeds roder worden en uiteindelijk uitmonden in een flinke verbranding. Tot nu toe lijkt dat proces juist niet door te zetten. De roodheid lijkt af te nemen (zelfs helemaal verdwenen) in plaats van toe te nemen. Het is natuurlijk nog te vroeg om harde conclusies te trekken, maar vooralsnog lijkt dit een eerste kleine overwinning.
Vind dat je een mooie huid hebt, zonder jarenlange zonneschade.
Meen ik serieus.

Dank je voor de foto. ^O^
- Goethe, “Faust”
pi_221176579
Als ik 3 weken zon zie dan kom ik geen discotheek meer binnen en wordt ik bij elke kassa gecontroleerd dus het is niet altijd feest.
Vakman pur sang
  zondag 28 juni 2026 @ 20:29:52 #31
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221176597
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik 3 weken zon zie dan kom ik geen discotheek meer binnen en wordt ik bij elke kassa gecontroleerd dus het is niet altijd feest.
:D _O-
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221178241
Laatste update voor vandaag:

Ik ben uiteindelijk toch wel verbrand, maar alleen in mijn gezicht. Vooral mijn voorhoofd is behoorlijk rood geworden.

Mijn armen zijn daarentegen helemaal niet verbrand, terwijl ik normaal gesproken ook daar vrij snel rood word. Het lijkt er dus op dat er in ieder geval iets anders is verlopen dan normaal.
pi_221178511
Waarom ga je naar buiten zonder bescherming?

Ik verbrand ook levend, zonder smeren naar buiten is geen optie. Waarom jezelf zo bloot stellen?

Tel daar nog zonneallergie bij en het feest is compleet.

Dus smeren, smeren, smeren en eventueel Urtizon korrels gebruiken.
  Moderator / Miss SHO zondag 28 juni 2026 @ 22:43:57 #34
22592 crew  Ole
pi_221178536
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:42 schreef Irri-tante het volgende:
Waarom ga je naar buiten zonder bescherming?

Ik verbrand ook levend, zonder smeren naar buiten is geen optie. Waarom jezelf zo bloot stellen?

Tel daar nog zonneallergie bij en het feest is compleet.

Dus smeren, smeren, smeren en eventueel Urtizon korrels gebruiken.
En lange mouwen, hoofd bedekt..
  zondag 28 juni 2026 @ 22:49:32 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221178626
Ik ben ook zeer bleek, lichtste foundation is meestal nog te licht, maar snap niet dat je dit soort spul gaat spuiten.
Je hebt nou eenmaal dit type huid en je verbrand snel. Maar is dit het waard? Straks ben je een tintje meer tan, maar dan smeer ik wel van die tanproducten op mijn lichaam als ik dat zou willen.

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator / Miss SHO zondag 28 juni 2026 @ 22:52:45 #36
22592 crew  Ole
pi_221178715
Ik gebruik factor 50. Met lichte zelfbruiner erin. Doet toch een beetje
  Moderator maandag 29 juni 2026 @ 00:34:56 #37
236264 crew  capricia
pi_221179009
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 22:52 schreef Ole het volgende:
Ik gebruik factor 50. Met lichte zelfbruiner erin. Doet toch een beetje
Linkje?
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 01:09:28 #38
22592 crew  Ole
pi_221179039
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Linkje?
Ohw.. gekocht bij etos of action. Ik zoek even
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 01:18:51 #39
22592 crew  Ole
pi_221179045
https://www.google.com/se(...)vAFcQyO0OKAR6BAhREAo

Het bestaat. Kan even niet zo snel vinden welke ik nu heb
  Moderator maandag 29 juni 2026 @ 01:21:27 #40
236264 crew  capricia
pi_221179048
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 01:18 schreef Ole het volgende:
https://www.google.com/se(...)vAFcQyO0OKAR6BAhREAo

Het bestaat. Kan even niet zo snel vinden welke ik nu heb
Een fles zonnebrandcrème is dat? Oh..okay.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 01:23:34 #41
22592 crew  Ole
pi_221179050
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 01:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Een fles zonnebrandcrème is dat? Oh..okay.

Ja. Veel merken hebben zelfbruiner erin
  Moderator maandag 29 juni 2026 @ 01:25:46 #42
236264 crew  capricia
pi_221179051
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 01:23 schreef Ole het volgende:

[..]
Ja. Veel merken hebben zelfbruiner erin
En wat gebruik je dan als je standaard dagcrème?
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 01:38:23 #43
22592 crew  Ole
pi_221179054
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 01:25 schreef capricia het volgende:

[..]
En wat gebruik je dan als je standaard dagcrème?
Met spf maar ook zelfbruiner. Er was van Olaz. Weet niet of nog bestaat
  maandag 29 juni 2026 @ 10:00:02 #44
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221180124
Ik begrijp niet waarom er niet gekozen wordt voor spraytan aangezien deze behandeling veel minder invasief is voor lichaam en geest..
En volgens mij nog doeltreffender ook.

