Ik heb huidtype 1, dus ik verbrand eigenlijk alleen maar, binnen 5 minuten als ik naar buiten ga.
Vandaag besloten om er weer aan te beginnen. Ik heb de 10 mg melanotan gemengd met 2 ml bacteriostatisch water en injecteer dagelijks 300 mcg, oftewel 6 units op een U100-insulinespuit. Dat is echt maar een heel klein druppeltje.
Vandaag de eerste injectie gezet. Qua bijwerkingen voelde ik vrijwel direct misselijkheid. Binnen een seconde zat dat op ongeveer een 2/10 en liep het op naar een 5/10. Dat hield ongeveer een uur aan. Daarnaast leek mijn zicht wat lichter en waren kleuren iets feller. Verder merkte ik eigenlijk niks. Na ongeveer een uur waren alle bijwerkingen weer verdwenen.
Ik ben van plan dit ongeveer drie weken vol te houden en dan te kijken of er deze keer wel iets gebeurt. Hopelijk slaat het deze keer beter aan dan de vorige keer.
Persoonlijk denk ik dat melanotan2, mits met mate gebruikt relatief veilig is. De grootste risico's lijken vooral te ontstaan bij mensen die langdurig of extreem hoge doseringen gebruiken. Veelgenoemde bijwerkingen zijn misselijkheid, verminderde eetlust en een verhoogd libido.
Hoe dan ook, ik zal hier dagelijks een update plaatsen. Ik ben vooral benieuwd of ik voor het eerst in mijn leven daadwerkelijk kan verkleuren, zodat ik niet meer binnen vijf minuten levend verbrand zodra ik buiten kom, zelfs als ik me goed insmeer met zonnebrandcreme.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Logboek:
10 mg melanotan II, gemengd met 2 ml bacteriostatisch water.
# Dag 1: 300 mcg geïnjecteerd (6 units).
Bijwerkingen: direct na het injecteren lichte misselijkheid (ongeveer 2/10), oplopend naar 5/10 gedurende het eerste uur. Daarnaast merkte ik tijdelijke veranderingen in mijn zicht: kleuren leken wat feller en mijn beeld oogde iets lichter. Na ongeveer twee uur waren alle bijwerkingen volledig verdwenen.
# Dag 2: Zojuist een nieuwe injectie gedaan van 300 mcg.
Bijwerkingen: Direct tijdens het toedienen even lichte misselijkheid (2/10), maar na een kwartier alweer helemaal verdwenen. Mijn lichaam lijkt snel te wennen aan de Melanotan. Vervolgens 10 minuten onbeschermd de zon in geweest, direct verbrand.
Update in de avond:
Ik ben uiteindelijk toch wel verbrand, maar alleen in mijn gezicht. Vooral mijn voorhoofd is behoorlijk rood geworden. Mijn armen zijn daarentegen helemaal niet verbrand, terwijl ik normaal gesproken ook daar vrij snel rood word. Het lijkt er dus op dat er in ieder geval iets anders is verlopen dan normaal.
# Dag 3: Vandaag de derde injectie gezet van 300mcg.
Vrijwel geen bijwerkingen meer. Alleen de gebruikelijke misselijkheid, die ongeveer tien minuten aanhield en heel kort een onwerkelijk gevoel van ongeveer een minuut. Daarna was alles weer weg.
Verder vandaag zo'n vijf uur buiten geweest. Voor de zekerheid gewoon ingesmeerd met factor 50 dus echt testen hoe mijn huid zonder bescherming reageert heb ik vandaag niet gedaan.
Nieuwe "bijwerking" af en toe op compleet willekeurige momenten een stijve snikkel. Mijn libido lijkt ook iets verhoogd, al stelde dat bij mij sowieso al niet veel voor dus het is nog steeds vrij laag.
Verder zie ik nog geen enkele verkleuring van mijn huid. Voor zover ik heb gelezen kan dat bij mensen met een heel lichte huid behoorlijk lang duren. Mogelijk zie ik pas na twee of drie weken verschil, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het bij mij uiteindelijk helemaal niets doet. Dat zal de komende weken moeten blijken.