Er zijn automatische spraytan cabines.
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 11:27:56 #45
22592 crew  Ole
pi_221180888
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2026 10:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik begrijp niet waarom er niet gekozen wordt voor spraytan aangezien deze behandeling veel minder invasief is voor lichaam en geest..
En volgens mij nog doeltreffender ook.

Er zijn automatische spraytan cabines.
Zeker! Maar ik denk dat TS zoekt naar bescherming ook? (Kan het mis hebben).
Zou zelf dit risico niet nemen maar ok...
  maandag 29 juni 2026 @ 11:29:46 #46
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221180906
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 11:27 schreef Ole het volgende:

[..]
Het punt is inderdaad -zoals je zelf al zegt- dat tegenover de vermeende bescherming ook een vermeend risico bestaat. Ik kan niet inschatten in welke mate dat risico en voordeel bestaat, maar ik denk dat hij het ook met andere middelen af kan.
  maandag 29 juni 2026 @ 11:38:55 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221180955
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 11:27 schreef Ole het volgende:

[..]
Maar noch een donkerdere huid door melanotan noch een donkerdere huid door een spraytan beschermt tegen de schadelijke invloed van zonlicht.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Miss SHO maandag 29 juni 2026 @ 11:54:14 #48
22592 crew  Ole
pi_221181016
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar noch een donkerdere huid door melanotan noch een donkerdere huid door een spraytan beschermt tegen de schadelijke invloed van zonlicht.
Dat bedoel ik..
pi_221181800
Vandaag de derde injectie gezet. Vrijwel geen bijwerkingen meer. Alleen de gebruikelijke misselijkheid, die ongeveer tien minuten aanhield en heel kort een onwerkelijk gevoel van ongeveer een minuut. Daarna was alles weer weg.

Verder vandaag zo'n vijf uur buiten geweest. Voor de zekerheid gewoon ingesmeerd met factor 50 dus echt testen hoe mijn huid zonder bescherming reageert heb ik vandaag niet gedaan.

Nieuwe "bijwerking" af en toe op compleet willekeurige momenten een stijve snikkel. Mijn libido lijkt ook iets verhoogd, al stelde dat bij mij sowieso al niet veel voor dus het is nog steeds vrij laag.

Verder zie ik nog geen enkele verkleuring van mijn huid. Voor zover ik heb gelezen kan dat bij mensen met een heel lichte huid behoorlijk lang duren. Mogelijk zie ik pas na twee of drie weken verschil, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het bij mij uiteindelijk helemaal niets doet. Dat zal de komende weken moeten blijken.
pi_221181831
Omgekeerde Michael Jackson shit dit.
Vakman pur sang
pi_221181870
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 14:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Vandaag de derde injectie gezet. Vrijwel geen bijwerkingen meer. Alleen de gebruikelijke misselijkheid, die ongeveer tien minuten aanhield en heel kort een onwerkelijk gevoel van ongeveer een minuut. Daarna was alles weer weg.

10 minuten misselijkheid, 1 minuut gevoel van onwerkelijkheid plus onvrijwillige erecties zou ik niet omschrijven als 'vrijwel geen bijwerkingen'.

Het lijkt me echt niet gezond wat je jezelf aandoet. Je weet gewoon dat jouw huidtype geen (felle) zon verdraagt.
Heb maling aan de 'buren' en ga gewoon de straat op in een lange broek en een shirt met lange mouwen, zet een hoed of pet op en vergeet je zonnebril niet.

Nog even dit: in mijn kinderjaren en ik denk dat heel veel ouders daarna ook hun kinderen het advies gaven om geen snoepjes aan te nemen van vreemden. Of met hun mee te gaan.
Dat waren dus de pedo's uit onze kinderjaren. Onze moeders riepen deze waarschuwing ons na terwijl wij al in gedachten bezig waren met leuke dingen of met kattekwaad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hiddendoe op 29-06-2026 17:30:14 ]
  maandag 29 juni 2026 @ 22:08:01 #52
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_221186919
Veel voeding met lycopeen eten beschermt ook tegen zonnebrand. En 0,0 bijwerkingen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Spellchecker dinsdag 30 juni 2026 @ 17:58:00 #53
197773 crew  maily
pi_221198368
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:08 schreef Elpis het volgende:
Veel voeding met lycopeen eten beschermt ook tegen zonnebrand. En 0,0 bijwerkingen.
@Homijn en @DerRabbit approve of this message :Y :Y)
  dinsdag 30 juni 2026 @ 17:59:39 #54
492901 Homijn
Oryctolagus hominus
pi_221198373
Peen eten is sowieso altijd goed :9~
MED / Homijn || "Sjankebekkenkonijn" – Dotteke
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr
pi_221198559
Dag 4 alweer. Time flies.

Vandaag weer dezelfde dosering genomen en eigenlijk precies dezelfde bijwerkingen als de afgelopen dagen. De bijwerkingen zijn echt minimaal: heel even lichte misselijkheid en ongeveer een minuut een licht duizelig gevoel. Verder niets bijzonders.

Andere dingen die ik merk, al weet ik niet of dat daadwerkelijk door de melanotan komt of placebo is, zijn een wat verminderde eetlust (schijnt een veelvoorkomende bijwerking te zijn) en een iets drogere mond.