# Dag 4: Vandaag weer dezelfde dosering genomen van 300mcg.
Vandaag weer dezelfde dosering genomen en eigenlijk precies dezelfde bijwerkingen als de afgelopen dagen. De bijwerkingen zijn echt minimaal: heel even lichte misselijkheid en ongeveer een minuut een licht duizelig gevoel. Verder niets bijzonders.
Andere dingen die ik merk, al weet ik niet of dat daadwerkelijk door de melanotan komt of placebo is, zijn een wat verminderde eetlust (schijnt een veelvoorkomende bijwerking te zijn) en een iets drogere mond.
Vooralsnog zie ik geen enkele reden om te stoppen. Mijn moedervlekken zijn onveranderd en ik zie ook geen vreemde plekjes op mijn huid.
Qua huidskleur zie ik nog steeds geen enkel verschil. Vandaag heb ik geen tijd gehad om onbeschermd de zon in te gaan, dus ik heb me zoals eigenlijk elke dag gewoon ingesmeerd met factor 50.
Morgen ben ik vrij, dus dan ben ik van plan om na mijn injectie weer ongeveer tien minuten onbeschermd de zon in te gaan. Dat wordt weer een goede test om te zien hoe mijn huid reageert.
# Dag 5: Dosering gezet van 300mcg.
Na vijf dagen begin ik wel te begrijpen waarom melanotan II nooit is goedgekeurd. Niet zozeer omdat de bijwerkingen die ik ervaar ernstig zijn, maar omdat er behoorlijk veel verschillende mogelijke bijwerkingen lijken te zijn. Ik merk er zelf ook een aantal, maar bij mij zijn ze allemaal mild en trekken ze meestal binnen een kwartier weer weg.
Vandaag weer de test gedaan, tien minuten onbeschermd de zon in. De zon was niet bijzonder fel, maar normaal gesproken zou ik onder vergelijkbare omstandigheden al snel rood worden. Dat gebeurde deze keer niet. Ook de dag erna ben ik niet verbrand of alsnog rood geworden.
Qua huidskleur zie ik na vijf dagen nog steeds helemaal geen verandering.
Vooralsnog is de tussenstand dus: nog geen zichtbare verkleuring van mijn huid, maar het lijkt er wel op dat ik zonlicht iets beter verdraag dan voorheen. Ik blijf de komende dagen gewoon doorgaan en kijken hoe dit zich ontwikkelt.
# Dag 6: Dosering van 300mcg.
De bijwerkingen blijven hetzelfde: kortdurende lichte misselijkheid en verder eigenlijk niets bijzonders. Ik durf zelfs te zeggen dat de bijwerkingen elke dosering minder worden.
Ik heb me vandaag gewoon ingesmeerd met factor 50 en ga geen test doen. Deze dag zie ik vooral als onderdeel van de loading phase, waarbij ik eerst een aantal dagen consequent dezelfde dosering wil aanhouden voordat ik echt conclusies trek.
Tot nu toe zie ik nog steeds geen zichtbare veranderingen in mijn huidskleur. Dat is op zich niet onverwacht, dus ik blijf gewoon doorgaan. Mijn plan is om de volledige drie weken af te maken, dus in totaal 21 dagelijkse doseringen. Daarna maak ik de balans op en kijk ik of het voor mij daadwerkelijk iets heeft opgeleverd.
# Dag 7: Vandaag de zevende dosering genomen van 300mcg.
Voor het eerst lijkt er een kleine verandering zichtbaar te zijn. Mijn baard en snorharen lijken duidelijk donkerder te worden, ze groeien nu bijna pikzwart terug.
Verder zie ik nog geen noemenswaardige veranderingen. Mijn huid is nog niet zichtbaar donkerder geworden en ik zie ook geen nieuwe pigmentvlekken of andere bijzonderheden.
De bijwerkingen zijn onveranderd: kortdurende lichte misselijkheid direct na het injecteren en verder eigenlijk niets bijzonders.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Alle overbodige teksten verwijderd.
![mela2.png]()
Dit is de peptide.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 03-07-2026 13:04:57 ]