Vooralsnog zie ik geen enkele reden om te stoppen. Mijn moedervlekken zijn onveranderd en ik zie ook geen vreemde plekjes op mijn huid.

Qua huidskleur zie ik nog steeds geen enkel verschil. Vandaag heb ik geen tijd gehad om onbeschermd de zon in te gaan, dus ik heb me zoals eigenlijk elke dag gewoon ingesmeerd met factor 50.

Morgen ben ik vrij, dus dan ben ik van plan om na mijn injectie weer ongeveer tien minuten onbeschermd de zon in te gaan. Dat wordt weer een goede test om te zien hoe mijn huid reageert.

Update volgt.
pi_221212854
Dag 5

Na vijf dagen begin ik wel te begrijpen waarom melanotan II nooit is goedgekeurd. Niet zozeer omdat de bijwerkingen die ik ervaar ernstig zijn, maar omdat er behoorlijk veel verschillende mogelijke bijwerkingen lijken te zijn. Ik merk er zelf ook een aantal, maar bij mij zijn ze allemaal mild en trekken ze meestal binnen een kwartier weer weg.

Gisteren weer de test gedaan, tien minuten onbeschermd de zon in. De zon was niet bijzonder fel, maar normaal gesproken zou ik onder vergelijkbare omstandigheden al snel rood worden. Dat gebeurde deze keer niet. Ook de dag erna ben ik niet verbrand of alsnog rood geworden.

Qua huidskleur zie ik na vijf dagen nog steeds helemaal geen verandering.

Vooralsnog is de tussenstand dus: nog geen zichtbare verkleuring van mijn huid, maar het lijkt er wel op dat ik zonlicht iets beter verdraag dan voorheen. Ik blijf de komende dagen gewoon doorgaan en kijken hoe dit zich ontwikkelt.
pi_221212881
Dag 6

Vandaag weer dezelfde dosering genomen. De bijwerkingen blijven hetzelfde: kortdurende lichte misselijkheid en verder eigenlijk niets bijzonders. Ik durf zelfs te zeggen dat de bijwerkingen elke dosering minder worden.

Ik heb me vandaag gewoon ingesmeerd met factor 50 en ga geen test doen. Deze dag zie ik vooral als onderdeel van de loading phase, waarbij ik eerst een aantal dagen consequent dezelfde dosering wil aanhouden voordat ik echt conclusies trek.

Tot nu toe zie ik nog steeds geen zichtbare veranderingen in mijn huidskleur. Dat is op zich niet onverwacht, dus ik blijf gewoon doorgaan. Mijn plan is om de volledige drie weken af te maken, dus in totaal 21 dagelijkse doseringen. Daarna maak ik de balans op en kijk ik of het voor mij daadwerkelijk iets heeft opgeleverd.
pi_221212915
Ik heb er lang geleden ooit wel eens naar zitten kijken, maar ik vond het veel te riskant.
Deze 2e versie ken ik niet. Die bestond toen volgens mij nog niet toen ik er naar keek.

Nu onderhand ben ik ietsjes minder bleek en boeit het me verder vrij weinig meer allemaal.
pi_221217048
Waarom zou je dit willen? Blanke mensen die hele jaar door een bruin kleurtje hebben (zonnebank) hebben vaak ook midden dertig al een compleet uitgeleefde rimpelkop en leren huid. :')

En alsof een kleurtje nog een statussymbool is tegenwoordig. Alleen bij proteten die een keer per jaar naar Turkije gaan om drie weken te bakken in de zon.
pi_221223091
Dag 7

Vandaag de zevende dosering genomen.

Voor het eerst lijkt er een kleine verandering zichtbaar te zijn. Mijn baard en snorharen lijken duidelijk donkerder te worden, ze groeien nu bijna pikzwart terug.

Verder zie ik nog geen noemenswaardige veranderingen. Mijn huid is nog niet zichtbaar donkerder geworden en ik zie ook geen nieuwe pigmentvlekken of andere bijzonderheden.

De bijwerkingen zijn onveranderd: kortdurende lichte misselijkheid direct na het injecteren en verder eigenlijk niets bijzonders.
pi_221223178
Waarom is het verboden?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221262392
Dag 8 t/m 11

De afgelopen vier dagen heb ik gewoon dezelfde dosering van 300 mcg aangehouden.

Qua verkleuring zie ik nog steeds nauwelijks verschil. Mijn gezicht lijkt misschien een heel klein beetje donkerder te zijn geworden, maar dat is subtiel en ik weet niet zeker of het niet tussen mijn oren zit. Op de rest van mijn lichaam zie ik nog helemaal geen verandering.

De fout die je op dit punt gemakkelijk kunt maken, is de dosering verhogen omdat je ongeduldig wordt. Dat ga ik bewust niet doen. Ik houd het gewoon op 300 mcg per dag en maak eerst de volledige kuur af voordat ik conclusies trek.

De bijwerkingen zijn vooralsnog minimaal en onveranderd. Ik heb na het injecteren nog steeds kortdurend lichte misselijkheid en mijn libido lijkt wat verhoogd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')